Cat Is Art

Ελένη Χατζηαργύρη. Αποκάλυψις, έξοχη, συγκλονιστική, με ευσυνειδησία, χωρίς προσποίηση…

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

Η Ελένη Χατζηαργύρη (Χαλκίδα, 9 Νοεμβρίου 1923 – 1 Οκτωβρίου 2004), το γένος Γαρυφαλλίδου, ήταν ηθοποιός του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης.
Η οικογένειά της καταγόταν από την Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε θέατρο με καθηγητή τον Κάρολο Κουν. Διακρίθηκε για τις ερμηνείες της κυρίως σε δραματικούς θεατρικούς ρόλους.
Την καριέρα της στο θέατρο ξεκίνησε ως φοιτήτρια, τον Νοέμβριο του 1942, και έχοντας ήδη παντρευτεί τον Κώστα Χατζηαργύρη, του οποίου το επίθετο κράτησε στην υπόλοιπη ζωή της. Πρωτοεμφανίστηκε στο Θέατρο Τέχνης στο θεατρικό έργο Rosmersholm του Ίψεν στο ρόλο της Rebecca West.

***

Άλκηστις (1968) Εθνικό Θέατρο, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου. Άλκηστις”. Από αριστερά: Άννα Παναγιωτοπούλου (Αδελφή του Εύμηλου), Ελένη Χατζηαργύρη (Άλκηστις), Σταμάτης Φασουλής (Εύμηλος).

 

ΡΟΣΜΕΡΣΧΟΛΜ, του Ερρίκου Ίψεν
Από το Θέατρο Τέχνης, το 1942

«Αποκάλυψις η χαριτωμένη κ. Χατζηαργύρη. Πλήθος προσόντα θεατρικά. Παράστημα, μορφή, φωνή, αλλά και ταλέντο υποκριτικό μιας θαυμασίας λιτότητος. Προβλέπω μεγάλο μέλλον».

Σπύρος Μελάς

***

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΑΔΕΛΦΕΣ, του Άντον Τσέχοφ
Από το Εθνικό Θέατρο, το 1951

«Η Κα Χατζηαργύρη, ήταν έξοχη, συγκλονιστική, και στις σκηνές του βουβού σπαραγμού, και στις σκηνές των εκρήξεων».

Άλκης Θρύλος

***

ΗΛΕΚΤΡΑ, του Σοφοκλέους
Από το Εθνικό Θέατρο, το 1978

«Στον επώνυμο ρόλο η κ. Ελένη Χατζηαργύρη, με την ευσυνειδησία που χαρακτηρίζει την κάθε εργασία της, έσπασε το φράγμα των καλλιτεχνικών ειδικοτήτων της και μας έδωσε την καλύτερη έως σήμερα προσφορά της στην αρχαία τραγωδία».

Άλκ. Μαργαρίτης

***

 

Άλκηστις (1968) Εθνικό Θέατρο, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου. Άλκηστις”. Από αριστερά: Άννα Παναγιωτοπούλου (Αδελφή του Εύμηλου), Ελένη Χατζηαργύρη (Άλκηστις), Σταμάτης Φασουλής (Εύμηλος).

 

Ο ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΣ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ, του Μοντερλάν
Από το Εθνικό Θέατρο, το 1981

«Η κ. Χατζηαργύρη έδωσε τον καλύτερο, ίσως, ρόλο της με την Ιωάννα την τρελή με λόγο μέσα στο λόγο, με σιωπή μέσα στη σιωπή, χωρίς ίχνος προσποίηση, απλά, όχι απλοϊκά, έφτασε στο βάθος της τρέλας, δηλαδή στο βάθος της αθωότητας, εκεί που συναντιέται το άγιο με το μιαρό και η σοφία με τη νήπια σκέψη».

Κ. Γεωργουσόπουλος

 

 

 

 

 

 

Εκτύπωση
Παναγιώτης ΜήλαςΕλένη Χατζηαργύρη. Αποκάλυψις, έξοχη, συγκλονιστική, με ευσυνειδησία, χωρίς προσποίηση…

Related Posts