Του Παναγιώτη Μήλα
Μπορεί να είναι γνωστό και σοφό, όταν όμως δεν το τηρείς είναι απλώς άχρηστο.
Το ότι «των φρονίμων τα παιδιά, πριν πεινάσουν μαγειρεύουν» το έχω μάθει από την πρώτη Δημοτικού, όμως αυτή τη φορά δεν το τήρησα. Λάθος μου…
Μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού, κατά τη διάρκεια μιας μακράς και επίπονης περιοδείας και λίγες ημέρες πριν ο θίασος μεταβεί στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, εγώ σκέφτηκα να ζητήσω συνέντευξη από τα μέλη του Χορού που πρωταγωνιστούν στην «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη.
Είναι λογικό λοιπόν να δυσκόλεψα αυτά τα θαυμάσια παιδιά. Παραλίγο να μείνω με τις ερωτήσεις στο χέρι. Γι’ αυτό τους υπόσχομαι μια ακόμη συζήτηση, αυτή τη φορά πιο ήρεμη και πιο αναλυτική.
Ας δούμε όμως εδώ τι είπε στο Catisart η ηθοποιός Ιουλία Γεωργίου που τη βρήκα εν μέσω περιοδείας όταν ο θίασος βρισκόταν στην Κρήτη κάπου μεταξύ Χανίων και Ρεθύμνου…
***
Ιουλία σε βρίσκω τώρα που ξεκουράζεσαι λίγο μετά την παράσταση στα Χανιά και πριν πάτε για την εμφάνισή σας στο Ρέθυμνο. Θέλω να μου πεις πού γεννήθηκες και ποια είναι η καταγωγή σου;
*Γεννήθηκα και μεγάλωσα στα Ιωάννινα, μια βροχερή πόλη με ωραίους ανθρώπους.
Πώς και πότε μπήκαν η υποκριτική και το θέατρο στη ζωή σου;
*Αγάπησα τη μουσική, από τους γονείς μου και τους δασκάλους μου στο Ωδείο.
Ποιοι άφησαν τη σφραγίδα της διδασκαλίας τους στον τρόπο που προσεγγίζεις το θέατρο;
*Στο Θέατρο Τέχνης όπου φοίτησα, ανακάλυψα τι σημαίνει να ακούς με τις αισθήσεις σου και ανακάλυψα το θέατρο μέσα από την ανάγκη μου για αναζήτηση νέων μορφών έκφρασης.
Ποιοι σε βοήθησαν εν γένει στην τέχνη σου;
*Έμαθα από τους δασκάλους μου και τους συμφοιτητές μου, κυρίως όταν καταπιάστηκα με ποίηση, κλασικό ρεπερτόριο, ψυχολογικό θέατρο, θέατρο ντοκουμέντο και θέατρο για παιδιά.
Αυτό το καλοκαίρι σε βρίσκουμε στο Χορό της «Ιφιγένειας εν Αυλίδι» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη, που θα παρουσιαστεί στις 19 και 20 Αυγούστου στην Επίδαυρο. Ο Χορός είναι μια πολύ δύσκολη και απαιτητική υπόθεση για μια παράσταση αρχαίου δράματος. Ποια είναι τα ιδιαίτερα προσόντα που πρέπει να έχουν τα μέλη του;
*Είναι ο δεύτερος χορός αρχαίας τραγωδίας στον οποίο συμμετέχω. Ως μέλος του χορού είμαι στην αναζήτηση της προσωπικής εξέλιξης μέσω της φωνής και του σώματός μου, αλλά κυρίως της εξερεύνησης της λειτουργίας του συνόλου.
Ποια είναι η συμμετοχή των μελών του Χορού στην πλοκή του έργου;
*Διαδρομή δύσκολη, αλλά γοητευτική.
Τα μέλη του χορού εκφράζουν τη γνώμη τους; Διαφωνούν ή συμφωνούν; Επιδοκιμάζουν ή αποδοκιμάζουν;
*Ο ρόλος του χορού δεν είναι να συμπληρώνει απλώς τον σκηνικό χώρο, αλλά να δρα και να αντιδρά, να χαρίζει ροή, να σχολιάζει, να παρατηρεί όσα διαδραματίζονται, να έχει φωνή και να παίρνει θέση. Στη σκηνή κινείται πλάι, μέσα, γύρω. Κινήσεις παράλληλες με τη ζωή.
Υπάρχουν προσωπικότητες που θαυμάζεις;
*Θαυμάζω τους ανθρώπους που αγωνίζονται κόντρα στο ρεύμα και θα διεκδικώ το δικαίωμά μου στην έκφραση άνευ ορίων.
Ιουλία, σε ευχαριστώ γι’ αυτή τη σύντομη συζήτηση. Καλή συνέχεια στην περιοδεία και καλή επιτυχία στην Επίδαυρο.
*Κι εγώ σας ευχαριστώ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ» ΕΔΩ ΜΕ ΕΝΑ «ΚΛΙΚ»
Την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη σκηνοθετεί ο Θέμης Μουμουλίδης σε Επίδαυρο και περιοδεία