Το “Οπενχάιμερ” συγκέντρωσε, όπως ήταν βέβαιο, τις περισσότερες υποψηφιότητες, 13 στο σύνολο, ανάμεσα στις οποίες Ταινία, Σκηνοθεσία, Σενάριο, τρία ερμηνευτικά, και μια σειρά από τεχνικά βραβεία. Η ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν δεν εμφάνισε απώλειες σε καμία κατηγορία και φαίνεται να επιβεβαιώνει την ισχύ που έχει αναπτύξει από όλα τα ως τώρα βραβεία, που την τοποθετούν ως απόλυτο φετινό φαβορί.
Η χρονιά σε μεγάλο βαθμό φαινόταν πως θα δει 4 ταινίες με 10+ υποψηφιότητες να αναμετρώνται τόσο στις μεγάλες όσο και στις τεχνικές κατηγορίες, όμως στις τελικές υποψηφιότητες έχουμε μικρές εκπλήξεις που αλλάζουν ελαφρώς τα δεδομένα. Στα βραβεία μάλλον δεν έχει και πολύ νόημα να μιλάμε για “Barbenheimer” φαινόμενο, μιας και η δυναμική του “Barbie” τελικά δεν είναι όσο σαρωτική αναμενόταν: Η ταινία της Γκρέτα Γκέργουιγκ έφτασε τις 8 υποψηφιότητες χάνοντας όμως σημαντικές κατηγορίες (όπως τη Σκηνοθεσία και τον Α’ Γυναικείο Ρόλο για τη Μάργκο Ρόμπι, αλλά και τεχνικές όπως το Μακιγιάζ). Σημαντική όμως η υποψηφιότητα της Αμέρικα Φερέρα στον Β’ Γυναικείο Ρόλο, για μια fan favorite εμφάνιση με μια σκηνή-κλειδί της ταινίας.
Από την άλλη, έχει ενδιαφέρον να κοιτάξουμε στις ταινίες που έκαναν είτε καλύτερη εμφάνιση από αυτή που αναμενόταν, είτε κινήθηκαν στο άνω όριο των δυνατοτήτων τους. Οι 7 υποψηφιότητες του “Maestro” είναι μια εξαιρετική εμφάνιση, αλλά ο αληθινός θρίαμβος προέρχεται από τις δύο μη αγγλόφωνες ταινίες που πήραν τα τοπ βραβεία των Κανών: Η “Ανατομία Μιας Πτώσης” της Ζιστίν Τριέ και η “Ζώνη Ενδιαφέροντος” του Τζόναθαν Γκλέιζερ απέσπασαν από 5 υποψηφιότητες η κάθε μία.
Μερικές ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις ακόμα:
*Η Γαλλία επέλεξε να μη στείλει στα Όσκαρ την “Ανατομία Μιας Πτώσης” παρά το Χρυσό Φοίνικα (πολιτικοί οι λόγοι, εικάζουν πολλοί, μιας και η σκηνοθέτης καταφέρθηκε δημόσια ενάντια στον Μακρόν στον ευχαριστήριο λόγο της στις Κάνες), στέλνοντας αντ’αυτού το “Στη Φωτιά” που δεν προτάθηκε καν (μια υπέροχη ταινία, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση). Το αποτέλεσμα είναι πως η “Ανατομία” έχει προταθεί για 5 Όσκαρ, όμως η Γαλλία απουσιάζει τελείως από την κατηγορία Μη Αγγλόφωνου Φιλμ.
*Στις υποψηφιότητες για Καλύτερα Εφέ συναντάμε και τη γιαπωνέζικη επιτυχία “Godzilla Minus One”.
*Με την υποψηφιότητά της για το “Nyad” στον Β’ Γυναικείο Ρόλο, η Τζόντι Φόστερ είναι υποψήφια για Όσκαρ ξανά, για πρώτη φορά ύστερα από 29 χρόνια.
*Ο Τζον Γουίλιαμς επεκτείνει δύο ρεκόρ που ήδη κατείχε με την υποψηφιότητά του για τη μουσική του νέου “Ιντιάνα Τζόουνς”: Περισσότερες υποψηφιότητες (54) και γηραιότερος υποψήφιος (91).
*Το θαυμάσιο “Asteroid City” του Γουές Άντερσον δεν βρήκε καθόλου αγάπη, ούτε καν στις τεχνικές κατηγορίες, όμως είναι πολύ πιθανό πως ο σκηνοθέτης θα πάρει το πρώτο του Όσκαρ καθώς προτάθηκε για Ταινία Μικρού Μήκους (“Henry Sugar”).
Το μεγάλο ερώτημα τώρα φαίνεται πως είναι: Η βραδιά των Όσκαρ θα δει τις κατηγορίες να μοιράζονται ή θα δούμε έναν μεγάλο μονόλογο του “Οπενχάιμερ”;
Οι υποψηφιότητες έχουν ως εξής:
Όσκαρ 2024: ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ
American Fiction
Ανατομία μιας Πτώσης
Barbie
Τα Παιδιά του Χειμώνα
Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
Maestro
Οπενχάιμερ
Περασμένες Ζωές
Poor Things
Ζώνη Ενδιαφέροντος
Όσκαρ 2024: ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Ζιστίν Τριέ, Ανατομία μιας Πτώσης
Μάρτιν Σκορσέζε, Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
Κρίστοφερ Νόλαν, Οπενχάιμερ
Γιώργος Λάνθιμος, Poor Things
Τζόναθαν Γκλέιζερ, Ζώνη Ενδιαφέροντος
Όσκαρ 2024: Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Μπράντλεϊ Κούπερ, Maestro
Κόλμαν Ντομίνγκο, Rustin
Πολ Τζιαμάτι, Τα Παιδιά του Χειμώνα
Κίλιαν Μέρφι, Οπενχάιμερ
Τζέφρι Ράιτ, American Fiction
Όσκαρ 2024: Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
Ανέτ Μπένινγκ, Nyad
Λίλι Γκλάντστοουν, Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
Σάντρα Ούλερ, Ανατομία μιας Πτώσης
Κάρεϊ Μάλιγκαν, Maestro
Έμα Στόουν, Poor Things
Όσκαρ 2024: Β’ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Στέρλινγκ Κ. Μπράουν, American Fiction
Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού
Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ., Οπενχάιμερ
Ράιαν Γκόσλινγκ, Barbie
Μαρκ Ράφαλο, Poor Things