Η μη-κερδοσκοπική γκαλερί State of Concept παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση του Αιγυπτίου καλλιτέχνη Basim Magdy στην Ελλάδα, με τίτλο Our Shadows Gasped at the Sight of Their Own Multiplying Shadows (Οι Σκιές μας, έμειναν άφωνες μπροστά στις δικές τους πολλαπλασιαζόμενες Σκιές).
H έκθεση αποτελείται από το βίντεο The Dent, ανάθεση του Abraaj Group Art Prize 2014 που παρουσιάστηκε στην Art Dubai τον Μάρτιο του 2014, ένα νέο φωτογραφικό έργο ανάθεση της State of Concept, και την παρουσίαση της σειράς 160 φωτογραφιών με τη μορφή slides “Ανάλυση 240 δευτερολέπτων για την Αποτυχία και την Ελπίδα”.
Στο The Dent, ο Magdy χρησιμοποιεί υλικό από γυρίσματα στο Παρίσι, τη Νέα Υόρκη, τη Βενετία, την Πράγα, τη Βασιλεία, το Κεμπέκ, τις Βρυξέλλες και άλλες τοποθεσίες, δημιουργώντας την αφήγηση μιας ανώνυμης πόλης που θα μπορούσε να αφορά και την Αθήνα. Το σουρεαλιστικό του φιλμ περιγράφει τους κατοίκους αυτής της πόλης, τα όνειρά τους και τις απογοητεύσεις τους, καθώς αποζητούν διεθνή φήμη. Αιτούνται να φιλοξενήσουν τους Ολυμπιακούς, και αγοράζουν σπάνια αρχαιολογικά θεάματα, αλλά εν τέλει οδηγούνται στην αποτυχία. Προσπαθούν ξανά, μέχρι που αποδέχονται ότι η μοίρα είναι ο ανίκητος εχθρός τους. Το βίντεο μοιάζει σαν μια ωδή στην ελπίδα αλλά και στην ανθρώπινη ιδιότητα να επαναλαμβάνει τα ίδια λάθη, παρουσιασμένη μέσα από το οπτικό ημερολόγιο του Magdy, που μας μεταφέρει από ένα γιαπί, στο μάτι ενός ελέφαντα, κάτω από την επιρροή μιας ακαθόριστη μουσικής υπόκρουσης και μιας αφήγησης σε δικό του κείμενο.
Στο έργο “Ανάλυση 240 δευτερόλεπτων για την Αποτυχία και την Ελπίδα” ο Magdy παρουσιάζει 160 φωτογραφίες με τη μορφή slides. Οι φωτογραφίες, τραβηγμένες μέσα σε ένα μήνα και επεξεργασμένες με κοινά οικιακά χημικά, παρουσιάζουν ένα κατεστραμμένο κτίσμα που μετατρέπεται σε ένα νέο κτήριο. Γι’ αυτή τη διαδικασία ο Magdy επέλεξε διάφορα υγρά για να επεξεργαστεί τις φωτογραφίες όπως ξύδι, coca cola κ.α., που χρησιμοποιούνται σαν αντίδοτα στα δακρυγόνα σε όλη τη Μέση Ανατολή εδώ και περίπου τρία χρόνια, από την έναρξη της Αραβικής Άνοιξης. Η έννοια της αναδόμησης, μέσω μιας αίσθησης του παραλόγου, παρουσιάζεται μέσα από ένα χρωματικά εντυπωσιακό φάσμα.
Ο Basim Magdy γεννήθηκε στην Assiut της Αιγύπτου το 1977. Ζει στη Βασιλεία και στο Κάιρο. Χρησιμοποιώντας ποικιλία νέων μέσων, κατασκευάζει αφηγηματικές δομές που εξερευνούν το χώρο μεταξύ πραγματικότητας και της συμβολής της μυθοπλασίας, στην επιστήμη, την ιστορία, τον πολιτισμό και τη διάδοση της γνώσης. Το έργο του στο σύνολό του, παρουσιάζει το χρόνο και την ιστορία ως αβεβαιότητες, μέσα από τις οποίες μας καλεί να ψάξουμε τι πήγε λάθος.
Επιλεγμένες εκθέσεις περιλαμβάνουν: 13η Μπιενάλε Κωνσταντινούπολης, Dissident Futures στο Yerba Buena Center for the Arts στο Σαν Φρανσίσκο, Μπιενάλε της Sharjah, Ατομική έκθεση Confronting the Monster in a Monster Costume στο Centre Culturel Suisse στο Παρίσι (2013), La Triennale στο Palais de Tokyo στο Παρίσι, Transmediale στο Haus der Kulturen der Welt στο Βερολίνο (2012), Rencontres Internationales στο Centre Pompidou στο Παρίσι (2011), Kunsthalle Wien, Kunsthaus Baselland, Βασιλεία 2009 κ.α. Έχει κερδίσει το βραβείο Abraaj στο Art Dubai (2014) και ήταν υποψήφιος για το Future Generation Art Prize, Κίεβο/Βενετία (2012).
Για το έργο του έχουν γράψει έγκριτα περιοδικά τέχνης, όπως τα Art Forum, Art in America, Frieze, Modern Painters, Flash Art αλλά και εφημερίδες όπως οι New York Times.
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στο [email protected] και στα +302130318576 και +306945472694.
Basim Magdy
“Our Shadows Gasped at the Sight of their Own Multiplying Shadows”
6 Ιουνίου – 6 Σεπτεμβρίου 2014
Εγκαίνια 6 Ιουνίου, 8 μ.μ.
***
State of Concept is happy to present the first solo exhibition of Egyptian artist Basim Magdy in Greece, entitled “Our Shadows Gasped at the Sight of Their Own Multiplying Shadows”.
The exhibition consists of the film “The Dent, 2014”, commissioned by the Abraaj Group Art Prize 2014 and presented in Art Dubai in March 2014, a new photographic work commissioned by State of Concept, and the work “A 240 second analysis for Failure and Hopefulness (With Coke, Vinegar and Other Tear Gas Remedies), 2012”.
In “The Dent”, Magdy uses Super 16 mm footage shot in Paris, New York, Venice, Prague, Basel, Brussels and other locations, creating a fictional narrative about an unnamed city that might very well refer to Athens. His surrealistic film describes its inhabitants, their dreams and their disappointments as they crave for international fame. They apply to host the Olympics and purchase rare archaeological spectacles, only to find themselves tricked into failing. They try again until they finally accept that fate is their unbeatable enemy. The film seems like an ode to hope but also to the human condition of repeating the same mistakes, presented via Magdy’s visual calendar, where we are transferred from a construction site to an aging lonesome elephant with nothing to lose, under the influence of an undefined musical orchestration and a narration of his own texts.
In the work “A 240 second analysis for Failure and Hopefulness” Magdy presents 160 photographs in the form of slides. Shot over a period of one month and developed through an elaborate process of exposure to common household chemicals, the images depict a demolition site as it emerges into a construction one. For this process, Magdy has selected liquids such as vinegar, coca cola and others, which have been used as anti tear–gas remedies by demonstrators throughout the Middle East over the past few years. Once applied to the slide film, the household chemicals distort the color palette of the slides in unusual ways, resulting in an unlimited number of variations. The notion of reconstruction and a sense of the absurd, is presented through an impressive colour prism.
Basim Magdy was born in Assiut, Egypt 1977. Lives in Basel and Cairo. Using a variety of media, he constructs narrative structures that explore the space between reality and fiction’s contribution to science, history, culture and the dissemination of knowledge.
Selected shows include 13th Istanbul Biennial; Jogja Biennial, Yogyakarta, Indonesia; Dissident Futures, Yerba Buena Center for the Arts, San Francisco; Solar, The High Line, New York; Sharjah Biennial, Confronting the Monster in a Monster Costume, Centre Culturel Suisse, Paris 2013; Future Generation Art Prize, PinchukArtCentre, Kiev; La Triennale, Palais de Tokyo, Paris; Transmediale, Haus der Kulturen der Welt, Berlin 2012; Rencontres Internationales, Centre Pompidou, Paris; Kunsthalle Wien, Vienna; Institut Mathildenhöhe, Darmstadt; D-O ARK Biennial, Konjic, Bosnia and Herzegovina; MASS MoCa, North Adams 2011; Ateliers de Rennes Biennale, Rennes 2010; Kunsthaus Baselland, Basel 2009; Museo de Arte Contemporáneo, Vigo 2008; Centro Andaluz de Arte Contemporáneo, Seville; Le Fresnoy, Tourcoing 2007; Sala Rekalde, Bilbao; Neue Kunsthalle St. Gallen and Art in General, NY among others. He is the winner of the Abraaj Art Prize, Dubai 2013 and was shortlisted for the Future Generation Art Prize, Kiev/Venice 2012. In 2014 his work will appear in La Biennale de Montreal and MediaCity Seoul Biennial and in a solo show at Art in General, New York among others.
His work has appeared in Art Forum, Art in America, Frieze, Modern Painters, Flash Art and in newspapers such as the New York Times.
For more information please contact [email protected] and +302130318576, +306945472694
June 6 – September 6, 2014
Opening June 6, 8 pm