Cat Is Art

Μάκης Γαζής: Το «πειραγμένο» ελληνικό DNA μπορεί και δημιουργεί θαύματα κάποιες στιγμές…

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

 

Της Ειρήνης Αϊβαλιώτου

Επικοινωνιακός, κοσμοπολίτης, με χιούμορ πηγαίο και ευγένεια. Άνθρωπος με ορμή ζωής που τη μοιράζεται μέσα από τη δημιουργία. Γεμάτος ζωντάνια και λάμψη, σαν φλέβα που πάλλεται. Ικανός να δει την ομορφιά και να βρει το ταλέντο ακόμα και στις πιο καθημερινές στιγμές. Τολμηρός στις απόψεις του και απολύτως ειλικρινής στη διατύπωσή τους. Μα, κυρίως, χαρακτήρας τρυφερός, ζεστός, φιλικός, έτοιμος να προσέξει και την παραμικρή λεπτομέρεια.
Ο casting director Μάκης Γαζής για περισσότερο από μια εικοσαετία έχει συνεργαστεί με σημαντικούς Έλληνες και ξένους σκηνοθέτες, έχει αναδείξει αξιοσημείωτους Έλληνες ηθοποιούς και έχει συνδέσει το όνομά του με επιτυχημένες ελληνικές και διεθνείς κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές. Για αρκετά χρόνια διδάσκει την τεχνική της Ολοκληρωμένης Ακρόασης σε νέους, αλλά και επαγγελματίες ηθοποιούς, οι οποίοι έχουν τη διάθεση να βελτιώσουν την ποιότητα της επικοινωνίας τους αποκτώντας την απαραίτητη γνώση για να διαχειριστούν με επιτυχία όλα τα είδη ακροάσεων.
Ένα μίνι σεμινάριο 90 λεπτών με όλες τις πληροφορίες για την Ολοκληρωμένη Ακρόαση παραδίδει κι αυτή την εποχή (15/11, 21/11, 29/11, 6/12 2018) στο θέατρο Tempus Verum. Οι ενδιαφερόμενοι μπορείτε να επιλέξετε ημερομηνία, ώστε να διδαχτείτε τους κανόνες της επιτυχημένης ακρόασης και τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δοκιμαστικού Self-Tape από τον ίδιο τον ηθοποιό. Tο σεμινάριο απευθύνονται σε καλλιτέχνες -επαγγελματίες ηθοποιούς και σπουδαστές υποκριτικής. Στόχος να εξοπλιστούν ως ηθοποιοί με τις δεξιότητες και τη γνώση για να δημιουργήσουν την καλύτερη εντύπωση σε κάθε επαγγελματική τους συναναστροφή στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Ο Μάκης Γαζής, ο Έλληνας casting director που το πρόσωπό του κρύβεται πίσω από τις μεγαλύτερες συμφωνίες Ελλήνων ηθοποιών σε παραγωγές του Χόλιγουντ, μιλά στο catisart.gr για τη δουλειά του, για τη ζωή και τη συμπεριφορά αλλά και για τους Έλληνες καλλιτέχνες.

 

 

Θα ήθελες να μας περιγράψεις μια σκηνή ή ένα γεγονός από την παιδική σου ηλικία;

* Μοναχοπαίδι με άπειρα Lego σε ένα παλιό νεοκλασικό του Μεταξουργείου που δυστυχώς δόθηκε για αντιπαροχή…

Υπάρχει κάποια ιστορία γύρω από την αφορμή της ενασχόλησής σου με το χώρο του θεάματος;

* Πάντα αγαπούσα τον κινηματογράφο και το θέατρο. Ήταν 1985, πήγαινα Β΄Λυκείου και οι καθηγητές των Ελληνικών μας έπεισαν να ανεβάσουμε με τα παιδιά του τμήματος μια θεατρική παράσταση στο αμφιθέατρο του σχολείου. Τους πήγα το «Λεωφορείο ο Πόθος» στη μετάφραση του Μάτεσι από τον Γκοβόστη για να το σκηνοθετήσω εγώ, ενθουσιάστηκαν με το τολμηρό κίνητρο και το Υπουργείο Πολιτισμού με υπουργό Πολιτισμού τη Μελίνα Μερκούρη ύστερα από αίτηση του σχολείου χρηματοδότησε την παράσταση με 100.000 δρχ. Δεν κατάφερε να έρθει η ίδια, ήταν στο Παρίσι για τις διαδικασίες της έναρξης του θεσμού της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας με πρώτη την Αθήνα, αλλά μας έστειλε κάτι ανθοδέσμες και το μισό υπουργείο να μας δει. Νομίζω ότι τότε αποφάσισα πως θέλω να ασχοληθώ με τον χώρο του θεάματος…

Υπάρχουν δάσκαλοι στους οποίους οφείλεις και τι;

* Σίγουρα οι καθηγητές των Ελληνικών που είχα στο Λύκειο, ο φιλόλογός μου και ποιητής Απόστολος Ζώτος και μια ξεχωριστή γυναίκα με την οποία ακόμα διατηρώ σχέσεις στοργής, γιατί με συνδέει με το τότε, με ένα τρυφερό κομμάτι του εαυτού μου, το όνομά της Λίτσα Μοσχοπούλου, η οποία με το χιούμορ της και με τη δημοκρατική της ματιά, μας έμαθε ότι ο κόσμος δεν είναι ακριβώς έτσι όπως μας τον έδειχναν οι γονείς μας, μπορούσε να είναι και διαφορετικός… Και φυσικά στη δουλειά μου ο μεγαλύτερος δάσκαλος που είχα ποτέ και αισθάνομαι τόσο υπερήφανος που μαθήτευσα δίπλα του για πολλά χρόνια ήταν ο μοναδικός Γιώργος Πανουσόπουλος.

Τι ακριβώς κάνει ένας casting director;

* Διαμορφώνει την εικόνα μιας κινηματογραφικής ή θεατρικής παραγωγής μέσω των συνδυασμών του έμψυχου υλικού των ηθοποιών που μπορεί να προτείνει σε έναν παραγωγό και σε ένα σκηνοθέτη για να συντελεστεί η ολοκλήρωσή της.

Τι ιδιότητες πρέπει να έχει κάποιος για να γίνει ένας καλός casting director;

* Να τον χαρακτηρίζει μια ευρύτερη παιδεία, να τον αφορά γενικά η Ιστορία της Τέχνης και ειδικά η ιστορία του κινηματογράφου και να έχει βασικές γνώσεις κοινωνιολογίας. Χαρακτηριστικά θα έλεγα ότι θα πρέπει είναι φυσιογνωμιστής, να έχει καλή μνήμη, να συνδέει ένα όνομα με ένα πρόσωπο και να έχει γνώσεις υποκριτικής.

Η ετοιμότητα και η ψυχραιμία είναι βασικά στοιχεία για ένα casting ή μια audition;

* Φυσικά, είναι προϋπόθεση επιτυχίας…

Μπορούμε να θεωρήσουμε ότι από casting περνάμε όλοι και παντού;

* Ανάλογα με τα κίνητρα που έχουμε στη ζωή μας…

Το ταλέντο και οι στοιχειώδεις σπουδές αρκούν για να κάνει κάποιος τέχνη;

* Πάντα υπάρχει η προϋπόθεση του οράματος και της έμπνευσης. Αυτά πάνε με το ταλέντο. Οι σπουδές μπορεί να ακολουθήσουν για να θεμελιώσουν καλύτερα την προσωπικότητα του καλλιτέχνη.

Τι σημαίνει να ασκεί κάποιος το επάγγελμά σου στην Ελλάδα της κρίσης;

* Σημαίνει ότι το αγαπάει πολύ, αγαπάει τους ηθοποιούς και αγαπάει τον κινηματογράφο, χωρίς να ζει με τις αμοιβές και τα προνόμια αντίστοιχων συναδέλφων του σε άλλες χώρες.

Η Αθήνα έχει την καλλιτεχνική ζωή που της αξίζει;

* Τα τελευταία χρόνια η Αθήνα μετά τη δημιουργία των δύο σημαντικών Ιδρυμάτων, της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών και του Ιδρύματος Σταύρου Νιάρχου με όλη την καλλιτεχνική κινητικότητα που έχει δημιουργηθεί εκεί, με τη συνεχή σημαντική παρουσία διεθνών καλλιτεχνών στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου αλλά και με άλλες ιδιωτικές πρωτοβουλίες για τη διοργάνωση συναυλιών διεθνών ονομάτων και άλλων καλλιτεχνικών γεγονότων έχει γίνει σίγουρα πόλος έλξης τουριστών.

Πώς θα χαρακτήριζες τους Έλληνες καλλιτέχνες;

* Έξυπνους και ικανούς ώστε να μπορούν να ελίσσονται…

Σε τι υστερούν σε σχέση με τους ξένους συναδέλφους τους και σε τι υπερτερούν;

* Είναι γονιδιακή η διαφορά των Ελλήνων καλλιτεχνών από τους ξένους συναδέλφους τους. Το «πειραγμένο» ελληνικό DNA μπορεί και δημιουργεί θαύματα κάποιες δεδομένες στιγμές και σε άλλες μπορεί να φτάσει τον καλλιτέχνη σε καταστροφικά αποτελέσματα…

Τι απολαμβάνεις;

* Απολαμβάνω μια ταινία ή μια παράσταση χωρίς επιτηδευμένο handicap η οποία γίνεται μόνο και μόνο με στόχο τα φεστιβάλ και στη συνέχεια την ενδεχόμενη αποδοχή του κόσμου, απολαμβάνω μια ταινία ή μια παράσταση με αισθητική άποψη και με συναίσθημα για αληθινούς ανθρώπους, είτε της δίπλα πόρτας είτε για ανθρώπους ενός άλλου διαφορετικού κόσμου από τον δικό μας, που όμως δεν τους χαρακτηρίζει αποκλειστικά το «weird» και η «αρρώστια», έτσι, ως άποψη ζωής…

Τι ψάχνεις;

* Το ταλέντο από όπου και να προέρχεται…

Τι… ζηλεύεις;

* Την αξιοκρατία που μπορεί να είναι περισσότερο ορατή στο εξωτερικό από ό,τι στη χώρα μας.

Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σου δημιουργοί;

* Είναι αυτοί που δεν μένουν εγκλωβισμένοι στην ασφάλεια μιας συγκεκριμένης φόρμας της δουλειά τους και τολμάνε σε δημιουργικές προτάσεις με έμπνευση έχοντας εμπιστοσύνη στο καλλιτεχνικό τους ένστικτο…

Πώς ενημερώνεσαι; Από το Διαδίκτυο ή και από τον παραδοσιακό Τύπο (εφημερίδες, περιοδικά);

* Μόνο από το Διαδίκτυο χρόνια τώρα. Ούτε καν από την τηλεόραση…

Ποια από τα γεγονότα της επικαιρότητας σε έχουν ευαισθητοποιήσει τελευταία;

* Η αντιμετώπιση των συνανθρώπων προσφύγων στα άθλια camps. Είναι θλιβερό όλο αυτό που συμβαίνει.

Τι εύχεσαι για τη χώρα μας;

* Αισθάνομαι ότι η χώρα μας είναι σαν ένα boutique hotel το οποίο δεν έχει το κατάλληλο προσωπικό για να παρέχει το κατάλληλο service, σε θέσεις – κλειδιά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται το πατροπαράδοτο ελληνικό μπάχαλο. Παντού! Άρα εύχομαι να έρθει εκείνη η μέρα που θα υπάρξουν οι σωστοί άνθρωποι σε καίριες θέσεις και θα μπουν σημαντικά πράγματα σε μια σειρά. Επίσης να γίνει το θαύμα και να διατηρηθεί το μεσογειακό κλίμα της, ώστε να γίνει περισσότερο θελκτική ως location για διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές.

Πώς θα χαρακτήριζες τη συμπεριφορά των Ελλήνων προς το δημόσιο χώρο;

* Η οικονομική κρίση -η οποία δεν είναι μόνο οικονομική, είναι και κρίση αξιών είναι και πολιτισμική, είναι και πολιτική- έχει σαφέστατα επηρεάσει αρνητικά τη συμπεριφορά των συμπολιτών μας. Είμαι μάρτυρας καθημερινών περιστατικών αγένειας, αγανάκτησης, θυμού, ασέβειας, αδιαφορίας, απόγνωσης ανθρώπων στα δυσάρεστα πεζοδρόμια της πόλης και οδηγών όμως, στους γεμάτους λακκούβες δρόμους της Αθήνας.

Ποια εικόνα στην Αθήνα σε θλίβει περισσότερο;

* Αν εξαιρέσουμε την κομψή εικόνα δύο οικοδομικών τετραγώνων του κέντρου της Αθήνας, η καθαριότητα της πόλης και η γενικότερη εικόνα της είναι σε άθλια κατάσταση σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες…

Πώς κρίνεις τον τρόπο που φέρονται οι Έλληνες στα ζώα;

* Αν παραβλέψουμε κάποια μεμονωμένα περιστατικά άθλιας κακοποίησης ζώων -ειδικά στην ελληνική επαρχία- πιστεύω ότι οι Έλληνες αγαπάνε τα ζώα, είναι φιλόζωοι, φροντίζουν τα αδέσποτα και τα τελευταία χρόνια υιοθετούν περισσότερο από το να αγοράζουν κατοικίδια από pet shop.

Ποια είναι η σχέση σου με τα ζώα; Μίλησέ μας για το κατοικίδιό σου!

* Υιοθέτησα ένα αδέσποτο πεταμένο στα σκουπίδια jack russel/terrier, τον Smile, πριν από δύο χρόνια περίπου, μου άλλαξε τη ζωή. Στην καθημερινότητά μου έχω ένα λόγο παραπάνω να προσέξω τον εαυτό μου, γιατί αν πάθω κάτι εγώ, τι θα απογίνει ο μικρός; Tον ευγνωμονώ.

***

Σεμινάριο του Μάκη Γαζή για μια Ολοκληρωμένη Ακρόαση

Μέσα από μια σειρά μαθημάτων με τον Μάκη Γαζή, με τη μορφή προσωπικών (ιδιαίτερων) ή ομαδικών σεμιναρίων μπορείτε να αποκτήσετε τις γνώσεις:
-Πώς να αποφεύγετε τα εμπόδια που υπάρχουν ώστε να φτάσετε κοντά στο να κερδίσετε εσείς τον ρόλο.
-Πώς να αποκτήσετε την τεχνική της Επικοινωνίας με τους Casting Directors, τους παραγωγούς και τους σκηνοθέτες. Η Επικοινωνία είναι το παν. Μάθετε τον τρόπο «να ακούτε» και να επεξεργάζεστε όλες τις πληροφορίες ώστε να έρθετε περισσότερο κοντά στον επιθυμητό ρόλο.
-Πώς να αποφεύγετε καταστροφικές συμπεριφορές και λάθη τα οποία σας στοιχίζουν χαμένους ρόλους.
-Πώς να δημιουργήσετε ένα ολοκληρωμένο βιογραφικό σημείωμα το οποίο σας αντιπροσωπεύει 100% χωρίς να γίνεται εμπόδιο στην Ακρόασή σας.
-Πώς να δημιουργήσετε/διαλέξετε την πιο αντιπροσωπευτική φωτογραφία σας για να συνοδεύσετε το βιογραφικό σας σημείωμα, αποφεύγοντας λάθη και διορθώνοντας προσωπικές ατέλειες της εικόνας σας.
-Πώς να δημιουργήσετε την πρώτη θετική εντύπωση μέσα από την πρακτική εφαρμογή κανόνων του Self-Management.
-Πώς να προβάλετε τη δουλειά σας και το βιογραφικό σας διεθνώς, μέσα από αντίστοιχα διεθνή websites.
-Επίσης σε ένα μάθημα 90 λεπτών μάθετε τους κανόνες του σωστού δοκιμαστικού το οποίο καλείστε να δημιουργήσετε οι ίδιοι (Self-Τape Casting), αν σας ζητηθεί από τους casting directors, αποφεύγοντας λάθη, εστιάζοντας στο περιεχόμενο και στην αισθητική δομή, χωρίς να χάνεται ο προσωπικός χαρακτήρας του Ηθοποιού.

Tempus Verum / Εν Αθήναις

Ιάκχου 19, Αθήνα – Σταθμός μετρό Κεραμεικός

m.me/tempusverum.academy
***
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

 

 

  • Αρχική φωτογραφία: Ολυμπία Κραγασάκη
Εκτύπωση
eirini aivaliwtouΜάκης Γαζής: Το «πειραγμένο» ελληνικό DNA μπορεί και δημιουργεί θαύματα κάποιες στιγμές…

Related Posts