Ο Θίασος ΣΥΝ-ΘΗΚΗ, μετά την πολύχρονη ενασχόλησή του με κοινωνικοπολιτικά έργα και το ανέβασμα με σύγχρονο τρόπο κλασικών συγγραφέων (Ίψεν, Τσέχωφ, Μίλερ κ.α.), επιχειρεί μια πρωτότυπη θεατρική προσέγγιση τού έργου «Μια Γυναίκα χωρίς σημασία» τού ανατρεπτικού Ιρλανδού συγγραφέα Όσκαρ Ουάιλντ, δίνοντας έμφαση στην πολιτική διάσταση του έργου και στα παράλογα μελοδραματικά θεατρικά μοτίβα του.
Στο έργο παρουσιάζονται οι συναναστροφές εκπροσώπων της άρχουσας αριστοκρατικής τάξης της Αγγλίας, που φλυαρούν, συνδιαλέγονται, ανταλλάσσουν ευφυολογήματα, ερωτοτροπούν, αλλά ουδέν συναισθάνονται.
Εδώ και 130 χρόνια ο Όσκαρ Ουάιλντ αποκάλυψε την κενότητα και την επικινδυνότητα των προσώπων που έγραψαν την ιστορία του 20ου αιώνα και έβαλαν τα θεμέλια για τον αιώνα που ζούμε και κανείς δεν θα πρέπει να είναι ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα…
Σύγχρονος του Τσέχωφ (6 χρόνια μεγαλύτερος και πέθανε τέσσερα χρόνια πριν απ’ αυτόν), με παρόμοια κοινωνική ευαισθησία. Αποκαλύπτουν παθογένειες της κοινωνίας της χώρας τους και των ανθρώπων που ευθύνονται για την άθλια κατάσταση του κόσμου που τους περιβάλλει. Ο ένας με όπλο τη συναισθηματική ευαισθησία ημιτονίων και ο άλλος με έναν πνευματικό κυνισμό κορυφαίας λεπτότητας.
Το συγγραφικό έργο του Όσκαρ Ουάιλντ είναι έντονα πολιτικό και ανατρεπτικό, εξ ου και η διώξη και η καταδίκη του.
Ενδεικτικό της πολιτικής ευαισθητοποίησής του είναι ότι υπήρξε ο μόνος λογοτέχνης στην Αγγλία, που υπέγραψε την αίτηση του Μπέρναρντ Σω, για να δοθεί χάρη στους αναρχικούς που είχαν συλληφθεί (και εντέλει εκτελέστηκαν) ως υπεύθυνοι του μακελειού στην πλατεία Χέιμαρκετ στο Σικάγο, στις 4 Μαΐου 1886.
Το έργο ανεβαίνει σπανίως στην Ελληνική σκηνή.
Ξεχωρίζουν οι παραστάσεις: Το 1939 από τη Μαρίκα Κοτοπούλη, σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν και το 1954 από την Κυβέλη, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη.
Κατά τον Μπέρναρ Σω: «Ο Όσκαρ μοιάζει σα να είπε: δε θ’ αγαπήσω κανέναν, θα ’μαι βαθιά εγωιστής⋅ και δε θα ’μαι μόνον ένας κατεργάρης, αλλά ένα τέρας⋅ και θα μου τα συχωρέσετε όλα. Μ’ άλλα λόγια, τις συμβατικότητές σας θα τις καταντήσω παραλογισμούς, όχι δυσφημώντας τις γραπτώς, αν και θα μπορούσα πολύ καλά να το κάνω —για να πούμε την αλήθεια το έκαμα— αλλά δυσφημώντας τις με τη ζωή και το θάνατό μου».
Ο συγγραφέας και βιογράφος του Πίτερ Ράμπι, θεωρούσε ότι «ο Ουάιλντ ισορροπούσε ανάμεσα στη διεισδυτική ματιά του Ίψεν και την εμπορική επιτυχία στο Ουέστ Εντ του Λονδίνου, στοχεύοντας το κοινό του με απόκοσμη ακρίβεια».
Για την παράσταση παραγγέλθηκε καινούργια μετάφραση, που υπηρετεί τη νέα ανάγνωση που επιχειρεί ο θίασος.
Ταυτότητα παράστασης
«Μια Γυναίκα χωρίς σημασία»
του Όσκαρ Ουάιλντ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Μετάφραση: Σουζάνα Χούλια
Σκηνοθεσία: Κωστής Καπελώνης
Σκηνογραφία: Ανδρέας Σαραντόπουλος
Κοστούμια: Άννα Βήχου
Σχεδιασμός φωτισμών: Κωστής Καπελώνης
ΠΑΙΖΟΥΝ:
Δέσποινα Πόγκα, Μαρία Μακρή, Γιώργος Κροντήρης, Χρήστος Συριώτης, Πέτρος Πέτρου, Φίλια Δενδρινού, Χρυσάνθη Γεωργαντίδου, Δημήτρης Ζουμπούλης, Σάκης Σιούτης, Μάνος Κωστής.
Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων
Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν -Υπόγειο
Πεσμαζόγλου 5 [Μετρό σταθμός “Πανεπιστήμιο”]
Τηλέφωνο: 210.3228706- 210.3222760
Πρεμιέρα: Δευτέρα, 23 Μαΐου 2022
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Δευτέρα 23 Μαΐου 21.00
Τρίτη 24 Μαΐου 21.00
Δευτέρα 30 Μαΐου 21.00
Τρίτη 31 Μαΐου 21.00
Τετάρτη 1η Ιουνίου 21.00
Παρασκευή 3 Ιουνίου 21.00
Σάββατο 4 Ιουνίου 21.00 & 18.00
Κυριακή 5 Ιουνίου 20.00
Δευτέρα 6 Ιουνίου 21.00
Τρίτη 7 Ιουνίου 21.00
Τετάρτη 8 Ιουνίου 21.00
Διάρκεια παράστασης: 110΄χωρίς διάλειμμα
Τιμές εισιτηρίων:
Κανονικό: 14 ευρώ
Φοιτητικό, κάτω των 25, άνω των 65: 10 ευρώ
Ατέλειες και Ανέργων: 5 ευρώ
Προπώληση
ΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΣΑΣ ΕΔΩ ΜΕ ΕΝΑ «ΚΛΙΚ»
Με την Υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού
Υπεύθυνος επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης