“Body As Canvas”: Performance Lab με τη σκηνοθέτιδα Ραφίκα Σαουίς

23

Εικαστικός χώρος – Εννοιολογικό πλαίσιο – Το Σώμα ως Αντίσταση – Αναμέτρηση – Διάρκεια – Κοινό

Από τις 10 Μαρτίου 2020 έως τις 13 Μαΐου 2020, διοργανώνονται δύο δίμηνα τμήματα, το ένα κάθε Τρίτη 9 π.μ. με 11 π.μ. (το μεσημέρι) και το άλλο κάθε Τετάρτη 7 μ.μ. με 9 μ.μ., από τη Ραφίκα Σαουίς, σχετικά με τον τομέα της τέχνης που ονομάζεται «performance» («επιτέλεση»). Το εργαστήριο θα αποτελέσει πρόσκληση να τεθούν ερωτήματα και να γίνουν σκέψεις σχετικά με τη λειτουργία της performance.

Στο συγκεκριμένο σεμινάριο επίσης θα ερευνηθούν τομείς που ενδιαφέρουν τη σκηνοθέτιδα σε σχέση με το επόμενό της έργο που είναι μια συμπαραγωγή μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας και αφορά την έννοια του «Άγονου» και στην έννοια του «υβριδικού καλλιτέχνη». Άγονη γη, άγονα σώματα, άγονες ιδέες, άγονος αγώνας κ.λπ. Επίσης θα ανιχνευτούν τυχόν αλλαγές που επιφέρει στη δημιουργία της performance η θέση του θεατή έναντι του θεάματος. Το σεμινάριο έχει ως στόχο να αλλάξει τον τρόπο δημιουργίας και σύνθεσης μίας performance, τοποθετώντας τον performer στη θέση του θεατή.

Σε μια προσπάθεια συνεχούς πρόκλησης και διεύρυνσης των ίδιων μας των ορίων, μεταφερόμαστε στη σχέση του ανθρώπου με τον άνθρωπο και τον χώρο, καθώς και στα συναισθήματα που προκύπτουν από τη σχέση αυτή. Μέσα από μια σειρά συζητήσεων και ασκήσεων, οι συμμετέχοντες θα αντιληφθούν κατά πόσον μία performance μπορεί να αντικαθρεφτίζει τις αντιλήψεις και τις δεσμεύσεις του ίδιου του θεατή, καθώς και πώς διερευνούμε τα ίδια μας τα όρια χρησιμοποιώντας το σώμα μας.

 

 

Πληροφορίες

Συντονισμός: Ραφίκα Σαουίς

Διάρκεια: 10 Μαρτίου 2020 έως τις 13 Μαΐου 2020
Πρωινό τμήμα: κάθε Τρίτη 9 π.μ. – 11 π.μ. (20 ώρες)
Βραδινό τμήμα: κάθε Τετάρτη 7 μ.μ. – 9 μ.μ. (20 ώρες)

Χώρος: Κάρμα – Πετράλωνα (5 λεπτά από το σταθμό Πετραλώνων)

Κόστος: 100 ευρώ τον μήνα /κάθε τμήμα – εάν κάποιος θέλει να συμμετάσχει και στο πρωινό και στο βραδινό τμήμα είναι 170 ευρώ τον μήνα

_ Η πρόσκληση απευθύνεται κυρίως σε καλλιτέχνες, φοιτητές/ριες ή απόφοιτους Σχολών Καλών Τεχνών, σχολές χορού και σχολές θεάτρου ή μουσικής, χωρίς να αποκλείει άλλους ενδιαφερόμενους.
_ Απαραίτητη η αποστολή βιογραφικού σημειώματος και κειμένου στο οποίο θα εξηγούνται οι λόγοι συμμετοχής και ενδιαφέροντος στο zlapcollective@gmail.com έως τις 3 Μαρτίου 2020. Περιορισμένος αριθμός θέσεων σε κάθε τμήμα (μέχρι 12 άτομα)

  • Η βραβευμένη σκηνοθέτις, περφόρμερ και ηθοποιός, Ραφίκα Σαουίς σπούδασε στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου της Ελλάδας και στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (τμήμα φιλολογίας και γλωσσολογίας). Η Σαουίς πρόσφατα παρουσίασε έργο της στο Εθνικό Θέατρο της Νορβηγίας, στο Φεστιβάλ του Ίψεν στην πλατφόρμα «Monsters of Reality – The Mimesis Machine». Φέτος επιλέχθηκε να συμμετέχει στην Biennale Teatro, Venice Biennale 2017 στους 30 καλύτερους νέους δημιουργούς από όλον τον κόσμο. Έχει επίσης κερδίσει το grant του Οργανισμού ΝΕΟΝ και το βραβείο Υποτροφίας Ίψεν. Είναι μέλος του Directors Lab Lincoln Theater Center στη Νέα Υόρκη. Ως περφόρμερ έχει παρουσιάσει έργα της στην Ελλάδα, στο Βερολίνο, στο Μεξικό, στη Νέα Υόρκη, στο Πουέρτο Ρίκο συνεργαζόμενη με τον Οργανισμό ΝΕΟΝ, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, το Τμήμα Ελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης (NYU), την γκαλερί Publica, το Herbstaslon Festival (Maxim Gorki), Μουσείο Μπενάκη, ΕΚΟΜΕ. Οι δύο τελευταίες δουλειές που παρουσίασε ήταν η περφόρμανς μακράς διαρκείας μέσα σε εγκατάσταση «Τρώες, anima captus» μαζί με τον εικαστικό Μιχάλη Αργυρού, στο Μουσείο Μπενάκη, με την υποστήριξη του Οργανισμού Νέον, του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και του Μουσείου Μπενάκη. Και το νέο μουσικό και χοροθεατρικό έργο “Europeana”, που είναι μια συμπαραγωγή των Βραβείων Ίψεν και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής – Εναλλακτική Σκηνή. Έχει διδάξει σεμινάρια και έχει δώσει διαλέξεις στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, στο Εθνικό Πανεπιστήμιο του Πουέρτο Ρίκο και στο Τμήμα Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης (NYU), μιλώντας για «το Θέατρο ως καταφύγιο», «Theatre of Refuge» μια δικής της διακαλλιτεχνική προσέγγιση στη φόρμα του Θεάτρου.