23.7 C
Athens
Τετάρτη 17 Απριλίου 2024

Θεατρική εργαστηριακή έρευνα “Έρως – Αγάπη – στοργή” υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Σταμάτη Ευσταθίου

Θεατρική εργαστηριακή έρευνα “Έρως – Αγάπη – στοργή” υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Σταμάτη Ευσταθίου θα πραγματοποιηθεί στο Gaz symphony studio, Αριστοφάνους 1 – Ψυρρή.

1. Σαββατοκύριακο 9+10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2019 Ώρες: 17:00-22:00 – Σάββατο / Κυριακή 16:00-21:00 (Πρακτική γνωριμία με βασικές αρχές του συστήματος δουλειάς του σκηνοθέτη και επιλογή)
2. Σαββατοκύριακο 16, 17/2 + Σ/Κ 23,24/2 + Σ/Κ 2,3/3 + Παρασκευή 15, Σάββατο 16, Κυριακή 17 Μαρτίου.

Δομή δουλειάς:
1. Σαββατοκύριακο εισαγωγής/γνωριμίας (10 ώρες – από 5 ώρες κάθε μέρα). Στο τέλος θα δηλώσουν όσοι ενδιαφέρονται να συνεχίσουν και ο σκηνοθέτης θα κάνει επιλογή. Συμμετοχή: 10 ευρώ
2. 54 ώρες σε διάστημα 1 μήνα εντατικής δουλειάς. Σχηματισμός μικρής ομάδας (4-6 ηθοποιών). Στο τέλος θα ανοίξει η δουλειά με τη μορφή ανοιχτής πρόβας-παράστασης. Συμμετοχή: 90 ευρώ.
** Μετά την ολοκλήρωση αυτού του κύκλου έρευνας, θα διερευνηθεί η δυνατότητα περαιτέρω εξέλιξης και ανοίγματος της δουλειάς.

ΕΡΩΤΑΣ – ΑΓΑΠΗ – ΣΤΟΡΓΗ

Υπάρχει ζωή χωρίς αγάπη; Τι είναι η αγάπη; Έχει σχήμα ή μπορούμε να συμφωνήσουμε σε κάποιον ορισμό;
Ορίζουμε με την ίδια λέξη αυτό που συμβαίνει ανάμεσα στο γονιό και το παιδί, στους εραστές, στον άνθρωπο και το ζώο, στον άνθρωπο και τη φύση, στον άνθρωπο και το Θεό. Ενεργοποιούνται οι ίδιες δονήσεις σε κάθε μια από αυτές τις περιπτώσεις;

Έπειτα είναι και ο έρωτας: Πού αρχίζει και πού τελειώνει; Ή μήπως δεν τελειώνει αλλά μεταμορφώνεται; Περιλαμβάνει την αγάπη; Το πάθος;
Όσο για τη στοργή, πού αυτή εμφανίζεται και σε τι πράξεις οδηγεί; Στοργή – πάθος – αυτοθυσία είναι φαινόμενα αλληλοαναιρούμενα;

Η βαθιά αγάπη αναπόφευκτα οδηγεί σε μεταμόρφωση. Στο διάβα της αναμετράται με εσωτερικούς και εξωτερικούς «δαίμονες»… Η αγάπη δεν ανήκει στη σφαίρα της λογικής. Δεν παραγγέλνεται, δεν περιγράφεται ούτε εξηγείται. Επί της ουσίας ανήκει στο σύμπαν της ποίησης και της προσωπικής εμπειρίας.

Όσο ο άνθρωπος αναπτύσσεται κάθετα και όχι οριζόντια, σαν κυνηγός εμπειριών, αποκτά πρόσωπο και άρα βρίσκεται σε ή αναζητά τη σχέση. Και η σχέση γίνεται ο κορμός που «άνωθεν» αντλεί αγάπη, έρωτα, στοργή για να τα κάνει κλαδιά, φύλα, καρπούς και να αναπτυχθεί προς τα έσχατα των εσχάτων…

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ: ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ

Στην καθημερινότητά μας αντιδρούμε είτε αυτοματοποιημένα είτε εγκεφαλικά. Το σώμα μας, επιπλέον, αποτελεί περισσότερο βαρίδι παρά γόνιμο έδαφος αντανάκλασης και μεταμόρφωσης του κόσμου που μας περιβάλλει. Ένας κόσμος πλούσιος σε κραδασμούς και αντιφάσεις. Μέσα από το θέατρο ο άνθρωπος μπορεί αποφασισμένα να αναγνωρίσει αυτόν τον πλούτο και να αναμετρηθεί ολοκληρωτικά μαζί του.
Το Θέατρο της Σύνδεσης αναζητά μορφές ενέργειας χτίζοντας γέφυρες: Από την παρόρμηση στη δράση, από την απωθημένη ή κρυμμένη φύση μας στην εξωστρέφεια και από τους κοινωνικούς καθημερινούς κώδικες προς μία εξωκαθημερινή συμπεριφορά. Σε ένα πλαίσιο έρευνας, πειραματισμού και εξατομίκευσης της δουλειάς ο συμμετέχων περφόρμερ ενεργοποιεί πρώτα απ’ όλα τη θέλησή του για ανακάλυψη, εξέλιξη και μετατόπιση επιπέδου. Πρωταρχικό όραμα του Θεάτρου της Σύνδεσης είναι η αναζήτηση των συνδέσμων που ενώνουν τον άνθρωπο-ηθοποιό με τον χώρο, με τον χρόνο με όλο το σύμπαν που τον περιβάλλει.

ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ – ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ «ΕΡΩΣ-ΑΓΑΠΗ-ΣΤΟΡΓΗ»

Θα αναζητήσουμε από την αρχή τη σύνδεση: Ενέργεια – Σώμα – Ήχος – Λόγος – Άσμα – Τραγούδι. Θα θέσουμε τις βάσεις της ιερότητας τόσο του περιβάλλοντος της δουλειάς όσο και της πιο «ανυπόληπτης» φαινομενικά δράσης, σε ένα απόλυτα βιωματικό και πρακτικό πλαίσιο. Παράλληλα θα αναζητήσουμε τα σημεία ανατροπής της σοβαροφάνειας, τα ανθρώπινα τοπία που οδηγούν στη μουσικότητα και στην ποίηση.
Θα δοθούν βασικά εργαλεία ενεργειακής προετοιμασίας και τεχνικής ετοιμότητας ώστε σταδιακά να προστεθούν συγκεκριμένες δυναμικές ανάπτυξης της ατομικής παρόρμησης και της συσχέτισής της με τον παρτενέρ και το χώρο.
Η σύνθεση αυτής της δουλειάς θα ‘βρει τη θέση της σε αυτοσχεδιασμούς της «ύπαρξης και της συν-ύπαρξης».
Στην πορεία θα εντάξουμε κείμενα και τραγούδια που άμεσα ή έμμεσα συνδέονται με τη θεματική «Έρως-αγάπη-στοργή» έτσι ώστε να χτίσουμε σταδιακά ατομικές και ομαδικές δομές οι οποίες θα οδηγήσουν σε μια παράσταση σε εξέλιξη (work in progress)

Περιεχόμενο

Προθέρμανση και έρευνα τεχνικών και ενεργειακής αφύπνισης και προετοιμασίας
Οργανικό τραγούδι και σωματικοφωνητικοί πειραματισμοί
Παραδοσιακά τραγούδια και άσματα από διάφορες παραδόσεις του κόσμου
Ενσωμάτωση κειμένου και τραγουδιού
Σύνδεση ελεύθερων ή καθοδηγούμενων αυτοσχεδιασμών με τελετουργικές διαδικασίες
Ατομικές και ομαδικές δράσεις. Έμφαση στη σύνδεση μεταξύ χορού και κορυφαίου-πρωταγωνιστή
Συζητήσεις και προβολές υλικού

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
*** Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν προηγούμενη εμπειρία στο θέατρο και η ηλικία τους να είναι 23-43 ετών
*** Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να έχουν διαβάσει εκ των προτέρων το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και το «Άσμα ασμάτων» από την Παλαιά Διαθήκη και να έχουν μάθει απ’ έξω ένα απόσπασμα από το καθένα (το πολύ 10 γραμμών). Επίσης θα πρέπει να προτείνουν και ένα δικό τους κείμενο που να συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με το θέμα της έρευνας που θα κάνουμε.
Επιπλέον: Οι ηθοποιοί θα πρέπει να προτείνουν δύο παραδοσιακά τραγούδια που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με το θέμα

Ο Σταμάτης Ευσταθίου – καλλιτεχνικός υπεύθυνος του θεάτρου Άτροπος (atropostheatre.blogspot.com) – ασχολείται με το θέατρο ως σκηνοθέτης-ερευνητής, ως εμψυχωτής επαγγελματιών και ερασιτεχνών ηθοποιών και ως περφόρμερ και συγγραφέας. Περιπλανήθηκε στην Ευρώπη αναζητώντας δασκάλους στην Πολωνία, στη Γαλλία, στη Γερμανία και στη Σερβία. Παράλληλα ίδρυσε την «Άτροπο» – Ομάδα ερευνητικού θεάτρου – το 2004 και από τότε συμμετείχε ως σκηνοθέτης, περφόρμερ και συγγραφέας σε διάφορες δουλειές στην Ελλάδα, στην Ινδία, στην Πολωνία, στη Γερμανία, στην Αρμενία, στο Ιράν, στη Βουλγαρία, στη Δανία, στη Νότιο Κορέα, στην ευρωπαϊκή και στην ασιατική Ρωσία, στο Μεξικό, στην Ισπανία, στη Λευκορωσία, στη Μεγάλη Βρετανία, στην Ουκρανία και στη Γεωργία. Είναι εισηγητής του «Θεάτρου της Σύνδεσης» – μεθόδου θεατρικής και ανθρωπολογικής έρευνας.
Εμπνέεται από το ανθρωπολογικό θέατρο, το ZERO THEATRE του Σεργκέι Καβαλέβιτς, μύθους και διάφορες πνευματικές και ιερές παραδόσεις καθώς και φωνητικούς και τραγουδιστικούς πειραματισμούς, τομείς που προσπαθεί να διερευνήσει μέσα από το «Θέατρο της Σύνδεσης», τη μέθοδο και τη φιλοσοφία θεάτρου που ο ίδιος εισήγαγε και που αναπτύσσει χάρη σε διάφορες δράσεις – PROJECTS που συνδέουν θεατρική άσκηση/έρευνα/δημιουργία – σύνδεση με τοπικές κοινότητες και ερευνητικές αποστολές σε απομακρυσμένα μέρη του κόσμου (ENERGIA, CARNAVANI, KOSMOS, TETRAPTYCHO κ.τ.λ.).
Το 2016 βρέθηκε στη νότιο Ινδία στο πλαίσιο του “Kosmos project”, όπου έκανε θεατρική-ανθρωπολογική έρευνα σε τοπικές κοινότητες και συνεργάστηκε με ντόπιους καλλιτέχνες, πανεπιστήμια, πολιτιστικά και πνευματικά κέντρα.
Αυτή την περίοδο συμμετέχει ως καλλιτεχνικός διευθυντής στη δημιουργία του εναλλακτικού θεατρικού σχολείου “Thea-tr-anthropos” στην Οδησσό και στο Κίεβο.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
e-mail: [email protected] / Τηλέφωνο: 6980940720

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -