24.7 C
Athens
Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024

“Η Αντιγόνη μετέωρη”, ένα μεταπτυχιακό project με τους Ρηνιώ Κυριαζή – Πάρη Μαντόπουλο

Η Ρηνιώ Κυριαζή και ο Πάρης Μαντόπουλος, ύστερα από πολυετή συνεργασία ως καθηγητές της Δραματικής Σχολής “Αρχή” της Νέλλης Καρρά και θεωρώντας ότι η δουλειά τους αλληλοσυμπληρώνεται, ξεκινούν ένα μεταπτυχιακό project με στόχο την παρουσίαση μιας παράστασης Αρχαίου Δράματος μέσα από την εξέλιξη των υλικών τους, σε συνεργασία είτε με απόφοιτους της σχολής που επιθυμούν να συνεχίσουν μαζί τους αυτό το ερευνητικό ταξίδι είτε με καλλιτέχνες που επιθυμούν να γνωρίσουν την προσέγγισή τους.
“Η σκέψη είναι αναπνοή και η αναπνοή σκέψη. Η αναπνοή και η σκέψη είναι κίνηση. Επιθυμία μας είναι να κινηθούμε προς τα κείμενα του Αρχαίου Δράματος με ανοιχτό μυαλό, φωνή και σώμα. Πιστεύουμε ότι το άνοιγμα αυτό επιτυγχάνεται μόνο με συστηματική άσκηση, μόνο με τη συνεχή πρόθεσή μας να τείνουμε προς τη φυσική αναπνοή που μπορεί να χορέψει, να μιλήσει, να τραγουδήσει – να ακροβατεί σε μια συνεχή αναζήτηση ελευθερίας”, μας λένε οι δύο διοργανωτές.

Άξονα θα αποτελέσει η “Αντιγόνη” του Σοφοκλή καθώς ακροβατεί στο μεταίχμιο του βάρους και της ελαφρότητας, του παιδιού και του ενήλικα, του μύθου και της πραγματικότητας, της ζωής και του θανάτου.

Περπατώντας τη σιωπή – τραγουδώντας την κίνηση

Στόχος είναι η δημιουργική συμμετοχή όλων σε κάθε βήμα της προσπάθειας, εκπαίδευση, δραματουργική επεξεργασία κειμένων και χορογραφιών, μουσική, προετοιμασία σκηνικού χώρου και αντικειμένων.

Οι συναντήσεις θα είναι 5ωρες και θα πραγματοποιούνται μία φορά την εβδομάδα στο χώρο της Δραματικής Σχολής “Αρχή”. Το τελευταίο διάστημα οι πρόβες θα πυκνώσουν. Η παράσταση θα παρουσιαστεί την Άνοιξη του 2019 στο θέατρο της σχολής ή σε κάποιον συνεργαζόμενο θέατρο. Οι ακριβείς ημερομηνίες των παραστάσεων θα αποφασιστούν στη διάρκεια του εργαστηρίου.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αποστείλουν βιογραφικό σημείωμα στα email: [email protected] ή [email protected] έως τις 5 Σεπτεμβρίου 2018. Η επιλογή θα πραγματοποιηθεί ύστερα από συνέντευξη. Ο αριθμός της ομάδας δεν θα ξεπερνάει τα 15 άτομα.

Έναρξη εργαστηρίου: αρχές Σεπτεμβρίου 2018.
Κόστος: 65 ευρώ το μήνα

 

 

 

Πληροφορίες:

https://www.facebook.com/events/188061588713903/?active_tab=about

  • Η Ρηνιώ Κυριαζή επιδιώκει να συνδυάσει τρεις διαφορετικές μεθόδους φωνής με διαφορετικές αφετηρίες αλλά κοινούς στόχους που αλληλοσυμπληρώνονται δημιουργικά μέσα από την εξέλιξή τους. Οι βασικοί άξονες των ασκήσεων επικεντρώνονται στην αναπνοή της μουσικής και του λόγου. Η αναπνοή είναι σκέψη και η σκέψη αναπνοή. Το διάφραγμα πρέπει να γυμνάζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να παραμένει ευέλικτο για να μπορεί να ανταποκρίνεται στην απειροελάχιστη κίνηση της σκέψης.
    Η μέθοδος της Μίρκας Γεμεντζάκη αντιμετωπίζει το ανθρώπινο σώμα ως το τελειότερο μουσικό όργανο που για να ηχήσει με τον μοναδικό τρόπο που υποβάλλει το σχήμα του κάθε ανθρώπου θα πρέπει να είναι απαλλαγμένο από τις περιττές εντάσεις που του επιβάλλουμε. Θα πρέπει λοιπόν να αποκατασταθεί πρώτα απ’ όλα η φυσική λειτουργία της αναπνοής. Μόνο έτσι μπορούμε να προσεγγίσουμε τον ήχο που θα το δονεί και που συνεχώς θα μας εκπλήσσει με τις εντάσεις, το εύρος και τα χρώματα του.
    Η μέθοδος της Kristin Linklater με άξονα επίσης την απελευθέρωση της φυσικής φωνής επικεντρώνεται στην εμβάθυνση του νοήματος των λέξεων.
    Η μέθοδος του Roy Hart μέσα από αρχικά πολύ ελεύθερους φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς ανοίγει ακόμα περισσότερο το πεδίο της φαντασίας και της έκπληξης -προσφέρει τα κλειδιά για να ξεκινήσει ένα ταξίδι ανακάλυψης. Όπως το σύμπαν η φωνή είναι ανεξερεύνητη και πάντα μαγευτική.
    Την ιδανική εφαρμογή του μαθήματος προσφέρουν τα λόγια του αρχαίου δράματος. Καθώς το ταξίδι διευρύνεται πίσω στο χρόνο και στο χώρο, το σώμα- και η φωνή- επεκτείνεται για να χωρέσει τα μεγάλα κείμενα, τις μεγάλες μουσικές, τους μεγάλους χώρους. Μεγαλώνει από τον πυρήνα προς τα άκρα σαν μια σφαίρα πραγματώνοντας εσωτερικά πρώτα τον κυκλικό ανοιχτό χώρο του αρχαίου θεάτρου. Ηχεί το ίδιο και ταυτόχρονα ηχεί ταξιδεύοντας έξω και πέρα από κείνο.
  • Πάρης Μαντόπουλος, Dance & Theatre CONTACT IMPROVISATION Technique
    Πώς μπορεί το μυαλό σας να χορέψει
    Πώς μπορεί το σώμα σας να σκεφτεί
    Πώς επιτυγχάνονται και τα δύο μαζί
    Τί συμβαίνει όταν κινείστε μιλάτε ή χορεύετε

H διαδρομή αυτή έχει στόχο την ανάπτυξη και τη χρήση της σκηνικής παρουσίας μέσω της κίνησης και του λόγου, μελετώντας το Αρχαίο Δράμα, το Contact Improvisation, το χορoθέατρο (τη δυνατότητα να μεταποιείς την κίνηση σε εικόνα), την ομιλία, τη σωματική στάση, το περπάτημα, το “ball training” (ασκήσεις ισορροπίας και ενδυνάμωσης με μπάλες), τη σχέση του μυαλού και του σώματος.

Contact Improvisation Technique. Το Contact είναι μια τεχνική χορού που μελετά τις δυνάμεις της βαρύτητας. “Δίνω βάρος και παίρνω αντίσταση”. Δημιουργήθηκε από την ανάγκη και την προσπάθεια του χορογράφου Steeve Paxton και των συνεργατών του για καλύτερη επαφή και επικοινωνία των χορευτών. Ο Peter Ryan, συνεργάτης του S. Paxton, εξέλιξε αυτή την τεχνική και τη χρησιμοποίησε στη διδασκαλία του στο θέατρο.

Η συνεργασία μου με τον Steeve Paxton και τον Peter Ryan, μού έδωσε την ευκαιρία να συνδυάσω την τεχνική του Contact με την Υποκριτική δημιουργώντας διαδρομές που μελετούν τη βαρύτητα, την επικοινωνία μέσω των σωμάτων αλλά και του κειμένου παράγοντας δυναμικές και ποιότητες κίνησης που ξεκινούν από το πάτωμα και μπορούν να γίνουν ακροβατικές. Αυτός ο τρόπος επικοινωνίας σού δίνει τη δυνατότητα να ξυπνήσεις τις φυσικές δυνάμεις του σώματος και να εξωτερικεύσεις το συναισθηματικό σου κόσμο και τη φαντασία. Σώμα, Συνθήκη, Δράση, Αίσθηση, Μνήμη, Ατμόσφαιρα, λέξεις που αποτελούν το μυστικό για το συνδυασμό τεχνικής και σωματικής ενέργειας στη σκηνή γίνονται εργαλεία μεταποίησης της κίνησης σε εικόνα.
“Στη ρίζα της διδασκαλίας μου η πίστη είναι πως ο performer πρέπει να ενσωματώνει τη φυσική στάση μυαλού και σώματος. Το «φυσικό» στη χοροθεατρική ορολογία δεν σημαίνει νωθρότητα, χαλαρότητα ενεργειακά αλλά ακριβώς το αντίθετο. Φρόντισα να αναπτύξω τη φυσική παρουσία, το μέρος με το οποίο ένας performer μπορεί να κινήσει προς κάθε κατεύθυνση οποιονδήποτε από τους πολυπληθείς χαρακτήρες, κινήσεις, συμπεριφορές ή στάσεις. Είναι ένα μέρος δύναμης, ένα μέρος γεμάτο, ξέχειλο από ενέργεια, ένα μέρος παρουσίας. Ο performer μπορεί να είναι χωρίς χορογραφία, χωρίς κείμενο, χωρίς έννοια αλλά μπορεί να διαλέξει να μπει σε οποιαδήποτε από αυτές τις «περιοχές» με πλήρη δέσμευση”. (Eugenio Barba).

  • Αρχική φωτογραφία: Η Ρηνιώ Κυριαζή στο “Θερινό Μαντείο” (Δωδώνη) – Εργαστήριο καλλιτεχνικής έρευνας για το αρχαίο δράμα από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Ιωαννίνων

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -