12.9 C
Athens
Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2022
 

Μάνος Καρατζογιάννης: Περί θεατρικής κρίσης και άλλων δαιμονίων

Το θέατρο έχει αποδείξει ότι πάντα επιβιώνει, ακόμη και στις πιο αντίξοες συνθήκες. Απλώς οι προκλήσεις και τα μεγέθη αλλάζουν. Φέτος κάποιοι μιλούν για κρίση στο χώρο του θεάτρου. Είναι γεγονός ή απλώς τυχαία συμπτώματα ή μήπως πρέπει να το εκλάβουμε ως μήνυμα;
Σήμερα που η πραγματικότητα ορίζεται από άλλους φορείς, όπως το Διαδίκτυο, το κινητό, η τηλεόραση, μπορεί η τεχνολογία να πετάξει έξω το θέατρο;

Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Μάνος Καρατζογιάννης μιλά στο catisart.gr για την κρίση στο θέατρο:

“Πολύς ο λόγος για τη φετινή κρίση στο θέατρο, αλλά κανένας για την κοινωνική, ηθική και πνευματική κρίση που εξακολουθούμε να βιώνουμε.
Μόνο αν αναλογιστούμε το θέατρο ως αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνίας μας ίσως μπορέσουμε να αντιληφθούμε τα αίτια της φετινής θεατρικής κρίσης.
Συνηθίζεται, για παράδειγμα, να αποδίδεται η εν λόγω κρίση στον πληθωρισμό που βιώνει η θεατρική αγορά.
Δεν υπολογίζει κανείς όμως ότι όλα είναι πλέον πολλά: από τις καφετέριες και τα σουβλατζίδικα μέχρι τα δικηγορικά γραφεία και τα ιατρεία, που όλα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο λειτουργούν.
Όσο για την αξιοσημείωτη επιτυχία που έχει φετινό τηλεοπτικό σίριαλ δεν μπορεί να χρεωθεί την αποτυχία αρκετών θεατρικών σχημάτων γιατί τις βασικές ημέρες προσέλευσης του κοινού, Τετάρτη δηλαδή απόγευμα, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή βράδυ η συγκεκριμένη σειρά δεν προβάλλεται.
Ο λόγος για μένα είναι ένας.
Οι κύριες αρετές που απαρτίζουν μια θεατρική εμπειρία, πρόταση, παράσταση και κυρίως μια πρόβα πια εκλείπουν.
Η αφοσίωση, η πειθαρχία, η αλληλεγγύη, η πνευματική καλλιέργεια, η συνέπεια και το συλλογικό πνεύμα είναι πια αρετές δυσεύρετες στη θεατρική πιάτσα για όποια ιδιότητα κι αν αναφερόμαστε, από την πλευρά του ηθοποιού και του σκηνοθέτη μέχρι του παραγωγού και του θεατρώνη.
Αυτοσκοπός μοιάζει πια να είναι ένας: ποιος θα κάνει τη μεγαλύτερη εντύπωση, με αποτέλεσμα την ανάγκη έκφρασης που προϋποθέτει οποιαδήποτε καλλιτεχνική κατάθεση να αντικαθιστά η νεόπλουτη νεοελληνική συνήθεια εμπλουτισμένη με τις προεκτάσεις της παγκοσμιοποιημένης αγοράς να «πιάσουμε την καλή».
Έτσι, η ανάγκη μας η οποία κατά τους προγόνους μας έχει τη δύναμη να πείσει και θεούς αδυνατεί να πείσει το ούτως ή άλλως αποπροσανατολισμένο από την ηθικοπνευματική κρίση ελληνικό θεατρικό κοινό”.

*Ο Μάνος Καρατζογιάννης πρωταγωνιστεί στην παράσταση “Φυλές” της Νίνα Ρέιν, σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά. Επίσης το έργο του “Οι Μάρτυρες των Αθηνών” παρουσιάζεται στο θέατρο “Σταθμός”, σε σκηνοθεσία δική του.

  • Η φωτογραφία είναι της Ελίνας Γιουνανλή από την παράσταση “Φυλές”, στο θέατρο “Σταθμός”.

  • Διαβάστε αναλυτικά:

Οι «Φυλές» της Νίνα Ρέιν συνεχίζουν με νέα πρόσωπα, νέες παραστάσεις και περιοδεία

“Οι Μάρτυρες των Αθηνών” – Ένα έργο εποχής γραμμένο από τον Μάνο Καρατζογιάννη

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
696ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Τελευταία άρθρα

Cat Is Art