Της Ειρήνης Αϊβαλιώτου
Μια εύγλωττη ηθοποιός, με ρυθμό, αντανακλαστικά, δεξιοτεχνία και θαυμάσιο ηχόχρωμα φωνής. Με ερμηνευτική άνεση και ευαισθησία.
Μιλώ για την Καλή Δάβρη. Την είχα παρακολουθήσει, πριν από μερικά χρόνια, στη νεανική και ευφάνταστη παράσταση «Ποπ Κορν», σε κείμενο – σκηνοθεσία Αγνής Χιώτη.
Πρόσφατα την είδα ξανά στο εκπληκτικό «6», σε σκηνοθεσία επίσης της Αγνής Χιώτη, στο θέατρο «Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες». Να πονάει, να αγαπάει, να μισεί, να εκδικείται, να παίζει, να χαίρεται, να φλερτάρει.
Το έργο βασίζεται στα «Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα» του Λουίτζι Πιραντέλο. Πρόκειται για φανταστικά πρόσωπα-ρόλους που αναζητούν συγγραφέα για να γράψει το δράμα τους. Πρόσωπα παράξενα και κωμικοτραγικά, τα οποία συμφωνούν απόλυτα με τα γεγονότα που προκάλεσαν την τραγωδία τους, προβάλλοντας, όμως, καθένα τη δική του υποκειμενική αλήθεια. Ποια είναι όμως τελικά η αλήθεια; Ποια η ψευδαίσθηση; Ποια η στέρεα πραγματικότητα; Και σε ποιο σημείο συναντώνται;
Η Καλή Δάβρη, μέσα σε έναν εννιαμελή θίασο εξαιρετικά ταλαντούχων ηθοποιών (ομάδα Repente), υποδύεται την Κόρη. Το πρόσωπο που υπηρετεί το θεμελιώδες συναίσθημα της εκδίκησης. Τολμηρή, αυθάδης, όμορφη, φιλάρεσκη, ντυμένη στα μαύρα, είναι μια κοπέλα που αναριγεί ολόκληρη από σαρκαστική περιφρόνηση για τον ταπεινωμένο πατέρα της. Ένα σπαραγμένο και σπαρακτικό θηλυκό.
Ένα πρόσωπο που φέρνει μια γεύση μοναξιάς τραγική και μια αστεία μελαγχολία, κραυγάζοντας την αγωνία της γυναικείας της υπόστασης ανάμεσα στη θλιβερή εσωτερική της πραγματικότητα και στην απατηλά εύθραυστη ζωή της.
Σκηνοθετημένη ευφυώς από την Αγνή Χιώτη, η ερμηνεία και η κίνησή της δεν προδίδει τίποτα από τη σκληρή προπαρασκευή για το ρόλο. Δίνει την αίσθηση του αυθόρμητου κι έχει την αμεσότητα της ζωντανής παρουσίας, της οικείας και ταυτόχρονα ξεχωριστής προσωπικότητας. Λαϊκή όσο πρέπει, δίχως να ενδίδει στη λαϊκότητα και τη γραφικότητα. Μια ερμηνεία άξια του πολυδιάστατου πιραντελικού σύμπαντος, που βάζει τους ηθοποιούς να αγγίζουν πολλαπλά επίπεδα ρόλων, θεάτρων μέσα σε άλλα θέατρα, μαγεύοντας με τον ασύλληπτο “φανταστικό ρεαλισμό” του.
Η Καλή είναι νέα, ταλαντούχα, χαριτωμένη, κρατά χαμηλούς τόνους και αφήνει τη δουλειά της να μιλήσει γι’ αυτήν.
Γεννήθηκε στη Χαλκίδα. Από παιδί παρακολουθούσε πολύ κινηματογράφο και ονειρευόταν να γίνει ηθοποιός. Η συμμετοχή της σε πολλές παραστάσεις του Θεάτρου Χαλκίδας στην περίοδο της εφηβείας της ήταν το έναυσμα που την ώθησε να έρθει στην Αθήνα και να σπουδάσει στη Δραματική Σχολή «Ράμπα». Εργάζεται ενεργά ως ηθοποιός από το 2012 πρωταγωνιστώντας σε θεατρικές παραστάσεις. Το τηλεοπτικό κοινό την έχει αγαπήσει μέσα από την καθημερινή σειρά του ALPHA, «Έλα στη θέση μου». Είτε την ξέρετε είτε δεν την ξέρετε δεν έχει σημασία, ωστόσο η δική μου πρόταση είναι να δείτε το υπέροχο “6” και τη λεπτής διεργασίας ερμηνεία της σ’ αυτό. Θα σας ενθουσιάσει!
Καλή, τι είναι το «6» στο οποίο παίζεις;
* Το “6” είναι ένα έργο βασισμένο στο «Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα» του σπουδαίου Λουίτζι Πιραντέλο. Τέσσερις, μη ολοκληρωμένοι, θεατρικοί ήρωες εισβάλλουν σε μια σκηνή θεάτρου και διακόπτουν την πρόβα ενός θιάσου. Διεκδικούν και ζητούν να υποδυθούν οι ίδιοι τους εαυτούς τους. Να ξαναζήσουν και να ολοκληρώσουν, ενδεχομένως, την ιστορία που άφησε ο συγγραφέας. Ένας πατέρας, μια μάνα, μια κόρη, ένας γιος. Η Μαντάμ Πάτσε. Ένας θίασος. Άνθρωποι που αναζητούν την αλήθεια τους. Θα τη βρουν άραγε; Ποιος ξέρει;
Ποιος είναι ο ρόλος σου στην παράσταση;
* Υποδύομαι την Κόρη. Είμαι μέλος της οικογένειας που εισβάλλει στον θεατρικό χώρο και διακόπτει την πρόβα. Η Κόρη είναι ένα πλάσμα ανεξιχνίαστο. Είναι ένα αίνιγμα. Προσπαθεί απεγνωσμένα, κατά τη διάρκεια που βρίσκεται στη σκηνή, να ξαναζήσει τις στιγμές της. Να ξαναζήσει την αλήθεια της. Να αναβιώσει και να δείξει σε όλους, σκληρές στιγμές της ζωής της, μόνο και μόνο για να εκδικηθεί την οικογένειά της. Πονάει, αγαπάει, μισεί, εκδικείται, παίζει, χαίρεται, φλερτάρει. Και όλα αυτά τα κάνει ξανά και ξανά. Ένα κορίτσι με πολλές σκοτεινές πλευρές, μπερδεμένο.
Τι θα ήθελες να πεις για την ομάδα Repente;
* Συνεργάστηκα με την ομάδα για πρώτη φορά πριν από 4 χρόνια περίπου. Είναι μια ομάδα παιδιών που αγαπάει το θέατρο, το σέβεται, έχει πάθος, απόλυτη οργάνωση και είναι όλη μια γροθιά, δεν μπορώ παρά να πω τα καλύτερα.
Πώς είναι να σε σκηνοθετεί η Αγνή Χιώτη;
* Η Αγνή με σκηνοθέτησε πρώτη φορά στο “Ποπ Κορν” που το είχε γράψει κιόλας. Μια δουλειά που αγάπησα πάρα πάρα πολύ! Η Αγνή είναι μια κοπέλα που θαυμάζω. Της το έχω πει. Πολλές φορές τη χαζεύω την ώρα της πρόβας. Με συγκινεί να βλέπω ένα νέο άνθρωπο να αγαπάει τόσο πολύ αυτό που κάνει. Όταν σκηνοθετεί η μορφή του προσώπου της αλλάζει. Δεν το έχω ξαναδεί αυτό. Είναι ένας άνθρωπος που ξέρει πολύ καλά τι κάνει και τι θέλει. Είναι δύσκολη αρκετές φορές, όμως αυτό είναι και το ωραίο. Νιώθω χαρά να δουλεύω με την Αγνούλα.
Πώς θα χαρακτήριζες τη σχέση που δημιουργήσατε, ως ομάδα, με τον Πιραντέλο μέσω της μελέτης του έργου και των προβών;
* Επειδή τα έργα του Πιραντέλο καταπιάνονται με πολλά υπαρξιακά ζητήματα, στην αρχή η σχέση μας ήταν μουδιασμένη κατά τη διαδικασία κατανόησής του.
Εσύ προσωπικά τι αποκόμισες από την προετοιμασία του «6»;
* Πολλές φορές κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας προβληματίστηκα. Φεύγοντας από την πρόβα πολλά δικά μου υπαρξιακά ζητήματα βγήκαν στην επιφάνεια.
Το έργο μάς βάζει, ηθοποιούς και θεατές, σε μια διαδικασία ενδοσκόπησης;
* Φυσικά. Ποια είναι η αλήθεια; Τι είναι η αλήθεια; Ποιοι είμαστε; Ειλικρινά ξέρουμε ποιοι είμαστε; Μας ξέρουμε; Μας αγαπάμε;…
Σου αρκεί να κάνεις θέατρο για την ψυχή σου;
* Ουσιαστικά για μένα το θέατρο είναι μια κάθαρση, λύτρωση ψυχής. Όμως όταν βιοπορίζεσαι από αυτό όχι, δεν αρκεί.
Η τηλεόραση τι σου προσφέρει;
* Η τηλεόραση βοηθάει πολύ να σε μάθει γρήγορα ένα μέρος του κοινού. Εμένα προσωπικά μ’ αρέσει πολύ. Μ’ αρέσει γιατί είναι ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης υποκριτικά. Σε βοηθάει να είσαι άμεσος και σε ετοιμότητα γιατί οι ρυθμοί της δουλειάς είναι γρήγοροι.
Ποιοι άνθρωποι έχουν παίξει ρόλο στην πορεία σου στο θέατρο και την τηλεόραση;
* Είναι αρκετοί οι άνθρωποι που με βοήθησαν και πίστεψαν σε μένα. Νιώθω τυχερή. Κάποιοι απ’ αυτούς είναι ο Γιώργος Κρητικός και ο Γιάννης Βασιλειάδης…
- Φωτογραφίες: Γιώργος Σκιτζάκος
Ταυτότητα Παράστασης
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Αγνή Χιώτη
Σχεδιασμός Φωτισμών: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου
Κοστούμια: Νικόλ Παναγιώτου
Πρωτότυπη Μουσική/Μουσική Eπιμέλεια: Αναστασία Μανιάτη
Κινησιολογία: Mαρία Δελετζέ
Βοηθός σκηνοθέτη: Νικολίνα Καραθύμιου
Bοηθός ενδυματολόγου: Στεφανία Λυμπεροπούλου
Art designer: Ιάσονας Καστόρης
Παίζουν: Καλή Δάβρη, Ανθούλα Ευκαρπίδου, Γιώργος Καρατζιώτης, Σήφης Μάινας, Κυριάκος Μαρκάτος, Κώστας Πιπερίδης, Κωνσταντίνος Τσονόπουλος, Ζαχαρένια Φραγκιαδάκη, Θάλεια Χαραρά.
Οργάνωση παραγωγής: Μαρία Καβαλλάρη
Προβολή – Επικοινωνία: Νατάσα Μακρογιαννέλη
Πληροφορίες
Πρεμιέρα: Τετάρτη 6 Μαρτίου 2019
Ώρα παραστάσεων: 21:00
Διάρκεια: 75’
Εισιτήρια:
Κανονικό: 12 ευρώ
Μειωμένο: 8 ευρώ
Πρόσβαση:
«Θησείον – ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ»
Τουρναβίτου 7, Αθήνα (Ψυρρή)
Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος: Σταθμός Θησείο
Τηλέφωνο Θεάτρου: 2103255444
Μετρό: Γραμμή 3, Μοναστηράκι
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6974185376
– Για να κλείσετε εισιτήριο, πατήστε εδώ
***
Διαβάστε επίσης
- Η Αγνή Χιώτη μας μιλά για το “6” και τα 9 πρόσωπα του Πιραντέλο που σκηνοθετεί
- “Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα”. Πιραντέλο σκηνοθετεί η Αγνή Χιώτη στο “Θησείον”
- Βρεθήκαμε στις πρόβες του “6”. Πώς προετοιμάζει τον πολυαναμενόμενο Πιραντέλο της η Ομάδα Repente
- Luigi Pirandello – Ένας, κανένας και εκατό χιλιάδες (Αποσπάσματα)
- Αγνή Χιώτη: “Οι άνθρωποι κρίνονται από το πώς φέρονται σε αυτόν τον οποίο δεν έχουν ανάγκη”