Της Ειρήνης Αϊβαλιώτου
Στις 7 Ιουνίου του 2002 ένα από τα πιο έξυπνα και χαρισματικά πλάσματα της γενιάς μας έπαιρνε την πορεία για την άλλη ζωή. Η Μαλβίνα, η αήττητη, μια φιλόσοφος της εποχής μας, ένα σπινθηροβόλο πνεύμα που άφησε εποχή, μια γυναίκα με έντονη ιδιοσυγκρασία, εγκατέλειψε τον κόσμο ηττημένη από τον καρκίνο…
Αρθρογράφος, συγγραφέας, απίστευτη μαγείρισσα, αρχισυντάκτρια και παρουσιάστρια σατιρικών δελτίων ειδήσεων, ακόμη και ρεμπέτισσα σε πάλκο για λίγους μήνες, η Μαλβίνα Κάραλη υπήρξε μια θυελλώδης προσωπικότητα που αποτέλεσε σχολή για δημοσιογράφους και όχι μόνο. Γενναιόδωρη, σαρωτική, αναντικατάστατη. Μετέτρεψε ακόμη και τις δύσκολες μέρες της χημειοθεραπείας όταν έδινε τη μάχη με τον καρκίνο στη Νέα Υόρκη και στην Αθήνα σε υλικό για σκέψη, καύσιμο και κείμενα που διαβάζονται ακόμη απνευστί.
Η Μαλβίνα Κάραλη (Τερψιθέα Πειραιά, 3 Φεβρουαρίου 1952), γεννημένη ως Μαρία Ελένη Σακκά, ήταν συγγραφέας, σεναριογράφος, δημοσιογράφος και παρουσιάστρια. Καταγόταν από τα Ψαρά από τον πατέρα της και από την πλευρά της μητέρας της από την Πύλο. Η ψαριανή οικογένεια από γιαγιά της είχε ρίζες από τους “Λεοντή”, από την οποία οικογένεια Λεοντή και ο Ιωάννης Λεοντής, μετ’ ονομαζόμενος με το ψευδώνυμο Ιωάννης Βαρβάκης.
Η Μαλβίνα ήταν το πρώτο από δεύτερο γάμο παιδί του πατέρα της. O Ψαριανός παππούς της Γιώργης Σακκάς, ήταν ναύαρχος του Πολεμικού Ναυτικού (τότε Β.Ν.) και η μητέρα της δασκάλα, το γένος Ιωάννη Χαρίτου, την οποία γνώρισε ο πατέρας της σε μετάθεσή του από την “Τράπεζα της Ελλάδος” στην Πύλο το 1950.
Ο αδελφός της Γιώργης-Αλκίνοος Σακκάς, ως παλαίμαχος της Λυρικής Τέχνης, απαντάται ευρέως στο διαδίκτυο, στην προσπάθεια καθιέρωσης της ΛΑ.ΤΗ.Ο. (Λαϊκή Τηλεπιμόρφωση Όπερας), παιδαγωγικού μέσου για την ενημέρωση του νεολαίου Ελληνικού κοινού πάνω στην Όπερα.
Έκανε τρεις γάμους και απέκτησε τρία παιδιά. Ο πρώτος γάμος της ήταν με τον βιβλιοχαρτοπώλη Ευάγγελο Κάραλη, ο δεύτερος με τον σκηνογράφο Γιώργο Πάτσα και ο τελευταίος με τον συγγραφέα Διονύση Χαριτόπουλο.
Κείμενά της φιλοξένησαν η Απογευματική, η Ελευθεροτυπία, το Φαντάζιο, τα Επίκαιρα, η Γυναίκα, το Κλικ, το Ο1, το Symblo του Επενδυτή. Τηλεοπτικά έχει αφήσει ιστορία κυρίως με τις απολύτως προσωπικές και ξεχωριστές συνεντεύξεις επωνύμων που έκανε στο Seven και βέβαια με τα σατιρικά δελτία ειδήσεων Malvina Line (ΣΚΑΪ), Malvina Hostess (Mega), Μalvina Rixten.
Έγραψε τα βιβλία «Αθώος σαν αγαπημένος» (εκδ. Καστανιώτη), «Τα κορίτσια της Σαβάνα» (εκδ. Νεφέλη), «Πιο πολύ, πιο πολλοί» (εκδ. Αστάρτη), τη συλλογή δημοσιευμάτων «Ο έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες» από την περίοδο 1989-1996 (εκδ. Κάκτος) και σειρά πέντε βιβλίων μαγειρικής υπό τον γενικό τίτλο «Η κουζίνα της Μαλβίνας-Μαλβινέζικα» (εκδ. Αστάρτη). Επίσης, έγραψε τη μυθιστορηματική βιογραφία της Αλίκης Βουγιουκλάκη («Γλυκό κορίτσι»).
Έφυγε από τη ζωή την Παρασκευή 7 Ιουνίου του 2002 ύστερα από πολύμηνη μάχη.
Μερικές από τις περίφημες ατάκες της
1. «Κοίτα μικρέ, ξέρω πως αν μου πάρεις τον έρωτα από μέσα μου, θα μου πάρεις τη ζωή μαζί. Θα με στριμώξεις και θα με ταπεινώσεις άγρια μ’ αυτόν τον τρόπο»
2. «Δεν υπάρχουν πλούσιοι και φτωχοί, έξυπνοι και χαζοί, όμορφοι και άσχημοι. Υπάρχουν μόνο άνθρωποι που αγαπήθηκαν και άνθρωποι που δεν αγαπήθηκαν»
3. «Ή είμαι ερωτευμένη και δυστυχώ με τρόπο αστείο ή είμαι λογική και πλήττω θανάσιμα»
4. «Άντρας είναι αυτός που σου διασφαλίζει μια τέτοια γυναικεία, προστατευμένη ζωή, ώστε αν χρειαστεί να την αφηγηθείς στη μάνα σου, να μην ντραπείς, να μην ανησυχήσει»
5. «Σημασία δεν έχει μόνο ποιον αγαπάς, αλλά με ποιον μπορείς να είσαι ο πραγματικός εαυτός σου. Εγώ έτσι είμαι μαζί σου και ξέρω πως με μένα είσαι ο εαυτός σου και θα είμαι ο υπασπιστής σου σε κάθε πετροπόλεμο»
6. «Χίλιοι άνθρωποι μέσα στο μπαρ και είναι άδειο. Κανένας. Μπαίνει ο έρωτάς σου, τότε μόνο χίλιοι ένας. Οι χίλιοι απλώς κομπάρσοι»
7. «Εγώ γλίτωσα και δεν είμαι πλέον σαν κι εσάς. Και χόρτασα. Και λεφτά. Και οικογένεια κι αγάπη. Κυρίως αγάπη. Εγώ, που μέχρι πέρυσι, αν με άγγιζες ακόμα και εξ αποστάσεως, ούρλιαζα “πίσω μου σ’ έχω σατανά”. Εγώ χόρτασα. Ένα χειμώνα αγάπη. Μια άνοιξη ελπίδα. Κι ένα καλοκαίρι προοπτική. Ολόκληρο προοπτικές. Εγώ, η ξεγραμμένη. Χρειάστηκε να ξεγραφτώ για να μπορέσω και να συμμορφωθώ και να αγαπήσω και να αγγίξω και να ανταποδώσω και τα πάντα»
8. «Κυβέρνηση που λυσσά να κρατηθεί στην εξουσία σε χώρα πτωχευμένη, είτε έχει ακόμα περιθώρια να φάει είτε φοβάται τη φυλακή. Καρατσεκαρισμένο»
9. «[Ο σύγχρονος, μέσος Έλληνας] κατατρώγεται απ’ τον πόθο για τον γεμάτο ψυγειοκαταψύκτη, από τον πόθο να κάνουμε όλα τα παιδιά δικηγόρους και γιατρούς, από τον πόθο να διασφαλίσει τη θλιβερή του πυρηνική, μικρή οικογενειούλα πίσω από την πόρτα»
10. «Όταν έχεις σταθερές βάσεις, καλή ανατροφή, σωστές δομές χαρακτηριολογικές τη χάνεις την αξιοπρέπεια στον έρωτα. Διαφορετικά είσαι βλάκας»
11. «Ο κόσμος, λοιπόν, χωρίζεται σε δύο κατηγορίες –καρατσεκαρισμένο: σ’ αυτούς που έχουν πρόβλημα και σ’ αυτούς που είναι πρόβλημα. Αυτοί που είναι πρόβλημα συνήθως ακουμπάνε σε κάποιους άλλους που στη συνέχεια έχουν πρόβλημα από αυτούς που είναι πρόβλημα. Όταν όμως αυτοί που έχουν πρόβλημα παρατρομάξουνε και ψιλοαδειάσουν αυτούς που είναι πρόβλημα, τότε αυτοί που είναι πρόβλημα, δεν είναι πια πρόβλημα, αλλά είναι άνθρωποι που έχουν πρόβλημα. Και κάπως έτσι έρχεται η ζωή στα ίσια της, πολεμόχαρη φυλή μου!»
12. «Εγώ τον έρωτα τον αντιλαμβάνομαι σαν την πιο φοβερή χειραψία προς τη ζωή».