18.8 C
Athens
Σάββατο 20 Απριλίου 2024

“Ζητείται ψεύτης”. Οι κρίκοι μιας αλυσίδας δηλώσεων

Δύο ημέρες μετά τη συνέντευξη του Μάρκου Σεφερλή, στην τηλεοπτική εκπομπή της Ελεονώρας Μελέτη «Μετά τα Μεσάνυχτα», όπου αποκάλυψε ότι κινήθηκε νομικά εναντίον της Έλενας Ακρίτα για μία κριτική που είχε γράψει για εκείνον, η δημοσιογράφος έδωσε τη δική της απάντηση. Όλα άρχισαν από τη στιγμή που ανακοινώθηκε από την Εταιρεία “Θεατρικές Σκηνές” ότι δεν θα ανέβει στο “Παλλάς” η παράσταση “Ζητείται ψεύτης”.

***

ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΛΕΝΑΣ ΑΚΡΙΤΑ

Την αμαρτία μου θα την πω, με όλον τον σεβασμό στον Κώστα Γεωργουσόπουλο, ποτέ δεν κατάλαβα γιατί θεωρείται μέγας ηθοποιός ο Μάρκος Σεφερλής. Ταλαντούχος ναι, αλλά όταν κάνεις το ταλέντο σου παρκέ για τις παντόφλες της στενομυαλιάς, του ρατσισμού και της κάθε μορφής φοβίας να το βράσω το ταλέντο. Ο κύριος Σεφερλής στις επιθεωρήσεις του – που γράφει ο ίδιος, κι αυτό λέει πολλά – χλευάζει τις γυναίκες, τους γκέι, τους ξένους, τους υπέρβαρους, τους διαφορετικούς. Καθησυχάζει τον θεατή πως είναι ΟΚ να έχει μυαλό κότας, είναι ΟΚ να βρίζει ό,τι δεν καταλαβαίνει, να καταριέται ό,τι τον τρομάζει. Αλλωστε, έτσι γεμίζουν τα Δελφινάρια, με χάδια και γλυκόλογα σ» ένα κοινό που έχει πάντα δίκιο.
Για την ακυρωμένη πλέον συνεργασία του με το Παλλάς να πω ότι έπεσα στα πατώματα, δεν θα το πω. Το Παλλάς μια χαρά φουλ ήταν και είναι, και πέρυσι με τη «Σουσού» και φέτος με τις «Μάγισσες». Δεν είναι να πεις «θα ‘ρθει ο Σεφερλής να μας σώσει απ’ την καταστροφή». Τι τους έπιασε και ρίξαν τον πήχη στα πατώματα, κανείς δεν γνωρίζει.
Η αλήθεια είναι πως οι παραγωγοί Κατσαρίδης και Κεντ δεν έχουν δώσει δικαιώματα στη γειτονιά. Και ευγενείς είναι, και συνεπείς είναι, και πληρώνουν τους εργαζόμενους κανονικά. Ομως, όσο σοβαρό κι αν είναι το γεγονός ότι θα μείνουν 25 άτομα χωρίς δουλειά – και είναι πολύ σοβαρό -, αυτό δεν δικαιώνει μια ανόητη θεατρική επιλογή.
Θα μου πεις, προεξοφλείς χωρίς να βλέπεις την παράσταση. Ε, ναι λοιπόν, προεξοφλώ χωρίς να βλέπω την παράσταση, συγγνώμη κιόλας. Δεν θα τρέχουμε εμείς όπου λαλεί του Λωλοστεφανή, μην και δεν μας πουν κάποιοι αντικειμενικούς.
Δηλαδή πέρυσι έπρεπε να δω Πλούταρχο στο «Γοργόνες και μάγκες» για να διαχωρίσω το trash από το θέατρο;
Ακριβώς το «ήθος του trash» θα έφερνε ο Σεφερλής στο Παλλάς και ειλικρινά μπορούμε να ζήσουμε χωρίς αυτό. Αγαπάμε Παλλάς όχι γιατί είναι η θεατρική κολυμβήθρα του Σιλωάμ, αλλά γιατί οι περισσότεροι έχουμε μνήμες από αυτό. Και μας αρέσει να πηγαίνουμε – αν και μια ριζική ανακαίνιση ποσώς θα το έβλαπτε, να τα λέμε κι αυτά. Ομως όλα έχουν ένα όριο.
Εχουν το υποκειμενικό όριο που βάζει ο κάθε θεατής για τον εαυτό του. Κι εδώ ξεπεράστηκε. Και εντελώς μεταξύ μας, πολύ καλά έκανε.
Συνεπώς ραντεβού στα δελφινάδικα, κύριε Σεφερλή.

***

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΥ ΣΕΦΕΡΛΗ

Ο Μάρκος Σεφερλής απάντησε γύρω από το θέμα που έχει δημιουργηθεί με την παράσταση «Ζητείται Ψεύτης» και τις θεατρικές σκηνές, δίνοντας αναλυτικά το παρασκήνιο και αναλύοντας όλα όσα του προσάπτουν, λέγοντας πως θα κινηθεί νομικά για όλους όσους τον έθιξαν. Ο ίδιος απάντησε και για το κείμενο της Έλενας Ακρίτα χαρακτηρίζοντας το «οχετό», ενώ δήλωσε πως της έχει κάνει ήδη μήνυση.
«Μιλά από μόνο του το κείμενο. Είναι ένα κείμενο που γράφτηκε από μια δημοσιογράφο, παρουσιάστρια, κριτικό, συγγραφέα βιβλίων, συγγραφέα θεατρικών παραστάσεων, σεναριογράφο. Αυτή η γλώσσα που χρησιμοποιεί με τον απόλυτο σεβασμό στον κύριο Γεωργουσόπουλο για να έχουμε και το άλλοθι, νομίζω ότι είναι οχετός. Δεν είναι καν κριτική. Ο κύριος Γεωργουσόπουλος που τον αναφέρει κιόλας όταν κάνει κριτική, όχι για εμένα που με εκθειάζει, για άλλους ηθοποιούς και για άλλες παραστάσεις, τους σέβεται. Μπορεί να διαφωνεί αλλά δεν μιλάει έτσι και το κυριότερο έχει δει την παράσταση την οποία κριτικάρει. Σε ποιο να απαντήσω από όλα;
Για το αν είμαι καλός ηθοποιός θα περίμενα να είναι λίγο επιεικής μαζί μου γιατί έχει ανέβει κι εκείνη στο σανίδι. Όποιος δεν το έχει δει ας μπει στο Youtube στο «Μερικοί το προτιμούν καυτό» 94-95 στο Θέατρο Βέμπο που παίζει, χορεύει και τραγουδάει, κάνει τον ρόλο της Sugar που έκανε η Μέριλυν Μονρόε στον κινηματογράφο. Τα λόγια που λένε στην παράσταση, εγώ δεν τα λέω στο Δελφινάριο, ντρέπομαι. Τέτοιες λέξεις δεν χρησιμοποιώ. Σεξουαλικά υπονοούμενα κάνω και ευτυχώς που είναι υπονοούμενα γιατί άμα δεις τι λέγεται στα περισσότερα κεντρικά θέατρα πάνω στη σκηνή για να βγάλουν γέλιο… Εγώ δεν το τολμώ αυτό γιατί είμαι ο μόνος που έχω παιδιά στην παράσταση και παίζουμε ένα θέατρο που πάει όλη η οικογένεια. Ξέρω τι κοινό έχω και σέβομαι το κοινό αυτό.
Αν έχει μυαλό κότας, δεν θα το κρίνει για εμένα η κυρία Ακρίτα. Μπορεί να πει για εμένα ό,τι θέλει για το αν είμαι καλός ηθοποιός, απάντησα για το πως κρίνει έναν ηθοποιό η κυρία Ακρίτα. Αλλά να πει ότι εγώ θα κουβάλαγα το ήθος του trash στο Παλλάς και ότι το κοινό μου έχει μυαλό κότας δεν της το επιτρέπω. Ήδη έχω κινηθεί δικαστικά. Ήδη της έχω κάνει μήνυση. Αλλά δεν επιτρέπω σε κανέναν να πει ότι εγώ κουβαλάω το ήθος του trash, ή ότι εγώ είμαι σκουπίδι, να το πω και πιο λιανά, τη στιγμή που δουλεύω μέρα νύχτα, κάνω αυτό που αγαπάω να περάσει ο κόσμος καλά να γελάσει. Δεν είμαι από τζάκι, δεν κουβαλάω κανένα όνομα. Το όνομα Σεφερλής το έκανα εγώ. Δεν το πήρα έτοιμο από παππούδες και γιαγιάδες. Δεν μένω στην Εκάλη. Δεν είμαι από τζάκι. Μια φουφού είχαμε στην Κόρινθο. Δούλευαν οι γονείς μου μέρα νύχτα για να με μεγαλώσουν, έχω κάνει ό,τι έχω κάνει με τον ιδρώτα μου για να μεγαλώσω ένα παιδί και δεν επιτρέπω σε καμία κυρία Ακρίτα και όλους αυτούς που έχουν βγει να πουν αυτά που έχουν πει για εμένα. Έχω ένα παιδί που πάει στο σχολείο και μας δίνουν συγχαρητήρια για το ήθος του, για την ποιότητα του χαρακτήρα του, για τις αρχές που του έχουν δώσει οι γονείς του. Δεν επιτρέπω στο παιδί αυτό να του πει ο οποιοσδήποτε ότι ο πατέρας σου είναι σκουπίδι. Να πει για εμένα ό,τι θέλει, αλλά για το ήθος μου σαν άνθρωπο και καλλιτέχνη δεν της επιτρέπω», ξέσπασε ο Μάρκος Σεφερλής, ενώ η φωνή του έσπασε από τη φόρτιση καθώς μιλούσε.
«Πήγα 50 χρονών, Ελεονώρα. Έχω φάει λάσπη και έχω χτιστεί από τη λάσπη αυτή και δεν με διαπερνά τίποτα. Δεν παρακάλεσα καμία κυρία Ακρίτα και κανέναν να έρθει να με δει. Όποιος θέλει έρχεται. Δεν επιτρέπω σε αυτή την κυρία να προσβάλει το κοινό μου. Για το ήθος μου δεν επιτρέπω σε καμία κυρία Ακρίτα να μιλήσει και θα το φτάσω μέχρι τέρμα μόνο για αυτό. Δεν με ενδιαφέρει για το αν είμαι καλός ηθοποιός το κρίνει ο κόσμος και τα εισιτήρια που κάνω.
Και να σου πω και το άλλο, γιατί η κυρία Ακρίτα δεν βγήκε να γράψει τον οχετό αυτόν που γράφει γιατί δεν είναι ούτε δημοσιογραφία, ούτε κριτική, όταν ανακοινώθηκε ότι θα είμαι στο Παλλάς; Για να μη στεναχωρήσει κάποιους; Και τώρα βγαίνει και τα γράφει για να ευχαριστήσει κάποιους; Και οι Θεατρικές Σκηνές γιατί δεν βγαίνουν που λέει ότι είναι ανόητη επιλογή; Δεν θάβει μόνο εμένα. Μήπως έπρεπε να γραφτεί τώρα; Ποιο είναι το ήθος του trash; Να μας πει η κυρία Ακρίτα ποιο είναι το σωστό να το κάνουμε όλοι. Ποιοι έπρεπε να μπουν στο Παλλάς, ποιοι πρέπει να πάνε στην Επίδαυρο. Ας μας κάνει μια λίστα, δεν καταλαβαίνω.
Λένε όλοι αυτοί που γράφουν τόσο καιρό για ρατσισμό, ότι είμαι ρατσιστής με τις χοντρές, με τους γκέι. Αυτό που γράφει για εμένα και το κοινό μου δεν είναι ρατσιστικό;», έθεσε το ερώτημα ο Μάρκος Σεφερλής, λέγοντας πως η κωμωδία στηρίζεται στα κουσούρια, αναφέροντας παραδείγματα.

***

ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ

«Εγώ την άποψή μου για τον Μάρκο την έχω πει και την υποστηρίζω ακράδαντα και σήμερα: τον θεωρώ πολύ μεγάλο κωμικό, πολύ σπουδαίο κειμενογράφο, σπουδαίο λογοπλάστη. Είναι ο τελευταίος των μεγάλων», δηλώνει στην Espresso ο κριτικός θεάτρου κ. Κώστας  Γεωργουσόπουλος.

Μιλώντας στη συνέχεια για όσα υποστηρίζει η Έλενα Ακρίτα, ο κριτικός του θεάτρου λέει χαρακτηριστικά:

«Να απαντήσω τι λέει η κυρία Ακρίτα; Όχι! Δεν τον έχει δει, όπως και κανένας από αυτούς που τον κρίνουν, σας πληροφορώ. Δεν έχουν πάει ποτέ στο Δελφινάριο».

Ερωτηθείς για την άποψή του σχετικά με το αν συμφωνεί με τη φράση «ήθος του trash», ο Κώστας Γεωργουσόπουλος απαντά:

«Σε καμία περίπτωση το ήθος αυτού του ανθρώπου δεν είναι τέτοιο. Απλά, ξαναλέω, δεν τον έχουν δει τον Μάρκο και γράφουν. Καταρχήν ο άνθρωπος αυτός δεν βωμολοχεί. Αφήνει υπονοούμενα, υπαινιγμούς σεξουαλικούς. Και πού δεν γίνεται πλέον αυτό; Το κοινό του εξάλλου είναι γιαγιάδες και παιδιά. Είναι δυνατόν να είσαι πατέρας και να βωμολοχείς για να προκαλέσεις γέλιο; Εν κατακλείδι, νομίζω πως δεν ξέρουν τι είναι trash και είμαι απολύτως βέβαιος ότι δεν τον έχουν δει στο θέατρο. Δεν θα ασχοληθώ άλλο με αυτά τα θέματα. Να πάνε να τον δουν και μετά να κρίνουν».

Σύμφωνα με τον κ. Γωργουσόπουλο το κείμενο της Έλενας Ακρίτα ήταν δημοσιογραφικό σχόλιο και όχι κριτική.

«Όλο αυτό δεν είναι κριτική. Μην μπερδεύουμε την κριτική με οποιοδήποτε δημοσιογραφικό σχόλιο. Η κριτική έχει άλλο ύφος και είναι εντελώς διαφορετικό λογοτεχνικό είδος».

***

ΤΙ ΕΓΡΑΨΕ ΣΤΟ FACEBOOK Η ΕΛΕΝΑ ΑΚΡΙΤΑ

«Εν αναμονή της μήνυσης του κ. Μάρκου Σεφερλή, να ευχαριστήσω θερμά τους θαυμαστές του για την κοσμιότητα και τη λογιότητα των διαδικτυακών σχολίων που με αφορούν. Ειλικρινά με συγκινεί η ευφράδεια και το επίπεδο τους – ιδίως στα σημεία με τους ψόφους και καρκίνους που εύχονται στην οικογένειά μου και σε μένα. Τα απολαμβάνω όλα, τα συγκεντρώνω όλα και τα φυλάω στο μέρος της καρδιάς και όχι μόνον. Edit δεν αναρτώ screenshots με άδειο στομάχι.
Υ.Γ. Όσο για το παιδί σας κύριε Σεφερλή υπεύθυνος είστε εσείς, όπως εγώ είμαι υπεύθυνη για το δικό μου παιδί. Ταράχτηκε ο γιος σας με το αυτά που έγραψα εγώ, αλλά όχι με αυτά που γράφετε εσείς; Εκτός αν δεν έχει έρθει ποτέ στο Δελφινάριο ή αν στο σπίτι σας δεν έχετε συσκευή τηλεόρασης να σας καμαρώσει.
Υ.Γ. Κι εγώ οικογενειάρχισσα είμαι κύριε Μάρκο μου αλλά δυστυχώς βάλλεται ο κλάδος αχ εκεί μας κατάντησαν οι αλήτες».

***

ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΩΜΕΝΙΔΗΣ

«Το να επιτίθεσαι σκαιά στον Μάρκο Σεφερλή στο όνομα της ποιότητας (εφόσον δεν το κάνεις για να τραβήξεις πάνω σου άκοπα τα φώτα) φανερώνει αβάσταχτο πουριτανισμό, φαρισαϊκή νοοτροπία.

Ο Μάρκος Σεφερλής υπηρετεί με συνέπεια και με πολύ σκληρή δουλειά ένα συγκεκριμένο είδος θεάτρου. Είναι έντιμος. Ούτε φύκια για μεταξωτές κορδέλες πούλησε ούτε κομματικές σημαίες ευκαιρίας σήκωσε ποτέ.

Σε προβληματίζει η απήχηση του Σεφερλή; Πρόβαλε άλλους καλλιτέχνες πιο καλλιεργημένους, άλλες παραστάσεις υψηλότερης ποιότητας.

Ο έπαινος -φευ- αντίθετα με τον ψόγο απαιτεί γενναιοδωρία. Ψυχικό περίσσευμα.-»

Δυστυχώς για την κα Ακρίτα, πλέον κι οι πέτρες ακόμα έχουν αντιληφθεί τα κίνητρά της – και είναι αυτά που την εκθέτουν πικρά.

Δυστυχώς, δεν κόπτεται για καμιά θεατρική ποιότητα η εν λόγω. Για την τσιπρική αριστεροσύνη ξεσπάθωσε. Επειδή ο Μάρκος Σεφερλής έβαλε εσχάτως στο στόχαστρο της βιτριολικής του σάτιρας τον προστατευόμενο-προστάτη πρωθυπουργό της συγγραφέως-τηλεπερσόνας. Τόσο απλά. Και τώρα λούζεται την κατακραυγή.

***

ΤΙ ΕΙΠΕ Η ΕΛΕΝΑ ΑΚΡΙΤΑ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ  

H Έλενα Ακρίτα μετά τη μήνυση και την τηλεοπτική συνέντευξη του Μάρκου Σεφερλή στην εκπομπή «Μετά τα Μεσάνυχτα» στον Alpha, περνά στην αντεπίθεση και δηλώνει πως σκέφτεται να απαντήσει με μήνυση, στη μήνυση του Μάρκου Σεφερλή.

Η συγγραφέας και δημοσιογράφος στην εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη που έδωσε στη Lifo.gr φαίνεται ανυποχώρητη στην κόντρα με τον ηθοποιό.

«Πληγώσανε το παιδί του αυτά που έγραψα εγώ και όχι αυτά που γράφει και παρουσιάζει ο πατέρας του στο Δελφινάριο;».

Λέει χαρακτηριστικά και προειδοποιεί ότι σκέφτεται να κινηθεί νομικά εναντίον του αλλά και όσων απειλούν τη ζωή της.

Εδώ ένα απόσπασμα από τη συνέντευξη:

-Με την περίπτωση του Σεφερλή γιατί ασχοληθήκατε;

*Μα και βέβαια θα ασχολούμαι, αυτό το «μα γιατί ασχολείσαι» μας πήρε στον λαιμό του και γίναμε παθητικοί θεατές των πάντων γύρω μας. Όσο υπάρχουν Σεφερλήδες εγώ δεν θα τους προσπερνώ. Μέχρι να κουραστώ.

-Ναι αλλά αυτό συμβαίνει χρόνια. Γιατί να μιλήσετε τώρα; Επίσης ήταν επιλογή και των επιχειρηματιών του «Παλλάς», δεν πήγε να τους επιβληθεί.

*Και στο κείμενό μου γράφω ότι καταρχάς το «Παλλάς» δεν είναι κατά κανένα τρόπο η κολυμβήθρα του Σιλωάμ. Οι ανοησίες που έχω δει στο «Παλλάς» τα τελευταία χρόνια ων ουκ έστιν αριθμός. Για μένα κολυμβήθρα δεν είναι ούτε καν το Εθνικό Θέατρο όταν έχει μια κακή παράσταση. Το «Παλλάς» πάντα έκανε ψυχαγωγικά θεάματα που γέμιζαν, αλλά αυτό δεν σημαίνει κάτι. Θεωρώ ότι είναι μια ανόητη επιλογή. Αν είχε γίνει η παράσταση δεν θα έγραφα, δεν παίζω με το ψωμάκι του κόσμου και υπάρχουν άνθρωποι μεταξύ των ηθοποιών που εκτιμώ. Δεν είμαι κριτικός, είμαι δημοσιογράφος 40 χρόνια και έχω άποψη, πώς να το κάνουμε.

-Η μήνυση τι αναφέρει; Ποια είναι τα μηνύσιμα στοιχεία;

*Δεν έχει έρθει η μήνυση. Φαντάζομαι ότι την ετοιμάζουν. Πραγματικά όμως δεν έχω πει τίποτα το μηνύσιμο. Δεν έχω πει ποτέ κανέναν, ούτε τον χειρότερο άνθρωπο τρας ή σκουπίδι. Αυτός λέει είπατε στο παιδί μου ότι ο πατέρας του είναι τρας; Όχι. Λέω ότι το θεατρικό ήθος του τρας -και το ξαναλέω αυτό- δεν θα μας λείψει καθόλου. Όχι αυτός, αυτό. Δεν έχω πει πουθενά ότι οι θεατές έχουν μυαλό κότας. Διαβάστε το ξανά. Και εν πάση περιπτώσει, είμαι τόσα χρόνια δημοσιογράφος αν μη τι άλλο ξέρω να γράφω, να είμαι προσεκτική, να μετράω κάθε λέξη και ξέρω να χρησιμοποιώ πολύ καλά τα σημεία της στίξης και να τα βάζω εκεί που πρέπει γιατί μπορεί να αλλάξουν ένα νόημα. Δεν υπάρχει τίποτα να μηνύσει. Όσο για το παιδί του, υπεύθυνος είναι αυτός. Εγώ γιατί; Πληγώσανε το παιδί του αυτά που έγραψα εγώ και όχι αυτά που γράφει και παρουσιάζει ο πατέρας του στο «Δελφινάριο»;

-Είδατε την τηλεοπτική συνέντευξη που μιλώντας για την υπόθεση, δάκρυσε;

*Όχι, συγγνώμη κιόλας αλλά εκείνη την βραδιά ήμουν στην πρεμιέρα του «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε». Μου το είπαν και διάβασα πολύ προσεκτικά τις δηλώσεις.

-Δεν είδατε το βίντεο;

*Όχι, δεν τα κάνω αυτά.

-Σε κάθε περίπτωση, δεν σας ταράζει να βλέπετε έναν άνθρωπο να κλαίει επικαλούμενος και το παιδί του; Δεν σας βάζει σε δεύτερες σκέψεις;

*Όχι μόνο να με ταράξει, αλλά να με διαλύσει, να με κάνει κομμάτια θα μπορούσε αν έφταιγα εγώ που στεναχωρήθηκε το παιδί του. Όταν εκείνος χτίζει την εικόνα -για την οποία το παιδί του είναι περήφανο όπως διάβασα ότι είπε- δεν καταλαβαίνω γιατί θα κλάψω; Είναι άλλο η σάτιρα και άλλο η χλεύη. Επίσης μη μου μιλάνε για Αριστοφάνη. Ο Αριστοφάνης ήταν πριν κάποιους αιώνες. Δεν τον πρόλαβα (χαμογελά) αλλά ήταν σίγουρα διαφορετικά τα πράγματα. Δείτε τις ταινίες του Ρίζου: ήταν επιλογή του να προβάλει το ύψος του και να το σατιρίσει ο ίδιος. Αν εγώ είμαι παχύσαρκη και κάνω πλάκα με την παχυσαρκία μου είναι ΟΚ.

-Γιατί ενώ έχουν γραφτεί τόσα κατά καιρούς στράφηκε εναντίον σας;

*Γιατί εγώ είμαι η Έλενα Ακρίτα. Θες να μιλάμε ανοιχτά; Γιατί αυτό θα του κάνει τη διαφήμιση, γιατί στο μυαλό του η κόντρα με εμένα είναι που θα πάρει διάσταση. Θέλω να πω όμως και κάτι άλλο σε σχέση με τη σάτιρα. Με ρωτάνε γιατί δεν γράφετε για τον Λαζόπουλο; Μα έχω γράψει στα ΝΕΑ τρεις φορές για τον Λαζόπουλο και μάλιστα με εξαιρετικά αυστηρούς τόνους. Μη μου λένε λοιπόν «γιατί δεν γράφετε;». Η απάντηση είναι «γιατί δεν διαβάζετε αυτά που γράφω;».

-Διάβασα σε ανάρτηση φίλου στο facebook ότι η Έλενα Ακρίτα δεν δικαιούται να τα λέει αυτά για τον Σεφερλή, γιατί και η ίδια έχει χλευάσει τον Σόιμπλε για την αναπηρία του.

*Δεν έγινε έτσι. Είχε γράψει κάποιος κάτι σχετικό στα social media και εγώ είχα βάλει από κάτω μια φατσούλα ή ένα γέλιο. Παρόλα αυτά, κακώς είπα ότι το βρήκα αστείο. Κακώς, κάκιστα. Δεν σχολίασα λοιπόν εγώ, αντέδρασα σε αυτό και ήταν μια λανθασμένη αντίδρασή μου. Λυπάμαι πάρα πολύ που την έκανα.

-Προέτρεψε ο κύριος Σεφερλής το κοινό να δει στο Υoutube τη θεατρική σας παρουσία στην παράσταση «Μερικοί το προτιμούν καυτό» και να ακούσει το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται σε αυτήν.

*Το πιο σωστό πράγμα είναι ότι ναι, δεν ήμουν καλή. Ε και λοιπόν; Αυτό που λέει για το λεξιλόγιο δεν ισχύει, δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ δημόσια με οποιονδήποτε τρόπο τέτοιο λεξιλόγιο, πέρα από τη λέξη «μαλακίες» που μου αρέσει πάρα πολύ. Ανήκω και σε μια γενιά που με κάνει λίγο συντηρητική σε αυτά. Ξέρετε ότι μπορώ να του κάνω αγωγή με αυτά που λέει; Έχω μια εξαιρετική δικηγόρο, τη Χριστίνα Παναγουλέα, αυτή που είχα και στον «Στόχο» που μου ζήτησε δημόσια συγγνώμη για το θέμα της σύνταξης. Είναι επίσης η δικηγόρος με την οποία ετοίμασα και αυτή την εβδομάδα θα παραλάβει ο κύριος Χρήστος Σκαλούμπαγκας τη δική του αγωγή. Γιατί εγώ δεν κάνω πίσω. Στο θέατρο λοιπόν δεν είπα καμία τέτοια λέξη και σας παραπέμπω στο κείμενο που έγραψε για αυτό ο Άρης Δημοκίδης στη Lifo. Σαφώς η αντίδραση του κυρίου Σεφερλή είναι επίσης μηνύσιμη απέναντί μου απ’ ό,τι μου λέει το γραφείο.

-Δηλαδή σκέφτεστε να κάνετε μήνυση στο Σεφερλή;

*Το σκέφτομαι πολύ σοβαρά…

-Απειλές δέχεστε;

*Α ναι, να πω κάτι: όλα αυτά που στέλνετε στο inbox οι θαυμαστές του κυρίου Σεφερλή και όχι μόνο, συγκεντρώνονται και προωθούνται στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Όσοι νομίζετε ότι τα ψευδώνυμα θα σας σώσουν να σας πούμε ότι το ηλεκτρονικό αποτύπωμα είναι όπως το αποτύπωμα που έχουμε στο δαχτυλάκι μας. Ολες αυτές οι απειλές για τη ζωή μου και τη ζωή της οικογένειάς μου, οι χυδαίες ύβρεις… Εδώ έκανα αγωγή στον Σκαλούμπαγκα, πιστεύετε ότι θα χαριστώ σε όλους αυτούς; Τους οποίους προφανώς κάποιους τους έχει αμολήσει…

***

ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΟΙ “ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ” ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ

Αθήνα, 16 Νοεμβρίου 2018

Η Εταιρεία «ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ ΑΕ» επαναλαμβάνει την πάγια θέση της ότι ουδεμία ευθύνη ή υπαιτιότητα φέρει αναφορικά με την εξ ανάγκης ματαίωση-ακύρωση της αναβίβασης της παράστασης «ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΨΕΥΤΗΣ» στο Παλλάς, αρνούμενη κάθε τυχόν αντίθετο ισχυρισμό ή υπαινιγμό συναγόμενο εκ του προσφάτως δημοσιευθέντος Δελτίου Τύπου του κ. Σεφερλή, επί του οποίου επισημαίνουμε τα εξής:

Σύμφωνα με την πάγια τακτική της Εταιρείας μας αναφορικά με τις παραγωγές της, κάθε ηθοποιός που πρόκειται να συμμετάσχει σε μία θεατρική μας παραγωγή υπογράφει εκ προοιμίου μία έγγραφη φόρμα Βασικών όρων, όπου αποτυπώνεται η οικονομική συμφωνία των μερών και η παραχώρηση των συγγενικών του δικαιωμάτων επί της Ερμηνείας, ενώ μεταγενέστερα, και πάντως προ της έναρξης των προβών, υπογράφονται οι αναλυτικές συμβάσεις. Επισημαίνεται δε ότι στους βασικούς οικονομικούς όρους που προσυμφωνούνται μεταξύ των μερών (και αποτυπώνονται στο ως άνω Έγγραφο Βασικών Όρων), πρέπει να συμπεριλαμβάνονται -όταν και εάν έχουν πράγματι συμφωνηθεί- όλοι οι όροι που διαμορφώνουν επί της ουσίας την οικονομική συμφωνία (όπως π.χ. ελάχιστη εγγυημένη αμοιβή ή/και προκαταβολή κ.α.) και δεν συνιστούν απλώς διαδικαστικές επιμέρους συμβατικές ρυθμίσεις του τρόπου καταβολής του ανταλλάγματος. Η εκ των υστέρων απαίτηση τέτοιων όρων, όταν μάλιστα αφορούν εξαιρετικά μεγάλα ποσά, που αλλάζουν στη βάση και στην ουσία της την αρχική οικονομική συμφωνία, ουδόλως συνιστούν επιμέρους προβλέψεις, αλλά διακυβεύουν την ίδια τη βασική συμφωνία. Πόσο μάλλον όταν το άλλο συμβαλλόμενο μέρος (στη συγκεκριμένη περίπτωση ο κος Σεφερλής) θεωρεί αδιαπραγμάτευτη τη συγκεκριμένη (εκτός συμφωνίας) απαίτησή του.

Σε πλήρη σύγκλιση προς τα ανωτέρω, υπεγράφη ήδη από τον Φεβρουάριο του 2018 με τον κο Μ. Σεφερλή (όπως αντίστοιχα και με όλους τους λοιπούς ηθοποιούς της παράστασης) αντίστοιχη Έγγραφη φόρμα Βασικών Όρων, η οποία αποτύπωνε την οικονομική μας συμφωνία και την παραχώρηση των συγγενικών του δικαιωμάτων επί της ερμηνείας-συμμετοχής του στην εν λόγω Παράσταση. Προς αποσαφήνιση οιασδήποτε τυχόν παρανόησης, διευκρινίζεται ότι η άδεια αναβίβασης του συγκεκριμένου θεατρικού έργου αποκτήθηκε νομίμως και εγγράφως από την Εταιρεία μας δυνάμει εγγράφου συμβάσεως με τις κληρονόμους Δ. Ψαθά και κανένα τέτοιο «πνευματικό» δικαίωμα δεν ανήκε ή ανήκει στον κο Μ. Σεφερλή ούτε παραχωρήθηκε από τον κο Μ. Σεφερλή προς την Εταιρεία μας.

Επισημαίνεται ότι καμία καθυστέρηση στην αποστολή της αναλυτικής σύμβασης προς τον κο Μ. Σεφερλή δεν έλαβε χώρα, καθόσον απολύτως έγκαιρα, ήτοι πλέον του μηνός προ της έναρξης των προβών και τουλάχιστον τέσσερις ολόκληρους μήνες πριν από την προγραμματισμένη πρεμιέρα της εν λόγω Παράστασης, εστάλη στον κο Μ. Σεφερλή η αναλυτική σύμβαση προς υπογραφή. Η εν λόγω σύμβαση ουδέποτε υπεγράφη, καθόσον αξιώθηκαν από την πλευρά του κ. Μ. Σεφερλή ουσιώδεις τροποποιήσεις που δεν αποτύπωναν τα μεταξύ μας συμφωνηθέντα και βρίσκονταν εκτός της πολιτικής της Εταιρείας μας, αλλά έξω από τα συναλλακτικά ήθη της οικείας θεατρικής αγοράς. Ο κος Σεφερλής υπήρξε αμετακίνητος στις υπερβολικές του απαιτήσεις, παρά τις εναγώνιες προσπάθειες της Εταιρείας μας.

Η Εταιρεία μας, η οποία παρά το σύντομο σχετικά χρόνο λειτουργίας της, έχει αποδείξει την αξιοπιστία, τον επαγγελματισμό, και την υψηλού επιπέδου ποιότητα των υπηρεσιών της, έχοντας σημειώσει ήδη μεγάλες καλλιτεχνικές και εμπορικές θεατρικές επιτυχίες, βρέθηκε στη δυσμενή θέση να ακυρώσει την ως άνω Παράσταση, ενημερώνοντας όλους τους εμπλεκόμενους συντελεστές, τους οποίους βεβαιώσαμε ρητώς ότι καταβάλαμε όλες τις δυνατές προσπάθειες για να μπορέσει να καταστεί δυνατή η πραγματοποίηση της παράστασης, αλλά δυστυχώς οι προσπάθειές μας απέβησαν άκαρπες για λόγους που εκφεύγουν της σφαίρας επιρροής και ευθύνης μας (με αποτέλεσμα, μάλιστα, η Εταιρεία μας να υποστεί μεγάλη επιχειρηματική και ηθική ζημία από τη συγκεκριμένη ακύρωση).

Σε κάθε περίπτωση ευχαριστούμε θερμά όλους τους συνεργάτες μας, οι οποίοι συμπαραστέκονται στην Εταιρεία και θέλουμε να τους διαβεβαιώσουμε ότι θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να συνεργαστούμε σύντομα στο «ανέβασμα» αυτής ή άλλης παραγωγής.

Ευχαριστούμε πολύ,
Θεατρικές Σκηνές

***

ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΛΙΚΗΣ

Ο Γιώργος Τσαλίκης, με ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, παίρνει θέση υπέρ του Μάρκου Σεφερλή στον “πόλεμο” που έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ημέρες με την Έλενα Ακρίτα:
Το Μάρκο τον ξέρω 20 χρόνια… Από τότε που κάναμε παιδικούς χορούς στον Απόλλωνα, από τότε που καθόμασταν στη βεράντα του σπιτιού μας στην Πετρούπολη και κάναμε όνειρα για ένα καλύτερο αύριο, για μια καλύτερη ζωή… Πέρασαν 20 χρόνια και ο Μάρκος δε σταμάτησε ποτέ να δουλεύει σαν το σκυλί, να εξελίσσεται, να προσπαθεί ΜΟΝΟΣ του, έξω από τα κυκλώματα… Ο κόσμος τον αντάμειψε απλόχερα…
Με τόση αγάπη, με τόση στήριξη, με αριθμούς συμμετοχής που ο οποιοσδήποτε καλλιτέχνης θα ήθελε να έχει στο ενεργητικό του, με φανατικούς θαυμαστές και σίγουρα με ανθρώπους που ενδεχομένως να μην τον γουστάρουν και να τον απορρίπτουν… Πολύ λογικό και θεμιτό σε οποιαδήποτε δουλειά υπάρχει δημόσια έκθεση…
Ο Μάρκος από την πλευρά του, δε φρόντισε να τους ανταποδώσει την αγάπη που εισέπραττε μόνο όντας στις επαγγελματικές επάλξεις με περισσότερη ένταση ακόμα κι από όταν ήταν πιτσιρικάς… Βοηθάει τόσο κόσμο, αθόρυβα, ταπεινά, με ευγένεια και σεβασμό… Στηρίζει εκατοντάδες οικογένειες, ανθρώπους που η ζωή δεν τους φέρεται τόσο καλά, που έχουν ανάγκη…
Στα «Ακριτικά» χωριά της δήθεν κουλτούρας, δεν έφτασαν τα νέα ότι ο κόσμος καταλαβαίνει, ο κόσμος δεν είναι ηλίθιος, ο κόσμος κρίνει… Και δυστυχώς για την πρόεδρο του χωριού, ο κόσμος αποδέχεται το Μάρκο και το χιούμορ του, αλλιώς θα τον είχε στείλει στο σπίτι του…
Επίσης στα χωριά αυτά, δεν έφτασαν τα νέα ότι στην προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων δεν πάμε να συσπειρώσουμε ομάδες που πρωταγωνιστούν σε οποιοδήποτε είδος σάτιρας, εγχώρια ή παγκόσμια… Και φυσικά δεν πιάνουμε στο στόμα μας μικρά παιδιά…
Κυρία Πρόεδρε, μείνετε εκεί, εγκλωβισμένη στο άβατο του ψευτοκαθωσπρεπισμού και της εμπάθειας που σας διέπει (δυστυχώς) και αφήστε τον κόσμο να μπορεί να βάλει στο θρόνο της καρδιάς του όποιον γουστάρει!
Ο κόσμος ξέρει! Δεν περιμένει σωτήρες του επιπέδου του… Σε αυτή την περίπτωση, είστε δυστυχώς ο πιο αδύναμος κρίκος…
Με σεβασμό
Γιώργος».

***

ΤΟ “ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΨΕΥΤΗΣ” ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΨΑΘΑ

Όταν έγινε γνωστό την περασμένη Άνοιξη ότι ο Μάρκος Σεφερλής θα είναι ο βασικός πρωταγωνιστής στο ανέβασμα της ταινίας του Δημήτρη Ψαθά «Ζητείται ψεύτης» (θα κρατούσε το ρόλο του Ψευτοθόδωρου), στο “Παλλάς” οι αντιδράσεις ήταν μοιρασμένες. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι, που σχεδόν απόρησαν για τη συνεργασία αυτή, ενώ άλλοι περίμεναν να δουν την επιτυχία του εγχειρήματος και αυτού του απρόσμενου «παντρέματος».

Ο Μάρκος Σεφερλής όλα αυτά τα χρόνια έχει καταφέρει να έχει πιστό κοινό και πιστούς πολέμιους. Τι και αν ο Κώστας Γεωργουσόπουλος έχει σχεδόν πλέξει το εγκώμιο του Σεφερλή, αναφέροντας σε παλαιότερες κριτικές του ότι είναι «ο κώδικας του μεγάλου μίμου»; Δεν στάθηκε αρκετό για να τον δουν με άλλο μάτι. Γι’ αυτό και για πολλούς ανθρώπους του θεάτρου, η ιδέα ότι ο Σεφερλής περνά την πόρτα του “Παλλάς”, ως βασικός πρωταγωνιστής, δεν ήταν και το καλύτερό τους.
Ο ηθοποιός στο νέο του εγχείρημα, εκτός από το κοινό του, που τον ακολουθεί πιστά όλα αυτά τα χρόνια, είχε και την κόρη του Δημήτρη Ψαθά, η οποία δήλωνε ενθουσιασμένη για την επιλογή του Σεφερλή. Και η ίδια η εταιρεία παραγωγής «Θεατρικές Σκηνές» πίστευε στην επιτυχία της πρόκλησης. Κι ενώ όλοι περίμεναν να ξεκινήσει η παράσταση τον Φεβρουάριο του 2019, ξαφνικά μία ανακοίνωση από την εταιρία παραγωγής φέρνει τα πάνω κάτω. Και ανοίγει μία κόντρα, που όπως φαίνεται, δεν θα τελειώσει σύντομα.

***

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΕΝΑ ΑΚΡΙΤΑ

Η Έλενα Ακρίτα είναι Ελληνίδα δημοσιογράφος – ευθυμογράφος και συγγραφέας.
Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 28 Ιουνίου του 1955. Είναι κόρη του Λουκή Ακρίτα (από το χωριό Μόρφου στην Κύπρο) και της Σύλβας Ακρίτα.
Ως δημοσιογράφος, συνεργάστηκε με το περιοδικό «Tαχυδρόμος» και τις εφημερίδες: Το Bήμα, Έθνος, Έθνος της Kυριακής, Eιδήσεις και Τα Nέα, όπου συνεχίζει μέχρι σήμερα. Συνεργάστηκε επίσης με τους ραδιοφωνικούς σταθμούς: EPΑ1, Αθήνα 9.84, Flash και ΑΝΤ1.
Έγινε γνωστή ως ευθυμογράφος στο περιοδικό «Tαχυδρόμος». Εδώ και πολλά χρόνια, κάθε Σάββατο η εφημερίδα «Τα Νέα του Σαββατοκύριακου» φιλοξενεί και πάλι τα ευθυμογραφήματά της.
Η Έλενα Ακρίτα έχει κάνει τρεις γάμους.
Πρώτος της σύζυγος ο συγκοινωνιολόγος Νάσος Κόκκινος.
Στις 15 Αυγούστου του 1987 παντρεύτηκε τον ηθοποιό Κώστα Αρζόγλου. Το 1993 απέκτησαν το γιο τους Παύλο (νονά του οποίου ήταν η ηθοποιός Αλίκη Βουγιουκλάκη) και πήραν διαζύγιο το 1996.
Στις 7 Σεπτεμβρίου του 2012, παντρεύτηκε τον ηθοποιό – σεναριογράφο, Γιώργο Κυρίτση, με πολιτικό γάμο στο Δημαρχείο Ψυχικού. Επιθυμία τους ήταν ο γάμος να γίνει σε στενό οικογενειακό κύκλο και να μαθευτεί μια μέρα μετά.
Έχει τιμηθεί από το Σύλλογο Γονέων για τον αγώνα της κατά των ναρκωτικών.

***

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΑΡΚΟΣ ΣΕΦΕΡΛΗΣ

Ο Μάρκος Σεφερλής γεννήθηκε στις 8 Σεπτεμβρίου 1968 και κατάγεται από την Κόρινθο. Μετά το Λύκειο σπούδασε στην Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης Μαίρη Βογιατζή-Τράγκα. Η πρώτη του τηλεοπτική εμφάνιση ήταν το 1988 στην ΕΤ2, ενώ έμειναν στην ιστορία οι μεταμφιέσεις του στην επιτυχία TAXI.
Η θριαμβευτική του πορεία στο Θέατρο αρχίζει το Χειμώνα 1997-1998 στο Θέατρο Αυλαία με την κωμωδία Σουίτα Γενεθλίων και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, έχοντας διανύσει μία σταθερή και επιτυχημένη πορεία. Από το 2004 και μετά, έχει την ευθύνη όλης της παράστασης εκτός από ηθοποιός, όπως τα κείμενα, το casting, τη σκηνοθεσία καθώς την παραγωγή. Είναι παντρεμένος με την ηθοποιό Έλενα Τσαβαλιά και έχουν αποκτήσει ένα γιο, το Χάρη.

***

Ο Γιώργος Τσαλίκης είναι τραγουδιστής. Γεννήθηκε στη Στυλίδα στις 25 Οκτωβρίου του 1975. Γονείς του ο Βασίλης και η Ευγενία. Έχει σπουδάσει Ιατρική στη Ρουμανία. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1998. Έχει αναπτύξει δράση με κοινωνική ευαισθησία όπου του έχει ζητηθεί και παίρνοντας πολλές φορές ο ίδιος και οι συνεργάτες του πρωτοβουλίες για τη διοργάνωση φιλανθρωπικών εκδηλώσεων. Χρηματική ενίσχυση άπορων μαθητών, συγκέντρωση χρημάτων για ιατρική αποκατάσταση παιδιών, χρήματα για ανέγερση και συντήρηση σχολείων για άτομα με ειδικές ανάγκες, ενίσχυση είδη δυνατών οργανισμών, οργανώσεων, συλλόγων, όπως το χαμόγελο του παιδιού, ο σύλλογος φίλων παιδιών με καρκίνο ‘Ελπίδα’, το ‘Μαζί για το Παιδί’ κ.α.

***

ΤΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΟ “ΠΑΛΛΑΣ” – (1932)

Η κυριαρχία του κινηματογράφου ως «μοντέρνου» μέσου ψυχαγωγίας ήταν αναμφισβήτητη σε μεγάλο μέρος του αθηναϊκού πληθυσμού. Οι αστοί προτιμούσαν τις κεντρικές αίθουσες (το Διονύσια της πλατείας Συντάγματος, τα προαναφερθέντα Σπλέντιτ και Αττικόν, το Κοσμικόν, το Μοντιάλ και το Πάνθεον στην Πανεπιστημίου κ.ά.). Το μεγάλο μέρος του κοινού, βεβαίως, ανήκε στα λαϊκά στρώματα και προτιμούσε τους πέριξ της Ομόνοιας και των κοντινών περιοχών λαϊκούς κινηματογράφους -οι συνοικιακοί, άλλωστε, πλήθαιναν σταθερά. Σ’ αυτό το περιβάλλον, η ανέγερση ενός πολυτελούς κινηματοθεάτρου, τμήμα του εντυπωσιακού Μεγάρου του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ), ήταν γεγονός που ο καλός κόσμος της πρωτεύουσας περίμενε με ανυπομονησία. Το εν λόγω Μέγαρο άρχισε να οικοδομείται το 1928 σε οικόπεδο επιφάνειας 9.000 τ.μ. (πρώην βασιλικοί στάβλοι) που είχε παραχωρήσει η βασιλική οικογένεια προκειμένου να εγκατασταθούν δημόσιες υπηρεσίες. Κάλυπτε ολόκληρο το οικοδομικό τετράγωνο που ορίζουν οι οδοί Πανεπιστημίου, Αμερικής, Σταδίου και Βουκουρεστίου.

  • “Παλλάς”: Βουκουρεστίου 3-5, Αθήνα

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -