Κολοκύθα, το απόλυτο φθινοπωρινό λαχανικό

 

Κείμενο και φωτογραφίες: Πέτρος Κοσμαδάκης – σεφ

Είτε πρόκειται για τη σάρκα ή τους σπόρους της, η κολοκύθα είναι το απόλυτο φθινοπωρινό λαχανικό, μια υγιεινή τροφή “ασπίδα υγείας” που προσφέρει σημαντικά οφέλη στον οργανισμό μας!
Είναι πλούσια πηγή βιταμινών A, C, E, μεταλλικών στοιχείων και άλλων θρεπτικών συστατικών, έχει δε υψηλή περιεκτικότητα σε καροτενοειδή, κάλιο, ψευδάργυρο, μαγνήσιο, χαλκό, μαγγάνιο και ιχνοστοιχεία.

Πολλές οι παρασκευές της στην κουζίνα μου: ζυμαρικά, ριζότο, σούπες, σάλτσες, πουρές, όσπρια, ομελέτες, σαλάτες, γεμιστή και ψημένη στο φούρνο, μαγειρεμένη με χοιρινό κρέας, ψημένη στο τηγάνι και στη σχάρα, κολοκυθομπούρεκο, κολοκυθόπιτες, τάρτες (αλμυρές και γλυκιές), επιδόρπια.

Αποτελεί τον πρωταγωνιστή του Halloween που γιορτάζεται σε πολλές χώρες, αλλά και νοστιμότατο υλικό για πίτες, σούπες και άλλες συνταγές. Η κολοκύθα όμως, το απόλυτο φθινοπωρινό λαχανικό, είναι επίσης μια υγιεινή τροφή που χαρίζει στην υγεία μας.

  • Σημείωση (catisart)
    Οι κολοκύθες εμφανίζονται στο τέλος Αυγούστου και μπορεί κανείς να τις βρει στην αγορά ως το τέλος Μαρτίου. Μια άκοπη κολοκύθα, όμως, μπορεί να διατηρηθεί ως και ένα χρόνο, σε δροσερό μέρος και μακριά από τον ήλιο.
    Η πορτοκαλί κολοκύθα είναι γνωστή από την αρχαιότητα στην Ελλάδα πιο πολύ από το κλασικό κολοκύθι. Ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη λόγω της δυνατότητάς της να φυλάσσεται όλο το χρόνο στην αποθήκη σε εποχές που δεν υπήρχε ηλεκτρικό ρεύμα και να μπορεί να χρησιμοποιείται τον χειμώνα που σπανίζουν τα περισσότερα φρέσκα λαχανικά.