23.3 C
Athens
Σάββατο 15 Μαρτίου 2025

PASS age. Zωγραφική της Έλσας Χαραλάμπους στην Παρόδιο Στοά Αιόλου – Κολοκοτρώνη – Βασιλικής

Την Παρασκευή 20 Απριλίου 2018 και ώρα 20.00 εγκαινιάστηκε στην Παρόδιο Στοά της Αιόλου – Κολοκοτρώνη – Βασιλικής, η έκθεση σχεδίων και ζωγραφικής της Έλσας Χαραλάμπους με τίτλο “PASS age”, η οποία επεκτείνεται και στον ισόγειο χώρο του BOOZE με γιγαντιαίες προσωπογραφίες και σχέδια, όπου τα εγκαίνια συνεχίζονται στις 22:00, την ίδια μέρα. Οι εκθέσεις στους δύο χώρους συνεχίζονται μέχρι τις 11 και τις 20 Μαΐου 2018.

«Με το πορτρέτο, ως μια παλαιότατη και εγκυρότατη αναζήτηση του εικαστικού νοήματος στην τέχνη, η ζωγράφος επιδιώκει να αποτυπώσει και να διερευνήσει όσα ένα πρόσωπο μπορεί “να πει” μόνο του, αλλά και όσα η ίδια καταφέρνει να ερμηνεύσει», όπως έχει γράψει ο Ιστορικός Τέχνης Κωνσταντίνος Μπάσιος.

Η Έλσα Χαραλάμπους με εξαιρετικές σπουδές στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, έχει στο ενεργητικό της πάμπολλες συμμετοχές σε εκθέσεις εντόπιες και διεθνείς, ενώ έργα της βρίσκονται σε μουσεία και σε ιδιωτικές συλλογές.

«Επιλέγοντας μια κάποια, σχετική αφαίρεση των πραγματικών χαρακτηριστικών μιας φυσιογνωμίας και επιδιώκοντας μια σχεδόν αντιπαραθετική ή διαδραστική τοποθέτηση όλων αυτών των σχεδίων επάνω στις προθήκες της Παροδίου Στοάς, επιτυγχάνει να συστήσει μια εφήμερη προσωπειο-τοιχογραφία. Μια οριζοντίωση που παρακολουθεί τον θεατή/διαβάτη…».

 

Πληροφορίες

Χώρος και Διάρκεια:
Παρόδιος Στοά: 16 Απριλίου – 11 Μαΐου 2018
BOOZE: 17 Απριλίου – 20 Μαΐου 2018
«PASS Age» Έκθεση της Έλσας Χαραλάμπους

Πέρασμα στον χρόνο, πέρασμα στον χώρο. Με τη διπλή αυτή έννοια “παίζει” η Έλσα Χαραλάμπους σε μια διπλή έκθεση: μια εγκατάσταση στην παρόδιο στοά (ιδιοκτησίας του ΕΚΠΑ που το συνδιοργανώνει) στο σταυροδρόμι των οδών Αιόλου, Κολοκοτρώνη, Βασιλικής και στο μπαρ Booze στην οδό Κολοκοτρώνη. Οι βιτρίνες των καταστημάτων μοιάζουν να έχουν σκεπαστεί με graffiti, ενώ στο Booze, τεράστια κεφάλια τραβούν το βλέμμα των θαμώνων.
Η δουλειά αυτή υλοποιήθηκε την περίοδο των σπουδών της καλλιτέχνιδος στην ΑΣΚΤ στο εργαστήρι του Τριαντάφυλλου Πατρασκίδη, το 1998 (διπλωματική εργασία). Παρόλο που είχε αξιολογηθεί με Άριστα, θεωρήθηκε τότε αντιεμπορική και κατέληξε στα συρτάρια. Είκοσι χρόνια μετά, δόθηκε η ευκαιρία, τα έργα αυτά να βρουν τη θέση που τους ταιριάζει σε μια διπλή έκθεση στο κέντρο της Αθήνας.
Πρόκειται για πορτρέτα μεγάλων διαστάσεων (1,50 x 1,30 m). Ο καθαρά εξπρεσιονιστικός τους χαρακτήρας προκύπτει από τις αδρές, σκληρές πινελιές τόσο των ασπρόμαυρων, όσο και των έγχρωμων έργων. Στην περίπτωση των τελευταίων, εντύπωση προκαλεί η χρήση καθαρών έντονων χρωμάτων και η ανάδειξη των αντιθέσεων. Αναζητώντας καινούργιες ποιότητες και υφές, συνδυάζει υλικά από διαφορετικές τεχνικές, όπως κονίαμα, ψηφίδα, πάστα, δημιουργώντας ανάγλυφα μέρη πάνω στον καμβά.
Όπως αναφέρει η Χαραλάμπους: “Στα έργα αυτά επιχειρώ να εκφράσω άμεσα και αυθόρμητα ψυχολογικές καταστάσεις με τις οποίες όλοι έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι στην καθημερινότητά μας. Προσπαθώ να αποκρούσω τη ρεαλιστική, ωραιοποιημένη εικόνα και να προβάλω το καθαρά υποκειμενικό στοιχείο, που μερικές φορές αποκτά εκρηκτικό χαρακτήρα”. Στόχος της μια “αυτοτελής ζωγραφική πραγματικότητα, αποδεσμευμένη από τον φυσικό κόσμο”.
Πολύ μεγάλη τόλμη χαρακτηρίζει τον τρόπο έκφρασής της. Έντονα χρώματα, δυνατά και τονισμένα περιγράμματα, διαστρέβλωση της γραμμής μέχρι την παραμόρφωση, υπερβολή είναι κάποια από τα εξπρεσιονιστικά χαρακτηριστικά που συνεπαίρνουν τον θεατή.
Είκοσι χρόνια μετά τη δημιουργία τους τα έργα αυτά διατηρούν αναλλοίωτη τη ζωντάνια τους. “Βρήκα έναν όγκο σχεδίων που έγιναν πριν και παράλληλα με τα λάδια σε τελάρα. Τα άνοιξα και με είδα πριν από είκοσι χρόνια. Σιδέρωσα τα σχέδια παράλληλα με το τσαλακωμένο παρελθόν. Με αναγνώρισα και τα αναγνώρισα… Μου άρεσαν και θέλησα να κάνω το πέρασμα, σε μια περιοχή – πέρασμα από το παρελθόν στο παρόν …”, εξηγεί η Χαραλάμπους.
Έτσι προέκυψε ο τίτλος της διπλής αυτής έκθεσης: Το παρελθόν στο παρόν, ένα πέρασμα στο χρόνο. Αυθόρμητα σχεδόν της ήρθε η λέξη που σηματοδοτεί την εικαστική δράση στους δύο χώρους: «Pass age». Ήρθε σαν κλειδί pass par tout…
Ειρήνη Λεοντακιανάκου
Λέκτορας στην Ιστορία της Τέχνης
Πανεπιστήμιο Αιγαίου

 

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Τελευταία άρθρα

- Advertisement -