Της Ειρήνης Αϊβαλιώτου
Ο Παναγιώτης Νάτσης είναι ηθοποιός, απόφοιτος του Νέου Ελληνικού Θεάτρου του Γιώργου Αρμένη. Με τις σημαντικές του συμμετοχές σε παραστάσεις όπως «Extra Long – XL» της Πέρσας Σταματοπούλου και «Άμλετ» του Σαίξπηρ (σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης 2011), “Η ζωή μου στην τέχνη” στο θέατρο «Αργώ» (σκηνοθεσία: Θοδωρή Βουρνά), έχει αποκτήσει μεγάλη εμπειρία στη σκηνή και το θεατρόφιλο κοινό τον έχει πια ξεχωρίσει. Ένας από τους κυριότερους σταθμούς τής μέχρι τώρα σταδιοδρομίας του ήταν ο “Διχοτομημένος Υποκόμης” σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη, μια μουσικοθεατρική παράσταση εμπνευσμένη από το ομότιτλο μυθιστόρημα του Ίταλο Καλβίνο.
Επίσης, έχει κάνει τηλεοπτικές και διαδικτυακές διαφημίσεις και έχει δανείσει τη φωνή του σε αρκετές τηλεοπτικές σειρές.
Η τελευταία παράσταση που έπαιξε ήταν το «Στα σκοτεινά making movies» του Γιώργου Ηλιόπουλου σε σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά στο θέατρο Cartel.
Φέτος κάνει μια ακόμη συνεργασία με τον Θοδωρή Βουρνά, αφού έχει παίξει και στην ταινία μικρού μήκους “Ο θεατής” του εξαιρετικού σκηνοθέτη.
Πρωταγωνιστεί στο «BU21» του Stuart Slade, το οποίο μετά τον επιτυχημένο κύκλο παραστάσεών του τον περασμένο χειμώνα, επιστρέφει ανανεωμένο στο Θέατρο 104 από τις 22 Οκτωβρίου 2018, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15.
Πρόκειται για ένα πραγματικά ρηξικέλευθο έργο, σύγχρονο και ιδιαίτερο, που ανέβηκε στο Trafalgar Studios στο West End του Λονδίνου αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές. Το «BU21» αγγίζει το φαινόμενο της τρομοκρατίας με έναν πρωτότυπο, δυναμικό και καυστικά ρεαλιστικό τρόπο μέσα από τις ιστορίες έξι επιζώντων ενός τρομοκρατικού χτυπήματος.
***
Παναγιώτη, θέλεις να μας πεις πού γεννήθηκες;
* Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Τρίπολη. Στην Αθήνα ήρθα ως φοιτητής και έκτοτε ζω μόνιμα εδώ.
Ποιες είναι οι δυσκολίες που έχεις αντιμετωπίσει έως τώρα στον επαγγελματικό σου χώρο;
* Οι περισσότερες δυσκολίες μου αφορούν την έλλειψη χρόνου για να κάνω τα πράγματα που θέλω.
Τι έχεις να πεις για τον Θοδωρή Βουρνά με τον οποίο συνεργάζεσαι για μια ακόμη φορά;
* Με τον Θοδωρή έχουμε αναπτύξει έναν κώδικα επικοινωνίας, που δεν χρειάζονται πολλά πολλά για να καταλάβει ο ένας τον άλλο. Υπάρχει εμπιστοσύνη και δίνεται τεράστια ελευθερία κινήσεων, πράγμα που με βοηθάει πάρα πολύ ως ηθοποιό και ελπίζω να διευκολύνω κι εγώ τη δουλειά του ως σκηνοθέτης.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι θεατές για την παράσταση BU21, πριν την παρακολουθήσουν;
* Ότι πίσω από τα γεγονότα, όσο βάρβαρα και φρικιαστικά κι αν είναι, υπάρχουν χιλιάδες ιστορίες.
Ποιος είναι ο ρόλος σου στην παράσταση;
* Υποδύομαι τον Γκράχαμ. Έναν χαμηλού πνευματικού επιπέδου εθνικιστή.
Ποια είναι η πρόκληση αυτού του ρόλου;
* Ότι δεν είμαι εθνικιστής και πρέπει να πάω προς τα εκεί για να μπορέσω να τον υποδυθώ όσο καλύτερα γίνεται.
Πράγματι, έχεις αναρωτηθεί ποτέ τι θα γινόταν αν αυτό που βλέπεις στις ειδήσεις συνέβαινε σε εσένα;
* Πάρα πολλές φορές και σε οτιδήποτε παρακολουθήσω. Ωστόσο, δεν ξέρω εάν είναι στη φύση του ανθρώπου ή απλώς χαρακτηριστικό δικό μου, ταυτίζομαι και μου προκαλούν περισσότερο το ενδιαφέρον τα πιο δραματικά γεγονότα. Γνωστός μου, ο οποίος έχει μια ιστοσελίδα, υποστηρίζει ότι τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα έχουν οι ειδήσεις που αφορούν τα τροχαία ατυχήματα και τα άσχημα καιρικά φαινόμενα.
Η δουλειά στην τηλεόραση τι σου έχει προσφέρει;
* Μου έχει προσφέρει εμπειρία στο να παίζεις μπροστά στην κάμερα και να είσαι πάντα σε ετοιμότητα και εγρήγορση. Για την αναγνωρισιμότητα δεν θα μιλήσω γιατί εκτός του ότι δεν με απασχολεί καθόλου, δεν έχω κάνει και τόσες δουλειές για να είμαι αναγνωρίσιμος.
Τι είναι αυτό που, κατά τη γνώμη σου, αναζητά ο θεατής όταν πηγαίνει στο θέατρο;
* Ένας θεατής πηγαίνοντας σε μια θεατρική παράσταση, εντάσσεται αυτόματα σε μια ομάδα. Μια ομάδα η οποία θα δημιουργηθεί, θα ωριμάσει και θα διαλυθεί μέσα σε μιάμιση-δύο ώρες. Κατά τη διάρκεια αυτή, θα δημιουργηθούν «σχέσεις» τόσο μεταξύ των θεατών όσο και μεταξύ ηθοποιών και θεατών. Έτσι, λοιπόν, ένας θεατής αναζητά αυτές τις σχέσεις που θα τον κάνουν να περάσει ευχάριστα, να επικοινωνήσει και να αισθανθεί ελεύθερος.
Η τέχνη -και ειδικά το θέατρο- πόση πειθαρχία χρειάζεται;
* Η πειθαρχία που απαιτεί το θέατρο είναι πολύ περισσότερη από όσο μπορεί κάποιος να φανταστεί. Απλώς θα αναφέρω ότι ο Στανισλάφσκι την παρομοιάζει με στρατιωτική.
Το περιβάλλον στο οποίο κινείσαι επαγγελματικά και καλλιτεχνικά, θεωρείται πολύ ανταγωνιστικό. Είναι πράγματι, κατά τη γνώμη σου;
* Βέβαια και είναι ανταγωνιστικό, αλλά από την άλλη εάν έχεις στόχο, ξέρεις πραγματικά ποιος είσαι και δουλέψεις σκληρά, τότε υπάρχει άπλετος χώρος για όλους.
Σε τι θα έλεγες ασυζητητί «όχι»;
* Στο να κάνω πράγματα χωρίς λόγο.
Τι απολαμβάνεις;
* Την οικογένειά μου.
Πώς ενημερώνεσαι; Από το Διαδίκτυο ή και από τον παραδοσιακό Τύπο (εφημερίδες, περιοδικά);
* Από το Διαδίκτυο. Πιο γρήγορο και έχεις όλη την πληροφορία μπροστά σου.
Σε ευαισθητοποιούν τα γεγονότα της επικαιρότητας;
* Εννοείται. Αλλά προσπαθώ κάθε φορά να φιλτράρω τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται.
Πώς θα χαρακτήριζες τη συμπεριφορά των Ελλήνων προς το δημόσιο χώρο;
* Δυστυχώς χρήζει βελτίωσης.
Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;
* Δεν κάνω ποτέ σχέδια. Κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ τώρα και ό,τι είναι να γίνει θα γίνει.
Ποια εικόνα στην πόλη σε θλίβει περισσότερο;
* Δύο πράγματα με στενοχωρούν στην πόλη μας. Από τη μία είναι οι άστεγοι που προσπαθούν να επιβιώσουν στα αυτοσχέδια σπίτια τους στα υπόστεγα του κέντρου της πόλης κι από την άλλη, η εικόνα της άχαρης πολυκατοικίας που έχει πάρει τη θέση ενός νεοκλασικού.
Πώς κρίνεις τον τρόπο που φέρονται οι Έλληνες στα ζώα;
* Με χαροποιεί αφάνταστα που βλέπω όλο και περισσότερο κόσμο να ευαισθητοποιείται κυρίως για τα αδέσποτα. Ωστόσο, δε θα αναφερθώ καθόλου σε αυτούς που πληρώνουν μεγάλα ποσά για να πάρουν ένα σκυλάκι ή ένα γατάκι ή ένα παπαγαλάκι κ.ο.κ. απλώς και μόνο για να κάνουν το κομμάτι τους.
Ποια είναι η σχέση σου με τα ζώα; Έχεις κατοικίδιο;
* Συνειδητά δεν έχω, αν και θα το ήθελα πάρα πολύ. Αλλά, δε θα ήμουν συνεπής απέναντί του, λόγω έλλειψης χρόνου.
BU-21 – Πληροφορίες
Συγγραφέας: Stuart Slade
Μετάφραση: Λυδία Τριγώνη
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς
Βοηθός Σκηνοθέτη: Λυδία Τριγώνη
Production Design: Κασσιανή Λεοντιάδου
Κινησιολογία: Ντέπυ Γοργογιάννη
Φωτογραφίες & Artwork: Γιώργος Γιαννίμπας
*
ΠΑΙΖΟΥΝ
Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Χρηστίνα Γαρμπή, Παναγιώτης Νάτσης, Αντώνης Πριμηκύρης, Βαγγέλης Σαλευρής, Λία Τσάνα
*
Παραστάσεις
Από τη Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018 και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15
Εισιτήρια: 12 κανονικό και 8 μειωμένο
Διάρκεια: 90 λεπτά
* * *
Θέατρο 104
Ευμολπιδών 41, Γκάζι, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3455.020
Μετρό, σταθμός «Κεραμεικός»
* * *
Λίγα λόγια για την παράσταση
Τι θα γινόταν αν αυτό που βλέπεις στις ειδήσεις συνέβαινε σε εσένα;
Το έργο, που ανέβηκε στο Trafalgar Studios στο West End του Λονδίνου αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές, αγγίζει το φαινόμενο της τρομοκρατίας με έναν ιδιαίτερο και καυστικά ρεαλιστικό τρόπο μέσα από τις ιστορίες έξι επιζώντων ενός τρομοκρατικού χτυπήματος.
«Αν δεν μπορείς να το χλευάσεις, θα σε κάνει κομμάτια».
Ένας πύραυλος χτυπά απ’ το πουθενά ένα επιβατικό αεροπλάνο. Ακολουθεί μία τεράστια έκρηξη και το BU21 πέφτει σ’ έναν κεντρικό δρόμο του Λονδίνου. Έξι άνθρωποι αφηγούνται τις απώλειες εκείνης της μέρας, το τραύμα και τη διαδικασία επούλωσής του…
Τι θα έκανες αν ήσουν ένας από αυτούς; Αν αυτές οι εικόνες που μοιάζουν σαν σκηνές από ταινία εκτυλίσσονταν μπροστά στα μάτια σου;
Έγραψαν για το «BU21» του Stuart Slade:
«90 έντονα λεπτά που αρέσκονται στο να μας εκπλήσσουν και να μας διαψεύδουν». – Evening Standard
«Μια προσεκτική, συγκλονιστική και πικρά αστεία μελέτη για το πώς αντιμετωπίζουμε την τραγωδία» – The Guardian.
«Είναι φανερό ότι ο Stuart Slade αγαπάει τους χαρακτήρες του: με όσες ρωγμές και αν έχουν, μας κάνει να τους καταλάβουμε όλους. Αποτελεί μία αυθεντικά συναρπαστική νέα φωνή.» – Time Out London
«Ο Stuart Slade είναι ένας συγγραφέας με την ικανότητα να φτάνει στις πιο σκοτεινές τρύπες και να τραβάει από μέσα το νήμα της ζωής. Για να βρει το χιούμορ στα πιο απίθανα μέρη…» – The Stage
«Αν η τρομοκρατία είναι ένα μέρος της ζωής, τότε η ζωή μας πρέπει να αποτελεί και κομμάτι της τρομοκρατίας, με τις όποιες αντιφάσεις της. Οι άνθρωποι ακόμη ερωτεύονται, ακόμη κάνουν έρωτα…» – What’s on Stage
• Θέατρο 104: [email protected] | http://www.104.gr/
www.facebook.com/BU21.theatro104
Εισιτήρια εδώ: