***
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην αρθρογράφο της Guardian Arifa Akbar, η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου, εξέφρασε τη δική της εκτίμηση πάνω στην επιλογή και στην παρουσίαση των φετινών παραστάσεων στο ξεκίνημα του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου, λέγοντας:
«Αν και ο κόσμος εξακολουθεί να έχει την προσδοκία ότι θα βλέπει παραγωγές πιστές στο αρχαίο κείμενο σ’ αυτό τον ιδιαίτερα ιερό χώρο, έχει γίνει ελαφρώς πιο ανοιχτός σε περισσότερους πειραματισμούς».
Αυτή η αλλαγή είχε ήδη ξεκινήσει πριν αναλάβει η ίδια τη διεύθυνση του Φεστιβάλ, αλλά -όπως τόνισε η Κατερίνα Ευαγγελάτου- «θα ήθελε να την επιταχύνει πριν από τη λήξη της θητεία της, το 2025».
Η συντάκτρια αναφέρεται στην παράσταση του “Ιππόλυτου” ως ένα δείγμα της αλλαγής αυτής: «Η σύγχρονη εκδοχή του “Ιππόλυτου” του Ευριπίδη, σε διασκευή και σκηνοθεσία της Ευαγγελάτου, που ανέβηκε στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, αποτελεί άλλο ένα δείγμα ριζοσπαστικής προσέγγισης των κλασικών».
Επίσης, στο πλαίσιο αυτής της αλλαγής η συντάκτρια αναφέρεται στη σημαντική ιδέα του κύκλου “Contemporary” Ancients, όπου ανατίθεται σε σύγχρονους συγγραφείς να γράψουν έργα εμπνευσμένα από τους κλασικούς – έργα που παρουσιάζονται στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου.
«Θέλω να δημιουργήσω μια συνομιλία μεταξύ των δύο θεάτρων, χωρίς να εξαλείψω τις διαφορές του», εξήγησε η κυρία Ευαγγελάτου προσθέτοντας: «Αγαπώ την παράδοση του αρχαίου δράματος, αλλά είναι αποστολή μου στο Φεστιβάλ να την οδηγήσω σε μία νέα,
σύγχρονη εποχή, προκειμένου να επιβιώσει και να μη γίνει μουσειακό είδος».