Cat Is Art

Olympus: Τα δυσάρεστα νέα επιβεβαιώθηκαν…

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

Οι φήμες υπέβοσκαν τα τελευταία χρόνια. Η Olympus και συγκεκριμένα το φωτογραφικό τμήμα δεν πήγαινε καλά. Επί τρεις συνεχείς χρονιές έγραφε ζημιές, εξαφανίστηκε από διεθνείς εκθέσεις και δεν παρουσίαζε σχεδόν καθόλου καινούργια μοντέλα. Όλη αυτή η αδράνεια μαζί με τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα και τις διαρκώς φθίνουσες πωλήσεις, έφεραν τη δυσάρεστη εξέλιξη. Με μια λιτή ανακοίνωση την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2020, γράφτηκε ο επίλογος για μια φωτογραφική διαδρομή που ξεκίνησε το 1936: υπογράφηκε λοιπόν μνημόνιο με βάση το οποίο γνωστοποιείται ότι το φωτογραφικό τμήμα θα μεταβιβαστεί την JIP (Japan Industrial Partners) η οποία μεταξύ άλλων είχε εξαγοράσει το 2014 το τμήμα φορητών υπολογιστών της Sony.

 

 

H αρχική εταιρεία με επωνυμία Orinpasu Kabushiki-gaisha ιδρύθηκε το 1919 με αντικείμενο τα οπτικά για μικροσκόπια ενώ παρήγαγε την πρώτη της μηχανή, τη Semi Olympus με φακό Zuiko, το 1936. Η μεγάλη επιτυχία ήλθε με την compact half frame σειρά Pen που ξεκίνησε το 1959 και στις ρεφλέξ με την ιστορική μηχανική ρεφλέξ OM1 το 1972, σχεδιασμένη από τον ιδιοφυή μηχανικό της εταιρείας Υοshihisa Maitani. Ήταν η εποχή της μεγάλης λάμψης και κύρους που απολάμβανε το όνομα Οlympus για το μοναδικό design, την τεχνική αρτιότητα και την ποιότητα των φακών Zuiko.

Παρά την επιτυχία και τις σημαντικές πωλήσεις της σειράς OM και upmarket μοντέλων όπως OM1N, OM2/2N, OM3, OM4 και των πιο φθηνών OM-10, OM-20 κ.λπ. η Olympus απέτυχε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 να ανέβει στο τρένο του autofocus και την επόμενη δεκαετία να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία να βγάλει σύστημα digital reflex. Παρόλο που δραστηριοποιήθηκε πολύ στις digital compact η πρώτη ψηφιακή ρεφλέξ Olympus ήλθε μόλις το 2003 με το σύστημα Four Thirds (αισθητήρας 13,5x18mm) που μάλιστα είχε εξελιχθεί σε συνεργασία με την Kodak. Η Ε-1 είχε ρεφλέξ σχεδίαση, αισθητήρα 5Megapixel και απευθυνόταν στη semiprofessional αγορά, στους ενθουσιώδεις ερασιτέχνες και επαγγελματίες, έφερνε δε μαζί της καινούργιους φακούς που δεν είχαν καμία συμβατότητα με τους παλιούς ΟΜ. Ήταν μια πρωτοποριακή για τα δεδομένα της εποχής σχεδίαση, με καινοτομίες όπως τηλεκεντρικούς φακούς, αδιαβροχοποίηση, συνδέσεις USB 2.0 και Firewire, υπερηχητικό σύστημα για τη σκόνη κ.λπ.

 

 

Η έλλειψη συμβατότητας των φακών προς τα πίσω ήταν μάλλον η αιτία που δεν αγκαλιάστηκε πλατιά το νέο σύστημα τη στιγμή που οι άλλοι μεγάλοι παίκτες, Canon, Nikon και Pentax, είχαν διατηρήσει τις μοντούρες τους. Παρουσιάστηκαν πραγματικά πολλά σώματα (δεκάξι!) στη σειρά Ε μέχρι το 2008 που ανακοινώθηκε η μετάβαση στο mirrorless σύστημα Micro 4/3 με πρώτη διδάξασα την Οlympus Pen E-P1, της οποίας το design παρέπεμπε στη θρυλική σειρά Pen το αναλογικού (φιλμάτου) παρελθόντος.

Ενδιάμεσα η Olympus λάνσαρε την upmarket σειρά ΟΜ-D και αρκετούς πολύ καλούς φακούς όμως τα τελευταία χρόνια, ο σκληρός ανταγωνισμός, η γενικότερη πτώση πωλήσεων στο digital imaging η πίεση από τα smartphone, η έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης, το σκάνδαλο Woodford (2011) και άλλες αστοχίες κατάφεραν σταδιακά τα πλήγματα από τα οποία το ιστορικό brand δεν κατάφερε να ανακάμψει. Να διευκρινίσουμε βέβαια ότι δεν είναι προς πώληση το σύνολο της Οlympus, αφού ο ιατρικός διαγνωστικός κλάδος ακμάζει και κερδοφορεί, αλλά μόνον ο φωτογραφικός της εταιρείας.

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, η JIP θα έχει σκοπό να μετασχηματίσει το φωτογραφικό τμήμα σε πιο συμπαγές, αποτελεσματικό και ευέλικτο, προκειμένου να πετύχει την ποθούμενη ανάπτυξη. Τα brand names OΜ-D και Zuiko θα διατηρηθούν ενώ το νέο επιχειρηματικό σχήμα θα είναι υπεύθυνο για την έρευνα και εξέλιξη, την παραγωγή και την υποστήριξη των υπαρχόντων χρηστών. Οι οικονομικές πλευρές της συμφωνίας δεν ανακοινώθηκαν δημόσια.

-Πηγή: περιοδικό ΦΩΤΟγράφος

Εκτύπωση
Ειρήνη ΑϊβαλιώτουOlympus: Τα δυσάρεστα νέα επιβεβαιώθηκαν…

Related Posts