Το Ράλλυ Ακρόπολις 2021, η ΕΡΤ2 και ο Κωνσταντίνος Παρθένης

Του Παναγιώτη Μήλα

Τα πρώτα στοχευμένα σκασιαρχεία μας είχαν ως προορισμό τον χώρο μπροστά από το Ηρώδειο για χάρη του «Ράλλυ Ακρόπολις». Τα πολύχρωμα αυτοκίνητα [από Mini Cooper, Saab, Sunbeam και DKW μέχρι Volvo, Chevrolet αλλά και Volkswagen], το ζέσταμα των μηχανών, ο θόρυβος και το καυσαέριο φιλοτεχνούσαν ονειρικούς πίνακες για τα εφηβικά μας μάτια.

Αριστερά, το φρούριο – ερημητήριο του ζωγράφου Κωνσταντίνου Παρθένη. Από την ταράτσα ο διάσημος και ιδιόρρυθμος ζωγράφος παρακολουθούσε τα τεκταινόμενα και επικοινωνούσε με τους θεατές.

Χαζεύαμε ακόμα τον περίεργα ντυμένο παππού ο οποίος παρακολουθούσε όλη αυτή την μηχανοκίνητη πανδαισία από την ταράτσα του ερημητηρίου του. Μάλιστα με τη χαρακτηριστική φωνή του, ζητούσε να μάθει τις μάρκες μερικών από τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν στον αγώνα και ήταν παρκαρισμένα σε απόσταση αναπνοής από το σπίτι του.

Αυτός ο ιδιόρρυθμος παππούς – ειδικά με την εμφάνισή του – δεν ήταν για τα δικά μας μάτια τίποτα παραπάνω παρά ένας ζωγράφος της σειράς… Όμως αυτή η εντύπωση ήταν συνέπεια της τεράστιας άγνοιας που είχαμε.

Δυστυχώς πέρασαν πολλά χρόνια πρώτα για να μάθουμε και μετά για να καταλάβουμε πως αυτός ο παππούς δεν ήταν άλλος από τον διάσημο Έλληνα ζωγράφο Κωνσταντίνοι Παρθένη.

Κάποιες φορές τα σκασιαρχεία γίνονταν τις πρώτες ώρες της νύχτας όταν η εκκίνηση γινόταν το βράδυ.
Η απόλαυση ασφαλώς ήταν το θορυβώδες μαρσάρισμα και στη συνέχεια η αναχώρηση με κορναρίσματα από τη ράμπα της εκκίνησης. Όμως αμέσως μετά τρέχαμε φουλαριστοί στη γωνία της Διονυσίου Αρεοπαγίτου με τη Λεωφόρο Συγγρού όπου οι οδηγοί έπαιρναν μια εντυπωσιακή στροφή 90 μοιρών. Ήταν εξαιρετικά εντυπωσιακό το θέαμα σε εκείνη τη στροφή λίγο πριν οι οδηγοί γκαζώσουν μετά από 150 μέτρα στην ευθεία της Συγγρού με προορισμό το Σούνιο.

Και Mini Cooper στο Ράλλυ. Δαυίδ εναντίον Γολιάθ…

Από το 1960 το Ράλλυ αποτελούσε μέρος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος [ERC], ενώ από το 1973 ανήκε και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα [WRC]. Τελευταία φορά ήταν στο WRC το 2013 με δύο απουσίες το 1974 και το 2010. Στο ERC ανήκε από το 2014 έως και το 2018 ενώ φέτος επιστρέφει και πάλι στο «Παγκόσμιο».
Από τότε μέχρι σήμερα το Rally Ακρόπολις απουσίαζε από το πρόγραμμα του WRC το 1974 και το 2010, πριν το τελευταίο το 2013. Από το 2014 μέχρι και το 2018 αποτελούσε μέρος του ERC, και από φέτος επιστρέφει ξανά στα μεγάλα σαλόνια. Στον αγώνα θα πάρουν μέρος 55 πληρώματα.

Εντυπωσιακές σκηνές σε χωμάτινες ειδικές διαδρομές στην ελληνική ύπαιθρο.

Την Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2021 το «Ράλλυ Ακρόπολις» θα δώσει και πάλι το δικό του χρώμα, όπως παλιά. Αυτή τη φορά θα μπορέσουμε να το παρακολουθήσουμε και από την τηλεόραση.
Η ΕΡΤ2 θα καλύψει την εκκίνηση από την Ακρόπολη από τις 5 έως και τις 6 μ.μ. ενώ αμέσως μετά, και μέχρι τις 8 μ.μ. θα μεταδοθεί η ειδική διαδρομή από την Πλατεία Συντάγματος.
Όμως οι πιο ενημερωμένοι και οι αυθεντικοί λάτρεις τού αγωνιστικού αυτοκινήτου θα έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν τα πάντα για τον αγώνα από τη συνδρομητική πλατφόρμα WRC All Live, στην επίσημη ιστοσελίδα του θεσμού:

https://www.wrc.com/en/wrcplus/live-timing/

***

Στο μεταξύ προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα προκαλέσουν ασφυξία στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της Αθήνας και λόγω της εκκίνησης αλλά και λόγω της διεξαγωγής της 1ης Ειδικής Διαδρομής στο Σύνταγμα με εκκίνηση από την Λεωφόρο Αμαλίας (ύψος εξόδου του Μετρό προ της εισόδου πάρκινγκ της Βουλής Των Ελλήνων).
Ο σταθμός Μετρό στο Σύνταγμα θα είναι κλειστός.
Σχεδόν όλοι οι δρόμοι θα είναι μπλοκαρισμένοι, [Σύνταγμα, όλοι οι δρόμοι γύρω από την Ακρόπολη, Ακαδημίας, Βασιλίσσης Σοφίας, Καλλιρόης, Αμβροσίου Φραντζή, Σταδίου, Πανεπιστημίου κλπ.].

***

Οι φωτογραφίες του Ράλλυ Ακρόπολις από τη δεκαετία του ΄60 είναι από το Pinterest.