Η εικαστική προσέγγιση του Αλέξη Αυλάμη έχει απασχολήσει αρκετά και για την ζωγραφική του έγραψαν:
[ … ] Στα χέρια του Αλέξη Αυλάμη, του οποίου η έμπνευση έχει βαθιές ρίζες στις παρακαταθήκες του παρελθόντος και στη σοφία της φύσης, χωρίς να αντιπαρέρχεται τα προβλήματα του παρόντος, η πανάρχαια τεχνική της εγκαυστικής δίνει εξαιρετικά αποτελέσματα και μάλιστα μπορεί να υπηρετήσει αναζητήσεις υψηλού πνευματικού επιπέδου. Οι περισσότεροι από τους πίνακές του έχουν ως τίτλους αφηρημένες έννοιες, οι οποίες προϋποθέτουν από την πλευρά του ζωγράφου πνευματική και συναισθηματική ωριμότητα αλλά και τεχνική επάρκεια και ασφάλεια, γεγονός που παραπέμπει σε υψηλούς στόχους, τους οποίους θεωρώ ότι κατορθώνει να πραγματώσει. Οι μελετημένες, αινιγματικές και ευφάνταστες συνθέσεις, η απεικόνιση δύο φάσεων του χρόνου πριν και μετά τη μεταμόρφωση, ο συνδυασμός φαινομενικά ετερόκλητων στοιχείων, η χρωματική αρμονία και η λάμψη των χρωμάτων, σε μερικές περιπτώσεις η υποβλητική ατμόσφαιρα που εγγίζει τα όρια της κατηγορίας του υψηλού, η ιδιάζουσα υφή του κηροχρώματος, η ελαφρά αναγλυφικότητα της παλλόμενης ζωγραφικής επιφάνειας, όλα συγκρατούν το βλέμμα του θεατή, ενεργοποιούν τη σκέψη του, του προκαλούν συνειρμούς και συμβάλλουν στη μέθεξη [ … ]
Δώρα Μαρκάτου, Ιστορικός τέχνης, τ. Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. |
|