26.7 C
Athens
Δευτέρα 15 Αυγούστου 2022
 

Αντιδράσεις για τον νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης [δύο βίντεο]

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ / 17 ΔΕΚΕΜΒΡΊΟΥ 2021

«Με πρωτοφανή έκπληξη πληροφορηθήκαμε την ανάδειξη του καλλιτεχνικού διευθυντή του Δη.Πε.Θε Κοζάνης, όχι μόνο διότι όπως ακουγόταν ο επιλεχθείς ήταν ερασιτέχνης και όχι επαγγελματίας καλλιτέχνης, αλλά ακόμη περισσότερο διότι βρίθουν εδώ και μία εβδομάδα οι καταγγελίες για την αδιαφάνεια και το διαβλητό της διαδικασίας επιλογής.
Έχουμε και λέμε, λοιπόν σύμφωνα με το ν. 4479/2017, ότι ο καλλιτεχνικός διευθυντής αποτελεί πρόσωπο εγνωσμένου κύρους, προερχόμενο από το χώρο του θεάτρου, με αναγνωρισμένη προσφορά και επαγγελματική εργασία στο θέατρο. Ο καταστατικός σκοπός του Δη.Πε.Θε Κοζάνης συνίσταται στη συνεργασία με καταξιωμένο δυναμικό εκτός της περιοχής με σκοπό την ενίσχυση, αλλά και τον εμπλουτισμό της θεατρικής παραγωγής και καλλιτεχνικής παιδείας, στενή και συνεχή συνεργασία με Δη.Πε.Θε, κρατικά και ιδιωτικά θέατρα, στελέχωση και συνεργασία με εξειδικευμένο προσωπικό.
Η επιλογή ωστόσο δεν πραγματοποιήθηκε με αξιολόγηση, αλλά με προκλητική αδιαφάνεια, καλώντας τους επαγγελματίες καλλιτέχνες σε έναν σικέ διαγωνισμό, που εξευτελίζει τους υποψηφίους, αλλά και το φορέα τον ίδιο. Η αξιολόγηση ήταν “εσωτερική”, όπως ανακοίνωσε το Δ.Σ. του Δη.Πε.Θε., δηλαδή πραγματοποιήθηκε στο μυαλό εκάστου συμβούλου και η επιλογή έγινε διά ψήφου, πράγμα βολικό διότι έτσι κανείς δεν μπορεί να ενημερωθεί για την αξιολόγηση, όπως είναι το σύννομο για ένα δημόσιο διαγωνισμό.
Η μικροπολιτική αυτή του Δ.Σ. του Δη.Πε.Θε έχει δημιουργήσει ένα κλίμα πόλωσης στην πόλη, όπου θα έπρεπε να υπάρχει αρμονική σχέση επαγγελματικού και ερασιτεχνικού θεάτρου, προς όφελος της πόλης. Το Δ.Σ. αντιμετωπίζοντας έναν καλλιτεχνικό φορέα ως κομματικό τσιφλίκι του αποδεικνύει την απουσία καλλιτεχνικής παιδείας του και την αδυναμία χάραξης πολιτιστικής πολιτικής, ωφέλιμης για τον τόπο. Και το αποδεικνύει απαξιώνοντας τους επαγγελματίες καλλιτέχνες, που το τιμούν θέτοντας υποψηφιότητα για την πόλη της Κοζάνης και καταθέτοντας προγραμματισμό. Λειτουργεί υπεράνω του νόμου και μας συστήνει ως προσωπικότητα εγνωσμένου κύρους στον πολιτισμό ένα άνθρωπο που μπορεί να αγαπάει το θέατρο, αλλά δεν βιοπορίζεται από αυτό, δεν εκπαιδεύτηκε πάνω σε αυτό, δεν είναι επαγγελματίας και δεν μπορεί να χαράξει πολιτιστική πολιτική, καθώς προέρχεται από το χώρο των επιχειρήσεων.
Αποτελεί μέλος μας ο επιλεχθείς, όπως αποτελεί κάθε άνθρωπος που αγαπά το θέατρο και οφείλουμε να προστατέψουμε τα ασφαλιστικά του δικαιώματα αφ’ής στιγμής ανέβει σε οποιαδήποτε σκηνή, αλλά αυτό δε συνεπάγεται από μόνο του έναν καλλιτέχνη υπεύθυνο για τη διαχείριση ενός πολιτιστικού φορέα, διότι δεν αποτελεί αυτό κριτήριο για έναν επαγγελματία καλλιτέχνη.
Τα αποτελέσματα αυτής της προκλητικής διαδικασίας μας δήλωσαν για ακόμη μια φορά το ανοχύρωτο της δουλειάς μας.

Συνάδελφοι ηθοποιοί, ήρθε η ώρα, με αφορμή αυτή την λυπηρή συγκυρία, να σηκώσουμε τα μανίκια για την μεγάλη πληγή του κλάδου μας που ονομάζεται Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο.
Σε μια εποχή όπου η ανεργία μας ματώνει, το θέατρο και η καλλιτεχνική δημιουργία, στις ωραίες πόλεις μας, θα ήταν μια ανάσα ζωής και για εμάς, τους επαγγελματίες δημιουργούς, αλλά και για τις κοινότητες της περιφέρειας. Δεν είναι δυνατόν τα ΔΗΠΕΘΕ μας, να καταλήγουν πεδίο μάχης κομματικών συμφερόντων. Και μάλιστα όταν και η περιφέρεια δικαιούται ισάξιο πολιτιστικό στόχο και αποτέλεσμα με το κέντρο.
Τα χρόνια προβλήματα του κλάδου που μαστίζεται από την ανεργία είναι γνωστά και αδιάφορα για την ηγεσία του υπουργείου, η οποία σε περίπτωση που νομιμοποιήσει και δεχτεί αυτή την επιλογή καλλιτεχνικού διευθυντή, μας απαξιώνει για ακόμη μία φορά ως επαγγελματίες και συναινεί στην παράνομη αυτή πρακτική που καταλύει το κράτος δικαίου.
Καταγγέλλουμε δημόσια την μεθοδευμένη αυτή διαδικασία επιλογής, που υπερβαίνει ακόμη και το νόμο.
Καλούμε το ΥΠΠΟΑ να πάρει θέση άμεσα σε σχέση με τις παράνομες πρακτικές του εποπτευομένου φορέα του, του οποίου την επιλογή θα εγκρίνει.
Καλούμε το ΥΠΠΟΑ να σταματήσει να νίπτει τας χείρας του και να απαρνείται την ευθύνη μετακυλίοντας τη στην αποκεντρωμένη διοίκηση, διότι ο πολιτισμός δεν αφορά μόνο την περιφέρεια Αττικής. Απαιτούμε να προσέλθει σε διάλογο για τα φλέγοντα ζητήματα των ΔΗΠΕΘΕ.
Απαιτούμε την άμεση ανάκληση της απόφασης του Δ.Σ. του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΚΟΖΑΝΗΣ με άμεση παρέμβαση από το ΥΠΠΟΑ και την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.
Για το ΔΣ του ΣΕΗ
Ο Πρόεδρος Σπύρος Μπιμπίλας και ο Γεν. Γραμματέας Άρης Λάσκος

***

Η αίθουσα του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης. Ο διάδρομος για τα άτομα με κινητικά προβλήματα.

Η ΕΙΔΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΣΤΟ VETONEWS.GR – 10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021

Νέος Καλλιτεχνικός διευθυντής στο ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης ο Γιώτης Βασιλειάδης
Στην ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης ο Γιώτης Βασιλειάδης έλαβε 8 ψήφους έναντι μιας του απερχόμενου Καλλιτεχνικού διευθυντή Βασίλη Μυριανθόπουλου. Η θητεία του νέου Καλλιτεχνικού διευθυντή του Θεάτρου είναι έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Ο Γιώτης Βασιλειάδης είναι ο έκτος κατά σειρά Καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, προηγήθηκαν οι Νανά Νικολάου, ο αείμνηστος Γιάννης Καραχισαρίδης, η Ελένη Δημοπούλου, ο Λευτέρη Γιοβανίδης και ο Βασίλης Μυριανθόπουλος.

Ο Γιώτης Βασιλειάδης είναι μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (Σ.Ε.Η) και μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών (Ε.Ε.Σ). Eχει λάβει μέρος σε δεκάδες θεατρικές παραστάσεις ενώ το σκηνοθετικό του έργο έχει βραβευθεί σε Πανελλήνιους διαγωνισμούς Ερασιτεχνικού Θεάτρου.
Όπως ανέφερε μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης Νικόλαος Κέφαλος, το πρακτικό της απόφασης του ΔΣ θα αποστέλλει στο υπουργείο Πολιτισμού όπου αναμένεται να επικυρωθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του.

***

ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΝΣΤΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟ – KOZAN.GR- 17 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021

Απορρίφθηκε με 9 ψήφους υπέρ κι 1 κατά η ένσταση του Αθανασίου Σαράντου, υποψηφίου για τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του kozan.gr, που παρουσιάζει, πρώτο, το θέμα, απορρίφθηκε με 9 ψήφους υπέρ κι 1 κατά η ένσταση του Αθανασίου Σαράντου, υποψηφίου για τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης.
Όπως ανέφερε στην εισήγησή του, προς του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, ο Πρόεδρος Ν. Κέφαλος: “Ο κος Θανάσης Σαράντος, ο οποίος συμμετείχε στη διαδικασία επιλογής του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ άσκησε στις 13–12–2021 «Αντιρρήσεις – Προσφυγή κατά της επιλογής».
Στις αντιρρήσεις λοιπόν αυτές, παραπονείται για την επιλογή του κου Βασιλειάδη Παναγιώτη, αναφέροντας, ότι αυτή δεν έγινε με αξιοκρατικά κριτήρια και παραβίασε την αρχή της αμεροληψίας κατά την άποψή του. Ειδικότερα αναφέρει ότι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής δεν είναι επαγγελματίας καλλιτέχνης εγνωσμένου κύρους με αναγνωρισμένη προσφορά και επαγγελματική εργασία στο θέατρο. Απαντώντας στις συγκεκριμένες αιτιάσεις έχω να καταθέσω τα εξής:
«Με την υπ αριθμόν πρωτ. 66549/14–9–21 επιστολή του ΥΠ.ΕΣ. λάβαμε την έγκριση για την πρόσληψη Καλλιτεχνικού Διευθυντή επί θητεία με κάλυψη δαπάνης από ιδίους πόρους και στην οποία αναφέρεται ρητά ότι: Η πρόσληψη θα γίνει σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 255 του ν. 3463/2006 (114/Α ́) «Κύρωση Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων» και της υποπαραγράφου ια της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 4765/2021 και του άρθρου 30 του ν. 4479/2017 όπως ισχύουν. Ακολουθώντας την διαδικασία, με την υπ. Αριθ. 95/21 απόφαση του, το Δ.Σ του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης ενέκρινε ομόφωνα, την προκήρυξη και τους όρους αυτής, για την πλήρωση της θέσης «Καλλιτεχνικός Διευθυντής». Μετά το πέρας της ημερομηνίας λήξης υποβολής των αιτήσεων των υποψηφίων, για τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, η επιτροπή που ορίστηκε με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, προχώρησε στην αποσφράγιση των φακέλων των υποψηφίων, προκειμένου να γίνει ο έλεγχος των προβλεπομένων από την προκήρυξη δικαιολογητικών. Κατά τον έλεγχο αυτό, όλοι οι υποψήφιοι είχαν πλήρη φάκελο δικαιολογητικών. Το πρακτικό της επιτροπής αποσφράγισης των φακέλων, εγκρίθηκε ομόφωνα με την με αριθμ. 111/21 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου. Επιπρόσθετα, πέραν των δικαιολογητικών που απαιτούσε η προκήρυξη, στο φάκελο του υποψηφίου Παναγιώτη Βασιλειάδη, συμπεριλαμβάνονταν προς απόδειξη της επαγγελματικής του εμπειρίας α) βεβαίωση της Εταιρίας Ελλήνων Σκηνοθετών ότι αποτελεί μέλος της και β) κάρτα μέλους του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) , από την οποία προκύπτει η επαγγελματική του ιδιότητα ως ηθοποιού. Ως εκ τούτου δεν υπήρξε από τα μέλη καμία αμφιβολία για την επαγγελματική του ιδιότητα. Οι αιτιάσεις λοιπόν του κου Σαράντου ως προς την έλλειψη επαγγελματικής ιδιότητας του εκλεγμένου καλλιτεχνικού διευθυντή είναι αβάσιμες. Όσον αφορά την αιτίαση του κου Σαράντα για την παραβίαση της αρχής της αμεροληψίας, απαντούμε ότι, μετά την αποσφράγιση των φακέλων, όλα τα βιογραφικά των υποψηφίων και οι καλλιτεχνικές τους προτάσεις για το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, απεστάλησαν έγκαιρα ηλεκτρονικά σε όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, προκειμένου να λάβουν γνώση των προσόντων και των προτάσεων των υποψηφίων, για να διαμορφώσουν κρίση και άποψη. Στη συνέχεια κλήθηκαν όλοι οι υποψήφιοι σε συνεντεύξεις διαδικτυακά λόγω των συνθηκών της πανδημίας , δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους τους υποψηφίους τόσο να παρουσιάσουν τον εαυτό τους , όσο και να αναλύσουν τις σκέψεις τους για το πρόγραμμα και τη λειτουργία του ΔΗΠΕΘΕ και ταυτόχρονα να δώσουν διευκρινήσεις σε τυχόν ερωτήσεις και απορίες των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου. Με την υπ’ αριθμ. 102/2021 απόφαση του, το ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ καθόρισε ως τρόπο επιλογής του Καλλιτεχνικού Διευθυντή την εκλογή του με μυστική ψηφοφορία, προκειμένου τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου να ψηφίσουν, κατά συνείδηση, αμερόληπτα και απρόσκοπτα. Στις 9 Δεκεμβρίου 2021 κλήθηκαν τα μέλη του ΔΣ , προκειμένου να λάβει χώρα η μυστική ψηφοφορία για την επιλογή του Καλλιτεχνικού Διευθυντή. Στη συνεδρίαση αυτή, στην οποία παρέστησαν εννέα (9) μέλη, ο Πρόεδρος πριν την έναρξη τής ψηφοφορίας κάλεσε τα μέλη να ψηφίσουν κατά συνείδηση, σύμφωνα με την κρίση και την προσωπική άποψη που διαμόρφωσαν κατά τα προηγούμενα στάδια της διαδικασίας, λαμβάνοντας υπ όψιν, τα βιογραφικά των υποψηφίων, τις προτάσεις τους για το καλλιτεχνικό πρόγραμμα και τη λειτουργία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. καθώς και την εντύπωση που αποκόμισαν για αυτούς κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων. Με μυστική ψηφοφορία λοιπόν που ακολούθησε εκλέχθηκε ο κος Βασιλειάδης Παναγιώτης με ψήφους 8 σε σύνολο εννέα (9) μελών του ΔΣ που ήταν παρόντα κατά την ψηφοφορία. Προκύπτει λοιπόν, κατά τρόπο αναμφισβήτητο ότι η διαδικασία της μυστικής ψηφοφορίας που ακολούθησε το ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ, ήταν αμερόληπτη και αδιάβλητη, καθώς καθ όλη την διάρκεια της διαδικασίας ακολούθησε απαρέγκλιτα το γράμμα του νόμου και λειτούργησε σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις».
Να σημειωθεί ότι υπέρ της ένστασης ψήφισε το μέλος Χ. Κουζιάκης, o οποίος ανέφερε τους παρακάτω λόγους:
1. Διαφωνώ με την διενέργεια του ΔΣ ΔΗΠΕΘΕ στις 16–12–21 δια περιφοράς αφού ο επιλεγόμενος τρόπος δεν δίνει την δυνατότητα στα μέλη του ΔΣ για αναλυτική συζήτηση σχετικά με το μοναδικό θέμα που είναι η «Απόρριψη ή μη «Αντιρρήσεων και Προσφυγής κατά της επιλογής και της διαδικασίας επιλογής Καλλιτεχνικού Διευθυντή στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΚΟΖΑΝΗΣ» του κ. Αθανασίου Σαράντου» τηρώντας φυσικά όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα. Θεωρώ ότι ένα τόσο σοβαρό ζήτημα που έχει απασχολήσει την τοπική κοινωνία το τελευταίο διάστημα, με αρνητικό πρόσημο για το Διοικητικό Συμβούλιο αλλά και γενικότερα για το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, θα έπρεπε να συζητηθεί αναλυτικότερα και να ζητηθεί νομική υποστήριξη για την απόρριψη ή μη της προσφυγής του κ. Σαράντου.
2. Η θέση μου σχετικά με τον τρόπο επιλογής του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή, ήτοι με την χρήση συγκεκριμένων κριτηρίων και την βαθμολόγηση των υποψηφίων επί αυτών όπως συνέβη και στην προηγούμενη διαδικασία εκλογής καλλιτεχνικού διευθυντή και χρησιμοποιείται κατά κόρον από παρόμοιους με το ΔΗΠΕΘΕ φορείς έχει καταγραφεί στην υπ’ αριθμό 102/2021 απόφαση του ΔΣ και είναι φυσικά διαφορετική από τον τρόπο που τελικά επιλέχθηκε και χρησιμοποιήθηκε.
3. Σχετικά με την εισήγηση του Προέδρου του ΔΣ κ. Κέφαλου για την απόρριψη της ένστασης του κ. Σαράντου δηλώνω ότι διαφωνώ με αυτήν και την καταψηφίζω αφού θεωρώ είναι ελλιπής και δεν απαντά με σαφήνεια σε όλα τα θέματα που τίθενται στην ένσταση.

***

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ κ. ΓΙΩΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ

***

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΒΑΡΔΑΚΑ ΣΤΟΝ ΓΙΩΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ, ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΣΤΟ TOP CHANNEL

Απάντηση στη συνέντευξη που έδωσε στο Top Channel ο Γιώτης Βασιλειάδης, πρώτος επιλεχθείς από το ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης για την θέση της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, με ψήφους 8-1 υπέρ του, σε σχέση με του υπόλοιπους συνυποψήφιούς του.

Γιώτη,

Δεν σου εύχομαι καλή θητεία στην νέα θέση που ανέλαβες, πρώτον επειδή ακόμα δεν την ανέλαβες, εκκρεμεί η έγκριση από το ΥΠΠΟ, και δεύτερον επειδή δεν θα προσποιηθώ ότι χαίρομαι για αυτή την, στα πρόθυρα, ανάληψη. Και δεν χαίρομαι, όχι επειδή είμαι χαιρέκακος άνθρωπος, αλλά επειδή ξέρω και το ξέρεις κι εσύ, ότι δεν βγήκες πρώτος μετά από έντιμο διαγωνισμό, με τους συνυποψήφιούς σου, που είναι συνάδερφοί μου. Και το ξέρω, επειδή εσύ μου το είπες τα Χριστούγεννα του 2019, όταν σε συνάντησα στην πλατεία, ότι το ΔΣ σε θέλει για Καλλιτεχνικό Διευθυντή και οι υπάλληλοι ήδη σε φωνάζουν «κ. Διευθυντά μου», θυμάσαι τα ακριβή σου λόγια; Και καλά κάνουν και σε θέλουν, μόνο που η επιθυμία όλων σας σκοντάφτει πάνω στο νόμο, που λέει ότι η θέση της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης ενός ΔΗΠΕΘΕ, δηλ. ενός δημόσιου φορέα που χρηματοδοτείται από τον δημόσιο κορβανά, ανατίθεται στον καταλληλότερο, μετά από πανελλαδικό διαγωνισμό, όπου όλοι οι υποψήφιοι καταθέτουν τα προσόντα τους και τις προτάσεις τους. Και τώρα θα μου πεις ότι το ΔΣ θεώρησε εσένα ως καταλληλότερο, αλλά θα σου απαντήσω ότι και ο Πήτερ Μπρουκ να κατέθετε υποψηφιότητα, πάλι εσένα θα επέλεγε το συγκεκριμένο ΔΣ, το ξέρεις και το ξέρω και το ξέρει και το ΔΣ και το ξέρει όλη η θεατρική πόλη και το ξέρουν οι φίλοι μας οι δημοσιογράφοι που σου πήραν τη συνέντευξη, βοά όλη η Κοζάνη εδώ και δύο χρόνια που τρέχει αυτή η υπόθεση, το επαληθεύουν τόσο τα περσινά όσο και τα φετινά αποτελέσματα. Άλλωστε, με την παρορμητικότητα που σε διακρίνει, το είπες φανερά στη συνέντευξη (στο 5:44 σύμφωνα με το βίντεο): «Βασιλειάδη, έκανες τόσο θόρυβο για να αναλάβεις»! Γιατί άραγε έκανες τόσο θόρυβο για να αναλάβεις; Ο υποψήφιος με καταγωγή από την Τρίπολη πχ, είχε τη δυνατότητα να κάνει τόσο θόρυβο για να αναλάβει;. Ο υποψήφιος με καταγωγή από την Αλεξανδρούπολη; Όχι βέβαια, γιατί οι υποψήφιοι που δεν είναι ντόπιοι, είχαν ως όπλα τους μόνο τα προσόντα τους και τις ικανότητές τους και όχι τις γνωριμίες τους, προκειμένου να πραγματοποιήσουν την επιθυμία τους! Το ξέρεις καλά ότι κάνατε – και χρησιμοποιώ εσκεμμένα δεύτερο πληθυντικό – δύο απανωτούς προσχηματικούς διαγωνισμούς μέσα σε λιγότερο από ενάμισι χρόνο, καλώντας υποψήφιους από όλη τη χώρα, για να τους κοροϊδέψετε και να τους απαξιώσετε, γιατί δεν μπορούσατε να παρακάμψετε απροκάλυπτα τη νομοθεσία. Εγώ ακόμα γελάω με το πόσο μπερδεύτηκαν οι Σύμβουλοι πέρσι στο μέτρημα των μορίων και αιφνιδίασαν τους ίδιους τους τους εαυτούς, φέρνοντας αποτέλεσμα διαφορετικό από το προσχεδιασμένο. Γι’ αυτό αποφασίστηκε φέτος να γίνει η επιλογή με μυστική ψηφοφορία; Για να μην ξαναμπερδευτούν στην αριθμητική; Τραγέλαφος! Τραγέλαφος!

Δεν θα σχολιάσω τα λοιπά φληναφήματα στη συνέντευξη, περί λαϊκού θεάτρου, περί θεάτρου ανταποδοτικού κλπ, νεοφιλελεύθερα χαϊδολογήματα στα αυτιά του ταλαιπωρημένου φορολογούμενου. Χρειάζομαι δεκαπέντε σελίδες να αναλύσω και να εξηγήσω, γιατί πρόκειται περί φληναφημάτων και δεν είναι αυτός ο στόχος μου. Θα θυμίσω μόνο στον ταλαιπωρημένο φορολογούμενο ότι η επιλογή των στελεχών σε δημόσιους φορείς, σε φορείς δηλαδή που χρηματοδοτεί ο ίδιος από τους φόρους του, επιβάλλεται από το Σύνταγμα να γίνονται αξιοκρατικά, κάτι που καταφανώς δεν έγινε στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, και τώρα προσπαθείτε να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα με σοφιστείες. Θα αναφερθώ μόνο στις πιο κραυγαλέες και πιο εξοργιστικές από αυτές που επιστράτευσες, για να μας πείσεις για τις καλές σου προθέσεις.

Ξεκινάω από τη «μεγαλοψυχία» σου να έχεις την πόρτα ανοιχτή σε όσους σε αμφισβητούν. Δεν έχεις καταλάβει ή κάνεις ότι δεν έχεις καταλάβει ότι δεν αμφισβητώ εσένα ή την υποψηφιότητά σου, αμφισβητώ και καταγγέλλω τον τρόπο που επέλεξες να διαχειριστείς την υποψηφιότητά σου, σε βάρος των συναδέρφων του κλάδου μου. Ο νόμος μπορεί να σου δίνει την δυνατότητα να διεκδικήσεις τη θέση, αλλά η δυνατότητα διεκδίκησης δεν συνεπάγεται ότι θα την πάρεις, αν άλλοι συνυποψήφιοι πληρούν ικανοποιητικότερα τις προϋποθέσεις από εσένα. Ο νόμος ορίζει τη βάση, όχι το ταβάνι, μην μπερδεύεσαι και μη μπερδεύεστε.

Να πληροφορήσω επίσης τη «μεγαλοψυχία» σου ότι ούτε εγώ ούτε οι άλλοι συντοπίτες συνάδερφοί μου βρήκαμε ποτέ την πόρτα του ΔΗΠΕΘΕ κλειστή από κανέναν από τους προηγούμενους Καλλιτεχνικούς Διευθυντές. Αυτό βέβαια δεν οφείλεται στην εντοπιότητά μας, αλλά στη δυνατότητα που μας έδιναν τα προσόντα μας να εργαστούμε σε έναν επαγγελματικό οργανισμό, που δρούσε στον τόπο μας.

Πού βασίζεσαι για να λες ότι πρέπει να χαιρόμαστε, επειδή ανοίγει ο δρόμος για τους ντόπιους ως προς την ανάληψη της θέσης του Καλλιτεχνικού Διευθυντή στο ΔΗΠΕΘΕ, επειδή τοποθετήθηκε ένας ντόπιος; Διαγωνισμός εντοπιότητας γίνεται ή διαγωνισμός προσόντων και αξιοκρατίας; Σε ενημερώνω λοιπόν, για να μην έχεις αυταπάτες, ότι την πόρτα για την ανάληψη της θέσης της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης στο ΔΗΠΕΘΕ σε ντόπιους καλλιτέχνες, δεν την ανοίγεις εσύ που αναλαμβάνεις (κάτσε να δούμε) πρώτος, αλλά η ικανότητα και τα προσόντα τους! Η εντοπιότητα δεν είναι προσόν για την ανάληψη θέσεων ευθύνης, εν έτει 2021! Και μιας και ανέφερες στη συνέντευξη ότι το ΔΗΠΕΘΕ είναι και επιχείρηση, σκέφτομαι πόσο θα γελούσαν με το κριτήριο της εντοπιότητας τα μέλη των ΔΣ των μεγάλων, διεθνών επιχειρήσεων, που επιλέγουν τους συνεργάτες τους σε θέσεις ευθύνης από τα καλύτερα βιογραφικά, ανά τον κόσμο!

Ως προς την αδιαμφισβήτητη επένδυσή σου στα ντόπια ερασιτεχνικά σχήματα, να θυμίσω ότι δεν είσαι ο μόνος που έφτιαξες τοπικές ομάδες. Οι περισσότεροι επαγγελματίες του θεάτρου φτιάξαμε ή κληθήκαμε να δουλέψουμε σε ήδη υπάρχουσες ερασιτεχνικές ομάδες και γνωρίζουμε πολύ καλά τη δυναμική και τη σημασία τους. Ωστόσο ούτε εσύ που το έκανες κατά βάση στο νομό Κοζάνης ούτε οι υπόλοιποι που το κάναμε και σε άλλους νομούς ανά τη χώρα, διαθέτουμε καμιά αυθεντία ή πρωτοκαθεδρία ως προς αυτό, άλλωστε πληρωνόσουν για την παροχή αυτής της υπηρεσίας, όχι;

Όσο για τα σχέδια σου για το ΔΗΠΕΘΕ τι από αυτά που περιγράφεις δεν έγινε από τους προηγούμενους Καλλιτεχνικούς Διευθυντές; Οι περιοδείες στα χωριά με μεγάλες παραγωγές με αναγνωρίσιμους ηθοποιούς που πρώτη – πρώτη έκανε η Νικολάου; Το θεάτρο στις πλατείες και στα χωριά το χειμώνα που έκαναν και Καραχισαρίδης και Δημοπούλου; Το άνοιγμα με δασκάλους – θεατρολόγους σε ομάδες παιδιών και εφήβων που έκαναν όλοι οι Καλλιτεχνικοί Διευθυντές; Πώς εμφανίζεσαι ως Μεσσίας, θεωρώντας ότι εσύ που είσαι ντόπιος μπορείς να βρεις λύσεις, ενώ οι υπόλοιποι καλλιτέχνες (που μόνος σου παραδέχεσαι ότι έχουν περισσότερα προσόντα από σένα), δεν μπορούν να σκεφτούν όλα αυτά που είναι εκ των ων ουκ άνευ και έχουν ήδη γίνει, εδώ και πολλά χρόνια; Οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους υποψήφιους μπορούν να διεκδικήσουν με αξιώσεις την Καλλιτεχνική Διεύθυνση και σε άλλο ΔΗΠΕΘΕ, πλην αυτού της Κοζάνης. Εσύ, εκτός Κοζάνης, μπορείς;

Οι επαγγελματίες του κλάδου έχουμε σπουδάσει, έχουμε κάνει μεταπτυχιακά, έχουμε επενδύσει σε σεμινάρια, έχουμε παλέψει με όλες μας τις δυνάμεις σε ένα απαιτητικό και ανταγωνιστικό τοπίο, έχουμε μείνει άνεργοι, απλήρωτοι, έχουμε δουλέψει σε διαφορετικές πόλεις, σε διαφορετικά μέσα (θέατρο, κινηματογράφο, τηλεόραση), σε παραστάσεις επιτυχημένες και αποτυχημένες, γιατί αυτή είναι η δουλειά μας! Και θα υπερασπιστούμε με κάθε νόμιμο τρόπο τις σπουδές μας, τη γνώση μας για το θέατρο, που δεν έχει τοπικά στεγανά, τα οράματά μας για έναν πολιτισμό για όλους, που ξέρουμε πώς να τον δημιουργήσουμε καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον. Θα υπερασπιστούμε με κάθε νόμιμο τρόπο τις λίγες δημόσιες θέσεις εργασίας του κλάδου από όλους όσοι, παρότι ισχυρίζονται το αντίθετο, δεν καταλαβαίνουν ποια είναι τα όρια ανάμεσα στον ερασιτεχνισμό και τον επαγγελματισμό. Και, όχι, δεν είναι μόνο ότι «ο ερασιτέχνης δεν μπορεί να κάνει 6 και 7 ώρες πρόβα και να αφήσει την επιχείρησή του, για να πάει περιοδεία», αλλά και ότι δεν μπορεί να αναλαμβάνει θέσεις ευθύνης, που εκ του νόμου προορίζονται για τους επαγγελματίες του κλάδου. Γι’ αυτό «έκανες τόσο θόρυβο για να αναλάβεις», Γιώτη, γιατί ξέρεις ότι είναι κάτι που με αντικειμενικά κριτήρια, δεν δικαιούσαι.

Πριν κλείσω (προς το παρόν), να σου κοινοποιήσω μια λεπτομέρεια, που μάλλον σου διαφεύγει: επειδή βλέπω ότι υπογράφεις ως μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών (να σου ομολογήσω ότι μου φαίνεται εξαιρετικά αστείο κάποιος να υπογράφει με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα, για να επαληθεύσει την καλλιτεχνική του ταυτότητα) κάνε έναν έλεγχο στην Ε.Ε.Σ., γιατί για κάποιο λόγο δεν συμπεριλαμβάνεσαι στον, εδώ και κάποια χρόνια, επικαιροποιημένο κατάλογο των μελών της ανά την επικράτεια. Σε έψαχνα, για να σε ενημερώσω για τις πρόσφατες εκλογές στην Π.Ο.Θ.Α. και το όνομά σου δεν υπάρχει πουθενά! Δεν είναι τίποτα, ένα απλό τηλεφώνημα στη γραμματεία και μια ρύθμιση συνδρομών.

Μαρία Βαρδάκα

Σκηνοθέτης – Θεατρολόγος – Δραματουργός

***

ΕΠΙΣΤΟΛΗ 14 ΚΟΖΑΝΙΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ – PTOLEMEOS.GR – 16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021

Επιστολή στην οποία καταγγέλλουν το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, το οποίο προέκρινε για τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή τον Γιώτη Βασιλειάδη, έστειλαν σε όλους τους αρμόδιους φορείς, 14 καλλιτέχνες της Κοζάνης.

Η επιστολή έχει αποστολείς τον Υφυπουργό Πολιτισμού κ. Γιατρομανωλάκη, τον συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Μιχελάκη, τον Περιφερειάρχη, την αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Κοζάνης, τον δήμαρχο Λάζαρο Μαλούτα, το Δημοτικό Συμβούλιο αλλά και το ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ.

Στην επιστολή γίνεται λόγος για «απροκάλυπτες μεθοδεύσεις» για την πλειοψηφία του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ, σημειώνοντας ότι δεν επιλέχθηκε ο αξιότερος, αλλά ο «ημέτερος», κάνοντας αναφορά στον Γιώτη Βασιλειάδη.

Η επιστολή με βαρύτατες καταγγελίες καταφέρεται κατά των μελών του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης (διοίκηση την οποία διόρισε ο δήμαρχος Κοζάνης), κάνοντας λόγο για «ανικανότητα διαχείρισης, πρόκληση ηθικής βλάβη, προσχηματικούς διαγωνισμούς και «κατάχρηση εξουσίας», απευθύνοντας βαρύτατους χαρακτηρισμούς.

Μάλιστα, ζητούν την ακύρωση της διαδικασίας ανάληψης της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή, ενώ αναφέρουν το εξής:

«Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τη θέση της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης, που επιβεβαιώνουν όσα εδώ και δύο χρόνια ακούγονται και γράφονται, νιώθουμε υποχρεωμένοι να πάρουμε δημόσια θέση και να καταγγείλουμε θεσμικά τη διαδικασία επιλογής του Καλλιτεχνικού Διευθυντή από το Διοικητικό Συμβούλιο.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής πρέπει να: – «διαθέτει 5ετή επαγγελματική εμπειρία στην οργάνωση και διεύθυνση θεατρικών παραγωγών», – «αποτελεί πρόσωπο εγνωσμένου κύρους, προερχόμενο από το χώρο του θεάτρου, με αναγνωρισμένη προσφορά και επαγγελματική εργασία στο θέατρο».

Αντίθετα από τις επιταγές του νόμου, το Δ.Σ. του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. της Κοζάνης προέκρινε ως επικρατέστερο για τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή έναν συνταξιούχο άλλου κλάδου, συγκεκριμένα της Δ.Ε.Η., χωρίς πτυχίο ανώτερης ή ανώτατης σχολής, με καλλιτεχνική δράση κυρίως σε ερασιτεχνικές ομάδες τοπικού βεληνεκούς, έναντι πτυχιούχων, πανελλαδικής εμβέλειας, ενεργών και εγνωσμένου κύρους καλλιτεχνών του επαγγελματικού θεάτρου και κινηματογράφου. Το αποτέλεσμα προκαλεί σύγχυση, τόσο σε εμάς που γνωρίζουμε τα θεατρικά τεκταινόμενα της πόλης μας, όσο και σε όσους, μη έχοντας σχέση με την πόλη, γνωρίζουν το θεατρικό γίγνεσθαι στην επικράτεια.

Γνωρίζαμε εδώ και καιρό τις απροκάλυπτες μεθοδεύσεις της πλειοψηφίας του Δ.Σ. για επιλογή όχι του αξιότερου από τους υποψήφιους, αλλά του ημέτερού τους, κ. Γιώτη Βασιλειάδη. Ήδη από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας δημοτικής αρχής, υπήρχε η πρόθεση για την στελέχωση του Δη.Πε.Θε. με τον νυν Πρόεδρο, κ. Νικόλαο Κέφαλο και τον επιλεχθέντα για τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, κ. Γιώτη Βασιλειάδη.

Την πρόθεση της δημοτικής αρχής μπορούν να επιβεβαιώσουν διάφοροι κύκλοι δημοτικών και κοινοτικών συμβούλων, καλλιτεχνών, δημοτών, αλλά και δημοσιογραφικών δημοσιευμάτων, που δεν διέψευσε ποτέ κανείς.

Τον Μάιο του 2020 και εν όψει της προκήρυξης της θέσης της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, πέντε (5) επαγγελματίες καλλιτέχνες με καταγωγή από τον νομό, προσπαθήσαμε να προασπιστούμε το συμφέρον του δημόσιου θεάτρου της πόλης μας, στέλνοντας μια επιστολή, την οποία προσυπέγραφαν 81 καλλιτέχνες εγνωσμένου κύρους από όλη τη χώρα – με ερωτήματα ως προς τη διαφάνεια της διαδικασίας – στην οποία ποτέ δεν λάβαμε απάντηση.

Φέτος και μετά από τα αποτελέσματα, που επιβεβαιώνουν δημόσια αυτά που συζητιούνται με ένταση εδώ και δύο χρόνια ιδιωτικά και αποτελούν καταπάτηση των αρχών της αξιοκρατίας, της δικαιοσύνης, της ισονομίας και των εργασιακών δικαιωμάτων, υψώνουμε τη φωνή μας και καταγγέλλουμε τα μέλη του Δ.Σ. του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης που στήριξαν τις παραπάνω μεθοδεύσεις, για:

– ανικανότητα διαχείρισης ενός δημόσιου φορέα και έλλειψη στοιχειώδους αξιολογικής ικανότητας, που αποβαίνει σε βάρος του οργανισμού και κατ’ επέκταση του δημοσίου συμφέροντος.

– πρόκληση ηθικής βλάβης, η οποία δύναται να οδηγήσει και σε οικονομική (εξ αιτίας της απομάκρυνσης κοινού και υποστηρικτών) σε βάρος ενός δημόσιου φορέα πολιτισμού, όπως είναι ένα Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο.

– διεξαγωγή δύο προσχηματικών διαγωνισμών, με προειλημμένες αποφάσεις, που προσέβαλε βάναυσα τους υποψήφιους, και ενδεχομένως απέτρεψε άλλους από το να θέσουν υποψηφιότητα, αν κρίνουμε από τον χαμηλό αριθμό υποψηφίων, έξι (6) τη δεύτερη φορά.

– απαξίωση και υπονόμευση των εργασιακών δικαιωμάτων των ενεργών καλλιτεχνών ανά την Ελλάδα, που βάσει του Συντάγματος, έχουν δικαίωμα σε αξιοκρατική αξιολόγηση για ανάληψη θέσεων ευθύνης σε όλη τη χώρα.

– κατάχρηση εξουσίας σε βάρος του συνόλου των φορολογούμενων Ελλήνων πολιτών, που απαιτούν από τους εκάστοτε διαχειριστές της εξουσίας αξιοκρατικές διαδικασίες κατά την αξιολόγηση των υποψηφίων για τις διάφορες θέσεις (διευθυντικές ή μη) στους δημόσιους φορείς, τους οποίους πληρώνουν με τους φόρους τους.

Ζητάμε την ακύρωση της διαδικασίας, την παραίτηση του Διοικητικού Συμβουλίου και την διενέργεια αξιοκρατικής διαδικασίας επιλογής Καλλιτεχνικού Διευθυντή στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. της πόλης μας.

Εν έτει 2021 και ενώ ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου επιλέχθηκε με την γνωμοδότηση ειδικής καλλιτεχνικής επιτροπής, που συστάθηκε αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό και κατέθεσε εμπεριστατωμένη αξιολογική έκθεση για την κρίση της, είναι αδιανόητο ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής ενός Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου να εκλέγεται με μυστική ψηφοφορία από τα μέλη του Δ.Σ. χωρίς καμία αιτιολόγηση της απόφασης, χωρίς μοριοδότηση, χωρίς να αξιολογηθούν τα βιογραφικά των υποψηφίων, τα προσόντα τους, οι διοικητικές τους ικανότητες και η επαγγελματική εργασιακή εμπειρία.

Καλούμε: τον θεατρικό κόσμο της πόλης, που γνωρίζει πολύ καλά τις μεθοδεύσεις και τις αναξιοκρατικές προθέσεις, να μιλήσει ανοιχτά για τις απαράδεκτες αυτές διαδικασίες. τα Συνδικαλιστικά Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Σωματεία Θεάτρου και Κινηματογράφου να ενεργήσουν για την προάσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των θιγόμενων μελών τους. τον Δήμαρχο, κ. Λάζαρο Μαλούτα και το Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης, να πάρουν θέση για την προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος στον Δήμο. τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας), κ. Βασίλειο Μιχελάκη, να διενεργήσει πειθαρχικό έλεγχο στα πεπραγμένα του Δ.Σ. σχετικά με τα κριτήρια επιλογής και την προσμέτρηση των προσόντων των υποψηφίων. τον Υφυπουργό Σύγχρονου Πολιτισμού, κ. Νικόλα Γιατρομανωλάκη, να ελέγξει ότι τηρήθηκε η νομοθεσία και το αδιάβλητο της διαδικασίας, πριν υπογραφεί η έγκρισή της.

Τα Μ.Μ.Ε. να δημοσιοποιήσουν την επιστολή καταγγελίας και να διερευνήσουν το εν λόγω ζήτημα. τους πολίτες της Κοζάνης να πάρουν θέση απέναντι στην υπονόμευση του δημόσιου συμφέροντος, που λαμβάνει χώρα στον τόπο μας. Δεν θα παραιτηθούμε ποτέ από τον αγώνα για αξιοκρατία και δικαιοσύνη.

Οι Κοζανίτες καλλιτέχνες:

Αλεξανδρίδη Γεωργία, ηθοποιός, απόφοιτη Δραματικής Σχολής Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδη

Βαβλιάρας Δημήτρης, τραγουδοποιός, φωτογράφος

Βαρδάκα Μαρία, σκηνοθέτης – θεατρολόγος – δραματουργός, απόφοιτη Τμήματος Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών, Α.Π.Θ.

Διάφας Στρατής, τραγουδοποιός

Κωνσταντινίδου Σουέλεν, ηθοποιός, απόφοιτη Ανώτερης Δραματικής Σχολής Ίασμος

Κότσι Κοσμάς, σκηνοθέτης, Ανώτερης Σχολής Σκηνοθεσίας Εθνικού Θεάτρου

Κωτούλας Κωνσταντίνος, πιανίστας – συνθέτης – παραγωγός, Masters of music composition Goldsmith University of London & Berklee college of music (Boston)

Μιχαήλ Γιώργος, τραγουδοποιός

Νέστορα Άρτεμις, θεατρολόγος, απόφοιτη Τμήματος Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών, ΑΠΘ

Τεκνετσίδου Αντωνία, θεατρολόγος-ηθοποιός απόφοιτη Τμήματος Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών,Α.Π.Θ, και Ανώτερης Δραματικής Σχολής Ανδρέα Βουτσινά.

Τσοτουλίδης Φώτης, ηθοποιός, απόφοιτος Ανώτερης Δραματικής Σχολής Ανδρέα Βουτσινά

Φιλημέγκας Νίκος, ηθοποιός, απόφοιτος Ανώτερης Δραματικής Σχολής Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδη

Χατζημανώλης Μανώλης, καθηγητής μουσικής, πρώην Καλλιτεχνικός Διευθυντής Δημοτικού Ωδείου Σερβίων, συνθέτης, τραγουδιστής

Χλιαράς Στέλιος, ηθοποιός – σκηνοθέτης, απόφοιτος Ανώτερης Δραματικής Σχολής Εθνικού Θεάτρου»

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
693ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Τελευταία άρθρα

Cat Is Art