«Ο αναβάτης και ο Ελέφαντας». Το νέο έργο της Μαρίας Γοργία στο «Αμάλγαμα» μιλά για την ευτυχία

60

Ποια η σχέση του αναβάτη ενός ελέφαντα με τον ελέφαντα;

Ποια η σχέση του Υπερανθρώπου του Νίτσε με τον άνθρωπο;

Ποια του γονιού με το παιδί του;

Και τέλος ποια η σχέση του εκπαιδευτή με το εκπαιδευόμενο ζώο (ή άνθρωπο);…

***

 

 

Συνεχίζοντας στην ίδια πορεία της σχεσιακής αναζήτησης (μετά τελευταίο το έργο «κι αν καταβροχθίζαμε ο ένας τον άλλον;» το οποίο συμπλήρωσε 36 sold out), η χορογράφος Μαρία Γοργία ανατρέχει κατά κύριο λόγο στα εργαλεία σύγχρονων υπαρξιακών θεωριών, αλλά και ψυχολογικών θεωριών του 20ου και 21ου αιώνα.

Αποσπάσματα από το μοναδικό, εξαιρετικά δυναμικό, ποιητικό αλλά και φιλοσοφικό κείμενο του Νίτσε, «έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα», έχουν επιλεγεί και διατρέχουν το έργο αντιπαρατιθέμενα σε αντιφατικές κινητικές εικόνες…

 

 

Η κύρια επιρροή προέρχεται από το βιβλίο του βραβευμένου ψυχολόγου Τζόναθαν Χάιντ, «Η υπόθεση της ευτυχίας»

Ο ανθρώπινος νους, σύμφωνα με τον Χάιντ, είναι διαιρεμένος. Μπορεί να παρομοιαστεί με έναν ελέφαντα και τον αναβάτη του. Ο αναβάτης αποτελεί το συνειδητό μέρος του νου, αυτό που ερμηνεύει και συλλογίζεται, αλλά μπορεί να ασκεί μονάχα περιορισμένο έλεγχο σε ό,τι κάνει ο ελέφαντας…

 

 

Ο ελέφαντας περιλαμβάνει όλο το υπόλοιπο σύστημα: ενδόμυχα αισθήματα, ενστικτώδεις αντιδράσεις, συναισθήματα και διαισθήσεις, το ασυνείδητο… Η εικόνα ενός αναβάτη πάνω σε έναν ελέφαντα είναι μια μεταφορά που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας ενδεικτική της αδυναμίας του έλλογου νου να δαμάσει ή να καθοδηγήσει το μεγάλο αυτό ζώο, στην περίπτωση (αρκετά συχνή) που οι δύο αυτές διαφορετικές νοημοσύνες δεν συνεργάζονται σωστά.

«Η ευτυχία πηγάζει από το ανάμεσα» μας λέει ο Χάιντ και όχι μόνο από μέσα μας, όπως συμπέραναν ο Βούδας και ο Επίκτητος.

***

Σύμφωνα με μια απόπειρα ερμηνείας και ανάλυσης του Ζαρατούστρα του Νίτσε, ο άνθρωπος που στοχεύει στον Υπεράνθρωπο, θεωρεί ότι πρέπει να αυτοϋπερνικηθεί, ώστε να καταλήξει να δαμάσει τον άνθρωπο-ελέφαντα…

***

 

Παράλληλα, το «Αμάλγαμα» θα ταξιδέψει στις ΗΠΑ στις αρχές Απριλίου, για να παρουσιάσει το πολυπαιγμένο «από τι υποφέρετε; από Ύπαρξη», στο πλαίσιο της Residency της χορογράφου Μαρίας Γοργία, η οποία προσκλήθηκε από το Πανεπιστήμιο Madison-Wisconsin να διδάξει Χορογραφία και Σύγχρονο Χορό.

Κατά τη λήξη της Residency θα παρουσιαστεί το έργο που συμπλήρωσε με μεγάλη επιτυχία 57 παραστάσεις στην Αθήνα και στην Κύπρο, σε παραγωγή του Πανεπιστημίου Madison – Wisconsin.

***

Στην Αθήνα θα ξαναπαρουσιαστεί το εμπνευσμένο από την προσωπικότητα του πολύ σημαντικού ποιητή Νίκου Καρούζου «από τι υποφέρετε; από Ύπαρξη» μόνο για 3 παραστάσεις, στις 14, 15 και 16 Απριλίου 2020.

***

 

 

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Σύλληψη-Ιδέα/Χορογραφία/Σκηνοθεσία/Σκηνογραφία/Δραματουργία: Μαρία Γοργία
Κείμενα: «Έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα» του Φρίντριχ Νίτσε
Άλλα Κείμενα: Μαρία Γοργία και ερμηνευτές
Επιμέλεια κειμένων: Έφη Γιαννοπούλου
Μουσική: Βαλκυρίες του Ρίχαρντ Βάγκνερ
Μουσική επιμέλεια: Μαρία Γοργία
Υποκριτική λόγου: Αγγελική Καριστινού
Σύμβουλοι Δραματουργίας: Μιράντα Βατικιώτη, Έφη Γιαννοπούλου
Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλλης
Βοηθός Χορογράφου: Έφη Τζερεμέ
Υπεύθυνη Τύπου & Επικοινωνίας: Μαρία Κωνσταντοπούλου
Φωτογραφίες: Αγγελική Σβορώνου, Βαγγέλης Αγγελάκης
Βίντεο-τρέιλερ: Περικλής Μαθιέλλης

*

Ερμηνεύουν:
Θέμις Ανδρεουλάκη, Βάσω Μακρή, Μαρία Γοργία
και οι:
Μαρία Ανεζάκη, Μαρτίνα Κώστα, Βασιλική Μαστοράκη, Αφροδίτη Μιχαηλίδου, Χριστίνα Μόσχου, Στράτος Παπαδέλης, Ειρήνη Τζαβάρα.

***

 

 

Παραστάσεις

Προγραμματισμένη πρεμιέρα 27 Μαρτίου,

27, 28, 29, 30 Μάρτη και 3 Απρίλη 2020
Παρασκευή, Σάββατο, Δευτέρα στις 9 μ.μ.
Κυριακή στις 8.30 μ.μ.

***

Χώρος Αμάλγαμα
Μενάνδρου 47, Αθήνα
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6944 – 686.991 και 6974-315.923.
Απαραίτητη η Κράτηση Θέσης
Είσοδος με ελεύθερη συνεισφορά
Ελάχιστη προτεινόμενη συνεισφορά: 6 ευρώ

***

Οι πρώτοι 10 που θα κλείσουν θέση και για τα 2 έργα θα μπορούν να παρακολουθήσουν την πρώτη μέρα του Σεμιναρίου Χορογραφικής Σύνθεσης με διδάσκουσα τη Μαρία Γοργία, που θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο 2020.

***

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΔΥΟ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ