Ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου καλεί το φιλότεχνο κοινό να απολαύσει μια ξεχωριστή εκδήλωση, την έκθεση ζωγραφικής της Αριέττας Μαρτάκη με τίτλο “Σύνδεση και ενέργεια”. Μια διαδρομή της κοσμικής ύλης από τον Πυθαγόρα έως το ενεργειακό μας σώμα και τη θεραπεία αυτής…
Στα εγκαίνια, που θα γίνουν στις 10 Σεπτεμβρίου 2018, ώρα 19.00, στο πολιτιστικό κέντρο “Φλοίσβος” (έναντι πλατείας Φλοίσβου) για την καλλιτέχνιδα και το έργο της θα μιλήσουν οι Ροζίτα Σώκου, Τέλης Ζώτος, Ιάκωβος Μυλωνάς, Ευανθία Στιβανάκη, Δημήτριος Κλούβας. Ρόλο συντονιστή θα έχει ο Νικόλαος Χιδίρογλου. Οικοδεσπότες ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου Διονύσης Χατζηδάκης και η αντιδήμαρχος και υπεύθυνη των Δημοτικών Βιβλιοθηκών Βίκυ Ανδρικοπούλου.
- Διάρκεια έκθεσης: 10 – 14 Σεπτεμβρίου 2018
Η Αριέττα Μαρτάκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Λονδίνο, ενώ παράλληλα ασχολήθηκε με τον χορό και τη ζωγραφική. Αποκτώντας μια πολύπλευρη εμπειρία σε αρχιτεκτονικά γραφεία, συνέχισε την εξέλιξή της στη γνώση εναλλακτικών θεραπειών. Ταυτόχρονα τελείωσε τη δραματική σχολή, στο θέατρο- ηθοποιία,
σκηνογραφία. Ο επαγγελματικός της στόχος είναι να συν-δημιουργήσει και να συνεισφέρει στο χώρο της τέχνης μέσα από την εμπειρία της, για τη δημιουργία μιας καλύτερης πραγματικότητας και απεικόνισης.
Στην έκθεση ζωγραφικής της πραγματοποιεί τη σχέση του σώματος και της ψυχής με τις κοσμικές ενέργειες, τα χρώματα, τη μουσική και τους ήχους.
***
O ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ ΤΟΥ ΑΠΕΙΡΟΥ
Ανοίγομαι στον ορίζοντα και χάνομαι στο βάθος,
προσκυνητής και ποιητής, του απείρου ιχνηλάτης. Μες
στην ψυχή το σώμα μου δεν είναι να βαστάξει, του
ουρανού το αντάμωμα είναι να συναντήσει. Μα η γη, πάλι
με καλεί σαν δέντρο μεγαλόχαρο που θέλει να ριζώσει.
Μες το ποτάμι οι ρίζες μου και πιο βαθιά φυτρώνουν, στο
κάλεσμα της δόνησης είναι για να υπάρξω. Ψυχή, σώμα,
δέντρο, πουλί, αστέρι και πλανήτης του ήλιου αχτίδα είμαι
εγώ μα ο ίδιος και ο ήλιος.
Δημήτρης Κλούβας
Ονειρόκοσμοι, Ποιήματα του Ε.Α. Πόε
Μεταφράζει ο Αναστάσιος Δρακόπουλος
ΟΝΕΙΡΟΥ
ΤΟΠΟΣ
Απύθμενες κοιλάδες και κατακλυσμοί ατέρμονοι·
βάραθρα, σπήλαια και τιτάνια δάση
–με μορφές που κανείς άνθρωπος δε μπορεί ν’
ανακαλύψει
εξαιτίας της ομίχλης που στάζει παντού γύρω–,
βουνά που καταπίπτουν αενάως
σε θάλασσες δίχως ακρογιάλι·
θάλασσες που προσβλέπουν αδιάκοπα
να ξεχυθούν στους πυρακτωμένους ουρανούς·
λίμνες που εκτείνουν απέραντα
τα μοναχικά τους νερά –μοναχικά και νεκρά–,
τα σιωπηλά τους νερά –σιωπηλά και παγωμένα
απ’ το χιόνι των κρεμασμένων απάνωθέ τους κρίνων.
Σύμφωνα με την Πυθαγόρεια θεωρία, κάθε πλανήτης αντιστοιχεί σε μία νότα, και αυτές με τη σειρά τους επηρεάζουν τη συμπαντική αρμονία και την ανθρώπινη φύση. Ο άνθρωπος καθημερινά ανταλλάσσει ενέργειες με το σύμπαν και με το περιβάλλον (ανάλογα με τη θέση των πλανητών, των καιρικών συνθηκών και των ψυχοσωματικών ενεργειών της κάθε οντότητας). Έξω από τη γη υπάρχει ένα ηλεκτρομαγνητικό πλέγμα, το οποίο συνδέεται με τις πλανητικές δονήσεις των Ανδρομέδιων και Πλειάδιων γαλαξιών, που αυτές επιδρούν στα ενεργειακά κέντρα του ανθρώπου. Το χρώμα παράγει ήχο σύμφωνα με τη θεωρία του Πυθαγόρα και του Βάγκνερ. Η ηχητική ανθρώπινη δόνηση και τα ενεργειακά κέντρα του σώματός μας που ξεκινούν από τη βάση της σπονδυλικής στήλης και καταλήγουν στο επάνω μέρος της κεφαλής, συνδέουν όλο το σώμα με φως και την ενέργεια. Οι ομηρικοί ποιητές
είχαν προβλέψει την πλανητική θεωρία του Πυθαγόρα.
Στον ομηρικό ύμνο στον Άρη και στον Ερμή οι πλανήτες προσφωνούνται, με τη συνοδεία της επτάχορδης λύρας.
Έτσι ο άνθρωπος βρίσκεται σε μια κατάσταση συνεχούς ανταλλαγής με τις δυνάμεις, που λειτουργούν στα διάφορα επίπεδα του περιβάλλοντος.
Αυτοί οι πίνακες μας ενώνουν την ενέργεια του περιβάλλοντος με την ενέργεια του σύμπαντος και τις εξωγενείς συμπαντικές δυνάμεις. Οι θετικές συμπαντικές δυνάμεις που ορίζονται ως Ανδρομέδιες, Πλειάδιες και Ολύμπιες εκπέμπουν σε θετικά κύματα και επηρεάζουν τον χαρακτήρα μας και τις πεποιθήσεις μας.
Κάθε άτομο μπορεί να έχει τον δικό του ατομικό πίνακα σύμφωνα με την ημερομηνία γέννησης του και την ώρα.
Η τέχνη δρα ως θεραπεία στον άνθρωπο. Σε κάποια από τα έργα της έκθεσης τοποθετήθηκαν οι κρύσταλλοι και τα χρώματα που αντιστοιχούν στο άτομο σύμφωνα με την ημερομηνία και την ώρα γέννησης, με στόχο η τέχνη να δράσει ως θεραπεία στο χώρο και στο άτομο και να υπάρχει θεραπευτική ροή ενέργειας.