Cat Is Art

Θεόφιλος Τσιμάς: Η πραγματική ομορφιά βρίσκεται στην ωριμότητα

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

 

 

Tης Ειρήνης Αϊβαλιώτου

Η φωτογραφία του είναι κοινωνική δημιουργία. Είναι έκφραση. Έχει τη δική της γλώσσα, τους δικούς της κώδικες, παραδοχές, αλληλεπιδράσεις με εξωτερικούς παράγοντες, εκφραστικά εργαλεία, δυνατότητες. Είναι ένας νέος καλλιτέχνης που δημιουργεί αισθητικές προτάσεις και προσωπική θεματολογία που συγκινεί.

 

Ύστερα από την εντυπωσιακή πρώτη ατομική του έκθεση στο Μετρό της Ακρόπολης ως πρωτοεμφανιζόμενος φωτογράφος με τίτλο Encrusted και θέμα το συμβολισμό της μάσκας στο χθες και στο σήμερα, ο Θεόφιλος Τσιμάς σας ενθουσίασε και με την επόμενη έκθεσή του η οποία πραγματοποιήθηκε στον υπόγειο χώρο του Ωδείου Αθηνών (πρώην Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης), πριν από ένα χρόνο περίπου, με τίτλο «Ασφυκτικά Όμορφες».

 

 

Η έκθεση περιελάμβανε πέντε φωτογραφίες – πορτρέτα γνωστών ηθοποιών και πέντε άγνωστων ώριμων γυναικών. Ανάμεσα στις ηθοποιούς βρίσκονταν η Ξένια Καλογεροπούλου, η Έρση Μαλικένζου, η Ρένη Πιττακή, η Λήδα Πρωτοψάλτη, η Σοφία Σεϊρλή και γυναίκες από τη γενέθλια γη του, την Κεφαλονιά και όχι μόνο. Η θεματική της έκθεσης αποτελούσε ένα σχόλιο πάνω στη γυναικεία ομορφιά και αισθητική, όπως αυτή διαμορφώθηκε με βάση τα πρότυπα του δυτικού πολιτισμού. Η γυναικεία ομορφιά στην τέχνη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη νιότη και κατά κύριο λόγο με το γυμνό, ενώ τοποθετεί τη γυναίκα σχεδόν πάντοτε σε θέση αντικειμένου θέασης και όχι κυριαρχικού υποκειμένου. Σκοπός της έκθεσης, μέσα από τα πορτρέτα, ήταν να αναδειχθεί το γυναικείο σώμα στην πιο ανθηρή φάση της ζωής του, την ωριμότητα.
Η φωτογραφία έχει τη δύναμη να φέρει στην επιφάνεια αυτούς τους προβληματισμούς που ξεκινούν από ένα ατομικά εμπειρικό επίπεδο και καταλήγουν στην αναθεώρηση και κριτική διάφορων εννοιών. Έχει την ικανότητα και οφείλει να συνδράμει στην εξερεύνηση μιας καινούργιας αισθητικής, μιας άλλης πνευματικότητας και κατανόησης των ανθρώπινων συναισθημάτων και συμπεριφορών, που φυσικά αφορούν και τα δύο φύλα.

 

Ο Θεόφιλος Τσιμάς κατάγεται από την Κεφαλονιά ενώ τα τελευταία τέσσερα χρόνια ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Φοίτησε στη σχολή Πλαστικών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων για ένα έτος, ενώ στη συνέχεια έγινε δεκτός στο Ωδείο Αθηνών όπου φοίτησε για δύο χρόνια. Αποφοίτησε το 2017 από τη Δραματική Σχολή του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Άρχισε να φωτογραφίζει πορτρέτα μόδας, ενώ αργότερα συνεργάστηκε και με θεατρικούς φορείς απαθανατίζοντας με την κάμερά του θεατρικές παραστάσεις, εξώφυλλα βιβλίων και άλλες δράσεις. Επίσης φοίτησε στο ΙΕΚ ΑΚΜΗ στον τομέα της φωτογραφίας.

Το τελευταίο διάστημα βρίσκεται στη Νέα Υόρκη όπου εμπλουτίζει τις εμπειρίες του. Από τα τέλη Αυγούστου θα αρχίσει νέες σπουδές πάνω στη φωτογραφία σε αμερικανικό πανεπιστήμιο. Μας μιλά για την τέχνη της φωτογραφίας, την αγάπη του γι’ αυτή και τα καλλιτεχνικά όνειρά του:

 

 

  • Η φωτογραφία για μένα σημαίνει αναπνοή. Κοιτάω ένα πρόσωπο, μια στιγμή, ένα τοπίο και ακούγεται ένα κλικ απ’ την καρδιά μου. Μου αρέσει να ξεκινάω τη μέρα μου με μια κάμερα στο χέρι και να βλέπω τον κόσμο μέσα από μια άλλη διάσταση.

 

 

  • Γεννήθηκα στην Κεφαλονιά, ένα όμορφο νησί στο Ιόνιο. Εκεί ξεκίνησα τα πρώτα μου βήματα στην τέχνη της φωτογραφιάς. Στην ηλικία των 18 έφυγα για σπουδές στην Καλών Τεχνών στα Ιωάννινα ενώ στη συνέχεια σπούδασα στη δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών και λίγο αργότερα αποφοίτησα από τη Δραματική Σχολή “Ιάκωβος Καμπανέλλης”. Τέλος σπούδασα για έναν χρόνο φωτογραφία στο ΙΕΚ ΑΚΜΗ.

 

 

  • Στην πρώτη μου έκθεση “Encrusted” τοποθέτησα μια μεγάλη μάσκα στο πρόσωπο της Έλλης Τρίγγου και τράβηξα φωτογραφίες στο αστικό τοπίο της Αθήνας. Μέσα στο μετρό, στην αγορά, στους δρόμους. Αυτό το project με έκανε να δω μια άλλη διάσταση του ανθρώπου και της πόλης. Πώς δρούμε στον τόπο που ζούμε; Είμαστε ειλικρινείς ο ένας στον άλλον; Ή βάζουμε μια μάσκα στις ζωές μας; Ζούμε τη ζωή μας όπως εμείς θέλουμε; Ή όπως οι άλλοι μας το επιβάλλουν. Αυτές ήταν ερωτήσεις που μου δημιουργήθηκαν όταν βρέθηκα στην Αθήνα. Η τοποθέτηση της έκθεσης στο Μετρό της Ακρόπολης με έκανε να σκεφτώ και την έννοια της μάσκας στην Αρχαία Ελλάδα και κυρίως στις Διονυσιακές τελετές.

 

 

  • Ταυτόχρονα με τις σπουδές μου στη δραματική σχολή, ασχολήθηκα με τα ανθρώπινα πρόσωπα. Τα προσέγγιζα με τον φακό μου και έπαιρνα πολύ κοντινά πορτρέτα. Στη δεύτερη μου έκθεση με τίτλο “Ασφυκτικά Όμορφες” επέλεξα γυναίκες άνω των 70 ετών που για εμένα ήταν πάρα πολύ όμορφες. Μέσα από τα μάτια τους και τις ρυτίδες τους, ανακάλυψα τα σημάδια του χρόνου και ιστορίες ζωής που σου έκοβαν την αναπνοή. Με εμπιστεύτηκαν πέντε απλές καθημερινές γυναίκες και πέντε διάσημες ηθοποιοί. Κάθε μια από αυτές, ήταν γεμάτη από εμπειρίες και αναμνήσεις. Ήταν ενεργές η κάθε μία στην καθημερινότητά της. Σε αυτές τις γυναίκες ανακάλυψα κάτι πολύ φρέσκο που με έκανε να συνειδητοποιήσω ότι η πραγματική ομορφιά βρίσκεται στην ωριμότητα.

– Δείτε κι άλλες φωτογραφίες του Θεόφιλου Τσιμά:

Ιώβη Φραγκάτου: “Το ιδανικό είναι το ταλέντο να συνδυάζεται με την ηθική”

 

  • Το τελευταίο διάστημα βρίσκομαι στη Νέα Υόρκη για να εμπλουτίσω τις εμπειρίες μου, το πορτφόλιο μου καθώς επίσης ετοιμάζω και μια νέα σειρά φωτογραφιών. Από τα τέλη Αυγούστου θα αρχίσω νέες σπουδές πάνω στη φωτογραφία σε ένα πανεπιστήμιο εδώ και είμαι πολύ χαρούμενος καθώς το να ζήσω στη Νέα Υόρκη ήταν πάντα ένα μεγάλο όνειρο για εμένα που επιτέλους πραγματοποιείται.

 

Εκτύπωση
eirini aivaliwtouΘεόφιλος Τσιμάς: Η πραγματική ομορφιά βρίσκεται στην ωριμότητα

Related Posts