23.3 C
Athens
Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024

Τρίμηνο θεατρικό εργαστήριο με εισηγητή τον Michael Seibel στο Θέατρο 104

 

Τρίμηνο εργαστήριο με θέμα:
Υποκριτική: Για μία φαινομενολογική προσέγγιση του θεάτρου
A’ Κύκλος: Theatre and bodily awareness: A double process
Β’ Κύκλος: Theatre and space
Γ’ Κύκλος: Theatre and performativity

Εισηγητής: Michael Seibel, σκηνοθέτης θεάτρου και όπερας, καθηγητής υποκριτικής και φωνητικής.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε ηθοποιούς με ανοιχτούς ορίζοντες.

Η συνάντηση με το Θέατρο και το Θεατρικό Γίγνεσθαι αποτελεί μια ανοιχτή πρόσκληση, η οποία προϋποθέτει ετοιμότητα ψυχική, πνευματική, συναισθηματική και σωματική για το άλλο, το νέο, το διαφορετικό. Κάθε ενασχόληση με το θέατρο είναι μια διαδικασία κατανόησης, περιγραφής, αλλά και απόδοσης αυτού που κάθε φορά αλλάζει και μεταμορφώνεται. Μια διαδικασία δηλαδή διατύπωσης απαντήσεων σε θεμελιώδη ερωτήματα που αφορούν σε μια θεατρική προσέγγιση, στην υποκριτική της απόδοση, καθώς και στη σκηνική παρουσία γενικά.

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου θα ασχοληθούμε με την πρακτική εφαρμογή μίας διαφορετικής προσέγγισης, την οποία ονομάζω φαινομενολογική. Μια φαινομενολογική προσέγγιση του ρόλου με την οποία δίνεται η ευκαιρία στον ηθοποιό να προσεγγίσει τον θεατρικό χαρακτήρα πέρα από τις προσωπικές του εμπειρίες και νοητικές διαδικασίες προκειμένου να ενσαρκώνει τον χαρακτήρα έτσι όπως αυτός έχει ξεδιπλωθεί μπροστά του. Πρόκειται δηλαδή για την εύρεση της χρυσής τομής ηθοποιού / θεατρικού χαρακτήρα για την οποία χρειάζεται νέες έννοιες και μεθόδους. Με αυτές ακριβώς τις έννοιες και μεθόδους θα ασχοληθούμε πρακτικά.

Μεθοδολογικά το εργαστήριο αυτό δίνει τη δυνατότητα να μάθει κανείς βήμα βήμα πώς να προσεγγίσει ένα ρόλο βάσει της σωματικής αντίληψης του ηθοποιού η οποία αποτελεί το πραγματικό κλειδί για την ενσάρκωση του άλλου, του διαφορετικού, αυτού που υπάρχει μόνο αφαιρετικά σε γραπτή μορφή μέσα από το θεατρικό κείμενο. Βασικές έννοιες όπως η δημιουργικότητα ή η έμπνευση αποκαλύπτονται ως καταρχάς ζωντανές και σωματικές διαδικασίες τις οποίες μπορεί να προσεγγίσει, να κατανοήσει και να μάθει κανείς σχετικά εύκολα μέσα από το σώμα του και την σωματική αντίληψή του για τα πράγματα. Όλα τα παραπάνω θα εφαρμοστούν και θα δουλευτούν στη ΝΟΡΑ του ΙΨΕΝ. Στο τέλος του εργαστηρίου θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση, εφόσον οι συμμετέχοντες ολοκληρώσουν επιτυχώς και τους 3 κύκλους.

Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να στείλουν το βιογραφικό τους σημείωμα με θέμα «ΤΡΙΜΗΝΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ» στο [email protected] μέχρι τις 12 Μαΐου 2019. Η επιλογή θα γίνει βάσει των βιογραφικών.

Πληροφορίες

Διάρκεια σεμιναρίου: 3 κύκλοι μαθημάτων (Α, Β, Γ ) ανά 20 ώρες κατανεμημένες σε τέσσερις 5ωρες συναντήσεις.
Ημερομηνίες A‘ κύκλος: 18, 25, Μαΐου, 1, 8 Ιουνίου
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 15 άτομα (Θα κρατηθεί σειρά προτεραιότητας)
Τιμή συμμετοχής: 130€ + ΦΠΑ
Ώρες: 11.00-16.00
Χώρος: Θέατρο 104
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Κρίνου Άννα
Τηλ:6955774666 ώρες επικοινωνίας: 14:00 – 18:00
e-mail: [email protected]

 

 

Σκηνοθέτης Θεάτρου και Όπερας – Καθηγητής Υποκριτικής, Αυτοσχεδιασμού και Φωνητικής
O Michael R. Seibel γεννήθηκε στη Γερμανία και ζει τα τελευταία 24 χρόνια στην Ελλάδα.
Σπούδασε Μουσική και Θέατρο στο Πανεπιστήμιο του Saarland – Ανώτατη Μουσική και Δραματική Ακαδημία του Saarland – Υποτροφία ιδρύματος Richard Wagner. MA of Arts στη σκηνοθεσία στο θέατρο και στην όπερα στο Middlesex University London. Υποψήφιος Διδακτορικού του τμήματος Πολιτιστικών Επισιτισμών και Αισθητικής Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο του Hildesheim, Γερμανία –Τίτλος της διατριβής: Η αισθητικές διαδικασίες παραγωγής στην υποκριτική τέχνη και στην εκπαίδευση υποκριτικής ως φαινομενολογική πράξη.
Σκηνοθέτησε παραστάσεις Όπερας και Θεάτρου στη Γερμανία και στην Ελλάδα και απέσπασε διεθνείς διακρίσεις με πρώτα βραβεία σκηνοθεσίας.
Διετέλεσε Διευθυντής θεατρικών ομάδων, θεατρικών προγραμμάτων και φεστιβάλ. Πραγματοποίησε ειδικές μελέτες, έρευνες και δημοσιεύσεις, ιδιαίτερα στους τομείς της υποκριτικής, σκηνοθεσίας και φωνητικής. (Φαινομενολογία του θεάτρου και του ρόλου, Theatre and Focusing – a double process, The Directing Process in Theatre and Opera as a Phenomenological Act, Die Stimme als bipolarer Atemprozess, Για μια φαινομενολογία στο Θέατρο, Μια φαινομενολογία της Απουσίας κ.λπ.).
Από το 2015 έως 2018 ήταν Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Λυρικής Σκηνής και του Int. Opera Studio του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας
Διδάσκει Υποκριτική, δομημένο αυτοσχεδιασμό και φωνητική από το 1996 σε δραματικές σχολές καθώς και σε workshops και masterclasses σε όλο τον κόσμο.

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -