14.6 C
Athens
Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2025

To κύμα του νεοπουριτανισμού σαρώνει και τη Sally Mann

To κύμα του νεοπουριτανισμού που σαρώνει τον πλανήτη, έχει τις παρενέργειές του. Σε έναν κόσμο όπου ενοχοποιείται το ανθρώπινο σώμα ως ισοδύναμο της …πορνογραφίας, οι καλλιτέχνες δεν έχουν πολλή τύχη. Ίσως μάλιστα κάποιοι καταλήξουν στη φυλακή και το έργο τους στην πυρά. Στην άδοξη αυτή κατάσταση των πραγμάτων, σειρά είχε η Αμερικανίδα γνωστή δημιουργός Sally Mann. Aυτή που πριν μερικές δεκαετίες τάραξε το λιμνάζον προσκήνιο της φωτογραφίας με λήψεις που περιλάμβαναν τα τρία παιδιά της σε πόζες που σήμερα πιθανότατα να λογοκρίνονταν αλλά και τον άρρωστο σύζυγό της, δίνοντας τελείως διαφορετικό πρόσημο και ανατρεπτικό περιεχόμενο στην έννοια οικογενειακή φωτογραφία.

Η ενότητα αυτή αποτυπώνεται στο έργο Immediate Family που λανσαρίστηκε αρχικά το 1990 στη γκαλερί Edwynn Ηοuk της Νέας Υόρκης και εκδόθηκε ως μονογραφία το 1992. Ενώ η δουλειά ενοχοποιήθηκε και επέσυρε κατηγορίες στα όρια της παιδικής πορνογραφίας, επαινέθηκε εξίσου ισχυρά για την τόλμη, το νατουραλιστικό ύφος, την πραγματική αθωότητα και την υποδήλωση των ακατάλυτων οικογενειακών δεσμών. Σημειώνουμε ότι πρόκειται για φωτογράφο με σημαντικές διακρίσεις και εκθέσεις στα πλέον έγκυρα μουσεία και γκαλερί ανά τον κόσμο. Ανακηρύχθηκε καλύτερη φωτογράφος των ΗΠΑ από το συντηρητικό περιοδικό Time ενώ άλλα σημαντικά της βιβλία είναι Twelve Portraits of Young Women (1988), Still Time (1994), Southern Landscape (2013), Hold Still: a Memoir with photographs (2015) Sally Mann: A thousand crossings (2018).Δεν είναι η πρώτη φορά που αντιμετωπίζει προβλήματα η Mann με αντιδράσεις για το έργο της. Τελευταίο και πρόσφατο περιστατικό στις 7 τρέχοντος μηνός στο Texas. Μετά από “παράπονα” πολιτών η αστυνομία κατέσχεσε φωτογραφικό υλικό από έκθεση της καλλιτέχνιδας στο Μοdern Art Museum of Fort Worth μετά από ένταλμα περιφερειακού εισαγγελέα. Τα έργα αποτελούσαν μέρος της oμαδικής έκθεσης δεκατριών διαφορετικών δημιουργών με τίτλο Diaries of Home που εξερευνούσε τις έννοιες της οικογένειας, κοινότητας και οικίας. Καταγγέλων στάθηκε ένας δημοσιογράφος της εφημερίδας του Texas Dallas Express που κατηγόρησε το Μουσείο ότι προωθεί την παιδική πορνογραφία! Επίσης υπήρξαν κάτοικοι της Κομητείας Tarrant που επέκριναν τη Mann λέγοντας ότι η παιδοφιλία δεν είναι τέχνη.
Στο παρελθόν η καλλιτέχνις έχει επανειλημμένα υπερασπιστεί την απόφασή της να δημοσιοποιήσει το υλικό με τα γυμνά παιδιά διατεινόμενη ότι “…πολύ συχνά το γυμνό συγχέεται με τη σεξουαλικότητα και οι εικόνες προβάλλονται ως πράξεις. Η εικόνα ενός παιδιού σε μερικές περιπτώσεις υποπίπτει σε αυτό το είδος αντιληπτικής παρανόησης ότι τα παιδιά δεν έιναι όσο αθώα παρουσιάζονται… αλλά σε μια κουλτούρα που αποδέχεται την παιδική αθωότητα, είναι κατανοητό ότι μοιάζουμε απρόθυμοι να αποδεχθούμε αυτές τις παρεκκλίσεις ή τις φαντασιακές απεικονίσεις…”

Πηγή: PhotoToday 

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -