13.3 C
Athens
Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2024

Ο “Μεγαλέξανδρος”, το εικαστικό θαύμα του Δήμου Αβδελιώδη, στο Δημοτικό Πειραιά

 

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά φιλοξενεί στην Παιδική Σκηνή την πρωτότυπη παράσταση του σημαντικού μας σκηνοθέτη Δήμου Αβδελιώδη «Ο Μεγαλέξανδρος Νικάει τον Δράκο», με την υπογραφή του στο κείμενο και τη σκηνοθεσία, συνοδεία ζωντανής μουσικής με ορχήστρα.

Πρόκειται για μια εντυπωσιακή ανανεωμένη μορφή της παράστασης που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2007 με τίτλο «Ο Μεγαλέξανδρος και ο Καταραμένος Δράκος», με καθολική αποδοχή και διθυραμβικές κριτικές, σαν μια καινοτόμος μοναδική θεατρική εμπειρία, η οποία συνδυάζει τη μαγεία του αυθεντικού θεάτρου με τη γοητεία του Θεάτρου Σκιών, αναδεικνύοντας και συνοψίζοντας δραματουργικά και αισθητικά, το πνεύμα και τον διαχρονικό χαρακτήρα του ελληνικού πολιτισμού.

Η σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με τη χρήση ειδικών κατασκευών αλλά και φωτισμών, μεταμορφώνεται σε ένα τεράστιο Θέατρο Σκιών.

Εξαιρετικές ερμηνείες, εντυπωσιακά κοστούμια, ειδικά εφέ και υψηλές τεχνικές προδιαγραφές κάνουν την παράσταση «Ο Μεγαλέξανδρος Νικάει τον Δράκο» ένα εικαστικό θαύμα και μια μουσική πανδαισία που προσφέρει στα παιδιά απόλαυση, εξάπτει τη φαντασία, ψυχαγωγεί και ενθουσιάζει.

Τα παιδιά και οι συνοδοί τους θα δουν μιαν υψηλής αισθητικής, μουσική θεατρική παράσταση, με απαράμιλλες σκηνές δράσης και χιούμορ, που συνθέτουν ένα σύγχρονο αλληγορικό, αλλά εύληπτο παραμύθι για τη σωτηρία του Πλανήτη Γη, με θεατρική μαγεία και πηγαία συγκίνηση.

Έχει συνταχθεί από τη θεατρολόγο-εκπαιδευτικό κ. Ηρώ Ποταμούση, φύλλο εργασίας σχετικό με την παράσταση, που θα είναι στη διάθεση των ενδιαφερομένων εκπαιδευτικών, για να επεξεργασθούν και να συγκρίνουν με τους μαθητές τους, πώς τα συμβολικά και αρχετυπικά στοιχεία και οι ήρωες του Θεάτρου Σκιών μεταμορφώνονται εδώ, σε σύγχρονα, με νέους διακριτούς ρόλους, που αφορούν τη σύγχρονη πραγματικότητα, και την ορθολογική διαχείριση του φόβου και της αμφιβολίας.

Κριτικές

«Έμεινα άναυδος από θαυμασμό. Ο Αβδελιώδης μας έδωσε ένα μεγάλο μάθημα. Μας γοήτευσε διδάσκοντάς μας πως η τέχνη είναι ύφος, είναι ρυθμός, είναι τεχνική, είναι ασκητική, είναι λιτότητα, είναι ακρίβεια, σαφήνεια και ουσία. Το εικαστικό θαύμα του Αβδελιώδη μας κάνει πλέον απαιτητικούς και οπλισμένους απέναντι στη φτήνια, τη μεταμοντερνιά και την κιτς αισθητική του πλαστικού», έγραψε ο Κώστας Γεωργουσόπουλος, στα “Νέα”, το 2008.

«Το εγχείρημα του Δήμου Αβδελιώδη εντάσσεται σε μια επιθυμητή στους καιρούς μας επιστροφή στις ρίζες, όχι ως παλαιολιθική ιδεολογία ούτε ως συντηρητικός δογματισμός μιας τάχα ακινησίας των καλλιτεχνικών μορφών. Αλλά μιας επανεξέτασης των αρχών, ενός αναστοχασμού, μιας επίσκεψης στα αρχέτυπα», συμπλήρωνε ο κριτικός.

«Ο ελληνικός και παγκόσμιος μύθος του δρακοκτόνου ήρωα Μεγαλέξαντρου, συντροφευμένου από τον κλαυσίγελω του ξυπόλυτου Καραγκιόζη αξιοποιείται με σεβασμό, αλλά και καλλιτεχνική τόλμη. Μια παράσταση που αξίζει να προβληθεί και έξω από τα σύνορα της χώρας, καθώς αποτελεί άριστο πρέσβη του πολιτισμού μας και σημαντική ελληνική πρόταση στο διεθνές θεατρικό γίγνεσθαι», τόνισε ο Δρ. Γιάγκος Ανδρεάδης.

Εισαγωγή στο έργο

Η πανέμορφη Ρηγοπούλα (Γη), μοναχοκόρη του Βεζύρη, του Ανώτατου άρχοντα της Πολιτείας, κινδυνεύει να χάσει τη ζωή της, από έναν Δράκο που καταλαμβάνει ξαφνικά το μοναδικό Υδραγωγείο της Πόλης, και απαιτεί να τρώει κάθε μέρα όσους ανθρώπους θέλει, για να εξακολουθεί να παρέχει νερό στους κατοίκους της.

Ο Βεζύρης, ώσπου να δει τι θα κάνει με τον Δράκο, αποφασίζει να γίνεται αδέκαστη και αδιάβλητη κλήρωση, για το ποιοι θα είναι τα επόμενα θύματα, και να το μαθαίνουν μόνο τα ίδια τα θύματα μυστικά από τον έμπιστο αγγελιοφόρο Χατζηαβάτη, ώστε να μη διαταράσσεται η τάξη και η κοινωνική γαλήνη από πανικό.

Μια μέρα όμως ο κλήρος πέφτει και στη μοναχοκόρη του ίδιου του Βεζύρη, τη θεϊκής ομορφιάς Ρηγοπούλα του, που όλοι την αγαπούν, αλλά περισσότερο απ’ όλους ο Χατζηαβάτης.

Ο Χατζηαβάτης, έχοντας ορισθεί από τον Ανώτατο Άρχοντα, τον Βεζύρη, να ειδοποιεί προσωπικά και μυστικά, τα υποψήφια θύματα του Δράκου, έρχεται πρωί πρωί να το πει συντετριμμένος στη Ρηγοπούλα, που τόσο πολύ αγαπά. Φλέγεται να τη σώσει, αλλά έχει παραλύσει τόσο πολύ από το φόβο του Δράκου, που ούτε μπορεί να το διανοηθεί.

Ποιος είναι αυτός, λοιπόν, που θα τολμούσε να της σώσει τη ζωή, νικώντας τον Δράκο;

Φτάνοντας μπροστά στο Παλάτι για να της φέρει το μήνυμα, πέφτει πάνω στον Καραγκιόζη που κοιμάται, φαρδύς πλατύς μες στο δρόμο. Το απότομο και θορυβώδες ξύπνημά του, προκαλεί την επέμβαση του Αρχηγού της φρουράς του Βεζύρη, και τα πράγματα περιπλέκονται δραματικά αλλά και πολύ αστεία…

Συντελεστές

Σκηνικός χώρος – Χορογραφία – Φωτισμοί, Συγγραφή – Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης

Μουσική – στίχοι τραγουδιών: Βαγγέλης Γιαννάκης

Κοστούμια – μάσκες: Μαρία Γεράλδη-Πασσαλή

Γλυπτά: Αριστείδη Πατσόγλου

Σκηνικά, σκηνικές κατασκευές, Ζωγραφιές: Νικόλας Χατζής

Διδασκαλία Χορογραφίας: Μαριμύλλη Ασημακοπούλου

Επιμέλεια ενδυμάτων Μ. Γεράλδη-Πασσαλή

Σχεδιασμός φορέματος Ρηγοπούλας: Νίκος Κόκκαλης

Βοηθοί σκηνοθέτη: Κατερίνα Βοσκοπούλου, Αφροδίτη Σπυροπούλου, Ιωάννα Σπανού.

Βοηθός Σκηνογράφου: Μελίνα Καραβά

Διανομή

Καραγκιόζης: Κωνσταντίνος Πασσάς

Υπασπιστής Βασιλιά – Μεγαλέξανδρος: Δανάη Ρούσσου

Αρχηγός Φρουράς Βεληγκέκας – Μπαρμπαγιώργος: Θεμιστοκλής Καρποδίνης

Χατζηαβάτης: Γιώργος Νικόπουλος

Στους ρόλους της Γοργόνας – Σκιάς Αφηγήτριας – Ρηγοπούλας, η Βερόνικα Αργέντζη

ΧΟΡΟΣ ΒΑΤΡΑΧΩΝ, ΠΕΤΕΙΝΑΡΙΩΝ, ΦΩΝΩΝ: όλος ο Θίασος

ΔΡΑΚΑΚΙΑ: Δανάη Ρούσου, Βερόνικα Αργέντζη, Γιώργος Νικόπουλος

ΚΙΝΗΣΗ Δράκου: Γιώργος Νικόπουλος, Θεμιστοκλής Καρποδίνης

Παίζουν επί σκηνής οι μουσικοί:

Αβδελιώδης Αλέξανδρος, πιάνο

Αβδελιώδης Γιάννης, τύμπανα, κρουστά, μεταλλόφωνο, μπουζούκι

Βιλιώτης Γιάννης, μπουζούκι, μαντολίνο, ηλεκτρική κιθάρα

Παπούλιας Μάριος, βιολί, φλάουτο

Διεύθυνση Παραγωγής: Αθηνά Ζώτου

Παιδαγωγικό υλικό – Φύλλο εργασίας μαθητών: Ηρώ Ποταμούση

Επιμέλεια προγράμματος: Αφροδίτη Σπυροπούλου

Υπεύθυνη σχολικών παραστάσεων: Ιωάννα Σαμπάνη

Προβολή- Επικοινωνία: Brainco (υπεύθυνη project Σταυρούλα Κεντιέ)

Στοιχεία παράστασης

Η παράσταση είναι αφιερωμένη στη μνήμη της Μαρίας Γεράλδη – Πασσαλή, χαράκτριας, ενδυματολόγου, που είχε φιλοτεχνήσει τα ενδύματα και τις μάσκες του έργου.

Ο θίασος ευχαριστεί το ΟΜΗΡΕΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ και τον ΔΗΜΟ ΧΙΟΥ καθώς και την κ. Δέσποινα Πασσαλή, για την ευγενική παραχώρηση ενδυμάτων της παράστασης.

Οι παραστάσεις αποκλειστικά για Σχολεία, ξεκινούν την Τρίτη 21 Νοεμβρίου, και είναι περιορισμένες.

Συμπαραγωγή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά και της Λυκόφως Production.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

«Ο Μεγαλέξανδρος Νικάει τον Δράκο»

ΣΥΓΓΡΑΦΗ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Δήμος Αβδελιώδης

Έναρξη παραστάσεων αποκλειστικά για Σχολεία

Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2017

Περιορισμένες Πρωινές Παραστάσεις

  • Υπεύθυνη για τις σχολικές παραστάσεις η κ. Ιωάννα Σαμπάνη στα τηλ. 2108101745 / 6944232047/ [email protected]

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -