«Εικοσιτέσσερις ώρες από τη ζωή μιας γυναίκας» και η απρόβλεπτη ανατροπή λίγο πριν από το ξημέρωμα

Ο έρωτας ανατρέπει την ήρεμη, προβλέψιμη ζωή μιας καθώς πρέπει γυναίκας. Δυστυχώς μόνο για είκοσι τέσσερις ώρες. Μια σαρανταδυάχρονη αριστοκράτισσα χήρα φτάνει στο Μόντε Κάρλο και επισκέπτεται το καζίνο, όπου παρακολουθεί με ενδιαφέρον την υψηλή κοινωνία να ποντάρει.

Την προσοχή της τραβάει ένας όμορφος νέος, που χάνει όλα του τα χρήματα και αποχωρεί απελπισμένος. Φοβούμενη ότι θα κάνει κάποια τρέλα, η γυναίκα τον ακολουθεί και τελικά του σώζει τη ζωή περνώντας μια νύχτα μαζί του.
Αυτή η νύχτα όμως αλλάζει και τη δική της ζωή για πάντα και η επόμενη μέρα που ξημερώνει της επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις.

Στις «Εικοσιτέσσερις ώρες από τη ζωή μιας γυναίκας», ο Στέφαν Τσβάιχ, ευαίσθητος ανατόμος της γυναικείας ψυχής, περιγράφει την ανατροπή της ήρεμης, προβλέψιμης ζωής μιας καθωσπρέπει γυναίκας.

Ο εβραϊκής καταγωγής λογοτέχνης (1881-1942), ένας εστέτ του πνεύματος, έγραψε την πολυδιαβασμένη αυτή νουβέλα το 1927, η οποία μεταφράστηκε στα ελληνικά 13 φορές και μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με πρωταγωνίστριες την Ίνγκριντ Μπέργκμαν και τη Ντανιέλ Νταριέ.

H ενοχή, πέρα από μια αφηρημένη έννοια ή πέρα από ένα σχήμα μυθολογημένου κολαστηρίου, είναι ζώσα εμπειρία. Και η αποκάλυψή της, το άλλο όνομα της κόλασης. Το καθαρτήριο που καλείται να ελευθερώσει την αμαρτία. Ο στοχασμός του Τσβάιχ πάνω στην οικονομία του έρωτα και στη δυναμική της ζωής υπερβαίνει την ιστορία του, γιατί, πάντα ο πόνος, δειλός, θα υποχωρεί μπροστά στη δίψα για ζωή, που φαίνεται να είναι γερά αγκιστρωμένη στη σάρκα.

 

***

 

Ο Κωστής Παπαγιώργης στο «Περί μνήμης» γράφει:

 

«Η ιδιάζουσα ικανότητα του ανθρώπου να συλλέγει μνήμες και να τις αναπαράγει κατά το δοκούν ανήκει στη φαντασία. Αυτή είναι ό,τι πιο ανθρώπινο στον άνθρωπο. Άλλωστε είναι και η μόνη, κατά τον Χιούμ, που δύναται να προβεί σε συνθετική οργάνωση του χρόνου. Για να συνθέσεις το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον, θα πρέπει να έχεις πρόσβαση, πραγματική ή πλασματική, και στις τρεις διαστάσεις του χρόνου. Η φαντασία το πράττει, ενώ η μνήμη αδυνατεί».

 

***

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

 

«Εικοσιτέσσερις ώρες από τη ζωή μιας γυναίκας»

Του Στέφαν Τσβάιχ

Μετάφραση: Δημήτρης Δημοκίδης

Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Κίρκη Καραλή

 

*

 

 

Πρωταγωνιστεί η Ιωάννα Μαυρέα

 

*

 

Μαζί της ο Σήφης Πολυζωίδης, ο Γιώργης Βασιλόπουλος, η Ολυμπία Σκορδίλη κι ο Άρης Νινίκας.

 

*

 

Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Άση Δημητρολοπούλου
Κινησιολογία: Κωνσταντίνος Παπανικολάου
Μουσική: Αντώνης Παπακωνσταντίνου
Φωτισμοί: Άλεξ Αλεξάνδρου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ολυμπία Σκορδίλη
Φωτογραφίες: Νίκος Πανταζάρας
Βίντεο: Ειρήνη Στείρου
Διεύθυνση παραγωγής: Αναστασία Παπαγεωργίου
Παραγωγή: Τέχνης Πολιτεία
Συμπαραγωγή ΔΗ.ΚΕ.ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών
Επικοινωνία – Δημόσιες σχέσεις: Brainco S.A.

 

*

 

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού

 

*

 

«Θησείον – Ένα Θέατρο για τις Τέχνες»
Τουρναβίτου 7
Αθήνα (Ψυρρή)
Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος: Σταθμός Θησείο
Μετρό: Γραμμή 3, Μοναστηράκι

 

*

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

 

Από την Πέμπτη 7 Μαρτίου έως και την Κυριακή 21 Απριλίου
Κάθε Τετάρτη και Κυριακή ώρα 5 μ.μ.
Κάθε Πέμπτη και Παρασκευή ώρα 6.45 μ.μ.
Γενική είσοδος: 14 ευρώ
Προπώληση: 11 ευρώ
ΑΜΕΑ, φοιτητές, άνω των 65 και άνεργοι : 10 ευρώ
Ατέλειες: 5 ευρώ
Για ομαδικές κρατήσεις παρέχονται ειδικές τιμές, κατόπιν συνεννόησης στο τηλέφωνο 210-32.55.444 και στο 6932-740.751
Τηλεφωνικές κρατήσεις στο: 210-32.55.444
(Δευτέρα – Παρασκευή 10:00 – 17:00)
Προπώληση/πώληση εισιτηρίων:
ώρες ταμείου 18:00-21:00
(Ανοικτό μόνο τις ημέρες των παραστάσεων)

*

Διάρκεια παράστασης: 85′
Χωρίς διάλειμμα

Σημείωση: Οι θεατές παρακαλούνται κατά την είσοδο στην αίθουσα να χωριστούν στις δύο πλευρές του θεάτρου, σε άντρες και γυναίκες. Οι θέσεις που αναγράφονται στο εισιτήριό τους δεν ισχύουν.

*

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Στο ticketservices.gr, στα καταστήματα PUBLIC
Ττηλεφωνικά στο 210-7234567
Και στο Εκδοτήριο Ticket Services: Πανεπιστημίου 39 – Στοά Πεσμαζόγλου

***

 

ΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΣΑΣ ΕΔΩ ΜΕ ΕΝΑ «ΚΛΙΚ»