Ο Christian Dior έφερε στον ιερό βράχο της Ακρόπολης το 1951 τα μοντέλα και τη νέα συλλογή του

Ο Κριστιάν Ντιόρ [Christian Dior] διεκδικούσε τα δύσκολα για να παρουσιάσει τις νέες συλλογές του. Έτσι έκανε και το 1951 όταν αποφάσισε να ζητήσει την άδεια για να φωτογραφίσει τη δουλειά του στο Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.

Έτσι εκείνη τη χρονιά ο φωτογράφος του γαλλικού περιοδικού Paris Match, Jean Pierre Pedrazzini, ταξίδεψε στην Αθήνα συντροφιά με μερικά από τα ωραιότερα μοντέλα του διάσημου Οίκου Υψηλής Ραπτικής Christian Dior.

 

 

Ο σχεδιαστής ήθελε να φωτογραφίσει τη νέα συλλογή του στην Ακρόπολη και τα μοντέλα πόζαραν στο Ερεχθείο στα πόδια των Καρυάτιδων.

Σπάνια ομορφιά, εξαιρετική αισθητική διακρίνουν αυτή τη φωτογράφιση μόδας του 1951 στον ιερό βράχο της Ακρόπολης.

H φωτογραφία εκπλήσσει με την εικαστική της αξία και βέβαια γεννά και σήμερα ερωτήματα και αντιπαραθέσεις σχετικά με τη χρήση της Ακρόπολης και σημαντικών αρχαιολογικών τόπων και μουσείων για θέματα εμπορικής χρήσης που όμως ταυτόχρονα προβάλλουν μοναδικά στοιχεία της ελληνικότητας.Οκτώ βραδινά φορέματα του Κριστιάν Ντιόρ «κυματίζουν» μπροστά στον Παρθενώνα και ο φωτορεπόρτερ Jean-Pierre Pedrazzini απαθανατίζει τις στιγμές για λογαριασμό του γαλλικού Paris Match.

 

Ο Κριστιάν Ντιόρ ήταν από τους σημαντικότερους σχεδιαστές στην ιστορία της παγκόσμιας μόδας. Γεννήθηκε στις 21 Ιανουαρίου του 1905, [Γκρανβίλ, Γαλλία] και πέθανε στις 24 Οκτωβρίου του  1957 [Μοντεκατίνι Τέρμε, Ιταλία].
Πρόκειται για μια στιγμή που η μόδα «ανεβαίνει» στον Ιερό Βράχο, ενώ παράλληλα πλάνα της Ελλάδας που αναδύεται μέσα από πολέμους και κακουχίες εξακολουθούν να κυριαρχούν. Όμως η Ελλάδα κοιτάζει μπροστά και ελπίζει.

Προ ετών προκλήθηκε θόρυβος σε σχέση με το αίτημα του οίκου Gucci για την οργάνωση ενός ντεφιλέ στον ίδιο χώρο.

Τη χρονιά που τα οκτώ μοντέλα ποζάρουν με σκηνικό τις Καρυάτιδες στο Ερέχθειο, ο γαλλικός οίκος απασχολεί 900 εργαζομένους και ο Ντιόρ υπογράφει το νυφικό της Σοράγια Εσφαντιαρί-Μπαχτιαρί, δεύτερης συζύγου του σάχη της Περσίας Μοχάμαντ Ρέζα Παχλαβί. Δύο χρόνια αργότερα, ο δημιουργός ταξιδεύει στη Μύκονο συνοδευόμενος από τον Αλεξανδρινό Έλληνα σχεδιαστή Ζαν Ντεσέ.

«Για τον οίκο Dior, η Ελλάδα έχει διαχρονικά μια ξεχωριστή σημασία. Υπάρχει μια ιδιαίτερη σχέση, θα έλεγα, που ξεκινά από τον ίδιο τον Κριστιάν Ντιόρ. Ο Ντιόρ εμπνεόταν από τα χρώματα και το φως της Ελλάδας, αλλά και, φυσικά, από τη βαθιά της ιστορία», ανέφερε κάποτε ο Κλοντ Μαρτινέζ, CEO της Parfums Christian Dior, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton.

Να αναφερθούμε εδώ και το εμβληματικό Miss Dior, ένα σιπρέ λουλουδένιο γυναικείο άρωμα που αγαπούν οι κομψές Ελληνίδες, εμπνευσμένο από τα παιδικά χρόνια του Ντιόρ στο οικογενειακό του σπίτι στην Γκρανβίλ της νότιας Γαλλίας, το οποίο γεννήθηκε το 1947, χρονιά που ο δημιουργός λάνσαρε και το εικονικό ενδυματολογικό New Look. Ο ίδιος, άλλωστε, αυτοπροσδιοριζόταν ως σχεδιαστής μόδας και δημιουργός αρωμάτων.

 

 

 

Εξήντα εννιά χρόνια μετά τη φωτογράφιση στην Ακρόπολη, το όνομα Dior μοιάζει να διατηρεί αναλλοίωτη τη «μαγεία» του. Η πρώτη διαφημιστική καταχώριση καλλυντικού του οίκου το 1953 είχε το εξής σλόγκαν: “Εάν δεν μπορείτε να αγοράσετε ένα φόρεμα Ντιόρ, φορέστε ένα κραγιόν Ντιόρ”. Μέσα από το αντικείμενο, τη συσκευασία, οι κώδικες του οίκου υπάρχουν πολύ έντονα, η μυρωδιά, η υφή, όλα σε ταξιδεύουν λίγο. Οπότε έχεις ένα κομμάτι ύψιστης πολυτέλειας σε μια πολύ προσιτή τιμή μέσα στην τσάντα σου ή πάνω στα χείλη σου.

Τα πανέμορφα μοντέλα πόζαραν με χάρη μπροστά απ’ τις Καρυάτιδες του Παρθενώνα, στον φακό του εμβληματικού Γαλλο-Ελβετού φωτογράφου Jean Pierre Pedrazzini. O Pedrazzini πέθανε μόλις πέντε χρόνια αργότερα, υποκύπτοντας στα τραύματα του έπειτα από τη συμμετοχή του στον ξεσηκωμό εναντίον των Σοβιετικών στη Βουδαπέστη. Ήταν μόλις 28 ετών.