Το γεγονός ότι μια γάτα σε αυτόν τον πίνακα εμφανίζεται με την Παναγία και το Θείο Βρέφος, μπορεί να είναι μια αναφορά σε ένα δημοφιλή χριστιανικό θρύλο που ισχυρίζεται ότι μια γάτα γέννησε την ίδια στιγμή που η Μαρία έφερε στον κόσμο τον Χριστό.
Μπορεί επίσης να είναι ένα εραλδικό έμβλημα της οικογένειας ή του προσώπου που ανέθεσε το έργο. Το “Master of the Pala Sforzesca” είναι ένα όνομα που δίνεται από ιστορικούς τέχνης στον ανώνυμο ζωγράφο του μεγάλου “pala” (altarpiece) που φιλοτέχνησε το έργο το 1485(;) και ο οποίος εργαζόταν στην αυλή της κυρίαρχης οικογένειας Sforza στο Μιλάνο (τώρα στην Πινακοθήκη Brera, Μιλάνο).
Πιθανώς εκπαιδευμένος στον κύκλο του Vincenzo Foppa, ο δημιουργός ήταν ένας από τους πρώτους καλλιτέχνες στο Μιλάνο που ανταποκρίθηκε στο έργο του Leonardo da Vinci (1452-1519). Η επιρροή του Λεονάρντο φαίνεται στη ζωγραφική από το πρόσωπο της Παναγίας, η οποία αντιγράφεται από το διάσημο πίνακα «Μαντόνα των βράχων» του Λεονάρντο (Παρίσι, Λούβρο) και αποδίδεται σε μια τεχνική που εφευρέθηκε από τον Λεονάρντο με το όνομα «sfumato», που σημαίνει ότι το φως και η σκιά αναμειγνύονται αόρατα για να κάνουν τα περιγράμματα να φαίνονται απαλά.