Cat Is Art

«Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα» αλλά μόλις γίνονται εννιά, αναζητούν στο «Θησείον» την Αγνή Χιώτη…

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

Του Παναγιώτη Μήλα

 

Μάρτιος 1944. Βασίλης Διαμαντόπουλος, Νίκος Βασταρδής, Καίτη Λαμπροπούλου, Αλέκα Μαζαράκη (αργότερα Κατσέλη) και άλλοι. Σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν και μετάφραση Μάριου Πλωρίτη. Στο Θέατρο Αλίκης.

 

Νοέμβριος 1959. Δέσπω Διαμαντίδου, Άννα Συνοδινού, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Λυκούργος Καλλέργης, Όλγα Τουρνάκη και άλλοι. Εθνικό Θέατρο-Κεντρική Σκηνή. Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Αλέξης Σολομός.

 

Φεβρουάριος 1968. Γιώργος Λαζάνης, Μάγια Λυμπεροπούλου, Μίμης Κουγιουμτζής, Τάκης Βουτέρης, Εύα Κοταμανίδου, Αντώνης Αντύπας, Αλίκη Αλεξανδράκη, Μίνα Αδαμάκη, Πίτσα Μπουρνόζου, Ηλίας Λογοθέτης, και άλλοι. Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Κάρολος Κουν. Θέατρο Ορφεύς – Κυκλικό Θέατρο.

 

Παραπάνω, ενδεικτικά, μόνο λίγα ονόματα νέων ηθοποιών που έκαναν τα πρώτα τους βήματα στο θεατρικό σανίδι ακολουθώντας τις σκηνικές οδηγίες του Λουίτζι Πιραντέλο για το έργο του «Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα».

 

Μάρτιος 2019. Την ίδια απόπειρα, με το ίδιο έργο, στην ίδια ηλικία σήμερα, οι ηθοποιοί της ομάδας Repente χτίζουν το δικό τους όνειρο και μας το χαρίζουν μέσα από τα χειρόγραφα του Πιραντέλο.

 

***

 

 

 

Πρόκειται για το πιο διάσημο και ριζοσπαστικό έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που γράφτηκε το 1921, ξεκίνησε από τη Ρώμη και τον επόμενο χρόνο ανέβηκε στο Λονδίνο. Στην Ελλάδα το έφερε ο Κάρολος Κουν (με 20 ηθοποιούς επί σκηνής το 1944). Ακολούθησε το Εθνικό (με 30 ηθοποιούς, το 1959) και το Κρατικό Βορείου Ελλάδος (με 40 ηθοποιούς, το 1987). Με τα «Έξι πρόσωπα» βρέθηκαν αντιμέτωποι και πάρα πολλοί άλλοι θίασοι…

 

***

 

Θερμό χειροκρότημα στην πρεμιέρα του “6”. Από αριστερά: Θάλεια Χαραρά, Γιώργος Καρατζιώτης, Σήφης Μάινας, Αγνή Χιώτη, Καλή Δάβρη.

 

 

«Σε ένα θέατρο ο θίασος ετοιμάζει παράσταση και ξαφνικά εμφανίζονται τα έξι μέλη μιας οικογένειας, δημιουργήματα κάποιου συγγραφέα που ξεκίνησε να γράφει ένα θεατρικό έργο αλλά δεν το τελείωσε ποτέ. Αυτά τα έξι πρόσωπα ζητάνε από τον θιασάρχη να ανεβάσει έργο με θέμα τη δική τους ζωή, οπότε να αποκτήσουν και πλήρη θεατρική υπόσταση. Η πρόβα ενός θιάσου διακόπτεται από την εισβολή των μη ολοκληρωμένων θεατρικών ηρώων οι οποίοι αναζητούν την ιστορία τους. Το «είμαι» μπερδεύεται με το «παίζω». Ο ίδιος άνθρωπος μπορεί να γίνει κάποιος άλλος μία στιγμή αργότερα. Ποιος μπορεί να πει με βεβαιότητα ποιος είναι; Ένας πατέρας, μία κόρη, μία μάνα, ένας γιος. Ένας θίασος. Άνθρωποι που αναζητούν την αλήθεια τους. Εσύ; Ξέρεις; Είσαι σίγουρος; Υπάρχει μόνο μία αλήθεια; Μια κωμωδία με δραματικές κορυφώσεις ή ένα δράμα με κωμικές πτυχές;».

 

***

 

 

 

Σίγουρα μια παράσταση με πολλές απαιτήσεις και μια ιστορική διαδρομή που δεν επιδέχεται εκπτώσεις. Ισχυρά στηρίγματα στην ολοκλήρωση του έργου ήταν: Ο Σχεδιασμός Φωτισμών από την έμπειρη και εφευρετική Κατερίνα Μαραγκουδάκη. Τα λιτά αλλά δυναμικά Σκηνικά με την υπογραφή της Μαρίας Φιλίππου. Τα διαχρονικής αξίας Κοστούμια που επέλεξε η Νικόλ Παναγιώτου. Η αέναη κίνηση των εννιά ηθοποιών έτσι όπως την υλοποίησε η Mαρία Δελετζέ και τέλος η σημαντική Πρωτότυπη Μουσική και η εν γένει Μουσική Eπιμέλεια του «6» από την Αναστασία Μανιάτη.

 

*

 

Ο Σήφης Μάινας (αριστερά) με τον Κωνσταντίνο Τσονόπουλο.

 

Ο Γιώργος Καρατζιώτης «έστησε» με επιτυχία τη φιγούρα του σκηνοθέτη. Ήταν αέρινος και εκφραστικός.

Ο Σήφης Μάινας, ήδη σε άλλο επίπεδο, σε σχέση με όλες τις προηγούμενες δουλειές του. Δίνει την ιδανική υπόσταση στον απαιτητικό ρόλο του πατέρα.

Ο Κυριάκος Μαρκάτος ήταν τόσο όσο απαιτούν οι περιστάσεις. Ισορρόπησε σε τεντωμένο σκοινί χωρίς τον κίνδυνο να έχει δυσάρεστες ερμηνευτικές «πτώσεις».

Ο Κωνσταντίνος Τσονόπουλος, ο δυναμικός γιος της οικογένειας, έφερε με απόλυτη επιτυχία εις πέρας τη δύσκολη αποστολή του.

Ο Κώστας Πιπερίδης κέρδισε το κοινό από τα πρώτα λεπτά, στο «πινγκ πονγκ» με τους θεατές για το «6» και το «9».

Η Ανθούλα Ευκαρπίδου, δίπλα του – στη σκηνή αυτή – με την ερμηνεία της «ξεκαθάρισε» τα «τι» και τα «πώς» και δεν άφησε αναπάντητα ερωτήματα στο κοινό.

Αυτό το δυναμικό και ευρηματικό ξεκίνημα υπήρξε το εφαλτήριο για την επιτυχία όλης της παράστασης.

Η Θάλεια Χαραρά, ακόμη και όταν δεν μιλούσε, είχε πολλά να πει και μόνο με τις εκφράσεις της. Μοντέρνα ρεαλιστική ερμηνεία.

Η Ζαχαρένια Φρακιαδάκη, μια Ισπανίδα στο Θησείο. Εξαιρετική κίνηση, εντυπωσιακός λόγος. Πέτυχε κάτι πάρα πολύ δύσκολο: Μας έπεισε πως κι εμείς μπορούμε να κάνουμε τόσο …εύκολα όλα όσα έκανε εκείνη στη σκηνή.

Η Καλή Δάβρη, με την άνεση και τη σιγουριά των παλιών καλών ηθοποιών. Κορυφαία και στο γέλιο και στο δάκρυ. Τυχερός ο σκηνοθέτης που την έχει.

 

Η Ζαχαρένια Φραγκιαδάκη. ©Skitzakos George

 

 

***

 

Τυχερή στην προκειμένη περίπτωση η Αγνή Χιώτη που εκτός από τη διασκευή, υπογράφει και τη σκηνοθεσία του «6». Ο Πιραντέλο, το 1929, είχε προσθέσει κινηματογραφικές προβολές σε παράστασή του στην παράσταση με συγχρονισμένο ήχο από δίσκους 78 στροφών. Στη παράσταση στο «Θησείον»  δεν χρειάστηκε κάτι παρόμοιο.

 

Η Καλή Δάβρη με τον Κωνσταντίνο Τσονόπουλο.

 

 

Η Αγνή Χιώτη, χωρίς προβολές, κατάφερε να δώσει ταχύτατο – κινηματογραφικό ρυθμό στην παράστασή της. Πέτυχε να πάρει ό,τι καλύτερο μπορούσαν να δώσουν οι ηθοποιοί της έτσι ώστε μέσα σε 70 λεπτά να κερδίσει το στοίχημα και στο φινάλε το αυθόρμητο και διαρκές χειροκρότημα των θεατών. Είναι αυτό το χειροκρότημα που «γράφει» τη δική του κριτική για κάθε θεατρικό ανέβασμα. Είναι το χειροκρότημα των θεατών που έβαλε «άριστα» και στην Αγνή Χιώτη, και στη Θεατρική  Ομάδα Repente, και σε όλους τους συντελεστές.

 

***

 

 

Κυριάκος Μαρκάτος.

Γιώργος Καρατζιώτης

Κώστας Πιπερίδης.

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

«6»
από τη Θεατρική Ομάδα Repente σε συνεργασία
με την Dominus Production
Εμπνευσμένο από το θεατρικό έργο του Luigi Pirandello
«Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα»

*

Διασκευή – Σκηνοθεσία: Αγνή Χιώτη
Σχεδιασμός Φωτισμών: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου
Κοστούμια: Νικόλ Παναγιώτου
Πρωτότυπη Μουσική / Μουσική Eπιμέλεια: Αναστασία Μανιάτη
Κινησιολογία: Mαρία Δελετζέ
Βοηθός σκηνοθέτη: Νικολίνα Καραθύμιου
Bοηθός ενδυματολόγου: Στεφανία Λυμπεροπούλου
Art designer: Ιάσονας Καστόρης

*

Παίζουν

Καλή Δάβρη, Ανθούλα Ευκαρπίδου, Γιώργος Καρατζιώτης, Σήφης Μάινας, Κυριάκος Μαρκάτος, Κώστας Πιπερίδης, Κωνσταντίνος Τσονόπουλος, Ζαχαρένια Φραγκιαδάκη, Θάλεια Χαραρά.

 

*

Οργάνωση παραγωγής: Μαρία Καβαλλάρη
Προβολή – Επικοινωνία: Νατάσα Μακρογιαννέλη

***

 

Στο Θησείον – Ένα Θέατρο για τις Τέχνες
Τουρναβίτου 7, Θησείο
Τηλέφωνο: 210-32.55.444

 

*

 

Η αποδοχή του κοινού φαίνεται στο χειροκρότημα. Από αριστερά: Ανθούλα Ευκαρπίδου, Κατερίνα Μαραγκουδάκη, Κυριάκος Μαρκάτος, Κώστας Πιπερίδης, Θάλεια Χαραρά, Γιώργος Καρατζιώτης, Σήφης Μάινας και Αγνή Χιώτη.

 

 

Κάθε Τετάρτη
Από 6 Μαρτίου έως και 17 Απριλίου 2019
Στις 9.15 μ.μ.
Διάρκεια: 75′
Εισιτήρια
Κανονικό: 12 ευρώ
Μειωμένο: 8 ευρώ (Αφορά: φοιτητές, μαθητές, εκπαιδευτικούς, συνταξιούχους, ανέργους, αμέα)
Προπώληση: 10 ευρώ (έως την προηγούμενη ημέρα κάθε παράστασης)
Στο τηλέφωνο: 210-72.34.567
-Σε όλα τα καταστήματα PUBLIC
-Στο tickets.public.gr
-Στο Θέατρο Θησείον
τις ημέρες των παραστάσεων
στο ταμείο: 18:00 – 21:00
Δευτέρα ως Παρασκευή
Από 10.00 έως 17.00 στο 210-32.55.444

 

***

 

Η Ανθούλα Ευκαρπίδου, στο εντυπωσιακό ξεκίνημα της παράστασης.

 

***

 

ΜΕ ΕΝΑ “ΚΛΙΚ” ΕΔΩ ΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΣΑΣ

 

***

 

Διαβάστε επίσης τη συνέντευξη της Καλής Δάβρη στην Ειρήνη Αϊβαλιώτου

Καλή Δάβρη: Στην παράσταση “6” υποδύομαι ένα πλάσμα ανεξιχνίαστο, ένα αίνιγμα…

Εκτύπωση
Παναγιώτης Μήλας«Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα» αλλά μόλις γίνονται εννιά, αναζητούν στο «Θησείον» την Αγνή Χιώτη…

Related Posts