30 C
Athens
Σάββατο 20 Ιουλίου 2024

Άριστα στους “ακροβάτες της τύχης” από τους καθηγητές, τους συμμαθητές και τους θεατές

Του Παναγιώτη Μήλα
[email protected]

– Σταμουλάκη! Σταμουλάκη! Τι κάνεις κοπέλα μου εκεί; Τι έκρυψες κάτω από το θρανίο σου. Για δώσε μου να δω. Είπα: Δώσε μου να δω τι γράφεις…
– Ορίστε κυρία… Δεν είναι τίποτα… Ένα κειμενάκι. Σχετικό με το μάθημα. Ορίστε. Διαβάστε το…
– Για να δω. Δώστο μου. Για να διαβάσω λοιπόν: «Οι γιοι του Οιδίποδα και της Ιοκάστης, ο Ετεοκλής και ο Πολυνείκης, συμφώνησαν αρχικά να κυβερνούν εναλλάξ τη Θήβα, ωστόσο, μετά την άρνηση του Ετεοκλή να παραδώσει το θρόνο στον Πολυνείκη, ο τελευταίος οργάνωσε με έξι ακόμα βασιλείς (τον Άδραστο, τον Αμφιάραο, τον Καπανέα, τον Ιππομέδοντα, τον Τυδέα και τον Παρθενοπαίο) εκστρατεία εναντίον του Ετεοκλή και της πόλης της Θήβας. Η πολεμική αυτή σύγκρουση αναφέρεται με τον όρο «Επτά επί Θήβας» και κατέληξε με νίκη των Θηβαίων αλλά και τον θάνατο των δύο διεκδικητών του θρόνου».
– «Επτά επί Θήβας»; Τι δουλειά έχει αυτό εδώ; Εμείς κάνουμε την «Αντιγόνη». Είσαι εκτός θέματος, Κέλλυ…
– Μα, κυρία, πρώτα έγινε το μακελειό ανάμεσα στα δύο αδέλφια και ύστερα ήρθε στο προσκήνιο η Αντιγόνη. Σωστά;
– Σωστά, όμως εδώ εσύ δεν μου γράφεις το γνωστό από την Αλίκη Βουγιουκλάκη: «Έρως ανίκατε μάχαν, Έρως, ός εν κτήμασι πίπτεις, ός εν μαλακαίς παρειαίς νεάνιδος εννυχεύεις…».
Ούτε κάνεις τη μετάφραση όπως θα την έκανε ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ:

«Έρωτα, ανίκητε σε κάθε μάχη,
συ που κυριαρχείς όπου κι αν πατήσεις,
συ που ξενυχτάς τα κορίτσια
με τα τρυφερά μάγουλα»…

– Αντιθέτως εσύ γράφεις ό, τι σου κατέβει. Γράφεις για τη Γαλάζια, που θα γίνει βασίλισσα. Για τη βασίλισσα, που είναι… φαγάνα. Για τον πρίγκιπα Βράχο και το Χρυσό Κύπελλο. Γράφεις, γράφεις… Τι σχέση έχουν όλα αυτά Σταμουλάκη με την «Αντιγόνη»; Ξέρουν οι δικοί σου πως την ώρα του μαθήματος εσύ ακροβατείς; Δώσε εδώ τα χειρόγραφα. Δώστα να τα σκίσω όλα… Ορίστε! Τα έκανα χαρτοπόλεμο… Τέλος τα παραμύθια. Αυτό το σκηνικό να μην επαναληφθεί… Πήγαινε στην παρέα σου τώρα για να σε παρηγορήσουν…
– Θα πάω, κυρία. Θα πάω. Και στη Χρυσάνθη, και στην Αθηνά, και στον Άκη… Ευτυχώς που…
– Άσε Κέλλυ. Τα είδα όλα. Είδα ότι σου έσκισε τα χειρόγραφα.
– Ευτυχώς Χρύσα που σου είχα δώσει αντίγραφα.
– Ναι. Ας είναι καλά και ο Άκης και η Αθηνά που έγραψαν όλες τις σελίδες που μας έδωσες. Σαν να το ‘ξερες ότι θα τα σκίσει.
– Όχι τίποτα άλλο αλλά ακόμη δεν έχουμε ούτε pc, ούτε copy paste, ούτε κάρτα μνήμης, ούτε USB. Όλα αυτά θα αργήσουν να έρθουν οπότε μέχρι τότε χειρόγραφο. Πες μας τώρα, Κέλλυ, λίγα λόγια για την Iστορία.
– Μόλις σχολάσουμε θα πάμε στο καφέ που είναι απέναντι από την είσοδο, στη Ζεύξιδος. Εκεί θα σας πω τη συνέχεια.
– Σύμφωνοι. Κάνε ησυχία τώρα. Πάμε μέσα. Άλλη μια ώρα έχουμε μαζί της.
– Ακούς εκεί να μου σκίσει τα χειρόγραφα. Δεν μπορώ να το χωνέψω…
– Σσσς! Αρχίζει το μάθημα…

(Ύστερα από μία ώρα το κουδούνι χτυπάει και όλοι κατεβαίνουν «κουτρουβαλώντας» στην πλατιά μαρμάρινη σκάλα του ΣΤ’ Λυκείου. Σε λίγο η παρέα βρέθηκε σε ένα τραπεζάκι, στο μικρό καφέ).

– Έλα, Κέλλυ, πες μας δυο λόγια. Πώς το έχεις ονομάσει το παραμύθι σου;
– «Ακροβάτες της τύχης». Ταιριάζει με το χαρακτήρα μου επειδή ενώ από τη μια ακροβατώ, από την άλλη δεν αφήνω τίποτα στην τύχη. Δεν αφήνω δηλαδή τίποτα στη μοίρα.
– Θα παίζει και η μοίρα στο έργο;
– Ασφαλώς. Να σας πω όμως δυο λόγια, όπως σας υποσχέθηκα: «Δύο νέοι πρίγκιπες ξεκινούν ένα μακρύ ταξίδι για τη σωτηρία της χώρας τους ακολουθώντας αντίθετους δρόμους. Ταλαντεύονται ανάμεσα σε μυθικά τέρατα κι ευγενικά ξωτικά, σκοτεινές σκιές και σοφούς γέροντες. Αναζητούν γύρω τους αυτό που θα τους σώσει για να το βρουν τελικά μέσα τους. Γιατί η σωτηρία δεν είναι αυτό που κρατούν τα χέρια τους, αλλά τα χέρια τους τα ίδια. Σε μια χώρα μακρινή και τόσο κοντινή, οι ήρωες ξεχωριστοί και μοναδικοί μα πάντα πραγματικοί ακροβατούν ανάμεσα στην τύχη και τη δύναμη της θέλησης. Στις δοκιμασίες της αρετής, του δικαίου, της αγάπης. Στην αναζήτηση της ευτυχίας, της ευημερίας και της αλήθειας».
– Τελικά μας φούντωσες πιο πολύ την περιέργεια για όσα γράφεις.
– Και πού να δεις Χρύσα, μάλλον και πού να ακούσεις τι άλλο θα έχω. Ο Άκης που είναι πιο κοντά στα μουσικά συγκροτήματα και στους τραγουδιστές θα ξέρει καλύτερα…
– Μη μας αρρωσταίνεις καλή μου. Λέγε και μας έβγαλες την ψυχή.
– Χαλάρωσε Αθηνά. Ένα, ένα θα στα πω. Αρχίζω από το τραγούδι που θα λέει η «Μοίρα». Ονειρεύομαι να ερμηνεύσει τα τραγούδια μου μια Κυπριωτοπούλα που την άκουσα να κάνει φωνητικά στον Διαγωνισμό της Eurovision στο τραγούδι «Η αγάπη ακόμα ζει». Μιλάμε για αστέρι που θα λάμψει. Τη λένε Ευριδίκη. Την ξέρεις Άκη;
– Σούπερ φωνή. Ροκού αλλά και τρυφερή. Τέλεια επιλογή. Μουσική; Σκέφτηκες κάποιον;
– Πάμε στη μουσική τώρα. Θυμόσαστε τον χοντρούλη στους «Τερμίτες»;
– Έλα βρε μεγάλη. Τον Λαυρέντη λες; Τον Μαχαιρίτσα; Σα, να μεγαλοπιάνεσαι μου φαίνεται…
– Αυτό θέλω κι εγώ. Να καταπλήξω. Και πρώτη απ’ όλους θέλω να καταπλήξω την καθηγήτριά μου. Ακούς εκεί να μου σκίσει τα χειρόγραφα. Δεν μπορώ να το χωνέψω…
– Θεατρικό θα το κάνεις;
– Και βιβλίο και θεατρικό. Πρώτα θα το εκδώσω. Και μετά στο θέατρο.
– Τέλεια. Θα την ειδοποιήσεις; Θα έχεις το τηλέφωνό της; Τη διεύθυνσή της;
– Όλα τα έχω σχεδιάσει από τώρα. Θα καλέσω και τους δύο καθηγητές μου. Και τον Νότη Σωτηρίου, και τη Χριστίνα Τζερέτα. Κοιτάξτε, τους αγαπώ και τους σέβομαι και τους δύο. Ευτυχώς που με είδε η κυρία Χριστίνα να γράφω. Αλίμονο αν με έβλεπε ο σύζυγός της, ο κύριος Νότης. Ευτυχώς. Αυτός είναι πιο αυστηρός. Καλό μου κάνουν πάντα με τις συμβουλές τους. Θα τους καλέσω λοιπόν όταν τελικά πραγματοποιήσω τα όνειρά μου. Τους το οφείλω…

Τα χρόνια πέρασαν μετά το Λύκειο η Κέλλυ Σταμουλάκη σπούδασε θέατρο στις δραματικές σχολές Βεάκη και Χατζίκου και σκηνοθεσία κινηματογράφου στο New York College. Σήμερα είναι μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, της Ένωσης Ελλήνων Σκηνοθετών, της Α.Ε.Π.Ι. (Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας) και μέλος του Δ.Σ του Ελληνικού Κέντρου Θεάτρου για Παιδιά και Νέους.
Ως συγγραφέας έχει γράψει θεατρικά έργα και παραμύθια για παιδιά, σενάρια για ταινίες μικρού μήκους, καθώς και οδηγό θεατρικού παιχνιδιού και θεατρικής αγωγής για εκπαιδευτικούς. Έχουν εκδοθεί οκτώ από τα θεατρικά της έργα, η πλειονότητα των οποίων περιλαμβάνει επιπλέον αναλυτικές πληροφορίες ανεβάσματος: θεατρολογικής ανάλυσης, σκηνοθεσίας, σκηνικών και ενδυματολογίας, για εκπαιδευτικούς και γονείς.
Έχει σκηνοθετήσει τις θεατρικές παραστάσεις για παιδιά: «Σταματήστε τη γη να κατέβω…!», «Ως την άκρη του ονείρου», «Το μυστικό της Θαλασσοχώρας» και δύο ταινίες μικρού μήκους σε σενάριο της ίδιας: «Η ωραία Λου» το 2007 με συμμετοχή στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και «Τα λιλά μαντήλια» το 2008, το οποίο απέσπασε βραβείο εύφημης μνείας από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας και το βραβείο “Γιάννης Ρίτσος” στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Πάτρας για την ποιητικότητα της ταινίας και, τέλος, βραβείο Ενδυματολογίας στο “Φεστιβάλ Φανταστικού Κινηματογράφου”.
Στιχουργικά συμμετέχει στο δίσκο του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα «Ήρωες με καρμπόν», καθώς επίσης έχει γράψει στίχους για πάνω από 100 τραγούδια για τις θεατρικές της παραστάσεις.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος Διαρκούς Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών των γραφείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πραγματοποίησε σεμινάρια θεατρικής αγωγής και θεατρικού παιχνιδιού για εκπαιδευτικούς. Επίσης, για χρόνια δίδαξε θεατρική αγωγή και θεατρικό παιχνίδι σε παιδιά Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κι οργάνωσε σεμινάρια εμψύχωσης – κατασκευής κούκλας και θεάτρου σκιών για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Έχει επιμεληθεί τη διεύθυνση παραγωγής και την οργάνωση δεκάδων θεατρικών παραστάσεων για παιδιά, αλλά και για ενήλικες.
Διαμορφώνοντας, μέσα στην πορεία της, μια συγκεκριμένη αντίληψη και άποψη για το θέατρο για παιδιά και θέλοντας να καταθέσει μια πρόταση υψηλής αισθητικής με στοιχεία ανανέωσης, ιδρύει το 2002 το θίασο «Αβάντι», συγκεντρώνοντας γι’ αυτό το στόχο αξιόλογους συνεργάτες.
Τα έργα που έχει γράψει:
«Θέατρο και δημιουργική έκφραση στο σχολείο» Αθήνα, 2013
«Ο Ζέφυρος και η Γαλάζια» Αθήνα, 2012
«Στοίχημα βάζω, τον κόσμο αλλάζω» Αθήνα, 2012
«Ο Αστράν και η Μελένια» σε συνεργασία με τη Μαρία Κόντου, Αθήνα, 2010
«Αναζητώντας τη Ραπουνζέλ» Αθήνα, Ωρίων, 2009
«Σταματήστε τη Γη να κατέβω!» Αθήνα, Ωρίων, 2007
«Το μυστικό της Θαλασσοχώρας» Αθήνα, Ωρίων, 2006
«Δωδέκατη νύχτα», διασκευή του θεατρικού κειμένου του Σαίξπηρ, Ωρίων, 2006
«Ως την άκρη του ονείρου…» Αθήνα, Ωρίων, 2005
«Πρίγκιπας και φτωχός» ελεύθερη θεατρική απόδοση. Αθήνα, Άγκυρα, 2004
«Ιλιάδα» Ομήρου – ελεύθερη θεατρική απόδοση. Αθήνα, Παπαδόπουλος, 2003

Έπειτα από αυτή την αναδρομή της πορείας που ακολούθησε η Κέλλυ από το Λύκειο μέχρι σήμερα, ας επιστρέψουμε στο «Γυάλινο Μουσικό Θέατρο» και στην επίσημη πρεμιέρα της παράστασης «Ακροβάτες της Τύχης». Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2014. Ώρα 3 μ.μ. Εκεί είναι και οι καθηγητές της Κέλλυς: Οι φιλόλογοί της Νότης Σωτηρίου και Χριστίνα Τζερέτα. Ακόμη ήταν και η παρέα της: Η Χρύσα, η Αθηνά και ο Άκης. Η αίθουσα γεμάτη φίλους της Κέλλυς, συναδέλφους και συνεργάτες της. Ανάμεσά τους ήταν ο Δημήτρης Πιατάς, ο Βασίλης Λέκκας, η Μαριάννα Τόλη, ο Χρήστος Χωμενίδης, ο Γιώργος Θεοφάνους, η Βάνα Μπάρμπα, η Νόνη Δούνια, ο Μέμος Μπεγνής, η θεία της Γιούλη Σταμουλάκη και πολλοί άλλοι μαζί με πάρα πολλά παιδιά…

Όμως από το σημείο αυτό και μετά τον λόγο πήραν οι ηθοποιοί. Ένα εντυπωσιακό παραμύθι που δεν είχε δασκαλίστικες προθέσεις. Ένα παραμύθι γεμάτο χρώματα και εντυπωσιακές εικόνες. Τραγούδια και χορό. Ακροβατικά και ζωντανή μουσική. Μια ομάδα με επικεφαλής την Ευριδίκη που έδινε τον ρυθμό και εξαιρετικές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς. Η Ευριδίκη με την εμπειρία της οδήγησε και τους νεαρούς συναδέλφους της στην τελική επιτυχία. Ο Ορέστης Τρίκας, ο «Τριπόδης», λαμπερό αστέρι. Εξαιρετική κίνηση, χιούμορ και επικοινωνία με το κοινό. Ο Νικόλας Μπράβος, ο καλός πρίγκιπας, τρυφερός, δυναμικός και με σκηνική άνεση. Ο Αντώνης Πασβάντης, το κακό πνεύμα, χάρισε εκπληκτικό θέαμα με τις εναέριες χορογραφίες του και το παιχνίδι με τις φλόγες. Η Μυρσίνη Δόξα, «βασίλισσα» στη σκηνή με την απογειωτική φωνή της και την ερμηνευτική της δυνότητα. Ο Νίκος Βατικιώτης, ο κακός πρίγκιπας, αντιμετώπισε με επιτυχία τις δυσκολίες του ρόλου του. Η Κίττυ Μαργαρίτη, η πριγκίπισσα Γαλάζια, πρόσφερε όμορφες εικόνες και με την ερμηνεία της, και με το τραγούδι και με το χορό της. Όπως και πέρυσι στην «Ωραία Κοιμισμένη» στο θέατρο «Δια Δύο». Ο Σταμάτης Πακάκης, βασικός συντελεστής της ομάδας και για τη μουσική συνεισφορά του. Η Κωνσταντίνα Χρίστου, στυλοβάτης. Με τους ιδιαίτερους ήχους της άρπας της αλλά και των άλλων οργάνων που χρησιμοποίησε ζωντανά στη σκηνή. Τέλος η Βασιλική Λαθύρη που άνοιξε την παράσταση με τον «Τριπόδη» και μας κέρδισε με το μπρίο της αλλά και τις μουσικές της γνώσεις.
Η μουσική του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα έδωσε το σύνθημα για τη μεγάλη γιορτή των παιδιών. Σκηνικά, κοστούμια, φωτισμοί, όλα στην εντέλεια. Δικαιολογημένα το χειροκρότημα στο φινάλε έφερε όλο το θίασο επί σκηνής 4-5 φορές. Μια ιδιαίτερη παράσταση υψηλών απαιτήσεων πήρε δικαιολογημένα το «άριστα» από όλους τους θεατές. Όμως άλλα δύο «άριστα» πήρε η Κέλλυ Σταμουλάκη. Το ένα από την παρέα των παλιών συμμαθητών της που βρέθηκαν στο πλευρό της σαν να μην έχει περάσει ούτε μία ημέρα από την αποφοίτησή τους. Της συμπαραστάθηκαν σε κάθε δύσκολη στιγμή στην προετοιμασία όλης της εκδήλωσης. Το άλλο «άριστα» το πήρε η Κέλλυ από τους καθηγητές της, τη Χριστίνα Τζερέτα και τον Νότη Σωτηρίου που καμάρωσαν για τις επιτυχίες της μαθήτριάς τους και δεν έκρυψαν τη συγκίνησή τους όταν βρέθηκαν και πάλι ανάμεσα στη δυναμική παρέα του ΣΤ’ Λυκείου.

Συντελεστές

Συγγραφέας: Κέλλυ Σταμουλάκη
Σκηνοθέτης: Κέλλυ Σταμουλάκη
Ηθοποιοί: Ευριδίκη, Ορέστης Τρίκας, Νικόλας Μπράβος, Αντώνης Πασβάντης, Μυρσίνη Δόξα, Νίκος Βατικιώτης, Κίττυ Μαργαρίτη, Σταμάτης Πακάκης, Κωνσταντίνα Χρίστου, Βασιλική Λαθύρη.
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Στίχοι: Κέλλυ Σταμουλάκη – Γιάννης Προεστάκης
Σκηνικά – Κοστούμια: Έλενα Χριστούλη
Κοστούμι Ευριδίκης: by Stelios Koudounaris
Χορογραφίες: Τζένη Τοψίδου
Εναέριες Χορογραφίες: Αντώνης Πασβάντης
Φωτισμοί: Αργύρης Καλοπήτας,
Ενορχήστρωση – Μουσική Διδασκαλία: Νίκος Βατικιώτης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Παύλος Εμμανουηλίδης
Βοηθός Ενδυματολόγου – Μάσκες: Δέσποινα Κολοκοτσά
Κατασκευή Σκηνικού: Χρήστος Χαμζαλάρης, Ειδικές Κατασκευές: Έμιλι Τζιρίτα
Σχεδιασμός Ήχου: Γιάννης Κολεβέντης
Βοηθός παραγωγής: Χρυσάνθη Σταθοπούλου
Make –up Artist: Πέννυ Λυκούδη
Χτενίσματα: Gino Hairandmore
Video art: M-word web radio – video & photography, a.k.a Efthymiou Michail

Πληροφορίες – «Ακροβάτες της τύχης»

Γυάλινο Μουσικό Θέατρο
Λεωφόρος Συγγρού 143,
Λήξη παραστάσεων: Κυριακή των Βαΐων
Κάθε Κυριακή στις 11:30 το πρωί και στις 3:00 το μεσημέρι
Καθημερινά οργανωμένες παραστάσεις για σχολεία στις 10:30 το πρωί.
Τιμές εισιτηρίων: Γενική Είσοδος 12 ευρώ και 10 ευρώ ο συνοδός
Για ανέργους, πολύτεκνους, συνταξιούχους, άτομα με ειδικές ανάγκες, με την επίδειξη των απαραίτητων δικαιολογητικών και για γκρουπ άνω των 6 ατόμων, ισχύει ειδική τιμή.

* Κρατήσεις: Τηλέφωνο: 210-93.15.600
Ημέρες και ώρες Ταμείου για μεμονωμένα εισιτήρια:
Καθημερινά από 10:00-23:00   
Τηλέφωνο Ταμείου: 210 -93.15.600

Φωτογραφίες: cat is art

Πρώτη φωτογραφία: Εντυπωσιακή σκηνή με την Ευριδίκη και τον Σταμάτη Πακάκη. Στη δεύτερη: Ο Ορέστης Τρίκας με τη Βασιλική Λαθύρη, στην έναρξη. Στην τρίτη, η Μυρσίνη Δόξα, στο κέντρο, με τον Νικόλα Μπράβο αριστερά. Στην τέταρτη όλος ο θίασος στο φινάλε. Τέλος, οι καθηγητές και οι συμμαθητές της Κέλλυς Σταμουλάκη. Από αριστερά η Αθηνά, ο Άκης, η Κέλλυ Σταμουλάκη, η Χριστίνα Τζερέτα, η Χρυσάνθη και ο Νότης Σωτηρίου.

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -