9.5 C
Athens
Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2025

«Ατζέντα». Σύγχρονο θεατρικό φιλμ νουάρ από τον Δημήτρη Αγορά με δυνατές ερμηνείες και μουσική

Γράφει η θεατρολόγος Μαρία Μαρή

«Η Ατζέντα», είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με τον Δημήτρη Αγορά στην σκηνοθεσία και τον ράπερ Anser στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Το θέατρο Altera Pars υποδέχεται αυτή την ανατρεπτική παράσταση η οποία βασίζεται στο σενάριο της Ιζαμπέλ Αγκιλέρ.

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Αγοράς και ο Anser, ένας από τους κορυφαίους εκπροσώπους της ελληνικής ραπ σκηνής, ενώνουν τις δυνάμεις τους.

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη: «Το μήνυμα της παράστασης είναι ότι η επιλογή ανάμεσα στο καλό και το κακό είναι απολύτως προσωπική. Μερικές φορές αρκεί να κοιτάξουμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη για να βρούμε την απάντηση».

Σε ένα μπαρ οι θαμώνες πίνουν και συνομιλούν με απόλυτη φυσικότητα. Κάθε τόσο κάποιος βόμβος, ένας θόρυβος, τους ακινητοποιεί και κοιτούν γύρω τους διερευνητικά με ανησυχία. Αλλάζουν θέση και παρέα και συνεχίζουν απτόητοι.

Μπαίνει μέσα ο Anser με μια ατζέντα και κάθεται πάντα στο ίδιο τραπέζι. Η φυσιογνωμία του διέπεται από ένα μυστήριο. Διάφοροι θαμώνες κάθονται στο τραπέζι του και του εκμυστηρεύονται αυτό που θέλουν να γίνει στη ζωή τους. Ένας αστυνομικός θέλει να ξανακερδίσει την αγάπη του γιού του, που τον έχει συναισθηματικά κακοποιήσει καθώς γύριζε φορτισμένος από τη δουλειά και έπινε και ένα μπουκάλι αλκοόλ.

Μια ωραιότατη νεαρή, ανασφαλής θέλει να γίνει πιο ελκυστική και να αρέσει χωρίς να τη χωρίζει πια κανένας. Ένας άντρας λαχταρά να περάσει μια νύχτα με την αγαπημένη του πορνοστάρ, ενώ μια ηλικιωμένη γυναίκα ικετεύει για τη θεραπεία του άντρα της από το Αλτσχάιμερ. Ένας πατέρας, απελπισμένος, ζητά τη σωτηρία του παιδιού του, που πάσχει από καρκίνο. Ο άντρας με την ατζέντα, ο Anser, τους κοιτάζει ψυχρά και απαντά κάθε φορά το ίδιο: «Μπορεί να γίνει».

Και όντως μπορεί να γίνει, αλλά τους βάζει σε ένα παιχνίδι, κάνοντας μια συμφωνία μαζί τους με σκοπό να επιτελέσουν μια αποστολή, που όμως είναι συχνά επώδυνη ώστε να κατανοήσουν τον βαθύτερο εαυτό τους και βέβαια να αντιληφθούν τις διαστάσεις του αιτήματός και επιθυμίας τους, την ευθύνη τους και ίσως να καταλάβουν ότι ανήκουν σε ένα σύνολο και δεν γίνεται να μην συμπεριλάβουν και τους άλλους στο δικό τους πλάνο.

Καθώς φαίνεται ο άνθρωπος είναι όμως ένα αδίστακτο κτήνος. Μάλιστα φτάνουν στο σημείο να κατηγορούν τον άνθρωπο με την ατζέντα ότι είναι ο ίδιος κτήνος, αλλά εκείνος εύστοχα απαντά ότι «δίνει μόνο τροφή σε κτήνη».

«Οι δρόμοι όλων τρέχουν χιαστί» που λέει και ο στιχουργός και αυτό μας κάνει όλους κανονικά να είμαστε πιο ταπεινοί και πιο δεκτικοί σε ό,τι μας συμβαίνει.

Ένα κοριτσάκι 6 χρονών θα πρέπει να σκοτωθεί, ενώ αυτό ήδη κακοποιείται από την οικογένειά του. Ένας πρέπει να σκοτώσει το παιδί για να σώσει το παιδί του, ενώ κάποιος άλλος, που έχει μόνη φιλοδοξία να συνευρεθεί με την πορνοστάρ των ονείρων του, θα πρέπει να γίνει ο φύλακας άγγελός τους.
Όλοι βρίσκονται μετά σε άλλη θέση από αυτή από την οποία ξεκίνησαν. Κανείς δεν μπορεί να σώσει κανέναν, ούτε να κατευθύνει τη ζωή του, ο καθένας μόνος του μπορεί να το κάνει αυτό.
Θα έπρεπε μια γυναίκα να κατασκευάσει μια βόμβα και να σκοτωθούν άνθρωποι προκειμένου ο άντρας της να γιατρευτεί από το Αλτσχάιμερ.

Όσο μιλούν αυτοί οι άνθρωποι, και δίνουν λόγο για την πρόοδο της αποστολής τους, ο Anser κρατά σημειώσεις, γεγονός που προκάλεσε την περιέργεια της μπαργούμαν για το τι δουλειά κάνει και τον συναντούν τόσοι άνθρωποι. Ο αγώνας αυτών των ανθρώπων καθρεφτίζεται στην κίνηση των υπολοίπων, που κατά διαστήματα συρρικνώνονται και πέφτουν κάτω.

Όλοι παίζουν με απόλυτη φυσικότητα τους απελπισμένους ανθρώπους που απλά αναζητούν την ευτυχία, έχοντας χάσει τον δρόμο προς αυτή. Όλοι έρχονται απελπισμένοι από το τέρας που έχουν μέσα τους και γελά. Όλοι έχουν υπαναχωρήσεις. Η κυρία με τον άρρωστο σύζυγο θα αναρωτηθεί «ποια είμαι εγώ που θα σκοτώσω τόσο κόσμο μόνο και μόνο για να γυρίσει πίσω η σύζυγός μου;»
Οι ιστορίες αγγίζουν καθημερινά θέματα όπως ενδοοικογενειακή βία, έμφυλη βία, ηθικά ζητήματα, ναρκωτικά, αναπηρία. Συνεχώς αναρωτιούνται κάποιοι αν είναι ο διάβολος. Αυτός μόνο τους παρέχει ένα πλαίσιο για να υλοποιήσουν όλοι αυτοί οι άνθρωποι τα όνειρά τους.

Το έργο εξελίσσεται σε φιλμ νουάρ. Μέσα στο σκοτάδι οι σκιές των θαμώνων σέρνουν τη δυστυχία τους. Μετά το διάλειμμα οι ηθοποιοί μπαίνουν στην σκηνή με την πλάτη σαν να επανέρχονται στη θέση τους, ένα είδος rewind της ταινίας στην πρότερη θέση.

Ο Anser δεν αποκαλύπτει ποτέ την ταυτότητά του. Είναι ένας προβληματισμένος άνθρωπος, όμως αυστηρός και συνάμα συμπονετικός και πάντα μυστηριώδης. Το παιχνίδι το παίζει ο καθένας μόνος του, απλά ο Anser συντονίζει. Πως μπορεί κάποιος να αποπλανήσει έναν άλλον για να ξαναβρεί τον θεό μέσα του; Πως μπορεί να γίνεται αποδεκτό ο θάνατος σου η ζωή μου;

Ο άγγελος, προστάτης της μικρής δεν είναι πια ικανοποιημένος με αυτό, θέλει να γίνει και ήρωας. Ο πληγωμένος από τον πατέρα του γιος, πρέπει να του πει ειλικρινά ότι τον αγαπά.
Όλα τα θεραπεύει η αγάπη και η ειλικρινής αποδοχή. Η κακοποιημένη σύζυγος (Αντιγόνη Μακρή) σε χρόνο μηδέν ετοιμάζεται, μακιγιάρεται στο μπαρ ώστε να έχει μώλωπες.

Έψαχνε να βρει την πραγματική αγάπη που δεν γνώριζε μέσα στο σπίτι της από τον σύζυγό της. Έτσι έβαλε στόχο να γοητεύσει τον γείτονα που ήταν αφοσιωμένος σύζυγος. Τα κατάφερε δολίως και η θεία δίκη ήταν να οδηγηθούν στην καταστροφή. Το έργο έχει πολλά σκοτεινά σημεία που προκαλούν την σκέψη.

Αναρωτιέται κανείς πόσο σημαντικό είναι το πρόβλημα του καθενός, έναντι των υπολοίπων και κατά πόσο η γη μπορεί να σταματήσει για να λυθεί ένα ατομικό πρόβλημα.

Ο Anser κουράστηκε από αυτή την τοξικότητα. Δεν ήταν ο διάολος, ήταν η λυδία λίθος για όσους τον είχανε πλησιάσει.

Όλοι οι ηθοποιοί Anser, Δημήτρης Αγοράς, Αντώνης Αντωνίου, Έλενα Αρβανίτη, Χάρης Ηλιάδης, Αντιγόνη Μακρή, Αναστασία Νιαροπέτρου, Σταύρια Νικολάου, Μυρτώ Παπά, Κωνσταντίνος Σκεπαρνιάς, Νικόλαος Ψυλάκης φαίνεται ότι έχουν συνεργαστεί και έχουν περάσει το έργο μέσα από πολλή εργασία, σκέψη και εσωτερική διεργασία.

Εξαιρετική και μελετημένη η κίνηση, που δίδαξε η Αφροδίτη Βερβενιώτη.

Την δραματουργική ανάλυση υπογράφει ο βοηθός σκηνοθέτης Αλέξης Βιδάλακης.

Το σκηνικό αποτέλεσμα [με την υπογραφή του Δημήτρη Αγορά και του Παναγιώτη Ανδρέου] είναι συγκλονιστικό. Μαζί με τα τραγούδια του Anser ξεδιπλώνουν το βαθύτερο μήνυμα του έργου. Καταπληκτική η μουσική του Tracer και ο ηχητικός σχεδιασμός του Δημήτρη Βαχαβιώλου.

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Αγοράς σχεδίασε ένα σύγχρονο θεατρικό φιλμ νουάρ και μας χάρισε τις δυνατές ερμηνείες του θιάσου του.

***

Ο Δημήτρης Αγοράς παρουσιάζει το ψυχολογικό θρίλερ «Ατζέντα» με τον Anser στο Altera Pars

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -