Cat Is Art

Μη χάσετε το “Narita Airport” στις τελευταίες παραστάσεις του

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

 

Της Ειρήνης Αϊβαλιώτου

Κοντά στο Τόκιο, στον νομό Τσίμπα, βρίσκεται το διεθνές αεροδρόμιο Ναρίτα, η κύρια πύλη εισόδου των διεθνών πτήσεων στην Ιαπωνία. Ίσως αυτό να σας είναι γνωστό. Ίσως να έχετε ήδη ταξιδεύσει στο φημισμένο αεροδρόμιο. Επιβάλλεται όμως να δείτε και το θεατρικό έργο που διαδραματίζεται στους χώρους του και έχει μια απίστευτη γοητεία.

Αποσυνδεθείτε, αφεθείτε και λικνιστείτε στο συναίσθημα και την αόρατη ουσία του χρόνου των τριών αξιαγάπητων ηρώων! Αυτή η παράσταση θα σας κάνει να αισθανθείτε σαν να περιμένετε να επιβιβαστείτε στο αεροδρόμιο Ναρίτα του Τόκιο, όπου όλοι οι επιβάτες μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους, μοιράζοντας την ώρα και το χώρο τους.

 

 

Το Σαπόρο

Ποιο είναι το Σαπόρο που ο πατέρας του Βίκτωρα, εξοργίζοντάς τον, ζήτησε να σκορπίσουν τις στάχτες του;

Το Σαπόρο (ακριβέστερα Σαπορό) είναι η μεγαλύτερη πόλη και πρωτεύουσα της Χοκάιντο, της βορειότερης των τεσσάρων μεγάλων νήσων που αποτελούν την Ιαπωνία. Είναι γνωστό κυρίως για τη διοργάνωση των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 1972 και για το γιούκι μάτσουρι (Yuki Matsuri), δηλαδή το φεστιβάλ χιονιού του, που γίνεται κάθε Φεβρουάριο.

Το Σαπόρο είναι μια νέα πόλη και διαφέρει από τις άλλες πόλεις της Ιαπωνίας, γιατί ο σχεδιασμός του έχει γίνει με αμερικανικά πρότυπα. Διαθέτει μετρό και πολλά πανεπιστήμια με κυριότερο το Πανεπιστήμιο του Χοκάιντο.

 

Η παράσταση

Οι ταλαντούχοι Χάρης Χιώτης, Ναταλί Τσάβεζ, Luis Gómezbeck αναλαμβάνουν την ψυχαγωγία σας. Έξοχοι, τρισχαριτωμένοι, χυμώδεις, ευθείς, κεφάτοι, ευαίσθητοι, με θαυμάσιες υποκριτικές νότες. Η μετάφραση του Luis Gómezbeck, η σκηνοθεσία των Luis Gómezbeck – Ramiro Torres de Miguel και οι δεινές ερμηνείες δημιουργούν ένα ωραίο, σατιρικό, κωμικότατο αλλά κυρίως τρυφερό και αγαπησιάρικο κλίμα.

Το “Narita Airport”, το έργο του βραβευμένου Μεξικανού δραματουργού και σκηνοθέτη Ramiro Torres de Miguel, σε μετάφραση του Luis Gómezbeck και σε σκηνοθεσία αμφοτέρων, ολοκληρώνει τις παραστάσεις του αυτή την Παρασκευή 31 Μαΐου 2019 και το Σάββατο 1 Ιουνίου, στις 21:15, στο Θέατρο 104. Οπότε είναι ευκαιρία να μην το χάσετε.

Το απολαυστικό αυτό έργο, που παίζεται στη μικρή “μαύρη” σκηνή του “104”, δεν επιχειρεί να εξηγήσει μια ιστορία. Όπως κάθε σπουδαίο θεατρικό έργο, φωτίζει εικόνες που μπορούν να μιλήσουν σε όλους, στο νεοφώτιστο αλλά και στον μυημένο θεατή, στον απαιτητικό, στον ξέγνοιαστο, στον δύσκολο, στον φιλοπερίεργο αλλά και στον ονειροπόλο. Στον ευσυγκίνητο αλλά και σ’ αυτόν που θέλει να γελάσει.

Εξαιρετική και η εργασία της Ελένης Εξάρχου στην ενδυματολογία, καθώς και η φιλολογική επιμέλεια της Βίλης Ντουχάνη.

 

 

Παρουσία του συγγραφέα

Να σημειωθεί ότι την Παρασκευή 17 και το Σάββατο 18/5, η παράσταση πραγματοποιήθηκε εν παρουσία του ίδιου του συγγραφέα και σκηνοθέτη Ramiro Torres de Miguel, ο οποίος μετά το τέλος της παράστασης συνομίλησε με το κοινό για το ίδιο το έργο, αλλά και για τις ενδοοικογενειακές σχέσεις.

Το έργο έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον Νοέμβριο του 2010 στο Μεξικό σε παραγωγή του Εθνικού Κέντρου των Τεχνών και σε σκηνοθεσία του συγγραφέως. Το 2012 παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία σε παραγωγή του Νέου Εθνικού Θεάτρου και της Πρεσβείας του Μεξικού στο Τόκιο και σε σκηνοθεσία της Τομόε Σάτο.

Εκδόθηκε στη Γαλλία σε τρίγλωσση έκδοση (ισπανικά, γαλλικά, αγγλικά) από τον εκδοτικό οίκο EdiLivre Classique και στην Ελλάδα σε δίγλωσση έκδοση (ελληνικά, ισπανικά) από τη Librería Española Νικολόπουλος.

Η υπόθεση

Πώς αντιδράς όταν είσαι υποχρεωμένος να βρίσκεσαι χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι σου, ζητώντας παράλληλα απαντήσεις από ανθρώπους που δεν υπάρχουν πια; Τρία πρόσωπα βρίσκονται στο αεροδρόμιο Ναρίτα του Τόκιο. Ο καθένας κουβαλά το δικό του «φορτίο». Μια τεφροδόχος είναι το τέταρτο πρόσωπο. Ο Βίκτωρας, ένας Έλληνας στα είκοσι πέντε του, ταξιδεύει με τον Μαρτίν, ένα Μεξικανό γύρω στα πενήντα του χρόνια και σύζυγο του πατέρα του, για να εκπληρώσουν την τελευταία επιθυμία του τελευταίου και να σκορπίσουν τις στάχτες του στο Σαπόρο. Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην αίθουσα αναμονής, αποκαλύπτονται διάφορες πτυχές της σχέσης του Βίκτωρα με τον πατέρα του, με τον πρώτο να κατηγορεί τον Μαρτίν για όλα τα δεινά του. Η Μίκι, μια ξένη και εκκεντρική περφόρμερ γίνεται «αντίβαρο» στη σχέση των δύο ανδρών. Οι συνέπειες όμως των αποκαλύψεων τι κατάληξη θα έχουν; Θα εκπληρωθεί η τελευταία επιθυμία του νεκρού;

Σημείωμα του συγγραφέα

Το έργο το έγραψα εξ ολοκλήρου σε αεροπλάνα και αεροδρόμια. Ασχολείται με την εγκατάλειψη, την απόρριψη και την υποτίμηση των παιδιών από τους γονείς τους. Ασχολείται και με τη νέα μορφή οικογένειας (ομοφυλόφιλοι γονείς), χωρίς να δίδεται έμφαση όμως στη σεξουαλικότητα των μελών της, αλλά στον τρόπο λειτουργίας ή δυσλειτουργίας της, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις «συμβατικές». Και γιατί σ’ ένα αεροδρόμιο; Επειδή ο χώρος του αεροδρομίου είναι ουδέτερος και σ’ έναν τέτοιο χώρο ήθελα να βρίσκονται δύο άνθρωποι που -παρόλο που γνωρίζονται και μοιράζονται καταστάσεις και συναισθήματα- υπό άλλες συνθήκες δεν θα είχαν βρεθεί μαζί, και μάλιστα όταν υπάρχει αμοιβαία αντιπάθεια. Αυτή η αντιπάθεια δημιουργεί μια βαριά ατμόσφαιρα με ανταλλαγή λεκτικών και σωματικών χτυπημάτων. Μάρτυς της όλης κατάστασης είναι μια γυναίκα που γίνεται «αντίβαρο» στο έργο (διαιτητής). Ήθελα επίσης, ενώ όλα τα αεροδρόμια είναι παρόμοια σε όλο τον κόσμο, οι χαρακτήρες να βρίσκονται μακριά από τη βάση τους, να είναι ταλαιπωρημένοι από ένα πολύωρο ταξίδι, να είναι αποσυντονισμένοι από την επαφή με μια διαφορετική κουλτούρα. Ακριβώς όπως όταν μεταφέρεις ένα ζώο της ερήμου στη ζούγκλα και πρέπει να προσαρμοστεί βίαια. Σε έναν τέτοιο χώρο, δίχως «δεσμούς» τα συναισθήματα μεγεθύνονται και οι πιθανότητες συμφιλίωσης μπορεί να είναι μεγάλες.
Ramiro Torres de Miguel

***

“Narita Airport”
του Ramiro Torres de Miguel
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Παρασκευή 31/5 και Σάββατο 1/6 στις 21:15
στο Θέατρο 104
(υπέρτιτλοι στα ισπανικά)

***

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Narita Airport
Κοινωνικό
Κείμενο: Ramiro Torres de Miguel
Μετάφραση: Luis Gómezbeck
Φιλολογική επιμέλεια: Βίλη Ντουχάνη
Σκηνοθεσία: Luis Gómezbeck και Ramiro Torres de Miguel
Βοηθός σκηνοθεσίας και παραγωγής: Βιργινία Μιχαήλ
Ενδυματολογία: Ελένη Εξάρχου
Κομμώσεις: Hair Studio «Αγγελική & Νότης»
Υπερτιτλισμός: Βιργινία Μιχαήλ
Σχεδιασμός ήχου: Yair López
Φωτογραφίες: Σωτηρία Ψαρού
Σποτ παράστασης: Basement Productions
Video trailer: Κωνσταντίνος Οικονόμου
Γραφιστικά: Rodrigo Cortés
Εκτυπώσεις: Volcano Graphic
Δημόσιες σχέσεις: Ράνια Παπαδοπούλου

Με την υποστήριξη των Fondation Déméter και Πολιτιστικού Συλλόγου «Αρδηττός». Ευχαριστούμε ειδικά τις Yelena Kondratova και Kayoko Tabata για την εκμάθηση των ρωσικών και γιαπωνέζικων αντίστοιχα.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ:
Χάρης Χιώτης (Βίκτωρας), Ναταλί Τσάβεζ (Μίκι), Luis Gómezbeck (Μαρτίν)

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Πρεμιέρα: Παρασκευή 10 Μαΐου 2019
Παραστάσεις: Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:15 (έως 31 Μαΐου)
Διάρκεια: 70 λεπτά

Video Trailer:

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

12 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (μειωμένο), 5 ευρώ (ατέλειες)
Προπώληση εισιτηρίων: ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
*** Επωφεληθείτε από την ειδική προσφορά προπώλησης μέσω του viva.gr, αγοράζοντας από δύο (ή και παραπάνω) εισιτήρια στην τιμή των 8 ευρώ

Σελίδα της παράστασης στο facebook:
https://www.facebook.com/Narita-Airport-2077898308912856

Πληροφορίες

Θέατρο 104
Ευμολπιδών 41, Αθήνα 118 54
Τηλέφωνο: 210.3455.020 και 6978.234.835

Εκτύπωση
Ειρήνη ΑϊβαλιώτουΜη χάσετε το “Narita Airport” στις τελευταίες παραστάσεις του

Related Posts