17.6 C
Athens
Δευτέρα 12 Μαΐου 2025

«Ακρότητες». Μια… φαινομενικά απλή υπόθεση βιασμού στο Θέατρο Κάτω Απ’ Τη Γέφυρα

Γνωρίζετε ότι:
 Μόνο το 4% των βιασμών και το 9% από τις απόπειρες βιασμού φτάνουν στο
δικαστήριο;
 Μόνο το 2% των υποθέσεων που παρουσιάζουν πειστήρια οδηγούν τους δικαστές
σε καταδικαστική απόφαση και το βιαστή στη φυλακή;
 Κάθε βιαστής που συλλαμβάνεται έχει διαπράξει (κατά μέσο όρο) 29 βιασμούς, ή
απόπειρες βιασμού;
Είναι αλήθεια ότι εμείς το αγνοούσαμε.

Και ίσως αυτό, το σχεδόν αθέατο του εγκλήματος, ήταν ο λόγος που το θέατρο Κάτω απ’ τη Γέφυρα και οι άνθρωποί του αποφάσισαν να ανεβάσουν τις «Ακρότητες» (Extremities), του Αμερικανού William Mastrosimone.
Γραμμένο το 1978, αυτό το πολυβραβευμένο έργο, αφηγείται μια φαινομενικά απλή
(τρόπος του λέγειν) ιστορία:
Ένας άντρας, μπαίνει σε ένα σπίτι να βιάσει μια γυναίκα (στο ρόλο η Ελεονώρα
Αντωνιάδου).
Αυτή, καταφέρνει να τον εξουδετερώσει. Τον δένει χειροπόδαρα και σχεδόν τυφλό αρχίζει
να τον βασανίζει απάνθρωπα. Οι ρόλοι αντιστρέφονται; Ίσως.

Στη σκηνή εμφανίζονται οι δύο συγκάτοικοι και φίλες της γυναίκας (στους ρόλους, η
Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου και η Σοφία Αγγελικοπούλου).
Τότε αρχίζει για μας η «ανάγνωση» του έργου, όπως μάς εξηγούν οι συντελεστές της παράστασης, ο δικός μας προβληματισμός, που δεν
σχετίζεται με τη «δημοφιλία» της φρίκης, ούτε με τη δημαγωγία του βιασμού.
Η ηρωίδα διεκδικεί την έγκριση, την αποδοχή της πράξης της. Αλλά ΔΕΝ θα την έχει.
Η μια (βιασμένη όταν ήταν έφηβη) προτείνει να τον αφήσουν να φύγει και να… το
ξεχάσουν. Η άλλη, να καλέσουν την αστυνομία, αφού «…υπάρχουν νόμοι που πρέπει
να τηρούνται».
Είναι και ο βιαστής, που θα μπορούσε να είναι το «καλό παιδί» της διπλανής πόρτας.
(στο ρόλο ο Θοδωρής Αντωνιάδης).

Κυνικός, χειριστικός και επικίνδυνα πειστικός, θα εκλιπαρήσει τη συμπάθεια, με
επιχειρήματα που φαίνονται λογικά, αφού ο ίδιος είναι οικογενειάρχης, σεξουαλικά
χορτάτος και (προφανώς) δεν είχε λόγο να βιάσει. Θα ισχυριστεί ότι η γυναίκα φταίει,
που τον προκάλεσε με την προκλητική της εμφάνιση και την οικειότητα που του έδειξε.
Εξάλλου, ο βιασμός δεν έχει ολοκληρωθεί και η απόπειρα δεν αποδεικνύεται.
Αντίθετα, ο ίδιος είναι άγρια χτυπημένος και σχεδόν τυφλός… Αδιέξοδο.

Στο έργο (και προφανώς στην παράστασή μας) είναι διάχυτη η ακραία βία.
Το ίδιο και η αίσθηση ότι ο φόνος είναι κάθε στιγμή αναμενόμενος.
Επιλέξαμε να το παρουσιάσουμε στον λιλιπούτειο «Πίσω χώρο», έναν ιδιαίτερα
ατμοσφαιρικό χώρο, που η άμεση επαφή των θεατών με τη δράση, μεγεθύνει το
ρεαλισμό των σκηνών, γεγονός που – χωρίς να είναι αυτοσκοπός μας – διευκολύνει στη
βιωματική προσέγγιση του έργου.
Επιτρέψτε μας, να αναφέρουμε ένα απόσπασμα του θεατρολόγου κ. Σάββα Κυριακίδη,
σε τοποθέτησή του για το συγκεκριμένο έργο: «…οι Ακρότητες, ξεπερνούν τη διάσταση
ενός σχολίου πάνω στο αποτρόπαιο θέμα της άσκησης της βίας και ανοίγει μια
πολυπλοκότερη και σαφώς πιο ενδιαφέρουσα κριτική των παραμέτρων του κοινωνικού
ιστού».
Αυτή η θέση, θα αποτελέσει και τη σκηνοθετική γραμμή στην παράστασή μας.
Ευελπιστώντας σε µία καλή συνεργασία,
ΝΙΚΟΣ ΔΑΦΝΗΣ

Ταυτότητα παράστασης

ΑΚΡΟΤΗΤΕΣ (Extremities)
του William Mastrosimone
Μετάφραση: Μάριος Πλωρίτης
Σκηνοθεσία: Νίκος Δαφνής
Σκηνικά: Ελένη Σουμή
Κοστούμια: Ελένη Παπαδοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Πολιτάκης
Εκτέλεση φωτισμών: Νίκος Μαυρόπουλος
Φωτογραφίες: Σπύρος Περδίου
Αφίσα/πρόγραμμα: Μαριέτα Ρούσσου
Trailer: Στέφανος Κοσμίδης ~ ORKI
Παίζουν οι ηθοποιοί: Θοδωρής Αντωνιάδης, Ελεονώρα Αντωνιάδου
Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου, Σοφία Αγγελικοπούλου

Πρεμιέρα: Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2022 (κορονοϊού επιτρέποντος)
Παραστάσεις: Σάββατο στις 9 μ.μ. & Κυριακή στις 6:30 μ.μ.
Διάρκεια: 90΄

Προπώληση

ΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΣΑΣ ΕΔΩ ΜΕ ΕΝΑ «ΚΛΙΚ»

ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΤΩ ΑΠ’ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ
Πλατεία ηλεκτρικού σταθμού Ν. Φαλήρου
Πληροφορίες στο 210.4816200
Site: katoapotigefyra.gr
Mail: [email protected]

Επικοινωνία: Kωνσταντίνα Σαραντοπούλου

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Τελευταία άρθρα

- Advertisement -