Η παράσταση “Elizadeth” από Παρασκευή 18 Οκτωβρίου, για τρίτη χρονιά, θα συνεχίσει την ξέφρενη πορεία της στον πολυχώρο Vault, στο Βοτανικό, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 9:00 ως την Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014.
Η Elizadeth είναι μια ξέφρενη κωμωδία που ανατρέπει κάθε θεωρία για τον κόσμο του θεάτρου. Το έργο είναι διασκευή του «Βασιλικοί μετά τρούλου» του Χάρη Ρώμα, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά. Πρόκειται για μια θεότρελη κωμωδία και ταυτόχρονα ένα καυστικό σχόλιο πάνω στις σχέσεις των ηθοποιών και συντελεστών μιας παράστασης και στη ματαιοδοξία που επικρατεί στον κόσμο του θεάματος.
* Από Παρασκευή 18 Οκτωβρίου
Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00
Θίασος – τρελοκομείο
Αθήνα 2015. Πέντε χρόνια μετά την έκρηξη της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και η ανεργία στον κλάδο των ηθοποιών έχει φτάσει στο 92%. Τα σίριαλ έχουν σταματήσει, το Εθνικό Θέατρο το πήραν τα ΙΚΕΑ, η Λυρική και το Κρατικό γίναν σούπερ μάρκετ, οι πρωταγωνιστές του θεάτρου και της τηλεόρασης έγιναν σουβλατζήδες, καθαριστές, πλανόδιοι μουσικοί, λαχειοπώλες, για να επιβιώσουν.
Κι ενώ το ένα θέατρο κλείνει μετά το άλλο κι ελάχιστοι θίασοι πια έχουν καταφέρει να επιβιώσουν, ένας άντρας καλείται να συγκεντώσει μια ομάδα ηθοποιών σε ένα μικρό θέατρο για να τους ανακοινώσει ότι θα ανεβάσουν τη “Μαρία Στούαρτ” του Σίλερ. Μόνο που πρέπει να τους αποκαλύψει ότι το έργο θα ανέβει υπό τη μορφή μιούζικαλ και μάλιστα διασκευασμένο από μια ατάλαντη συγκεντρωτική συγγραφέα, που όλοι τους σιχαίνονται και που βρήκε ένα φιλοβασιλικό σύλλογο για να χρηματοδοτήσει την παράστασή της. Θα καταφέρει να τους πείσει να συμμετάσχουν στο “τερατούργημά” της και με ποιο τίμημα; Είναι η οικονομική κρίση και η ανέχεια αρκετή για να ξεπουληθούν καριέρες, ήθη και αρχές;
Τι γίνεται όταν το σύμπαν συνωμοτεί για να μαζευτούν σε ένα χώρο “τα λάθη” όλου του κόσμου; Όταν οι λάθος ηθοποιοί, με λάθος έργο, στη λάθος περίοδο, με λάθος σκηνοθέτη, σε λάθος θέατρο, με λάθος χορηγό, υποχρεώνονται λόγω της οικονομικής κρίσης να ανεβάσουν ένα ανιστόρητο “ιστορικό” έργο μιας κατά λάθος συγγραφέως;
Ετερόκλητα τα πρόσωπα που καλούνται να συγκροτήσουν το θίασο, ο καθένας με τα “κουσούρια” του, τα σωματικά και ψυχολογικά του προβλήματα, που πάνω από όλα όμως προεξάρχουν τα χαρακτηριστικά των θεατρίνων. Μωροφιλοδοξίες, αλαζονείες, βεντετιλίκια, ανταγωνισμοί, αντιζηλίες, έρωτες, μίση και πάθη.
Πώς θα συνυπάρξουν μέσα στον ίδιο θίασο ένας ματαιόδοξος “εναλλακτικός” σκηνοθέτης, που προσπαθεί να μπαλώσει τις αδυναμίες του κειμένου με νεωτερισμούς και πρωτοπορίες, ένας ξεπεσμένος εργάτης του θεάτρου, που προσπαθεί να καταπολεμήσει τις νευρώσεις και τον αλκοολοσμό του, μια βουλιμική ιέρεια της τέχνης, που προσπαθεί να χάσει τα 55 κιλά που πήρε μέσα την κρίση και με τη λίμπιντό της να εκτινάσσεται στα ουράνια, μια υπερφιλόδοξη νέα Κυπραία ηθοποιός, που ζητά απεγνωσμένα την πρώτη της μεγάλη ευκαιρία στο θέατρο, μια ετοιμόγεννη υστερική πρώην σταρ σαπουνόπερας, έξαλλη που αναγκάζεται να παίξει ένα βουβό ρόλο στο έργο, ο σύζυγος της ετοιμόγεννης πρώην σταρ σαπουνόπερας, που το μόνο που θέλει είναι να καλμάρει τη σύζυγό του και να ανοίξει το δικό του pet shop, ένας ατάλαντος τσιβδός μουσικός, που κατακλέβει μουσικές παρουσιάζοντάς τις σαν δικές του, μια παντελώς ατάλαντη συγκεντρωτική θεατρική συγγραφέας, που κάνει διαρκώς το θίασο έξαλλο με τις παράλογες απαιτήσεις της, μια φιλοβασιλικιά “μαϊμού” παραγωγός και μια μανιακή καπνίστρια λεσβία, τεχνικός θεάτρου, που αποφασίζει μέσα στον ερωτικό παροξυσμό της να κόψει το τσιγάρο…
Οι θεατές παρακολουθούν και συμμετέχουν στη δημιουργία μιας παράστασης από την αρχή μέχρι το τέλος της, μέσα από τις πιο αντίξοες συνθήκες που μπορεί κανείς να φανταστεί. Όλα αυτά με πολύ γέλιο, καταιγιστικούς ρυθμούς, τρελές εξελίξεις και ανατροπές.
Η παράσταση ανέβηκε για πρώτη φορά τη σεζόν 2007-08 με τίτλο “Βασιλικοί μετά Τρούλου” στο θέατρο Μπροντγουέι σε σκηνοθεσία Βασίλη Μυριανθόπουλου με τους Μαρία Γεωργιάδου, Ζωζώ Ζάρπα, Δημήτρη Καρατζιά, Χριστίνα Λοΐζου, Φωτεινή Ντεμίρη, Χάρη Ρώμα, Γεράσιμο Σκιαδαρέση, Φανή Σπανού, Πρόδρομο Τοσουνίδη, Ευτυχία Φαναριώτη.
Με τη σημέρινη της μορφή, σε διασκευή και σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά, η παράσταση πρωτοανέβηκε τη σεζόν 2010-11, με τίτλο “Elizadeth”, στο θέατρο “Ράγες”, με τους Πολυξένη Σάββα, Τριανταφυλλιά Ταμπαλιάκη, Αναστάση Κολοβό, Δήμητρα Κολλά, Δημήτρη Καρατζιά, Μελίνα Κυριακοπούλου, Τάσο Τζιβίσκο, Αλκμήνη Σταθάτου και Αλέξανδρο Παρίση.
Tη σεζόν 2012-13 συνεχίστηκε στον πολυχώρο VΑULT με τους Σαράντο Γεωγλερή, Δήμητρα Κολλά, Παντελίτσα Λοΐζου, Παναγιώτη Μπρατάκο, Γιώργο Σεϊταρίδη, Αλκμήνη Σταθάτου, Τριανταφυλλιά Ταμπαλιάκη, Τάσο Τζιβίσκο και Φωτεινή Τσακίρη.
Η παράσταση ξεκινάει από το φουαγιέ του πολυχώρου με την προβολή του προβίντεο της παράστασης.
Συντελεστές
Διασκευή κειμένου – σκηνοθεσία: Δημήτρης Καρατζιάς
Βοηθός σκηνοθέτη: Αθανασία Κούσουλα, Δήμητρα Κολλά
Μουσική σύνθεση – επιμέλεια: Μάνος Αντωνιάδης
Στίχοι τραγουδιών: Πάνος Μπρατάκος
Αφίσα: Βαρνάβας Φιλίππου
Φωτογραφίες: Άρης Ρουπίνας (Photo Press News)
Επιμέλεια κοστουμιών: Σίμος Παπαναστασόπουλος
Ρούχα ηθοποιών: ATTRATTIVO – J.C. RAGS
Ρούχα εγκύου: Mamaca
Κοστούμια εποχής: Βίκυ Σδούγκου
Περούκες: Αλέξανδρος Λύκος
Επιμέλεια κίνησης – χορογραφίες: Βιβή Ρωμανά
Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας
Παραγωγή: BackUp
Video παράστασης: Γιώργος Κωμάκης – Χρήστος Κοντέος
* Στο video της παράστασης συμμετέχουν: Θωμάς Παλιούρας, Μάρα Μπαρόλα, Σωτήρης Ταχτσόγλου, Τζένη Θεωνά, Σύλβια Δεληκούρα, Χάρης Ρώμας, Μπέσυ Μάλφα, Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, Μυρτώ Αλικάκη, Γιώργος Χρανιώτης, Αθηνά Οικονομάκου, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Βαγγέλης Βαφείδης, Άννα Κουρή, Πάνος Βλάχος, Κατερίνα Τσάβαλου, Δημήτρης Κουρούμπαλης, Μάκης Παπαδημητρίου, Αγγελική Λάμπρη, Όθωνας Μεταξάς, Ορφέας Αυγουστίδης, Δημήτρης Λιόλιος, Πέτρος Λαγούτης, Δημήτρης Νασιούλας, Γιώργος Καπουτζίδης, Μαρία Γαλάτη, Τόνυ Δημητρίου, Θωμαίς Ανδρούτσου, Ρένια Λουιζίδου, Τζόυς Ευείδη
Διανομή
Σαράντος Γεωγλερής (Πέτρος Παπαδόπουλος)
Δήμητρα Κολλά (Λυδία Λενιόρδου)
Αναστάσης Κολοβός (Άρης Λυμπερόπουλος)
Παντελίτσα Λοίζου (Τζένη Θεοκλέους)
Πάνος Μπρατάκος (Κώστας Μάλφας)
Αλκμήνη Σταθάτου (Ντέπυ Σολωμού)
Τριανταφυλλιά Ταμπαλιάκη (Ελένη Κουρή)
Τάσος Τζιβίσκος (Έλτον Λεμπέσης)
Φωτεινή Τσακίρη (Τερέζα Λεμπέση)
Παραστάσεις
Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00
Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 50 λεπτά
Τιμές Εισιτηρίων
15€ (Κανονικό)
10€ (Μειωμένο) Φοιτητές/ Μαθητές / Σπουδαστές/ Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ)/ ΑμΕΑ/Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ)
Πληροφορίες
Πολυχώρος VAULT
Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός
Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8’ περίπου με τα πόδια)
Τηλέφωνα: 213 0356472 / 6945 993870
(για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 – 14:00 και 17:00 -21:00)
E-mail: [email protected]
* H περυσινή παρουσίαση του catisart
Ποιοι είναι αυτοί που κάποια βράδια στο Βοτανικό ενσαρκώνουν ήρωες φανταστικούς που σε κάνουν να λύνεσαι από τα γέλια; Και πόσο φανταστικοί είναι αυτοί οι ήρωες; Και ποιος πολύπλευρος και ευφάνταστος σκηνοθέτης τους σκηνοθέτησε; Είναι οι Σαράντος Γεωγλερής, Δήμητρα Κολλά, Παντελίτσα Λοΐζου, Πάνος Μπρατάκος, Γιώργος Σεϊταρίδης, Αλκμήνη Σταθάτου, Τριανταφυλλιά Ταμπαλιάκη, Τάσος Τζιβίσκος, Φωτεινή Τσακίρη και σκηνοθέτης τους ένας επινοητικός καλλιτέχνης και σεμνός εργάτης του θεάτρου, ο Δημήτρης Καρατζιάς.
Πρόκειται για τη διασκευή του «Βασιλικοί μετά τρούλου» του Χάρη Ρώμα. Το «Elizadeth», στον πολυχώρο Vault Theatre Plus, είναι μια θεότρελη κωμωδία και ταυτόχρονα ένα καυστικό και ειρωνικό σχόλιο πάνω στις σχέσεις των ηθοποιών και των συντελεστών μιας παράστασης, καθώς και στη ματαιοδοξία που επικρατεί στον κόσμο του θεάτρου.
Μια παράσταση που απευθύνεται σε κάθε κοινό, χωρίς ελιτίστικες διακρίσεις. Παράσταση με έμπνευση και καλπάζουσα φαντασία. Το κοινό δεν ζητάει το ρεαλισμό της καθημερινότητας αλλά το ανέφικτο, το διαφορετικό, το αντιφατικό. Πώς είναι δυνατόν να επιζητάς ένα ρεαλισμό που σε βυθίζει σε μια ασήμαντη πραγματικότητα, την οποία ήδη μπορεί να βιώνεις; Στο «Elizadeth», επί σκηνής δημιουργείται ένα φαντασιακό κλίμα ανελέητης σάτιρας, απελευθέρωσης και διασκέδασης, που σε παραπέμπει σ’ έναν αλλιώτικο, ακραία παράλογο κόσμο. Τα παρασκήνια της προετοιμασίας μιας παράστασης μπορεί να εξελιχθούν σ’ έναν ιδιαίτερα επικίνδυνο και… νοσηρό χώρο. Οι πρόβες μοιάζουν με επαρχιώτικο πανηγύρι, οι ηθοποιοί είναι ένα μείγμα ματαιοδοξίας, κυνισμού και προκλητικότητας, που δεν ενδιαφέρονται καθόλου ούτε για την ηθική ούτε για τη σεμνότητα. Οι αναταραχές, οι συγκρούσεις, οι κακίες, οι διενέξεις, οι τρικλοποδιές, οι ανταγωνισμοί είναι σε ημερήσια διάταξη. Όλα αυτά παρουσιάζονται με τόσο κωμικό τρόπο στη σκηνή που πρέπει να είναι κανείς από σίδερο ή από πέτρα για να αντισταθεί και να μη γελάσει.
Κάποτε θεωρούσαν ότι όσο πιο μεγάλο είναι το ταλέντο των συντελεστών μιας παράστασης, τόσο πιο επίφοβο γινόταν το θέατρο. Ε, τότε αυτή η παράσταση είναι ένας μεγάλος και ολέθριος πειρασμός. Μια γοητευτική ψυχαγωγία, πολύ επικίνδυνη. Διότι όλοι οι συντελεστές είναι απίστευτα ταλαντούχοι. Ο Δημήτρης Καρατζιάς που σκηνοθετεί με δαιμονικό ρυθμό την παράσταση. Η Φωτεινή Τσακίρη που υποδύεται την παρανοϊκή συγγραφέα με δύναμη, ένταση και φοβερό χιούμορ. Μια εξαιρετική και καλλιεργημένη ηθοποιός που φέρει εις πέρας με πλήρη επιτυχία ένα ρόλο κόντρα στην προσωπικότητά της. Οι Σαράντος Γεωγλερής, Παντελίτσα Λοΐζου, Πάνος Μπρατάκος, Αλκμήνη Σταθάτου, Τριανταφυλλιά Ταμπαλιάκη, Τάσος Τζιβίσκος είναι απολαυστικοί στους περίπλοκους ρόλους τους. Καλλιτέχνες με εκπληκτική σκηνική συμπεριφορά, κωμικότητα και φαντασία. Ο Γιώργος Σεϊταρίδης είναι ηθοποιός επιπέδου. Έχει θεατρικότητα, αμεσότητα, αντίληψη και γίνεται απευθείας αρεστός στο κοινό. Η Δήμητρα Κολλά με ενθουσίασε. Σπάνια και συναρπαστική. Διαπρέπει στη σκηνή. Είναι αστείρευτη. Η κίνησή της, οι εκφράσεις της, η οξύνοιά της, η επινοητικότητά της, η επικοινωνία της με τους συμπαίχτες της και το κοινό δηλώνουν μια ανεξάντλητη κωμική φλέβα. Πιστεύω πως είναι μια γνήσια αριστοφανική ηθοποιός. Με έμπνευση η μουσική σύνθεση του Μάνου Αντωνιάδη και απόλυτα ταιριαστή η επιλογή των τραγουδιών. Λειτουργικά τα κοστούμια του Σίμου Παπαναστασόπουλου. Αφαιρετικά, λιτά και καλοφτιαγμένα τα σκηνικά της Δέσποινας Χαραλάμπους.
H υπόθεση
Αθήνα, 2015. Πέντε χρόνια μετά την έκρηξη της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και η ανεργία στον κλάδο των ηθοποιών έχει φτάσει στο 92%. Οι τηλεοπτικές σειρές έχουν αφανιστεί, το Εθνικό Θέατρο πέρασε στην κατοχή του ΙΚΕΑ, η Λυρική και το Κρατικό έγιναν σούπερ μάρκετ, οι πρωταγωνιστές του θεάτρου και της τηλεόρασης τώρα ψήνουν σουβλάκια, καθαρίζουν σκάλες, παίζουν κιθάρα και ακορντεόν στους δρόμους, πουλάνε λαχεία, προκειμένου να επιβιώσουν.
Κι ενώ το ένα θέατρο κλείνει μετά το άλλο κι ελάχιστοι θίασοι πια καταφέρνουν να ανεβάζουν παραστάσεις, ένας ηθοποιός καλείται να συγκεντρώσει μια ομάδα συναδέλφων του σε ένα μικρό θέατρο για να τους ανακοινώσει ότι θα ανέβει η «Μαρία Στούαρτ» του Σίλερ και αυτοί έχουν επιλεγεί για τη διανομή.
Μόνο που πρέπει να μαζέψει το κουράγιο του και να τους αποκαλύψει επίσης ότι το έργο θα ανέβει υπό τη μορφή αμφιλεγόμενου μιούζικαλ. Το διασκευάζει μάλιστα μια ανισόρροπη συγγραφέας, που οι πάντες απεχθάνονται και η οποία -άγνωστο προς το παρόν πώς- βρήκε ένα σύλλογο για να χρηματοδοτήσει την παράστασή της. Θα καταφέρει να τους πείσει να συμμετάσχουν στο «τερατούργημά» της και με ποιο τίμημα; Είναι η οικονομική κρίση, η πείνα και η ανέχεια αρκετή για να ξεπουληθούν σταδιοδρομίες, ήθη και αρχές;
Τι γίνεται όμως όταν και οι ηθοποιοί έχουν τα θέματά τους; Όταν ανεκδιήγητοι χαρακτήρες, προβληματικοί, με εθισμούς, απωθημένα και νευρώσεις καλούνται να υπηρετήσουν ένα ανεκδιήγητο έργο, σε ανεκδιήγητη χρονική περίοδο, με το χειρότερο σκηνοθέτη που κυκλοφορεί, σε ανεκδιήγητο θεατρικό χώρο, υποχρεώνονται λόγω κρίσης να ανεβάσουν ένα ανιστόρητο «ιστορικό» έργο μιας ανεκδιήγητης συγγραφέως; Και ποιοι είναι οι μυστηριώδεις χορηγοί που δεν φείδονται χρημάτων για να παρουσιαστεί το θεατρικό ανοσιούργημα;
Ετερόκλητα πρόσωπα εμφανίζονται επί σκηνής. Το καθένα με τα κουσούρια του. Πάνω από όλα όμως προεξάρχουν οι παιδικές αρρώστιες των θεατρίνων. Μωροφιλοδοξίες, αλαζονείες, βεντετισμοί, αντιζηλίες, έρωτες, μίση και πάθη.
Οι θεατές παρακολουθούν τη δημιουργία της ιδιότυπης παράστασης από την αρχή μέχρι το τέλος της, μέσα από τις πιο αντίξοες συνθήκες που μπορεί κανείς να φανταστεί. Όλα αυτά με απίθανο γέλιο, καταιγιστικούς ρυθμούς, τρελές εξελίξεις και ανατροπές.
«Oποιαδήποτε τρανταχτή ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις είναι εντελώς συμπτωματική!», επισημαίνεται στο πρόγραμμα της παράστασης. Γεγονός που, για ευνόητους λόγους, έχει τη σημασία του.
Η παράσταση ανέβηκε για πρώτη φορά τη σεζόν 2007-08 με τίτλο «Βασιλικοί μετά Τρούλου» στο θέατρο «Μπροντγουέι» σε σκηνοθεσία Βασίλη Μυριανθόπουλου με τους Μαρία Γεωργιάδου, Ζωζώ Ζάρπα, Δημήτρη Καρατζιά, Χριστίνα Λοΐζου, Φωτεινή Ντεμίρη, Χάρη Ρώμα, Γεράσιμο Σκιαδαρέση, Φανή Σπανού, Πρόδρομο Τοσουνίδη, Ευτυχία Φαναριώτη.
Με τη σημερινή της μορφή η παράσταση ανέβηκε τη σεζόν 2010-11, με τίτλο «Elizadeth», στο θέατρο «Ράγες» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά, με τους Πολυξένη Σάββα, Τριανταφυλλιά Ταμπαλιάκη, Αναστάση Κολοβό, Δήμητρα Κολλά, Δημήτρη Καρατζιά, Μελίνα Κυριακοπούλου, Τάσο Τζιβίσκο, Αλκμήνη Σταθάτου και Αλέξανδρο Παρίση.
Ηθοποιοί
Σαράντος Γεωγλερής, Δήμητρα Κολλά, Παντελίτσα Λοΐζου, Πάνος Μπρατάκος, Γιώργος Σεϊταρίδης, Αλκμήνη Σταθάτου, Τριανταφυλλιά Ταμπαλιάκη, Τάσος Τζιβίσκος, Φωτεινή Τσακίρη
Συντελεστές
Συγγραφέας: Χάρης Ρώμας
Διασκευή κειμένου – σκηνοθεσία: Δημήτρης Καρατζιάς
Βοηθός σκηνοθέτη: Αθανασία Κούσουλα
Μουσική σύνθεση – διασκευές τραγουδιών: Μάνος Αντωνιάδης
Στίχοι τραγουδιών: Πάνος Μπρατάκος
Σκηνικά – αφίσα – φωτογραφίες: Δέσποινα Χαραλάμπους
Επιμέλεια κοστουμιών: Σίμος Παπαναστασόπουλος
Επιμέλεια κίνησης – χορογραφίες: Βιβή Ρωμανά
Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας.
Παραγωγή – Video παράστασης: Γιώργος Κωμάκης – Χρήστος Κοντέος
Πληροφορίες
Πού: Πολυχώρος Vault Theatre Plus, Μελενίκου 26, Βοτανικός (τηλ. 213 0356472)
Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 40 λεπτά