27.4 C
Athens
Τρίτη 21 Μαΐου 2024

«Bacchae». Στα Ελληνικά και τη γερμανική νοηματική γλώσσα ο λόγος του Ευριπίδη στη Χάγη

«Αν βάζατε μυαλό
Τότε που αρνιόσασταν
Τώρα θα ευτυχούσατε»
Σ’ ένα μαγαζί του υποκόσμου, ένα πάρτι φτάνει στο τέλος του. Έρχεται ένας ξένος που φανερώνει την ταυτότητά του μόνο στους θεατές της παράστασης. Είναι ο Διόνυσος που θέλει απεγνωσμένα να επιβεβαιώσει τη θεϊκή του υπόσταση. Έχοντας ήδη αφήσει ένα πλήθος που τον δοξάζει έξω από αυτό το μαγαζί, επιχειρεί να λύσει παλιούς λογαριασμούς, προτείνοντας μια νέα τάξη πραγμάτων: μια κανονικότητα που βασίζεται στον έλεγχο του θυμικού, νηφαλιότητα, ψυχραιμία, το clean & clear, έλεγχος του ενστίκτου, τακτοποίηση της ζωής του ατόμου και του συνόλου. Αυτός ο νέος κόσμος υπνωτίζει τον άνθρωπο και τον κάνει αγέλη –κι η ανθρωποφαγία είναι αναπόφευκτη συνέπεια.

«Όσα προσδοκούσαμε δεν γίναν
Για τ’ αδόκητα βρήκε λύση ο θεός»
Ο λόγος του Ευριπίδη φωτίζεται μέσα από ένα πρίσμα που αντιστρέφει τους κόσμους. Δύο παράλληλα σύμπαντα παλεύουν: ο θεός που δεν επιβεβαιώθηκε, ο άνθρωπος που δεν αγαπήθηκε. Ποιο είναι το «τώρα» των ηρώων; Υπάρχει κάπου αλλού ένα άλλο «τώρα»; Είναι η μοίρα ο κοινός τόπος των επιλογών μας;

Θέλουμε να δούμε το κείμενο των Βακχών μέσα από τις αρχές του Υπερβατισμού; Μέσα από την πίστη στην καλοσύνη του ανθρώπου και της φύσης κάτω από δεδομένες συνθήκες; Να ερευνήσουμε αν η κοινωνία και οι θεσμοί της διαφθείρουν την αγνότητα του ατόμου οπότε και οι άνθρωποι είναι καλύτεροι όταν είναι αυτάρκεις και ανεξάρτητοι; Μπορεί ένας ήρωας να είναι καλός και κακός ταυτόχρονα; Τιμωρεί ο θεός ή ο άνθρωπος; Ποια είναι η νέα θρησκεία που έρχεται να προτείνει ο «ξένος»; Είναι παγίδα ή αναμέτρηση με την αυθεντικότητα;

Ο θίασος:
Δύο κωφοί Γερμανοί ηθοποιοί, δύο Έλληνες ηθοποιοί, κι ένας Έλληνας μουσικός/DJδιεθνούς εμβέλειας επί σκηνής.

Στην παράσταση τα λόγια θα αποδοθούν στα Ελληνικά και τη γερμανική νοηματική γλώσσα. Παράλληλα θα υπάρξουν υπέρτιτλοι στα Αγγλικά.
¬Η σύμπραξη καλλιτεχνών από διαφορετικές χώρες και γλώσσες έκφρασης δημιουργεί ένα πολυπολιτισμικό πλαίσιο όπου πολλά στοιχεία και το υλικό των καλλιτεχνών συνθέτουν έναν ευρύτερο κόσμο λογικής και οδηγούνται σε μια διευρυμένη αίσθηση του ενστίκτου.
Τα χορικά παρουσιάζονται σαν μουσικά κομμάτια του «Underworld», του νυχτερινού κέντρου, μελοποιημένα σε ενιαίο ροκ ύφος που οδηγεί τελικά στη μουσική εμφάνιση της Αγαύης.
Τα βασικά συστατικά είναι ο λόγος, η σωματικότητα, η μουσική και το οπτικοακουστικό περιβάλλον.

Ταυτότητα παράστασης

Bacchae Underworld

STET The English Theatre (Χάγη, Ολλανδία)
7 & 8 Μαΐου 2022
Σκηνοθεσία: Ζωή Ξανθοπούλου
Μετάφραση από το πρωτότυπο-αγγλικοί υπέρτιτλοι:Νίκος Ιωακείμ
Δραματουργία: Ζωή Ξανθοπούλου-Νίκος Ιωακείμ
Σκηνικά-κοστούμια: Βασίλης Αποστολάτος
Χορογραφία: Gal Naor
Μουσική χορικών: Νίκος Ιωακείμ
Εκτελεστές χορικών: Αμαλία Τσεκούρα-Νατάσα Τσακηρίδου (τραγούδι), Mislav Režić (ηλ. κιθάρα), Χάρης Παζαρούλας (ηλ. μπάσο), Παναγιώτης Ζιάβρας (κρουστά)
Ηχογράφηση-μίξη: AUX.
DJmix:CAYETANO
Διερμηνέας Νοηματικής Γλώσσας: Ανδρονίκη Ξανθοπούλου
Διεύθυνση Παραγωγής: Κωνσταντίνα Αγγελέτου
Εκτέλεση Παραγωγής: Γιώργος Γερανάκης
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: Πλέγμα

Ερμηνεία: Αλέξανδρος Μαυρόπουλος (Διόνυσος/Τειρεσίας), Γιάννης Διαμαντής (Κάδμος), Eyk Kauly (Πενθέας), Athena Lange (Αγγελιαφόρος/Αγαύη), CAYETANO (Αγαύη)

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -