17.8 C
Athens
Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024

Ειρήνη Λαφαζάνη: Όλοι οι καθηγητές μου με διαμόρφωσαν θεατρικά, είτε συμφωνούσα μαζί τους είτε όχι

Της Ειρήνης Αϊβαλιώτου

Ο Χορός στην αρχαία τραγωδία είναι ένα μείγμα ζωής, μοίρας και χρόνου. Τα μέλη του Χορού έχουν μια σχεδόν αέναη θέαση στην υπόθεση κι αυτή ξετυλίγεται απαλά σαν μαγικό χαλί, κατάστικτο από συμβολικά στοιχεία και μοτίβα. Με την πολυφωνία ρυθμών, χειρονομιών και τόνων δημιουργείται μια αυθεντική ατμόσφαιρα η οποία προέρχεται αφενός από την άμεση γνώση, αφετέρου από μια απόμακρη δίοδο, εντοπισμένη στην αρχεγονία σχεδόν του κόσμου, στο τελευταίο τείχος της θύμησης, εκεί όπου κατοικεί η αχανής μνήμη του ανθρώπου και η οποία μας αποκαλύπτεται μονάχα στα όνειρα και στις διαισθήσεις.

Το catisart.gr μιλά με την Ειρήνη Λαφαζάνη, την εκλεκτή ηθοποιό που αποτελεί ένα από τα οκτώ μέλη του Χορού της τραγωδίας του Ευριπίδη «Ιφιγένεια εν Αυλίδι», η οποία -σε σκηνοθεσία του εξαίρετου Θέμη Μουμουλίδη- αναμένεται να παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στις 19 και 20 Αυγούστου 2022 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου. Επίσης πραγματοποιεί περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.

Η «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» είναι μια τραγωδία που μιλά για τη θυσία. Τη θυσία που είναι μια υπόθεση καθημερινή. Τη θυσία που συμβαίνει αθόρυβα κάθε στιγμή. Σε κάθε εποχή. «Η Ιφιγένεια αποχωρίζεται πρώτα την αθωότητα συνειδητοποιώντας τη σκληρότητα του κόσμου αυτού, κι ύστερα τη ζωή της». Αυτό είναι το μεγαλείο του μηνύματος του Ευριπίδη.

Η ταλαντούχα Ειρήνη Λαφαζάνη μας μιλά για τα παιδικά της χρόνια και για ό,τι τη διαμόρφωσε, κάνοντας μια ιδιαίτερη αναφορά στους δασκάλους της. «Όλοι οι καθηγητές μου με τον τρόπο τους με διαμόρφωσαν θεατρικά, είτε συμφωνούσα μαζί τους είτε όχι. Με τη συνύπαρξή μας κατάφερα να δημιουργήσω μία προσωπική μου θέση στα πράγματα, μαθαίνοντας από εκείνους, καταλαβαίνοντας τι δικό τους θέλω να πάρω και τι όχι”, σημειώνει η αξιόλογη ηθοποιός.

Ειρήνη, τι δεν ξεχνάς από τα παιδικά σου χρόνια;

*Το πόσο δεν ήθελα να πάω σχολείο.

Πώς και πότε μπήκαν η υποκριτική και το θέατρο στη ζωή σου;

*Από πάντα έβλεπα θέατρο με τη μητέρα μου και την αδερφή μου, οπότε άρχισα σιγά σιγά να το αγαπάω και να θέλω να ασχοληθώ με αυτό.

Ποιοι από τους δασκάλους ή καθηγητές σού άφησαν τη σφραγίδα της διδασκαλίας τους στον τρόπο που προσεγγίζεις το θέατρο και σε βοήθησαν συνολικά;

*Νομίζω πως όλοι οι καθηγητές μου με τον τρόπο τους με διαμόρφωσαν θεατρικά, είτε συμφωνούσα μαζί τους είτε όχι. Με τη συνύπαρξή μας κατάφερα να δημιουργήσω μία προσωπική μου θέση στα πράγματα, μαθαίνοντας από εκείνους, καταλαβαίνοντας τι δικό τους θέλω να πάρω και τι όχι.

Είναι απαραίτητη και πόσο η ομοιόμορφη ενδυμασία στον χορό;

*Νομίζω πως είναι θέμα αισθητικής περισσότερο παρά αναγκαιότητας. Η δική μου προσωπική άποψη είναι πως δεν χρειάζεται, ωστόσο η συνθήκη μιας ομοιόμορφης ενδυμασίας στο χορό μπορεί να λειτουργήσει και ως σχόλιο για το σύνολο και τη γενικότερη ομοιομορφία που μπορεί να το διακατέχει.

Αν βρισκόσουν τώρα μπροστά σε ένα ανοιχτό παράθυρο, τι περιβάλλον θα ήθελες να έβλεπες;

*Θα ήθελα είτε να παρακολουθώ το κέντρο της Αθήνας Δευτέρα μεσημέρι είτε μια ήρεμη θάλασσα χωρίς κόσμο.

Ποιο βιβλίο διαβάζεις αυτό τον καιρό;

*Αυτό τον καιρό έχω επιστρέψει στο βιβλίο «Τα κύματα» της Βιρτζίνια Γουλφ που με συγκινούν πολύ.

Υπάρχουν προσωπικότητες που θαυμάζεις;

*Δεν θα μπορούσα να πω ότι θαυμάζω κάποιον που δεν ξέρω προσωπικά, οπότε περισσότερο θαυμάζω τους φίλους μου. Είναι άνθρωποι που γνωριζόμαστε σε βάθος και καταφέρνουμε να κρατάμε χρόνια ζωντανή τη σχέση.

Τι σε κάνει να θυμώνεις και με τι γελάς περισσότερο;

*Ο εαυτός μου.

Ποια είναι η σχέση σου με τα ζώα; Συμβιώνεις με κάποιο κατοικίδιο;

*Τα αγαπώ πάρα πολύ, αλλά δυστυχώς δεν έχω κάποιο κατοικίδιο αυτή τη χρονική στιγμή…

Ειρήνη, σ’ ευχαριστώ πολύ.

*Κι εγώ ευχαριστώ.

Την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη σκηνοθετεί ο Θέμης Μουμουλίδης σε Επίδαυρο και περιοδεία

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -