15.2 C
Athens
Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2023

“Αποχαιρετισμός” του Έλεμ Κλίμοφ και Σεμινάρια Ιστορίας-Σκηνοθεσίας-Ντοκιμαντέρ

“Αποχαιρετισμός” (1981) του Έλεμ Κλίμοφ με ελεύθερη είσοδο και Σεμινάρια Ιστορίας-Σκηνοθεσίας-Ντοκιμαντέρ στο Σχολείο του Σινεμά το Σαββατοκύριακο 18-19 Νοεμβρίου 2017

Το Σχολείο του Σινεμά (Τσαμαδού 26-28, Εξάρχεια) την Κυριακή 19.11.2017 στις 19.30 προβάλλει στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών του προβολών την αριστουργηματική ταινία του Έλεμ Κλίμοφ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ 1981.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ – ΣΑΒΒΑΤΟ 18.11.2017 ΣΤΙΣ 16.00

Το Σάββατο 18.11.2017 στις 16.00 θα πραγματοποιηθεί μάθημα ιστορίας κινηματογράφου κανονικό με τα εξής θέματα:

  1. Πρώτη Γνωριμία με τα κινηματογραφικά Ρεύματα της Δεκαετίας του ’20: Εξπρεσιονισμός, Ιμπρεσιονισμός, Ντανταϊσμός, Σουρεαλισμός, με έμφαση στη Ρώσικη Πρωτοπορία ή Σχολή του Μοντάζ
  2. Πρώτη Γνωριμία με τη θεματική ενότητα Κινηματογράφος και Πολιτική.
  3. Πρώτη Γνωριμία με το Έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου και του Μίκλος Γιάντσο.

Θα προβληθούν, σχολιαστούν και αναλυθούν (με βιντεοπροτζέκτορα) αποσπάσματα από αντιπροσωπευτικές ταινίες από τον συντονιστή του Σεμιναρίου Γιάννη Καραμπίτσο ο οποίος θα πραγματοποιήσει στην αρχή κάθε θεματικού κύκλου εισήγηση ενός τετάρτου, θα δοθούν αναλυτικές ηλεκτρονικές σημειώσεις στους συμμετέχοντες. Τα μαθήματα ιστορίας κινηματογράφου είναι αυτοτελή. Κόστος Μαθήματος 10€ . Το μάθημα του Σαββάτου δεν ανήκει στον νέο σεμιναριακό κύκλο 8 Μαθημάτων που θα κάνει έναρξη την επόμενη βδομάδα.

Πληροφορίες – δηλώσεις ενδιαφέροντος – Εγγραφές στο e-mail schoolof[email protected] και στα τηλέφωνα 2130 159 816 και 6944143564.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΑΝΟΙΧΤΟ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ – ΚΥΡΙΑΚΗ 19.11.2017 12.00-14.00     

Ανοιχτό Εισαγωγικό Μάθημα που θα βοηθήσει τους συμμετέχοντες να κατανοήσουν τι είναι το δημιουργικό ντοκιμαντέρ (ντοκιμαντέρ κινηματογραφικής αισθητικής, καλλιτεχνικό ντοκιμαντέρ και όχι τηλεοπτικό, επιστημονικό, αθλητικό, μουσικό ή ό,τι άλλο) δίνοντας έναν ενδεικτικό ορισμό και προβάλλοντας αποσπάσματα σχολιασμένα και αναλυμένα από τον εισηγητή του Σεμιναρίου Γιάννη Καραμπίτσο αντιπροσωπευτικών ταινιών, ελληνικών και ξένων. Στη διάρκεια του δίωρου θα παρουσιαστεί επίσης ο νέος σεμιναριακός κύκλος που θα ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα. Λεπτομέρειες για το περιεχόμενο του Σεμιναρίου, τη Δομή και τη Μέθοδο δουλειάς που θα οδηγήσει σε γύρισμα κινηματογραφικής ταινίας ντοκιμαντέρ διάρκειας 10 λεπτών.

Πληροφορίες – δηλώσεις ενδιαφέροντος – Εγγραφές στο e-mail schoolof[email protected] και στα τηλέφωνα 2130 159 816 και 6944143564.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ – ΚΥΡΙΑΚΗ 19.11.2017 ΣΤΙΣ 17.00

Μάθημα Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου Εισαγωγικό Κανονικό Αυτοτελές (εκτός σειράς Σεμιναριακού κύκλου) υποχρεωτικό για όσους ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν τον νέο Κύκλο Σεμιναρίων, ανοιχτό για κάθε άλλο ενδιαφερόμενο για το Σεμινάριο ή για τη δουλειά πάνω στην πρακτική που λαμβάνει χώρα στο Σχολείο του Σινεμά. Τι είναι η Σκηνοθεσία Κινηματογράφου. Από τι συνίσταται; Υπάρχει Κινηματογραφική Γλώσσα; Από τι συνίσταται η Μορφή και το Κινηματογραφικό Ύφος μιας Ταινίας; Τι είναι ο Χολιγουντιανός Αφηγηματικός Κινηματογράφος και τι ο Κινηματογράφος του Δημιουργού; Έχουν κοινά σημεία; Ταινίες μυθοπλασίας, Ταινίες Ντοκιμαντέρ, Ταινίες Animation Ταινίες Πειραματικές ή Πρωτοποριακές: Ορισμοί- Κοινά και Διαφορετικά Σημεία. Σύντομη Παρουσίαση του νέου κύκλου Μαθημάτων. Πώς δουλεύουμε για να φτάσουμε στο γύρισμα μιας ολιγόλεπτης ταινίας μικρού μήκους; Ποιες ειδικότητες χρειάζονται; Ποια τα στάδια της δουλειάς; Σενάριο, Κινηματογραφική Υποκριτική, Σκηνοθεσία, Διεύθυνση Φωτογραφίας, Ηχοληψία, Σκηνογραφία-Κοστούμια, Μοντάζ μια πρώτη γνωριμία.

Θα προβληθούν σχολιαστούν και αναλυθούν (με βιντεοπροτζέκτορα) αποσπάσματα από αντιπροσωπευτικές ταινίες από τον συντονιστή του Σεμιναρίου, Γιάννη Καραμπίτσο.

Πληροφορίες- δηλώσεις ενδιαφέροντος- Εγγραφές στο e-mail schoolof[email protected] και στα τηλέφωνα 2130 159 816 και 6944143564.

Original Cinema Quad Poster – Movie Film Posters

Ο ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ/ Proshchanie του Έλεμ Κλίμοφ

Ένα παραδοσιακό χωριό της Σιβηρίας πρόκειται να εξαφανιστεί από το χάρτη στ’ όνομα της προόδου. Οι νέοι φεύγουν ευτυχισμένοι, οι γέροι όμως γαντζώνονται τραγικά στη γη των προγόνων τους.

Σοβιετική Ένωση, 1981

Παίζουν: Στεφανία Στανιούτα, Λεβ Ντούροβ, Αλεξέι Πετρένκο, Λεονίντ Κριούκ

Διάρκεια: 104’

Υπόθεση: Από την ομίχλη ξεπροβάλλουν άντρες με στολές και από τα σκάφη τους βγαίνουν σ’ ένα νησί. Η αποστολή τους είναι να γκρεμίσουν ένα χωριό, τη Ματιόρα που θα πνιγεί στα νερά, μετά την κατασκευή ενός γιγαντιαίου φράγματος. Οι κάτοικοι του χωριού, οφείλουν να το εγκαταλείψουν.

Η άφιξή τους προκαλεί την εχθρότητα πολλών χωρικών, οι οποίοι δεν θέλουν να αφήσουν τα πατρογονικά τους σπίτια και τα χωράφια τους παρά τις διαταγές. Ανάμεσά τους η γιαγιά Ντάρια, που ενσαρκώνει το πνεύμα της αντίστασης. Αντίθετα, τα παιδιά ανεβαίνουν στα πλοιάρια για να πάνε στα καινούρια σπίτια τους και στο καινούργιο κτίριο του σχολείου τους. Φεύγουν φωνάζοντας «Αντίο Ματιόρα…».

Ο Κλίμοφ ξανάπιασε την ταινία που είχε αρχίσει να γυρίζει η σύζυγός του Λαρίσα Σεπίτκο, η οποία σκοτώθηκε σε αυτοκινητικό δυστύχημα. Πραγματοποίησε σοβαρές αλλαγές στο σενάριο και δεν κράτησε τις ήδη κινηματογραφημένες σκηνές, δίνοντας τη δική του σφραγίδα. Το τελικό φιλμ δυσαρέστησε τις αρχές, που το έκλεισαν στο «ντουλάπι» ως το 1985. Τότε άρχισε η περίοδος της γκλάσνοστ και ο Κλίμοφ ανέλαβε την γραμματεία της Ένωσης των Ρώσων κινηματογραφιστών.

Η ταινία χειρίζεται ένα κλασικό θέμα της σύγχρονης εποχής, με τα μεγάλα φράγματα να κατασκευάζονται σε πολλές χώρες. Το θέμα φέρνει συμβολικά στο προσκήνιο τη σύγκρουση του «νέου» και του «παλιού», της παράδοσης που ανθίσταται στον τεχνολογικό νεωτερισμό, στην οικονομική ανάπτυξη. (Ίδιο θέμα ακριβώς και στο φιλμ «Λάσπη στ’ αστέρια» του Καζάν). Ο Κλίμοβ προτείνει ένα διαυγή και οδυνηρό διαλογισμό πάνω στην καταστροφή του αλλοτινού πλούτου για τη γενικότερη πρόοδο. Με αργό και μεγαλόπρεπο ρυθμό, ψάλλει την ελεγεία της «αρχαίας» ζωής, όπως ιδίως την εκφράζει η γιαγιά Ντάρια. Ο ρωσικός μυστικισμός εμποτίζει τις πανέμορφες εικόνες της φύσης, που δεν θέλει, δεν μπορεί να πεθάνει. Ο θερμός ουμανισμός του τον στρέφει τελικά προς το μέλλον.

 

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -