19.7 C
Athens
Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024

Aaron Siskind, ο φωτογράφος που ανέδειξε την τέχνη των φυσικών σχηματισμών

Η φωτογραφία είναι ένα μέσο για να αισθάνεσαι, να αγγίζεις, να αγαπάς. Αυτό που έχεις καταγράψει στο φιλμ είναι πλέον απαθανατισμένο για πάντα… διαφυλάττει τη μνήμη των μικρών πραγμάτων, ακόμα και πολύ μεταγενέστερα από τη στιγμή που εσύ έχεις ξεχάσει τα πάντα.

Aaron Siskind

“Σε οποιαδήποτε τέχνη, δεν ξέρετε εκ των προτέρων τι θέλετε να πείτε. Αυτό σας αποκαλύπτεται, στη συνέχεια, όπως το λέτε … Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ της τέχνης και της απεικόνισης”.

Aaron Siskind

Ο Aaron Siskind καθιερώθηκε ως abstract φωτογράφος και, πράγματι, πολλές από τις φωτογραφίες του παρουσιάζουν θέματα που δεν είναι εύκολα αναγνωρίσιμα. Η φωτογραφία του, ωστόσο, δεν είναι καθαρά αφηρημένη. Αντίθετα, ο Siskind φωτογράφισε αναγνωρίσιμα μέρη και πράγματα με τρόπους που δημιούργησαν ένα νέο μέσο επικοινωνίας ιδεών, συναισθημάτων και προοπτικών για τη ζωή και την ιστορία. Η καινοτομία του κέρδισε έναν σημαντικό ρόλο στην ιστορία της φωτογραφίας.

Aaron Siskind

Ο Siskind σπούδασε λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο της Πόλης της Νέας Υόρκης και είχε βλέψεις να γίνει ποιητής. Στις αρχές της δεκαετίας του 1930, σε διάρκεια διακοπών από τη δουλειά του ως καθηγητής Αγγλικών στο δημοτικό σχολείο, άρχισε να φωτογραφίζει με κάμερα που του δόθηκε δώρο από τον πατέρα του για να καταγράψει τα αξιοθέατα του μήνα του μέλιτός του. Ένας κόσμος ανοίχθηκε για αυτόν, και έγινε ένας «άπληστος» και καλλιτεχνικά φιλόδοξος φωτογράφος.

Aaron Siskind

Ο Siskind, στη συνέχεια, ως μέλος του Photo League ξεκίνησε να ασχολείται σοβαρά με τη φωτογραφία κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης, όταν πολλοί καλλιτέχνες απεικόνιζαν τη φτώχεια και την κοινωνική δυστυχία και αποσκοπούσαν στην τεκμηρίωση της ζωής της γειτονιάς κατά τη διάρκεια της Depression Era. Εκείνη την εποχή ο Siskind παρήγαγε το “Harlem Document”, το πιο διάσημο ντοκιμαντέρ του, το οποίο εστίασε το ανθρώπινο ενδιαφέρον στις κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές συνθήκες του Χάρλεμ και των κατοίκων του.

Aaron Siskind

“Η επιχείρηση μιας φωτογραφίας μπορεί να λεχθεί με απλά λόγια ότι αποτελείται από τρία στοιχεία: τον αντικειμενικό κόσμο (του οποίου η μόνιμη κατάσταση είναι η αλλαγή και η διαταραχή), το φύλλο χαρτιού στο οποίο θα πραγματοποιηθεί η εικόνα και η εμπειρία που τα φέρνει μαζί.”

Aaron Siskind

Aaron Siskind

Στη δεκαετία του 1940, τα φωτογραφικά ενδιαφέροντα του Siskind μετατοπίστηκαν. Αρχίζει να γίνεται πιο αφηρημένος φωτογράφος. Το αφηρημένο έργο για το οποίο έγινε γνωστός ο Siskind εξελίχθηκε από την προσπάθειά του να εκφράσει τις δικές του καταστάσεις σκέψης στη φωτογραφία, αντί να καταγράφει απλώς θέμα. Στις αρχές της δεκαετίας του 1940 άρχισε να φωτογραφίζει πρότυπα και υφές εγκόσμιων θεμάτων, όπως συρματόσχοινα, αποτυπώματα σε άμμο και θαλάσσια φύκια.

Aaron Siskind

Στο έργο του αργότερα επικεντρώθηκε σε φυσικούς σχηματισμούς – κορμούς δέντρων και πεδία λάβας – όπου απομόνωσε εκφραστικές μορφολογικές μορφές. Ασχολήθηκε με τις αφηρημένες ιδιότητες των δισδιάστατων επιφανειών όπως το πεζοδρόμιο, οι πινακίδες και οι τοίχοι, ειδικά εκείνες που μεταμορφώθηκαν από τις καιρικές συνθήκες και τη φθορά. Ο Siskind ήταν εξερευνητής περισσότερο ενός πιο λεπτομερειακού οπτικού κόσμου.

Aaron Siskind

Το πρώιμο αφηρημένο έργο του Siskind δεν έγινε άμεσα δεκτό από άλλους φωτογράφους, αλλά ήταν ευρέως αποδεκτό από ζωγράφους όπως ο Willem de Kooning και ο Franz Kline, οι οποίοι συσχετίστηκαν με τον Abstract Expressionism. Όμως η δουλειά του προσέφερε ένα σημαντικό υπόδειγμα για άλλους φωτογράφους που ήθελαν να επικοινωνήσουν με προσωπικές ιδέες, κατασκευάζοντας συνθέσεις από τον γύρω τους κόσμο.

Aaron Siskind

“Όταν κάνω μια φωτογραφία, θέλω να είναι ένα εντελώς νέο αντικείμενο, πλήρες και αυτοτελές, του οποίου η βασική προϋπόθεση είναι η τάξη.”

Aaron Siskind

Μαζί με τους Ansel Adams, τον Wynn Bullock, τον Harry Callahan και τον Frederick Sommer, ο Siskind ήταν ένας από τους ιδρυτές του Κέντρου Δημιουργικής Φωτογραφίας το 1975.

“Καθώς η γλώσσα ή το λεξιλόγιο της φωτογραφίας έχει επεκταθεί, η έμφαση στο νόημα έχει μετατοπιστεί. Έχει μετατοπιστεί από αυτό που ο κόσμος μοιάζει με αυτό που αισθανόμαστε για τον κόσμο και αυτό που θέλουμε να σημαίνει ο κόσμος.”

Aaron Siskind

Aaron Siskind

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -