Γιώργος Κιμούλης: Το ΚΘΒΕ επανεξετάζει τη συνεργασία του με τον ηθοποιό και σκηνοθέτη

Tο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος επανεξετάζει τη συνεργασία του με τον γνωστό σκηνοθέτη και ηθοποιό, μετά τις καταγγελίες για άσκηση λεκτικής και σωματικής βίας σε βάρος συναδέλφων του

Μετά το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το οποίο «τελείωσε» τον Γιώργο Κιμούλη, νέα κίνηση αποστασιοποίησης ετοιμάζεται σε βάρος του ηθοποιού.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το MEGA, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος επανεξετάζει τη συνεργασία του με τον γνωστό σκηνοθέτη, μετά τις καταγγελίες για άσκηση λεκτικής και σωματικής βίας σε βάρος συναδέλφων του.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το θέμα βρίσκεται στη νομική υπηρεσία του θεάτρου, καθώς ο Γιώργος Κιμούλης έχει διπλό συμβόλαιο με το θέατρο.

Μάλιστα, ο διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου δήλωσε πως ένα συμβόλαιο που εκτελείται ήδη θέλει ισχυρή τεκμηρίωση για να μπορέσει να διακοπεί.

Εκτός Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου μετά τις καταγγελίες

Υπενθυμίζεται πως ήδη το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου έθεσε εκτός τον ηθοποιό, Γιώργο Κιμούλη, μετά τις καταγγελίες από συναδέρφους του, περί ψυχολογικής, λεκτικής, αλλά και σωματικής βίας που δέχτηκαν από τον ηθοποιό.

Στην ανακοίνωση του Φεστιβάλ αναφέρεται πως «είχε σχεδιάσει να εντάξει στο φετινό του πρόγραμμα την παράσταση “Φιλοκτήτης”, σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις, με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Κιμούλη για το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου».

Ωστόσο, «υπό τη βαριά σκιά των τελευταίων εξελίξεων, και συγκεκριμένα των δημοσιοποιημένων επώνυμων καταγγελιών συναδέλφων του κ. Γ. Κιμούλη για προσβολή της προσωπικότητάς τους, οδηγηθήκαμε στη δυσάρεστη, πλην όμως επιβεβλημένη, απόφαση να μη συμπεριλάβουμε τον συγκεκριμένο ηθοποιό στην ομάδα των καλλιτεχνών που θα συμμετάσχει στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου τη φετινή χρονιά».

Μάλιστα, το Φεστιβάλ στην ανακοίνωσή του υπογραμμίζει πως «πρόθεσή μας δεν είναι να δράσουμε τιμωρητικά, ούτε να ούτε να υποκαταστήσουμε τα δικαστήρια. Όμως, θα ήταν ανεύθυνο από πλευράς μας εάν παραβλέπαμε τις σκληρές και επώνυμες μαρτυρίες επαγγελματιών του χώρου μας για αντιδεοντολογικές πρακτικές και συμπεριφορές που κάθε άλλο παρά τιμούν την Τέχνη και τους ανθρώπους της».

Οι καταγγελίες για ψυχολογική, λεκτική και σωματική βία που δέχτηκε από πολλούς συναδέλφους του ο Γιώργος Κιμούλης έχουν φέρει αλυσιδωτές αντιδράσεις στο χώρου του θεάτρου. Κι ενώ μόλις πριν από λίγες ώρες ο ηθοποιός και σκηνοθέτης τέθηκε εκτός του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, εντούτοις παραμένει στο δυναμικό του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και αμείβεται κανονικά από τον περασμένο Δεκέμβριο ως ηθοποιός ενώ έχει υπογράψει συμβόλαιο και ως σκηνοθέτης το οποίο παραμένει σε εκκρεμότητα.

Η συνεργασία του Γιώργου Κιμούλη με τον σημαντικό θεατρικό οργανισμό της Βόρειας Ελλάδας δρομολογήθηκε από το φθινόπωρο και αφορούσε στην παράσταση «Ο πατέρας» του Φλοριάν Ζελέρ, την οποία θα σκηνοθετούσε και θα πρωταγωνιστούσε. Το έργο προγραμματίστηκε για το Φεβρουάριο, ωστόσο οι θεατρικές δραστηριότητες σταμάτησαν λόγω της έξαρσης της πανδημίας στα τέλη Οκτωβρίου.

Το ΚΘΒΕ τον Νοέμβριο προχώρησε κανονικά στην υπογραφή δύο ξεχωριστών συμβολαίων με τον καλλιτέχνη, εκ των οποίων το πρώτο, ως ηθοποιού, λήγει τον Ιούλιο του 2021 και το ΚΘΒΕ οφείλει να τηρήσει εκ του νόμου.

Τι λέει ο καλλιτεχνικός διευθυντής

Ο ενημερωτικός ιστότοπος Parallaxi απευθύνθηκε στον καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου, Νίκο Κολοβό και επιβεβαίωσε την πληροφορία πως η εργασιακή σχέση του θεατρικού θεσμού με τον ηθοποιό είναι σε ισχύ.

«Ο Γιώργος Κιμούλης ανήκει στο δυναμικό του θεάτρου, όπως και οι υπόλοιποι ηθοποιοί. Έχουμε υπογράψει σύμβαση μαζί του, αλλά δεν μπορούμε να συνεργαστούμε λόγω της πανδημίας, ωστόσο είμαστε εν αναμονή του τι θα γίνει με την παράσταση η οποία θα μπορούσε, αν ήταν αλλιώς οι συνθήκες, να είχε ξεκινήσει ήδη», μας δήλωσε ο κύριος Κολοβός.

Για το αν έπρεπε ήδη το Κρατικό Θέατρο να έχει πάρει κάποια απόφαση διακοπής της συνεργασίας, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ σημείωσε: «Οι κακές συμπεριφορές είναι καταδικαστέες. Θα κριθούν αρμοδίως. Εγώ να διακόψω ένα συμβόλαιο, δεν είναι δυνατόν να το κάνω. Το συμβόλαιο υπογράφεται για να εκτελείται. Ακόμα και μέσα στο θέατρο να υποπέσει ένας ηθοποιός σε ένα παράπτωμα, έχει δικαίωμα να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Θέλει γερή τεκμηρίωση για να μπορέσεις να λύσεις ένα συμβόλαιο. Δεν ξέρω αν αυτή τη στιγμή είναι δόκιμο να συζητήσουμε τι έκανε ο άλφα ή ο βήτα κι αν εγώ θα έπρεπε να λύσω ένα συμβόλαιο επειδή ακούστηκαν ορισμένα πράγματα».

Την ίδια ώρα η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, με αφορμή την παραίτηση Λιγνάδη δεν άφησε περιθώρια παρερμηνείας: «Όταν οι καταγγελίες είναι επώνυμες, όταν οι καταγγελίες είναι επαναλαμβανόμενες, όταν οι καταγγελίες πείθουν ότι πραγματικά έχουν συμβεί φρικτά περιστατικά, δεν χρειάζεται να περιμένει κανείς να φτάσει στο Δικαστήριο και να υπάρξει απόφαση. Υπάρχει και ο κώδικας της ηθικής. Από την άλλη πλευρά, αυτός ο ηθικός κώδικας είναι αυτός που υποχρεώνει να μην μπούμε σε ένα ατελεύτητο παιχνίδι και κυνήγι μαγισσών», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Δηλαδή ο κύριος Κιμούλης πληρώνεται», ερωτήθηκε ο κος Νίκος Κολοβός. «Το συμβόλαια υπογράφονται για να πληρώνονται», ήταν η απάντηση, ενώ ταυτόχρονα ξεκαθάρισε ότι στο κομμάτι της σκηνοθεσίας του έργου, ναι μεν έχει παρθεί η απόφαση για το κόστος της παραγωγής, ωστόσο αν αυτό δεν ξεκινήσει δεν θα αμειφθεί ως σκηνοθέτης ο Γιώργος Κιμούλης.

«Ο πατέρας» του Φλοριάν Ζελλέρ

Ένα πρόβλημα που βιώνουν πολλές οικογένειες στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο, πραγματεύεται το έργο «Ο πατέρας» του Φλοριάν Ζελέρ. Πρόκειται για έργο το οποίο παρουσιάζει τη σύγχρονη μάστιγα της κοινωνίας, την ασθένεια Αλτσχάιμερ και τις επιπτώσεις στη ζωή ενός πάσχοντος.

Επί σκηνής το πρόβλημα παρουσιάζεται κυρίως από την οπτική γωνία του ασθενούς, του πατέρα δηλαδή ο οποίος πάσχει από  Αλτσχάιμερ. Ο Αντρέ (ο πατέρας) εμφανίζεται με τα συμπτώματα της ασθένειας, σε μια παραισθητική κατάσταση η οποία εμπλέκει ολόκληρη την οικογένειά του. Ο θεατής θα αντιληφθεί ποια είναι η πραγματικότητα και ποιες είναι οι παραισθήσεις, μόνον στο τέλος της παράστασης.

Η υπόθεση

Ο Αντρέ, είναι ένας ισχυρός άνθρωπος ο οποίος αντιμετωπίζει πόλεμο από όλες τις πλευρές. Αρχικά ένα κορίτσι, μια “βοηθός” – την οποία δεν χρειάζεται καθόλου – κλέβει το αγαπημένο του ρολόι. Η κόρη του Άννα, μια γυναίκα που νοιάζεται υπερβολικά για τον πατέρα της, προσπαθεί να τον πάρει μακριά από το όμορφο διαμέρισμα που ζει εκεί για πάνω από τριάντα χρόνια. Η κόρη του Ελίζ, αυτή που πραγματικά αγαπάει… πού βρίσκεται; Ποτέ δεν έρχεται να τον επισκεφθεί. Ο σύζυγος της Άννα, Πιερ, με τον οποίο μετακομίζει στο Λονδίνο ή διαμένει στο Παρίσι, απειλεί τον Aντρέ με βία, αν δεν συνεργαστεί να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Ξένοι μπαίνουν στο διαμέρισμά του λέγοντάς του ότι είναι οι φίλοι και η οικογένειά του. «Ο  Πατέρας» του Florian Zeller είναι ένα τραγικό – κωμικό μυστήριο, μια ρεαλιστική οικογενειακή ιστορία, μια συναισθηματικά έντονη ματιά στον κόσμο μέσα από τα μάτια ενός ανθρώπου που βιώνει άνοια, μια δραματική απεικόνιση των σωματικών απωλειών που συμβαίνουν μαζί με τις ψυχικές.
Όπως όλοι γνωρίζουμε τα αρχικά συμπτώματα της ασθένειας Αλτσχάιμερ είναι ήπια έκπτωση της μνήμης και των άλλων νοητικών λειτουργιών, απώλεια πρόσφατης μνήμης, δυσκολία στην αναγνώριση προσώπων ή αντικειμένων, δυσκολία στη λήψη αποφάσεων, δυσκολία έκφρασης. Ο ασθενής χάνεται μέσα στο σπίτι ή στη γειτονιά του, συμπτώματα εκνευρισμού και κατάθλιψης… Πώς θα σας φαινόταν να βρεθείτε στη θέση κάποιου που πάσχει από Αλτσχάιμερ;