Cat Is Art

Συζήτηση με αφορμή την εικαστική έκθεση της Κλεώνης Μανουσάκη “Αυτή η γη, το σώμα μου…”

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

Με αφορμή την εικαστική έκθεση της Κλεώνης Μανουσάκη “Αυτή η γη, το σώμα μου…”, η οποία θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο στο Ωδείο Αθηνών με την επιμέλεια της ιστορικού της τέχνης Λουίζας Καραπιδάκη, θα πραγματοποιηθούν ομιλίες σχετικές με την έκθεση την Πέμπτη 23 Μαΐου 2019, στο ΤWIXTlab, Εμπεδοκλέους 19, Παγκράτι, στις 8:00 μ.μ.

Στην εκδήλωση θα αναπτυχθούν οι τρεις βασικές θεματικές ενότητες, στις οποίες επικεντρώνεται η έκθεση της Κλεώνης Μανουσάκη, ως τρία ξεχωριστά γεγονότα. Τα γεγονότα αυτά φωτίζουν με διαφορετικό τρόπο το καθένα πλευρές της πολιτιστικής κατάστασης που διερευνά η εικαστικός.

Θα μιλήσουν:

Άννα Λυδάκη, Καθηγήτρια στο Πάντειο Πανεπιστήμιο – Τμήμα Κοινωνιολογίας με θέμα «Η λειτουργία και ο συμβολισμός των μύθων»

Στα κοιτάσματα αερίου της Κύπρου έχουν δοθεί ονόματα από τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, την ιστορία και τη μυθολογία, όπως Άνθεια, Δελφίνος, Γλαύκος, Καλυψώ, Ερατοσθένης, Αφροδίτη… Το γεγονός αυτό γεννά ερωτήματα: Γιατί αυτές οι επονομασίες; Σε τι αποσκοπούν; Γιατί, για παράδειγμα, χρησιμοποιείται το όνομα μιας θεότητας της ομορφιάς και της γονιμότητας σε μια παρέμβαση βλαπτική για τη φύση, και μάλιστα στην ίδια θάλασσα από την οποία αυτή αναδύθηκε;
Στα παραπάνω ερωτήματα επιχειρεί να δώσει απαντήσεις η ομιλήτρια συζητώντας για τη λειτουργία και τον συμβολισμό των μύθων στην αρχαιότητα και στη σύγχρονη εποχή.

Nurit Bar-shai, υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ – Τμήμα Μικροβιολογίας με θέμα «Η βιοτεχνολογική επανάσταση. Το παράδειγμα του φωσφοριζόψαρου» (ομιλία στα αγγλικά).

Το φωσφοριζόψαρο, ένα γενετικά τροποποιημένο ψάρι που έχει μεταλλαχθεί για να φωσφορίζει, μια λειτουργία ουσιαστικά άχρηστη πέρα από τη διακοσμητική του χρήση, αποτελεί το έναυσμα για την ομιλία της εικαστικού Nurit Bar-shai, η οποία ασχολείται με θέματα τέχνης, επιστήμης και τεχνολογίας.
Η βιοτεχνολογία είναι παρούσα σε κάθε πλευρά της ζωής μας. Η ιδέα ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε και να μεταλλάξουμε τη ζωή δεν είναι πλέον υπερβολική στις μέρες μας, καθώς η τεχνολογία μας επιτρέπει να διαβάσουμε και να γράψουμε DNA εύκολα και με μικρό κόστος. Αυτή η βιοτεχνολογική επανάσταση επιτρέπει σε καλλιτέχνες και πολίτες να «παίξουν» με τον ζωντανό κόσμο.
Η Nurit Bar-shai είναι συνιδρύτρια του Genspace NYC, του πρώτου κοινωνικού εργαστήριου DIY (DoIt Yourself), και θα μιλήσει για τη δουλειά της με τη βιοτεχνολογία, τη συνεργασία της με επιστήμονες, την εξέλιξη των κοινωνικών επιστημονικών εργαστηρίων και τη DIYbio κουλτούρα.

Σταμάτης Σίνης, μελισσοκόμος με θέμα «Ο κόσμος της μέλισσας»

Ο Σταμάτης Σίμης είναι μελισσοκόμος και καθώς προέρχεται από οικογένεια μελισσοκόμων μεγάλωσε με τις μέλισσες από παιδί. Παράλληλα έχει σπουδάσει Συμβουλευτική στο ΚΕΠ Κέντρο εκπαίδευσης στην Προσωποκεντρική προσέγγιση.
Στην ομιλία του, Ο κόσμος της μέλισσας, θα αναπτύξει θέματα για τον κόσμο της μέλισσας, που λειτουργεί με ομαδική συνείδηση, και τον άνθρωπο που μπορεί ταυτόχρονα να λειτουργήσει και ατομικά και ομαδικά.
Ανοίγοντας τη Wikipedia κάποιος θα διαβάσει ότι η μέλισσα είναι το πιο σημαντικό έντομο για τον άνθρωπο από οικονομικής άποψης. Οικονομική είναι η λέξη – κλειδί εδώ, καθώς η οικονομία παρουσιάζεται σαν να είναι ο μόνος τρόπος που μπορούμε να αντιληφθούμε τη σημαντικότητα ενός άλλου είδους. Η μέλισσα είναι από του παλαιότερους κατοίκους του πλανήτη. Στην αρχαιότητα τη λάτρευαν και την τιμούσαν. Οι ιέρειες της Άρτεμης της Έφεσου, της Ρέας, της Κυβέλης, της Δήμητρας και της Περσεφόνης λεγόντουσαν Μέλισσαι.
Σήμερα η ιερότητα των μελισσών έχει χαθεί. Οι μέλισσες κινδυνεύουν από τους τρόπους που έχουμε επιλέξει να ζούμε και να αντιμετωπίζουμε τη φύση και το περιβάλλον.

Μέσα από αυτά τα τρία «γεγονότα» θα συζητηθεί η πολιτιστική μας σχέση με τη γη και τι ακριβώς σημαίνει να δίνουμε την προσοχή μας σε αυτή.

Οι τρεις ομιλίες θα διαρκέσουν 50’ και θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.

  • Συντονίζει η Κλεώνη Μανουσάκη.

Η Κλεώνη Μανουσάκη σπούδασε Καλές Τέχνες στο Columbia College Chicago (B.A.) και Διαδραστικά Νέα Μέσα στο Tisch School of the Arts (M.A.) του New York University. Η συμμετοχή της στο ερευνητικό πρόγραμμα a.pass στις Βρυξέλλες υπήρξε καθοριστική για τις έρευνές της πάνω στη σύγχρονη τελετουργία και τη μυθολογία που σχετίζονται με τη γονιμότητα και την επιστήμη.

Εκτύπωση
Ειρήνη ΑϊβαλιώτουΣυζήτηση με αφορμή την εικαστική έκθεση της Κλεώνης Μανουσάκη “Αυτή η γη, το σώμα μου…”

Related Posts