Caerus Ensemble
Το διεθνές Caerus Chamber Ensemble, αποτελούμενο από τους Ιόνιαν Ηλία Καντέσα, Pablo Hernán Benedí, Lily Francis, Vashti Hunter και Noam Greenberg, θα ταξιδέψει στην Καλαμάτα για μία σειρά τριών συναυλιών, κατά τη διάρκεια των οποίων θα μοιραστούν τη σκηνή του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας με τους Καλαματιανούς παραδοσιακούς μουσικούς Νικόλα Παλαιολόγο και Διοτίμα Σπαντιδέα, με το καλαματιανό Γυναικείο Φωνητικό Σύνολο «Μελίφωνο», καθώς και με άλλους καλλιτέχνες.
Το Caerus Chamber Ensemble ιδρύθηκε το 2017 και αντιστέκεται στο πέρασμα του χρόνου αποτυπώνοντας τη στιγμή. Εμπνευσμένο από τον “Καιρό”, έναν θρησκευτικό και φιλοσοφικό όρο της ελληνικής αρχαιότητας για τη σωστή, διακριτή χρονική στιγμή μιας απόφασης και, επίσης, τη σχετική θεότητα στη μυθολογία, αυτό το μοναδικό σύνολο αποτελείται από εξαιρετικούς οργανοπαίκτες της νέας ευρωπαϊκής γενιάς μουσικών, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Ιόνιαν Ηλία Καντέσα. Το σύνολο μεταφέρει το πνεύμα του “Καιρού” στη μουσική, δημιουργώντας κάτι μοναδικό και απρόβλεπτο: μουσική που προκύπτει από την «καίρια», μη επαναλαμβανόμενη χρονική στιγμή. Ως ευέλικτο σύνολο, μπορεί να ερμηνεύσει προγράμματα με διαφορετικές ενορχηστρώσεις. Ο σχεδιασμός των προγραμμάτων αποκτά έτσι τη μεγαλύτερη ελευθερία και συνάφεια με το παρόν. Οι νέοι καλλιτέχνες μοιράζονται την κοινή επιθυμία να ερμηνεύουν έργα μουσικής δωματίου στο ύψιστο καλλιτεχνικό επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτό, ο καθένας λειτουργεί ως σολίστας και, ταυτόχρονα, ως ευαίσθητο μέρος μιας κοινότητας.
Antitheseis – Caerus Ensemble & Νικόλας Παλαιολόγος
Τρίτη 03.09.2024, 20:00, Μέγαρο Χορού Καλαμάτας (studio)
ΕΙΣΟΔΟΣ 10/5 €
-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-
Henry Purcell (1659–1695): Μια επιλογή από τις «Φαντασίες» για κουαρτέτο εγχόρδων, Z.732–747 (ca. 1680)
Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα – βιολί
Pablo Hernán Benedí – βιολί
Lily Francis – βιόλα
Vashti Hunter – βιολοντσέλο
Νικόλας Παλαιολόγος (*1984): Κιουρντί Σεμάι (2012)
Αντώνης Κυριαζής (μέσα του 19ου αι.–1925): Χιτζάζ Μαντηλάτος
Πέτρος Πελοποννήσιος (1730–1778): Νιχαβέντ Σεμάι
Kevser Hanim (1887–1963): Νιχαβέντ Λόνγκα
Νικόλας Παλαιολόγος (*1984): Διοτίμα (2022)
Νικόλας Παλαιολόγος (*1984): Χαρματάν (2022)
Kemani Sebuh Efendi (1828–1894): Κιουρντιλί Χιτζαζκιάρ Λόνγκα
Νικόλας Παλαιολόγος – ούτι, ταμπουράς, ραμπάμπ & τοξωτός ταμπουράς
Διοτίμα Σπαντιδέα – κανονάκι
– ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ-
Germaine Tailleferre (1892–1983): Κουαρτέτο εγχόρδων (1919)
-
Modéré
-
Intermède
-
Final. Vif – Très rythmé – Un peu plus lent
Lily Francis – βιολί
Pablo Hernán Benedí – βιολί
Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα – βιόλα
Vashti Hunter – βιολοντσέλο
Gabriel Fauré (1845–1924): Κουαρτέτο εγχόρδων, Op.121 (1923–1924)
-
Allegro moderato
-
Andante
-
Allegro
Pablo Hernán Benedí – βιολί
Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα – βιολί
Lily Francis – βιόλα
Vashti Hunter – βιολοντσέλο
Suite Case – Caerus Ensemble & Μελίφωνο
Παρασκευή 06.09.2024, 20:00, Μέγαρο Χορού Καλαμάτας
(μεγάλη αίθουσα) – ΕΙΣΟΔΟΣ 10/5 €
-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-
Giovanni Sollima (*1962): “Suite Case” για δύο βιολιά (2016)
-
Wood (Moderato)
-
B275 (Allegro assai)
-
Alleluja (Allegro)
Pablo Hernán Benedí & Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα – βιολιά
Στάθης Γυφτάκης (*1967): Agnus Dei (2022)
Eric Whitacre (*1970): The Seal Lullaby (2008)
Παραδοσιακό Βουλγαρίας: Kaval Sviri
Παραδοσιακό Σερβίας: Niška Banja
Jim Papoulis (*1961): Sililiza (2012)
Παραδοσιακό Δράμας: Κοίτα με γλυκιά μου αγάπη, μετ. Ελένη Σινιάρη
Παραδοσιακό Θράκης: Το Μαργούδι, μετ. Kωνσταντίνος Μάτης
Γυναικείο Φωνητικό Σύνολο «Μελίφωνο» Extended
Αθανασία Κυριακίδου – διεύθυνση
Κατερίνα Παλαιολόγου, Βίκη Βασιλειάδη, Φωτεινή Αράπη, Γεωργία Κοτσιμπού, Πολυτίμη Αναγνωστοπούλου, Μαρία Τσερπέ, Ελένη Γκίνη, Ελένη Λούρα, Μάρτζυ Μιχαήλ, Σοφία Κατσουλέα, Βούλα Μαυρέα, Νίκη Γρηγοροπούλου, Ζωή Κλείδωνα, Γεωργία Τσόμπου, Βασιλική Μουλουχάκου, Σταυρούλα Δαμήλου, Κατεριλένα Σταματελοπούλου, Λένα Αγγελέτου, Τώνια Δικαίου, Ελένη Περτσελάκη, Ιρένα Χολιαστού, Εύα Κουφαλάκου, Γιάννης Γαραντζιώτης, Αλέξανδρος Φουκαράς, Κώστας Αναγνωστόπουλος, Παναγιώτης Τζουμάκης, Νίκος Μιχαλόπουλος, Μιχάλης Καναβός
– ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ-
Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791): Κουαρτέτο με πιάνο No. 2 σε Μι-ύφεση μείζονα, K.493 (1786)
-
Allegro
-
Larghetto
-
Allegretto
Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα – βιολί
Pablo Hernán Benedí – βιολί
Vashti Hunter – βιολοντσέλο
Noam Greenberg – πιάνο
Johannes Brahms (1833–1897): Κουιντέτο με πιάνο, Op.34 (1864)
-
Allegro non troppo
-
Andante, un poco Adagio
-
Scherzo. Allegro – Trio
-
Finale. Poco sostenuto – Allegro non troppo
Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα – βιολί
Pablo Hernán Benedí – βιολί
Lily Francis – βιόλα
Vashti Hunter – βιολοντσέλο
Noam Greenberg – πιάνο
Poepic – Caerus Ensemble & co.
Σάββατο 07.09.2024, 20:00, Μέγαρο Χορού Καλαμάτας (studio)
ΕΙΣΟΔΟΣ 10/5 €
-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-
Στάθης Γυφτάκης (*1967): “Me gustas cuando callas” για αφηγητή και πιάνο, Op.61 (2009)
Βασισμένο στο ποίημα 15 του Pablo Neruda
Noam Greenberg – πιάνο
Pablo Hernán Benedí – αφήγηση
Fazıl Say (*1970): Σονάτα για βιολοντσέλο και πιάνο «Τέσσερεις πόλεις», Op.41 (2012)
-
Sivas
-
Hopa
-
Ankara
-
Bodrum
Indira Rahmatulla – βιολοντσέλο
Lidiia Nochovska – πιάνο
– ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ-
George Enescu (1881–1955): Κουιντέτο με πιάνο, Op.29 (1940)
-
Con moto molto moderato – Andante sostenuto e cantabile
-
Vivace, ma non troppo – A tempo, un poco più animato
Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα – βιολί
Pablo Hernán Benedí – βιολί
Lily Francis – βιόλα
Vashti Hunter – βιολοντσέλο
Noam Greenberg – πιάνο
|