Το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή έτοιμο να καλωσορίσει το κοινό

 

Το νέο μουσείο του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή καλωσορίζει το κοινό την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019, πλαισιωμένο από πολιτιστικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικά εργαστήρια.

Το επιβλητικό κτήριο της οδού Ερατοσθένους 13, μόλις λίγα μέτρα από το Καλλιμάρμαρο, στεγάζει τη συλλογή έργων τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, ενώ μελλοντικά θα φιλοξενεί και περιοδικές εκθέσεις Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών.

 

Vincent van Gogh (1853-1890) La cueillette des olives Η συγκομιδή της ελιάς Olive Picking Δεκέμβριος 1889 | December 1889 Λάδι σε καμβά | Oil on canvas 73.5 × 92.5 cm

 

Στο μουσείο, το οποίο έχει συνολική επιφάνεια 7.250 τ.μ. και εκτείνεται σε 11 ορόφους, εκτός από τους εκθεσιακούς χώρους, λειτουργούν ένα πωλητήριο και ένα Café – Εστιατόριο, βιβλιοθήκη τέχνης, παιδικό εργαστήριο, καθώς κι ένα σύγχρονων προδιαγραφών αμφιθέατρο, 190 θέσεων.

 

Paul Gauguin
(1848-1903)
Nature morte aux Pamplemousses
Νεκρή φύση με γκρέιπ φρουτ
Still Life with Grapefruits
1901 ή 1902 | 1901 or 1902
Λάδι σε καμβά | Oil on canvas
66 × 76.5 cm

 

Προκειμένου να εμπλουτίσει περαιτέρω την εμπειρία όσων επιθυμούν να εξοικειωθούν με τα έργα τέχνης που εκτίθενται στους χώρους του, το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, εκτός από τις ξεναγήσεις στη συλλογή του, παρέχει προβολές σύντομων ντοκιμαντέρ τέχνης αναφορικά με την ιστορία επιμέρους έργων της συλλογής. Τα ντοκιμαντέρ αποτελούν παραγωγή του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή και οι προβολές είναι διαθέσιμες χωρίς επιπλέον κόστος, με την αγορά εισιτηρίου εισόδου.

Με την έναρξη του μουσείου εγκαινιάζεται και ο μηνιαίος προγραμματισμός των εκδηλώσεών του. Μουσικές συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, συζητήσεις, δράσεις για ενήλικες και παιδιά, καθώς και εκπαιδευτικά εργαστήρια συμπληρώνουν τη φιλοσοφία του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, με μία σειρά πρωτότυπων εκδηλώσεων που εντάσσονται αρμονικά στον μουσειακό χώρο.

 

Marc Chagall (1887-1985) Portrait de E.B.G. Πορτρέτο της Ε.Β.Γ. Portrait of E.B.G. 1969 Λάδι σε καμβά | Oil on canvas | 92.5 × 73.5 cm

 

Ειδικότερα, κάθε Σαββατοκύριακο, τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή θα καλωσορίζουν παιδιά, εφήβους και ενήλικες, προσφέροντας τη δυνατότητα συμμετοχής σε δημιουργικά εργαστήρια και δραστηριότητες με αφετηρία τις τέχνες και στόχο την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων.

Το πωλητήριο του μουσείου βρίσκεται στο ισόγειο, δίπλα στον χώρο υποδοχής και διαθέτει μία ευρεία γκάμα πρωτότυπων και αποκλειστικά custom-made προϊόντων που περιλαμβάνουν χρηστικά αντικείμενα, αλλά και αντικείμενα τέχνης, σχεδιασμένα από Έλληνες δημιουργούς και εμπνευσμένα από τη σπάνια συλλογή έργων του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή.

 

Francis Bacon (1909-1992) Three Studies for Self-Portrait Τρεις σπουδές για αυτοπροσωπογραφία 1972 Λάδι σε καμβά, σε τρία μέρη | Oil on canvas, in three parts 35,5 × 30,5 εκ. έκαστο | 35.5 × 30.5 cm each © The Estate of Francis Bacon /All rights reserved / Adagp, Paris and DACS, London 2019 / OSDEETE Athens 2019

 

Το Café – Εστιατόριο του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, με μία σύγχρονη εκδοχή της ελληνικής κουζίνας, από τον διακεκριμένο chef Ανδρέα Λαγό και την ομάδα του Ohh Boy Athens, υποδέχεται όλους όσοι βρίσκονται στην Αθήνα μόνιμα ή για λίγο. Στο μενού του αξιοποιούνται αποκλειστικά φρέσκα μεσογειακά υλικά, με πιάτα βασισμένα στην ελληνική απλότητα και γνώμονα την αξιοποίηση της πρώτης ύλης.

Το Café – Εστιατόριο και το πωλητήριο είναι προσβάσιμα στους επισκέπτες, κατά τις ώρες λειτουργίας του μουσείου, χωρίς να απαιτείται εισιτήριο.

 

Alberto Giacometti (1901-1966) Portrait de Yanaihara Προσωπογραφία του Yanaihara Portrait of Yanaihara 1960 Λάδι σε καμβά | Oil on canvas 92 × 72.6 cm © Succession Alberto Giacometti (Fondation Alberto et Annette Giacometti, Paris + Adagp, Paris) 2019 / OSDEETE Athens 2019

Τη λειτουργία της ξεκινάει και η Βιβλιοθήκη του μουσείου, με 6.000 τόμους με θέματα από το ευρύ φάσμα των τεχνών. Ο κατάλογος της Βιβλιοθήκης συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων μονογραφίες, καταλόγους εκθέσεων και περιοδικά τέχνης που θα είναι διαθέσιμα στο κοινό για ανάγνωση στον χώρο του αναγνωστηρίου.

Επιπλέον, η διάσημη συλλογή έργων τέχνης και η αρμονική συνδιαλλαγή του νεοκλασικού και μοντέρνου κτηρίου με θέα την Ακρόπολη, καθιστούν το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή ιδανικό χώρο για τη διοργάνωση εκδηλώσεων. Οι χώροι του μπορούν να φιλοξενήσουν μικρές και μεγάλες εκδηλώσεις, συνέδρια, ημερίδες, εταιρικές παρουσιάσεις, κοινωνικές εκδηλώσεις, σεμινάρια, workshops, κινηματογραφικές προβολές.

 

Vincent van Gogh (1853-1890) Nature morte à la cafetière Νεκρή φύση με καφετιέρα Still Life with Coffee Pot Μάιος 1888 | May 1888 Λάδι σε καμβά | Oil on canvas 65 × 81 cm

 

Για όσους επιθυμούν να απολαύσουν την εμπειρία του νέου μουσείου στην πληρότητά του και παράλληλα να στηρίξουν τη δράση του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, το Πρόγραμμα Μελών περιλαμβάνει επτά ειδικά σχεδιασμένες κατηγορίες: Member, Couples, Family, Kids, Young, Seniors, Corporate.

Κάθε μία από τις κατηγορίες συνοδεύεται από αποκλειστικά προνόμια, όπως δωρεάν είσοδο σε εκθέσεις και ξεναγήσεις, εκπτώσεις στις λειτουργίες του μουσείου, συμμετοχή σε εκδηλώσεις οργανωμένες για μέλη, ειδικό ωράριο μελών κ.ά.

 

Alberto Giacometti (1901-1966) Femme de Venise V Γυναίκα της Βενετίας V Woman of Venice V 1956 Μπρούντζος με καφέ και πράσινη πατίνα, 0/6 | Bronze with brown and green patina, 0/6 112 × 31.4 × 14 cm © Succession Alberto Giacometti (Fondation Alberto et Annette Giacometti, Paris + Adagp, Paris) 2019 / OSDEETE Athens 2019

 

Μάλιστα, όσοι πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους στο Πρόγραμμα Μελών του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή έως τις 29 Σεπτεμβρίου 2019, θα έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο μουσείο λίγο πριν από την επίσημη έναρξη της λειτουργίας του.

Η συλλογή του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή είναι από τις σημαντικότερες ιδιωτικές συλλογές που δημιουργήθηκαν κατά το δεύτερο ήμισυ του 20ού αιώνα. Πρωταρχικός σκοπός του νέου μουσείου που ανεγέρθηκε στην Αθήνα είναι να στεγάσει αυτή τη συλλογή και να την κάνει προσβάσιμη στο κοινό, σύμφωνα με την επιθυμία των Ιδρυτών.

 

Grand bureau plat Régence Μεγάλο γραφείο στυλ Αντιβασιλείας Régence large bureau plat Γαλλία | France Σκελετός από δρυ, συμπαγής έβενος. Διακοσμήσεις από μπρούντζο, χαλκό και δέρμα | Solid ebony on oak carcass. Mounts and decorations in bronze, copper and leather 79 x 192 x 96 cm

 

Όπως ισχύει για κάθε συλλογή, έτσι και με τη συγκεκριμένη, τα κριτήρια επιλογής των έργων που τη συγκροτούν υπήρξαν καθαρώς υποκειμενικά. Ο Βασίλης και η Ελίζα Γουλανδρή, αν και περιβάλλονταν ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1950 από διακεκριμένους ιστορικούς και επαγγελματίες της τέχνης, επέλεξαν τα συγκεκριμένα έργα με μοναδικό γνώμονα τις προσωπικές προτιμήσεις τους και τους δικούς τους αισθητικούς κώδικες.

Σχεδόν επί πενήντα χρόνια έχτιζαν τη συλλογή τους με φροντίδα, υπομονή και πραγματική αφοσίωση, με απώτερη βλέψη, κάποια μέρα, να εκτεθεί στο μουσείο που είχαν κατά νου.

 

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) Doménikos Theotokópoulos (El Greco) (1541-1614) La Santa Faz Η Θεία Μορφή The Veil of Saint Veronica Αρχές δεκαετίας 1580 | Early 1580s Λάδι σε καμβά | Oil on canvas 51 × 66 cm

 

Το μουσείο έχει τη δυνατότητα να στεγάσει το μεγαλύτερο μέρος της συλλογής σε συνθήκες που προκύπτουν από ειδική σκηνογραφική μελέτη, ώστε να εξασφαλίζεται, κατά το δυνατόν, η καλύτερη παρουσίαση και αναγνωσιμότητα των έργων. Γλυπτά και πίνακες συνδιαλέγονται σε μια προσπάθεια να τεθεί σε παράλληλη σχέση η διαδρομή των καλλιτεχνών.

Επί της παρούσης εκτίθενται 180 έργα και αντικείμενα τέχνης. Εκτός από τα εμβληματικά έργα της συλλογής που παρουσιάζονται στο σύνολό τους και θα εκτίθενται μόνιμα, άλλα επίσης σημαντικά έργα θα εκτίθενται εκ περιτροπής προκειμένου όλη η συλλογή να τεθεί σε κοινή θέαση.

 

Γιάννης Κουνέλλης Jannis Kounellis (1936-2017) Untitled Χωρίς τίτλο 1983 Λάδι σε χαρτί | Oil on paper 98 × 128 cm

 

Την κύρια θέση στη συλλογή κατέχει η μοντέρνα και η σύγχρονη τέχνη, ευρωπαϊκή κυρίως, με έργα που χρονολογούνται από την περίοδο 1880-1980.

Στον 1ο και 2ο όροφο του κτηρίου, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν, υπό το πράο βλέμμα του El Greco, έργα των Paul Cézanne, Vincent van Gogh, Paul Gauguin, Claude Monet, Edgar Degas, Pablo Picasso, Henri de Toulouse-Lautrec, Pierre Bonnard, Georges Braque, Joan Miró, Wassily Kandinsky, Paul Klee, Fernand Léger, Jackson Pollock, Francis Bacon, Alberto Giacometti, Marc Chagall, Jean Hélion, Hans Arp, Ben Nicholson, Barbara Hepworth, César, Jean Tinguely, Niki de Saint Phalle, Friedensreich Hundertwasser, Balthus, Victor Brauner, Giorgio de Chirico και άλλων.

 

Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας Nikos Hadjikyriakos-Ghika (1906-1994) Μπαλκόνι με οριζόντιες κολόνες Balcony with Horizontal Pilasters 1954 Λάδι σε καμβά | Oil on canvas 129.5 × 89 cm

 

Κεντρικό πρόσωπο αυτής της σύναξης καλλιτεχνών είναι ο Paul Cézanne, για τον οποίο ο Picasso έλεγε ότι «ήταν ο πατέρας όλων μας», ενώ ο Giacometti θεωρούσε πως ήταν ο μοναδικός, μαζί με τους Βυζαντινούς, που ήξερε να σχεδιάζει. Επιπλέον, είναι ο πρώτος μοντέρνος ζωγράφος που εντάχθηκε στην υπό διαμόρφωση συλλογή του Βασίλη και της Ελίζας Γουλανδρή.

Έκτοτε υφάνθηκε ένας ιστός που αγκάλιασε όλους τους προαναφερθέντες ζωγράφους και γλύπτες οι οποίοι, ανάλογα με τη γενιά τους, διασταυρώνονται, συνδέονται με δεσμούς φιλίας, συγκρούονται ή αλληλοεπηρεάζονται.

 

Vincent van Gogh (1853-1890) Les Alyscamps Τα Αλυσκάν The Alyscamps Οκτώβριος-Νοέμβριος 1888 | October-November 1888 Λάδι σε καμβά | Oil on canvas 92 × 73 cm

 

Ο Βασίλης και η Ελίζα Γουλανδρή αρέσκονταν να παραπέμπουν μέσω των επιλογών τους σε φανταστικούς, ως επί το πλείστον, διαλόγους μεταξύ αυτών των καλλιτεχνών: ο Rodin, που επί χρόνια επιθυμούσε να εκθέσει μαζί με τον Monet και κατάφερε να πραγματώσει την επιθυμία του· ο Kandinsky, που δέχτηκε τον πρώτο εικαστικό του κλονισμό μπροστά και πάλι στον Monet· ο Gauguin, που δεν πούλησε τον αγαπημένο του Cézanne παρά μόνο όταν σχεδόν δεν είχε τα προς το ζην πια να φάει· ο Toulouse-Lautrec, που ανέφερε ως μοναδικό του πρότυπο τον Degas· ο Van Gogh, που τόσες ελπίδες έτρεφε για τη συγκατοίκησή του με τον Gauguin, προτού η ψυχική του υγεία κλονιστεί· ο Klee, που έζησε τις ίδιες ζοφερές ώρες με τον Kandinsky όταν έκλεισε το Bauhaus· o Braque, που βρισκόταν στη Νορμανδία μαζί με τον Léger όταν κηρύχτηκε ο πόλεμος, το 1939· ο Miró και ο Giacometti, που αντιτάχθηκαν σθεναρά, καθένας με το δικό του τρόπο, στους κανόνες του σουρεαλισμού που είχε επιβάλει ο André Breton· ο De Chirico και ο Hélion, που επέλεξαν να κινηθούν ενάντια στο ρεύμα και να επιστρέψουν σε μια πιο συμβατική ζωγραφική, πληρώνοντας την επιλογή τους με το τίμημα της απομόνωσης. Και βεβαίως ο Picasso, ο δημιουργός, ο επαναστάτης, που αφομοίωσε όλες τις αισθητικές αναφορές του και τις απέδωσε με τρόπο όχι μόνο νεωτεριστικό, αλλά και εντελώς προσωπικό.

 

Amedeo Modigliani (1884-1920) Cariatide Καρυάτιδα Caryatid 1914 περίπου | c. 1914 Μολύβι και γκουάς σε χαρτί επικολλημένο σε καμβά | Pencil and gouache on paper laid down on canvas 63.7 × 40 cm

 

Όλες αυτές οι ιστορίες, οι διαδρομές, οι ανεκδοτολογικές αναφορές ζωντανεύουν στους τοίχους του μουσείου. Την περιδιάβαση συμπληρώνουν δύο αίθουσες αφιερωμένες σε Έλληνες καλλιτέχνες, μοντέρνους και σύγχρονους, στον 3ο και 4ο όροφο.

Από τις απαρχές της συγκρότησης της συλλογής τους, ο Βασίλης και η Ελίζα Γουλανδρή επιθυμούσαν διακαώς να δώσουν μία ξεχωριστή θέση σε συμπατριώτες τους όπως ο Γιώργος Μπουζιάνης, ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας, ο Γιάννης Μόραλης, ο Μιχάλης Τόμπρος. Έδωσαν μάλιστα στο διοικητικό συμβούλιο του Ιδρύματος την κατευθυντήρια οδηγία να συνεχίσουν να στηρίζουν τους νέους Έλληνες καλλιτέχνες με τη χορήγηση υποτροφιών για σπουδές, αλλά και με τον εμπλουτισμό της συλλογής με νέα έργα.

 

Κωνσταντίνος Παρθένης Constantinos Parthenis (1878-1967) Αρμονία Harmony 1930 Λάδι σε καμβά | Oil on canvas 140 × 180 cm

 

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή σεβάστηκε επίσης την επιθυμία των ιδρυτών για μια αίθουσα αφιερωμένη στη σημαντική συλλογή τους από γαλλικά έπιπλα υπογεγραμμένα από τους διασημότερους ébénistes και αντικείμενα τέχνης, χρονολογούμενα από το 18ο αιώνα, καθώς και κινεζικά αντικείμενα τέχνης από νεφρίτη ή πορσελάνη.

Η τέχνη, παρούσα σε όλες τις πλευρές της ζωής του Βασίλη και της Ελίζας Γουλανδρή, αποτελούσε αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς τους.
Στον όροφο του πρώτου υπογείου υπάρχει ο χώρος που προορίζεται για τις περιοδικές εκθέσεις. Η πρώτη θα φιλοξενηθεί το φθινόπωρο του 2020.

 

Roy Lichtenstein (1923-1997) Nude with White Flower, collage for “Nude with Yellow Flower” Γυμνό με λευκό λουλούδι, κολάζ για το «Γυμνό με κίτρινο λουλούδι» 1994 Ταινία, μολύβι, ακρυλική μπογιά, μαρκαδόρος και τυπωμένο χαρτί σε χαρτόνι | Tape, pencil, acrylic paint, marker and printed paper on board 78 × 61 cm © Estate of Roy Lichtenstein New York / Adagp, Paris, 2019 / OSDEETE Athens 2019

 

Ο πρώτος τόμος με έργα της συλλογής του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή είναι αφιερωμένος στη μοντέρνα τέχνη από το 1870 έως το 1945 και θα είναι διαθέσιμος στο μουσείο από τις 2 Οκτωβρίου. Στις περίπου 600 σελίδες της έκδοσης, η οποία περιλαμβάνει και χρονολόγιο, γίνεται λεπτομερής αναφορά σε κάθε έργο. Μέσα στον Οκτώβριο θα ακολουθήσουν δύο εκδόσεις για παιδιά: Στο μουσείο και Η συλλογή του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή σε αυτοκόλλητα. Ο δεύτερος τόμος της συλλογής, με περιεχόμενο την τέχνη μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και τη σύγχρονη τέχνη, θα είναι διαθέσιμος το Μάιο του 2020.
Ολόκληρη η συλλογή του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή θα αρχίσει σταδιακά να παρουσιάζεται στην ιστοσελίδα goulandris.gr.

Περισσότερες πληροφορίες στο goulandris.gr

 

Pablo Picasso (1881-1973) Femme nue aux bras levés Γυμνή γυναίκα με σηκωμένα χέρια Nude Woman with Raised Arms 1907 Λάδι σε καμβά | Oil on canvas 150 × 100 cm

 

Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή
Ερατοσθένους 13
116 35 Αθήνα

facebook.com/BEGoulandrisFoundation
instagram.com/begoulandrisfoundation
#BEGoulandris

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ώρες λειτουργίας:
Τρίτη-Κυριακή 10.00-18.00
Παρασκευή 10.00-22.00
Δευτέρα κλειστά
Εισιτήρια:
Γενική είσοδος 8€, Μειωμένο εισιτήριο 6€
Μειωμένο εισιτήριο δικαιούνται άτομα άνω των 65 ετών, παιδιά και έφηβοι 12-17 ετών, φοιτητές, άνεργοι, υπηρετούντες τη στρατιωτική τους θητεία.
Ελεύθερη είσοδο δικαιούνται τα Μέλη του Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή, παιδιά έως 12 ετών, ΑμεΑ και ο συνοδός τους, εκπαιδευτικοί που συνοδεύουν σχολεία, κάτοχοι κάρτας ICOM – ICOMOS, διπλωματούχοι ξεναγοί, δημοσιογράφοι.

Fauteuil “à la Reine” Louis XV Πολυθρόνα «à la reine» Λουδοβίκου ΙΕ΄ Louis XV “à la reine” armchair Γαλλία, 1740-1750 | France, 1740-1750 Σκελετός από ξύλο δρυός σκαλισμένο και επιχρυσωμένο | Carved and gilt oak 101 x 71 x 67 cm

 

Ταυτότητα έργου

Διεύθυνση Έργου: Ν. Κ. Μαλατέστας & Συνεργάτες
Αρχιτεκτονική Μελέτη: Ι. & Α. Βικέλας και Συνεργάτες
Διεύθυνση Κατασκευής: Frank E. Basil
Αρχιτεκτονική Μελέτη αμφιθεάτρου και πωλητηρίου: Νικόλαος Μουστρούφης
Στατική Μελέτη: Γ. Λάμπρου & Συνεργάτες
Μελέτη Η/Μ: L.D.K. Σύμβουλοι Μηχανικοί AE
Ακουστική Μελέτη: Gottfried Schubert
Προμελέτη επιλεγμένων εσωτερικών χώρων: APVInc. FarahP. Βarnes
Μελέτη Διαμόρφωσης Πλατείας και περιβάλλοντος χώρου: Studio 75
Μελέτη Σήμανσης, εικόνα και ταυτότητα: Μικρή Άρκτος
Κατασκευές σήμανσης: Μπράτης ΕΠΕ
Μελέτη AV εξοπλισμού: Γεράσιμος Ευθυμιάτος
Πρόγραμμα ποιότητας έργου: ΤΡΙΕΔΡΟΣ Α.Ε.
Ζαριφόπουλος Α.Ε. – Υπηρεσίες Ασφάλειας και Ελέγχου

 

 

Fauteuil-“à-la-Reine”-Louis-XV-2

 

Μουσειολογική μελέτη: Κυριάκος Κουτσομάλλης, Μαρία Κουτσομάλλη
Σκηνογραφία εκθεσιακών χώρων: Ανδρέας Γεωργιάδης
Γενικός φωτισμός κτηρίου: P-Suare
Κατασκευές μουσειακών χώρων: Εμμανουήλ Λιγνός
Φωτισμός εκθεσιακών χώρων: Ανδρέας Γεωργιάδης, Βλαδίμηρος Mandan
Έκδοση καταλόγου συλλογής: Umberto Allemandi & CoPublishing
Παραγωγή ντοκιμαντέρ συλλογής: Ludovic Moreau–Selia
Digital Media Services: FocalInteractive
Υπηρεσίες Πληροφορικής: Soft Dataware
Global Visitors Experience: Radiant Technologies

 

Auguste Rodin (1840-1917) L’ éternel printemps Η αιώνια άνοιξη Eternal Springtime 1884 Μπρούντζος με καφέ πατίνα | Bronze with brown patina 66 × 83 × 42 cm

 

Συντηρήσεις:
Πινάκων: Pascal Labreuche, Julie Chanut, Βιβή Γερολυμάτου, Ανδρονίκη Χειλά
Ξυλόγλυπτων επίχρυσων κορνιζών και επίπλων: Βιβή Γερολυμάτου και οι συνεργάτες Βασίλης Αργυράτος και Φωτεινή Φραγκάκη
Έργων τέχνης σε χαρτί: Θάλεια Νταλούκα
Μεταλλικών γλυπτών: Θανάσης Τζαμαλής, Ζωή Καραμπάτσου
Υφασμάτων: Καλλιόπη Καβάσιλα
Κορνίζες έργων τέχνης: Λυμπεράκης
Μουσειακά γυαλιά: Αναστάσιος Ταουξής
Μουσειακά χαρτιά: Αρώνης

 

Jackson Pollock (1912-1956) Number 13, 1950 Αριθμός 13, 1950 1950 Λάδι σε μασονίτη (pavatex) | Oil on masonite (pavatex) 56.5 × 56.5 cm © Adagp, Paris, 2019 / OSDEETE Athens 2019

 

Φωτογραφήσεις:
Χριστόφορος Δουλγέρης

Μεταφράσεις:
Έφη Κορομηλά, Κλειώ Πανουργιά, Andrea Schroth, Λαμπρίνα Ιωάννου

Επιμέλειες κειμένων:
Pierre LeLouët, Κλειώ Πανουργιά, Σπύρος Τσούγκος

Ηχοληψία:
Νίκος Ψεγιαννάκης

***

Κώστας Τσόκλης
Costas Tsoclis
(1930- )
Δένδρο
Tree
1989
Ακρυλικό σε ξύλο και καμβά | Acrylic on panel and canvas | 202 × 133 cm

***

 

Άλογο με ιπποσκευή, ταφικό ειδώλιο
Caparisoned horse, funerary figurine
Κίνα, δυναστεία Τανγκ, 8ος αιώνας | China, Tang dynasty, 8th century
Εφυαλωμένος πηλός | Glazed earthenware
53 x 58 x 16 cm

 

***

Φωτογραφίες: Χριστόφορος Δουλγέρης
Photographs: Christophoros Doulgeris

***

Βίντεο – παρουσίαση:

 

https://vimeo.com/361733765/d7a31bc7a8

 

  • Διαβάστε επίσης:

Η θρυλική συλλογή του Βασίλη και της Ελίζας Γουλανδρή μπήκε επιτέλους στο σπίτι της