19.1 C
Athens
Κυριακή 20 Απριλίου 2025

Το Θέατρο Ρόδα παρουσιάζει την «Τρικυμία» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ στο Φεστιβάλ Πέτρας

Το Θέατρο Ρόδα επιστρέφει στην Πέτρα, ύστερα από 20 χρόνια, αυτό το καλοκαίρι μέσα σε τρικυμιώδεις καιρούς με… τι άλλο; την “Τρικυμία” του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ.
Η περιπέτεια λίγων ανθρώπων μας αποκαλύπτει κόσμους παράξενους με μάγους και ξωτικά, με κωμικοτραγικά στοιχεία όμοια με αυτά που ζούμε σήμερα. Το έργο περιέχει μια θέαση της ανθρώπινης πραγματικότητας διαφορετική από όλα τα υπόλοιπα έργα του διάσημου δραματουργού. Στο κέντρο της στέκει ο άνθρωπος και η προσπάθειά του να αποκατασταθεί η σχέση του με ό,τι συμβαίνει στη ζωή του.
Έπειτα από επώδυνες ανατροπές που τον ανάγκασαν να μείνει εξόριστος σε ένα νησί, ο Δούκας του Μιλάνου Πρόσπερος, παίρνει απόφαση να αλλάξει την τροχιά της ζωής του προκαλώντας την Τρικυμία. Παλεύει ασταμάτητα με τους δαίμονές του. Η εξουσία με τις ευθύνες και τις δολοπλοκίες που τη συνοδεύουν, τα πάθη των ανθρώπων, το σκηνικό του έρωτα, είναι όλα εκεί ολοζώντανα, όπως και σήμερα.
Η Μαρία Περετζή και η ομάδα Ρόδα αναζητούν και εξερευνούν την εσωτερικότητα και την πνευματικότητα της Τρικυμίας μέσα από το χορό και τη μουσική, συνδυάζοντας μια διαλογιστική προσέγγιση με τη δυναμικότητα και την ένταση του Θεάτρου. Τα μέλη της ομάδας Ρόδα ζωντανεύουν τους χαρακτήρες μέσα από μακρόχρονη προετοιμασία και δημιουργούν μόνοι τους τα κοστούμια, τα σκηνικά και τη μουσική επένδυση. Στην παράσταση θα ακουστούν ζωντανά φλάουτο, πιάνο, κρουστά και φωνητικά από τους Τάκη Πατερέλη, Πία Πιερράκου και Γιώργο Ντούνη, με την επιμέλεια της Μαρίας Περετζή.

 

 

Στο θέατρο Πέτρας και στις παραστάσεις και πρόβες της ομάδας Ρόδα τηρούνται όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα προστασίας για τον κορονοϊό. Μένουμε ασφαλείς και το καλοκαίρι.

15 & 16 Σεπτεμβρίου 2020, Θέατρο Πέτρας, 9 μ.μ.

Διάρκεια 2 ώρες

Εισιτήρια: γενική είσοδος 15€, AMEA 10€, Ηλεκτρονική προπώληση (13€) στο viva.gr https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-petras/i-trikymia-tou-shakespeare/ Προπώληση (13€) στο Δημαρχείο και τον Δημοτικό κινηματογράφο Πετρούπολης

ΟΜΑΔΑ ΡΟΔΑ – «Η ΤΡΙΚΥΜΙΑ» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

 

 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Μαρία Περετζή
Μετάφραση: Δημήτρης Περετζής
Σκηνικά:
Μουσική: Nίκος Τσιουμπλεκτσής
Τάκης Πατερέλης/ Πία Πιερράκου (φωνητικά) / Γιώργος Ντούνης/
Μαρία Περετζή
Χορικά: Μαρία Περετζή
Κοστούμια: Μαρία Περετζή, Ιουλία Βεντίκου, Άννα Κυπραίου, Μαρία Συμεωνίδου, Βίκη Tσέλιου, Αθηνά Παπαφώτη, Χρυσούλα Μπέτσα, Μαρία Τσούγκα, Ίρις Μπαγλανέα, Πάτυ Παπαγεωργίου, Γιάννης Αγγέλης, Πόπη Αστέρη, Δέσποινα Λόγια, Μαρία Λόγια, Βούλη Φωτιάδου
Ηχητικά: Δημήτρης Δημητριάδης
Φωτισμός: Μαρία Περετζή/ Δημήτρης Νέλλας/ Φώτης Τραγανουδάκης
Μακιγιάζ: Πάτυ Παπαγεωργίου/ Ιουλία Βεντίκου
ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΑ
Πρόσπερος – Σταμάτης Λόγος
Μιράντα – Ίρις Μπαγλανέα
Άριελ – Ιουλία Βεντίκου/ Μάνια Μεταξά/ Πάτυ Παπαγεωργίου
Κάλιμπαν – Σταύρος Κάππας
Φερδινάνδος – Θωμάς Γκότσης
Γκονζάλος – Δημήτρης Μπόζες
Αλόνζο – Δημήτρης Νέλλας
Σεβαστιανός – Γιάννης Αγγέλης
Αντώνιος – Γιώργος Κωστογιάννης
Αδριανός – Χρήστος Βελαώρας
Φραγκίσκος – Γιώργος Ντούνης
Τρίνκουλος – Άννα Κυπραίου
Στέφανος – Αλέξανδρος Μπάτσης
Ίρις – Πάτυ Παπαγεωργίου
Δήμητρα – Πία Πιερράκου
Ήρα – Γεωργία Καρούτσου
Ξωτικά: Εύα Αυλίδου, Χρήστος Βελαώρας, Γεωργία Καρούτσου, Λένα Κοντοπίδου, Άννα Κυπραίου, Αλέξανδρος Μπάτσης, Χρυσούλα Μπέτσα, Αθηνά Παπαφώτη, Μαρίζα Πελεκάνου, Βίκυ Τσέλιου, Αλέξανδρος Τζέκας, Μαρία Τσούγκα

Το trailer της παράστασης: https://www.youtube.com/watch?v=cu-oZjPhutE
Ιστοσελίδα: www.rodatheater.gr

***

Η Ρόδα με ιδρύτρια τη Μαρία Περετζή εδώ και 26 χρόνια δημιουργεί την παράδοση του Θεάτρου του Ιερού. Μέσα από μια πλούσια σειρά θεατρικών και μουσικών δραστηριοτήτων προσελκύει το ενδιαφέρον στην Ελλάδα και το εξωτερικό για την πολιτισμική της δράση.
Η Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών απένειμε ομόφωνα στον Δημήτρη Γασπαράτο τον «Έπαινο Κάρολος Κουν 2014 – Ερμηνείας Ηθοποιού σε Ελληνικό έργo» για τη δυναμική του ερμηνεία ως Γκιλγκαμές.

***

ΒΡΑΒΕΙΟ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ
2014
ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ CNN
Το αμερικανικό τηλεοπτικό κανάλι του CNN αφιέρωσε τρία μακροσκελή ρεπορτάζ παρουσιάζοντας σκηνές της Ραμαγιάνα, του Γκιλγκαμές και του Αμφιάραου, καθώς και συνεντεύξεις βασικών συντελεστών της.

Η ΡΟΔΑ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ – ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Το ντοκιμαντέρ «Στο Κέντρο του Κύκλου» του Ορφέα Περετζή προβλήθηκε στο 18ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, παρουσιάζει πλάνα από καθημερινή ζωή και τις στιγμές των
ηθοποιών στα παρασκήνια λίγο πριν βγουν στη σκηνή, ξεδιπλώνοντας κινηματογραφικά τη μαγεία της τελετουργικής θεατρικής εμπειρίας που συντελείται σε κάθε στιγμή
της προετοιμασίας και ολοκλήρωσης των παραστάσεων του Θεάτρου ΡΟΔΑ.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΡΟΔΑ;

Το ρεπερτόριό της η ΡΟΔΑ το αντλεί μέσα από τους μεγάλους μύθους και τα έπη της παγκόσμιας κληρονομιάς, έχοντας σαν στόχο να δημιουργήσει μια παράδοση θεατρικής αφήγησης των πιο σημαντικών έργων που έχουν επηρεάσει τη διάπλαση του κόσμου μας, κάνοντας τον Έλληνα θεατή άμεσο κοινωνό του πανανθρώπινου περιεχόμενού τους.
Τη θεατρική ομάδα ΡΟΔΑ τη δημιούργησε η Μαρία Περετζή, τον Ιανουάριο του 1991. Ο στόχος για τα μέλη της είναι να μελετήσουν τις δυνατότητες που έχει η θεατρική εμπειρία να συμβάλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της προσωπικότητας και του δυναμικού του ανθρώπου. Με την καθοδήγηση της Μαρίας Περετζή, η θεατρική προετοιμασία για τον ηθοποιό της ΡΟΔΑ ξεπερνά πολύ τα όρια της συνηθισμένης θεατρικής προπαρασκευής. Ασκήσεις μνήμης, αντοχής, προσοχής και πολύπλοκων τελετουργικών χορών, αποτελούν την αφετηρία της προσέγγισης στο θέμα της εκφραστικής ελευθερίας.
Με την προσπάθειά του ο ηθοποιός ουσιαστικά επαναπροσδιορίζει το πλαίσιο της αντικειμενικής του εμπειρίας. Μέσα στο δικό του σώμα, τις προσωπικές του στάσεις, σκέψεις, μνήμες, τα συναισθήματά του, μέσα απ’ τους δικούς του φραγμούς και την υπέρβασή τους, έχει την ευκαιρία να περάσει στην Αποκάλυψη του Ατομικού του Άγνωστου. Καθώς στην επαγγελματική τους ζωή έχουν όλοι διαφορετικές ασχολίες (αρχιτέκτονες, έμποροι, καλλιτέχνες, γιατροί κ.λπ.), η συνεργασία τους για το ξεπέρασμα κάθε δυσκολίας στην παραγωγή των θεατρικών τους παραστάσεων φέρνει μια φρεσκάδα, μια νέα διάσταση που εκδηλώνεται σε όλες τις φάσεις της δημιουργικής τους πορείας.
Έχοντας συνειδητοποιήσει ότι ουσιώδες εμπόδιο για την επίτευξη ποιότητας στη συλλογική δουλειά είναι οι συγκρούσεις των ανθρώπων, τόσο οι εξωτερικές αντιπαραθέσεις που πολώνουν τις δημιουργικές δυνάμεις, όσο και οι εσωτερικές συγκρούσεις στον ψυχισμό του καθενός, η ομάδα συγκροτήθηκε για να μελετήσει στην πράξη τον τρόπο που τέτοιες τριβές μπορούν να ξεπεραστούν. Έτσι η δουλειά της ΡΟΔΑ αγγίζει τα όρια της μελέτης και της διεύρυνσης των ορίων της συνηθισμένης προσωπικότητας στον άνθρωπο.

ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Αλκιβιάδης Άγιος, μια θεατρική υπερπαραγωγή για την πολυτάραχη ζωή του Αλκιβιάδη με ζωντανές αναπαραστάσεις των Ελευσίνιων και των Καβείριων Μυστηρίων και των Μυστηρίων του Πανός: «Θέατρο Πειραιώς 131» «Αριστοτέλειο» (Θεσσαλονίκη), Αίθουσα 3Α, Φεστιβάλ του Δήμου Αμαρουσίου, Διεθνές Φεστιβάλ του Δήμου Πετρούπολης, «Πολυχώρος Αθηναΐς», Φεστιβάλ του Δήμου Ηλιούπολης, Φεστιβάλ Δήμου Νέας Μάκρης, Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας, Φεστιβάλ του Δήμου Χαλανδρίου («Θέατρο Ρεματιάς»), Φεστιβάλ του Δήμου Αγίου Δημητρίου, Φεστιβάλ «Στη Σκιά των Βράχων» (Δήμος Βύρωνα), Φεστιβάλ Κηφισιάς.
Γκιλγκαμές, το πανάρχαιο Μεσοποταμιακό έπος: «Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη, «Θεατράκι» (Θεσσαλονίκη), Διεθνές Φεστιβάλ του Δήμου Πετρούπολης, Αίθουσα 3Α, Φεστιβάλ του Δήμου Κηφισιάς και Φεστιβάλ Δήμου Χαλανδρίου («Θέατρο Ρεματιάς»).
Αμφιάραος, ο Μάντης του Απόλλωνα: «Θέατρο Πειραιώς 131», «Θέατρο Δάσους» (Θεσσαλονίκη), Φεστιβάλ του Δήμου Παπάγου, Φεστιβάλ του Δήμου Περιστερίου, Φεστιβάλ του Δήμου Χαλανδρίου και Φεστιβάλ του Δήμου Αμαρουσίου.
Τρικυμία του Σαίξπηρ: «Θέατρο Τζένη Καρέζη», Διεθνές Φεστιβάλ Δήμου Πετρούπολης, Θέατρο της Αρχαίας Ολυμπίας, Φεστιβάλ του Δήμου της Άνοιξης.
Ραμαγιάνα, το μέγα έπος της Ινδίας: Γκάζι, «Αθηναϊκό Θέατρο».
Το Ταξίδι του Ήχου «Αθηναϊκό Θέατρο».
Τμήματα της Οδύσσειας: ιδιωτική αίθουσα της «ΡΟΔΑ».
Οι Διαδρομές Ονείρων, με θέμα την προσέγγιση του κόσμου των ονείρων μέσα από τις σύγχρονες θεωρίες της ψυχιατρικής.
Η Συναυλία «Αναζητητές» (Seekers) με μουσική Γκουρτζίεφ – ντε Χάρτμαν: Αίθουσα 3Α, Αίθουσα Εκδηλώσεων του Πνευματικού Κέντρου Κηφισιάς, συναυλία στο πλαίσιο του παγκόσμιου συνεδρίου «All and everything Conference» στο Λουτράκι, Κέντρο Τεχνών American Community Schools (ACS). Η ίδια συναυλία παρουσιάστηκε με συνοδεία video art στο Γαλλικό Ινστιτούτο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Ράδιο Σίτυ (Θεσσαλονίκη), στο Φεστιβάλ του Δήμου Χαλανδρίου («Θέατρο Ρεματιάς»), και στην Αίθουσα 3Α.
Το CD «Αναζητητές» (Seekers) σε παραγωγή των 3A Records, παρουσιάστηκε στο χώρο εκδηλώσεων του Public (Πλατεία Συντάγματος) μέσα από ένα πάνελ συζήτησης με τους Δημήτρη Περετζή, Τάκη Πατερέλη και Δημήτρη Γασπαράτο. Την εκδήλωση προλόγισε ο συνθέτης, μουσικολόγος και καθηγητής όπερας και μουσικού θεάτρου του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Μηνάς Αλεξιάδης.
Συναυλία Babylon City στην Αίθουσα 3Α
Συναυλία «Καρνάκ: Το Διαστημόπλοιο του Σύγχρονου Μάγου» με μουσική Γκουρτζίεφ – ντε Χάρτμαν στην Αίθουσα 3Α
Καλλιτεχνική επιμέλεια / Ενορχήστρωση ΜΑΡΙΑ ΠΕΡΕΤΖΗ

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Στις εκδοτικές δραστηριότητες του Θεάτρου Ρόδα συμπεριλαμβάνεται η έκδοση των βιβλίων που περιγράφουν τη δουλειά και τις μεθόδους της:
Κινούμενοι Καθρέφτες της Ιφιγένειας Μακρή, PH.D., 2007. Εκδόσεις Κοάν. Η ανάλυση της ψυχολογικής προσέγγισης της Μαρίας Περετζή στη θεατρική διδασκαλία, που καταγράφει τις εμπειρίες των μελών της ΡΟΔΑ πάνω στα ίχνη που αφήνει η παράδοση του Ιερού Θεάτρου.
Roda Theater. Moving Mirrors: A Psychological Approach to Acting and teaching the Art of Theatre, Iphigenia Macri, Ph.D, 2010, 3 Alpha Publications
Θέατρο Ρόδα: Είμαι ένας ή πολλοί; του Δημήτρη Γασπαράτου, 2015, Εκδόσεις Τρία Άλφα. Μια διεισδυτική μελέτη της πρακτικής της Εργασίας του Γκουρτζίεφ μέσα από την πνευματικότητα της Θεατρικής Εμπειρίας, έτσι όπως αυτή εφαρμόζεται από τους συντελεστές της Ομάδας Ρόδα, σύμφωνα με τη διδασκαλία της Μαρίας Περετζή, στο πλαίσιο της ζωντανής παράδοσης του Θεάτρου του Ιερού.

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Τελευταία άρθρα

- Advertisement -