Cat Is Art

Νικόλας Μπράβος: Συνειδητοποιώ ότι είμαστε φτιαγμένοι να υποκύπτουμε στον έρωτα ξανά και ξανά…

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

 

Της Ειρήνης Αϊβαλιώτου

Τον πρωτοσυνάντησα πριν από μερικά χρόνια στα σεμινάρια υποκριτικής του studio Νάμα ως μαθητή. Τότε ήταν που εκτίμησα τη λάμψη του, την προσήλωσή του και τον αδαμάντινο χαρακτήρα του. Το να συμπαθήσεις τον Νικόλα Μπράβο όταν τον γνωρίσεις, είναι μονόδρομος. Το να τον θαυμάσεις ως καλλιτέχνη είναι η μοναδική επιλογή που σου επιτρέπεται, καθώς πρόκειται για έναν ηθοποιό με πληθωρικό ταλέντο, υποκριτικό «νεύρο», σκηνική ευφυΐα, γνώση και εγρήγορση, ασκημένα εκφραστικά μέσα και τη δριμύτητα μιας αστραπής.
Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Ξυλόκαστρο. Τελειώνοντας το σχολείο πέρασε στην Ιατρική Σχολή Αθηνών και συγκεκριμένα ήταν ένας από τους 14 αριστούχους ενώ παράλληλα ξεκίνησε να ασχολείται και με την υποκριτική, η οποία και τον κέρδισε.
Ο Νικόλας Μπράβος, τελειόφοιτος της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με δίπλωμα πιάνου (Άριστα) και πολύγλωσσος, έκανε την πρώτη του τηλεοπτική εμφάνιση το 2013 στην κωμική σειρά «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα». Κατόπιν συμμετείχε στη «Μοντέρνα Οικογένεια» στο MEGA, ενώ ακολούθησαν οι συμμετοχές του στις σειρές «Δια Ταύτα» και «Τρίχες». Το 2015 είχε έκανε μια guest εμφάνιση στα τελευταία 30 επεισόδια της δραματικής σειράς «Δικαίωση». Τις σεζόν 2015-2017 είχε έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στην καθημερινή σειρά του ANT1 «Δίδυμα Φεγγάρια». Τη σεζόν 2018-2019 πρωταγωνίστησε στην κωμική σειρά «Όσο Έχω Εσένα» στον ΣΚΑΪ.

Στο θέατρο έχει παίξει στις παραστάσεις «Οι πεταλούδες είναι ελεύθερες» του Λέοναρντ Γκερς στο Δημοτικό Θέατρο Λατσιών (Λευκωσία), «Κρέας» του Πήτερ Στρόαν, «Sorry I’ m Greek» του Λάκη Λαζόπουλου, «Ορέστης» του Γιάννη Ρίτσου, «Ονειροπωλείο» της ομάδας Ονειροφιλόφυλοι και «Σονάτα του Σεληνόφωτος» του Γιάννη Ρίτσου ως πιανίστας, «Ακροβάτες της Τύχης» και «Ως την άκρη του ονείρου» της Κέλλυς Σταμουλάκη, «Ξημερώνει Κυριακή» των Παναγιώτη Μπρατάκου – Μάρως Μπουρδάκου, «Αττίκ, μια ζωή χειροκροτήματα» του Άγγελου Ανδρεόπουλου, «Η Επιστροφή» του Γιάννη Ρίτσου, «Ανθρώπινη Φωνή» του Ζαν Κοκτώ, «Φώτα, κλακέτα, χειροκροτήματα» του Άγγελου Ανδρεόπουλου στο ρόλο του Αττίκ, «Τρεις Κόρες εν Καμίνω» του Βασίλη Μυριανθόπουλου ως πιανίστας.

Έκανε το κινηματογραφικό του ντεμπούτο το 2012 πρωταγωνιστώντας στην ταινία “Red City” του Μάνου Τσίζεκ και το 2017 πήρε μέρος στην ταινία “The Bachelor 2”. Επίσης, το 2018 έκανε γυρίσματα στη Σαντορίνη για την αυστραλιανή ταινία “Don’t Read This on a Plane”, η οποία βγαίνει στους κινηματογράφους το 2019.

Το 2018-19 τον επιλέγει η απαιτητική Ελένη Σκότη για την επανάληψη της παράστασης «Η λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας», όπου κρατά το ρόλο του Κένεθ. Αν και ο σεμνός, ευγενικός και τρυφερός Νικόλας ως άνθρωπος κοντράρεται με το συγκεκριμένο χαρακτήρα, είναι τόσο καλός στην ερμηνεία του ώστε έχεις την αίσθηση πως ο Κένεθ γράφτηκε στα μέτρα του. Έχει όλη την παρουσία που απαιτεί ο ρόλος, αρρενωπότητα, πειστικότατη θεατρική όψη και δυναμισμό. Η εν γένει σκληρή παρουσία του ως καταλύτης στην παράσταση είναι μια έκπληξη που βοηθά να αναδειχτεί καίρια η ανθρώπινη πλευρά των άλλων χαρακτήρων. Όπως μας λέει ο ίδιος, ο Κένεθ είναι “ένας «διάβολος» απειλητικός και λυσσασμένος που γυρίζει άγρυπνος τη νύχτα και ρημάζει τους ανθρώπους. Είμαι κι εγώ θύμα της μοναξιάς και της ανασφάλειας κι έχω για καταφύγιο κι άμυνα τη χρήση της βίας”.
Εμείς σας παροτρύνουμε να μη χάσετε αυτή τη συγκλονιστική παράσταση κι αυτή τη συνταρακτικά ρεαλιστική ερμηνεία που προσφέρει γενναιόδωρα στο κοινό ο Νικόλας.

 

 

Νικόλα, τι θυμάσαι από τον καιρό που ήσουν παιδί;

* Θυμάμαι πολλές στιγμές, ευχάριστες, δυσάρεστες, απλές, καθημερινές, σημαντικές. Περιπέτειες, παιχνίδια, έρωτες, στιγμές μοναξιάς, αποδράσεις στη φύση, ονειροπόληση και πολλή θάλασσα.

Τι ήταν εκείνο που σου κέντρισε το ενδιαφέρον στο θέατρο ώστε να ασχοληθείς επαγγελματικά με αυτό τον χώρο;

* Το θέατρο είναι για εμένα μεταξύ άλλων ένας τρόπος να εκφράσουμε στους άλλους ποιοι είμαστε ή ποιοι μπορούμε να γίνουμε. Σου δίνει τη δυνατότητα να παρατηρείς… να διεισδύεις… να εξωτερικεύεις… να αλληλεπιδράς με τους ψυχισμούς του κοινού… Να δοκιμάζεις και να δοκιμάζεσαι σε συναισθήματα κι όλο αυτό καταλήγει να είναι εκτονωτικό, θεραπευτικό και παράλληλα μπορείς να εισπράττεις άμεσα την εντύπωση που προκάλεσες με την εκάστοτε ερμηνεία σου, καλή είτε κακή.

Tην Ιατρική την εγκατέλειψες για το θέατρο;

* Το θέατρο θα μπορούσε να θεωρηθεί ως αφορμή…

Το επαγγελματικό σου ξεκίνημα πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν;

* Ξεκίνησα από κάπου να ξετυλίγω το κουβάρι και το ένα πράγμα έφερε το άλλο. Στην αρχή είχα περισσότερη αγωνία για το τι θα γίνει, δεν ήξερα πού πάω και πού βρίσκομαι. Τώρα δεν μπορώ να σου πω με σιγουριά πως ξέρω, αλλά σίγουρα δε βλέπω τα πράγματα ούτε δύσκολα ούτε ακατόρθωτα.

Παίζεις στο έργο «The Night Alive» (Η λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας) του Ιρλανδού Conor McPherson στο θέατρο «Επί Κολωνώ». Τι έχεις να μας πεις για τη συγκεκριμένη παράσταση;

* «Η λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας» είναι ένα θεατρικό αριστούργημα του Κόνορ Μακφέρσον. Το μόνο που έχω να σας πω είναι το πού και το πότε παίζουμε… τολμώντας να αφήσω σε εσάς τα υπόλοιπα. Είμαστε λοιπόν στο θέατρο «Επί Κολωνώ» κάθε Πέμπτη-Παρασκευή-Κυριακή στις 21.15 και Σάββατο στις 18.00. Μέχρι τις 21 Απριλίου 2019!

 

 

Ποιος είναι ο χαρακτήρας που υποδύεσαι;

* Είμαι ο Κένεθ. Ένας «διάβολος» απειλητικός και λυσσασμένος που γυρίζει άγρυπνος τη νύχτα και ρημάζει τους ανθρώπους. Είμαι κι εγώ θύμα της μοναξιάς και της ανασφάλειας κι έχω για καταφύγιο κι άμυνα τη χρήση της βίας.

Πώς είναι η εμπειρία να σε σκηνοθετεί η Ελένη Σκότη;

* Η Ελένη Σκότη είναι μια ιδιαίτερη και απαιτητική σκηνοθέτιδα, που ζητάει από τον ηθοποιό να βγάλει τον καλύτερό του εαυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι κοντά της θα μάθεις πολλά. Εγώ τη γνώρισα πρώτα ως δασκάλα στο Επί Κολωνώ και τώρα για πρώτη φορά δουλεύουμε μαζί στο θέατρο. Μακάρι να συνεργαστούμε ξανά στο μέλλον.

Πώς αισθάνεσαι ως μέλος -αυτή τη θεατρική περίοδο- της ομάδας ΝΑΜΑ;

* Σταθερά μέλη της ομάδας ΝΑΜΑ είναι η Ελένη Σκότη και ο Γιώργος Χατζηνικολάου. Όλοι οι υπόλοιποι είμαστε εποχικοί συνεργάτες. Για μένα προσωπικά είναι μεγάλη χαρά να βρίσκομαι σε αυτή την ομάδα, σε ένα χώρο όπου παρακολούθησα και τα πρώτα σεμινάρια στην υποκριτική.

Τι θα ήθελες να πεις για τους συμπρωταγωνιστές σου, Δημήτρη Αλεξανδρή, Ερρίκο Λίτση, Γιώργο Τριανταφυλλίδη και Κατερίνα Μαούτσου;

* Αυτό που έχουμε μεταξύ μας είναι κάτι μοναδικό και πιστεύω ότι δε συμβαίνει εύκολα στο χώρο. Είμαστε εκεί ο ένας για τον άλλον και εντός και εκτός σκηνής. Ο καθένας τους ξεχωριστά με τον τρόπο του λειτουργεί για μένα σαν δάσκαλος, σαν φίλος, σαν αδερφός. Είναι μεγάλη τύχη και μεγάλη χαρά για μένα αυτό. Τους αγαπώ.

 

Ο Νικόλας Μπράβος στην Κούβα

Τι επίδραση φέρνει η γυναικεία παρουσία σ’ έναν κόσμο ανδρικής μοναξιάς;

* Θα ήταν «ρίσκο» να απαντήσω απόλυτα σε αυτό, διότι ο ρόλος της γυναίκας είναι παντού και πάντα πολυδιάστατος κι απρόβλεπτος. Άρα θα έλεγα ότι η γυναικεία παρουσία σ’ έναν κόσμο ανδρικής μοναξιάς θα μπορούσε να έχει από ευεργετική ως κι εκνευριστική επίδραση… Νομίζω μπορεί να γίνει η καλύτερη παρέα στα σκοτάδια σου, να σε κάνει να τα αντέξεις, μπορεί ακόμα και να σε κάνει να τα ξεπεράσεις ή να είναι αυτή που θα σε κάνει να θέλεις να μείνεις για πάντα εκεί εγκλωβισμένος… Έχει τη δύναμη και την τεχνική.

Το χιούμορ, η αγάπη και ο ρομαντισμός τι θέση έχουν στην παράσταση;

* Το χιούμορ κάθεται κάπου στη μέση, η αγάπη ακροβατεί ανάμεσα στην πρώτη και την τελευταία σειρά, ενώ ο ρομαντισμός αν και δεν είναι κάτι που κυριαρχεί, σίγουρα αιωρείται υπαινικτικά στην ατμόσφαιρα.

Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς συμπόνια;

* Χωρίς συμπόνια πιθανόν… χωρίς ενσυναίσθηση όμως όχι.

Το να μιλάς για έρωτα τι σημαίνει για σένα;

* Από παιδί μου αρέσει να περπατώ στις διαδρομές του έρωτα… να τον εξερευνώ, να τον ανακαλύπτω… Μεγαλώνοντας κατάλαβα ότι ο έρωτας δεν είναι απλά ένα σκίρτημα, μια γλυκιά ταχυπαλμία ή πεταλούδες στο στομάχι… Ο έρωτας είναι δημιούργημα μιας δύναμης ανώτερης από εμάς… μιας δύναμης που ούτε θέλουμε ούτε μπορούμε να της αντισταθούμε. Όταν μιλώ λοιπόν για τον έρωτα συνειδητοποιώ ότι είμαστε φτιαγμένοι να υποκύπτουμε σε αυτόν ξανά και ξανά και κάθε φορά να μοιάζουμε πιο άπειροι από την προηγούμενη…

 

 

Η τηλεόραση τι σου προσφέρει;

* Οικονομικές απολαβές, εμπειρία σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο και αναγνωρισιμότητα με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Στην Ιατρική θα επιστρέψεις;

* Δεν είναι κάτι που θα ήθελα να κάνω στην παρούσα φάση.

Αν η κρίση δεν είχε εμφανιστεί, πώς νομίζεις ότι θα λειτουργούσαν τα πράγματα;

* Η κρίση δυστυχώς αποτυπώνεται στην καθημερινότητά μας με διάφορες εκφάνσεις… δεν είναι παρούσα μόνο στις τσέπες μας… Δεν ξέρω πώς θα λειτουργούσαν τα πράγματα, αν η οικονομική κρίση δεν είχε εμφανιστεί. Πιστεύω όμως ότι και αυτή, όπως και όλες οι άλλες κρίσεις, είναι ό,τι τους επιτρέπουμε να είναι. Κάθε δύσκολη περίσταση δημιουργεί ευκαιρίες για ανανέωση. Φτάνει να επιλέξει κανείς να τις δει έτσι.

Πώς κρίνεις το μεγάλο αριθμό θεάτρων και παραστάσεων στην Αθήνα;

* Με χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός αυτό, διότι αυτό σημαίνει ότι υπάρχει διάθεση για δημιουργία και έκφραση και ο κόσμος ανταποκρίνεται θετικά.

H δημοσιότητα βοηθά τον καλλιτέχνη;

* Η δημοσιότητα που δεν υπερβαίνει τα όρια και σέβεται τον εκάστοτε καλλιτέχνη είναι πάντα χρήσιμη και σίγουρα βοηθά.

Ποια πράγματα στη ζωή έχουν σημασία για σένα;

* Η αγάπη, ο έρωτας, οι φίλοι, η οικογένεια, οι αγκαλιές, τα φιλιά, τα χαμόγελα, το γέλιο, η μουσική, τα ταξίδια, οι όμορφες αναμνήσεις.

Για ποια πράγματα σήμερα χρειάζεται να υψώσουμε τη φωνή;

* Χρειάζεται να υψώσουμε τη φωνή μας απέναντι σε ό,τι προτίθεται να κακοποιήσει την ψυχή μας… σε ό,τι θεωρούμε άδικο… σε ό,τι μας επιβάλουν αλλά δε μας ταιριάζει… σε ό,τι απειλεί την πνευματική μας ηρεμία… σε ό,τι μας εμποδίζει να ονειρευόμαστε… σε ό,τι «πρέπει» αλλά δε θέλουμε… στους τοξικούς ανθρώπους, σε ό,τι γεννά ταμπού και ηθικολογίες.

Έχεις κρύψει, έχεις καταχωνιάσει πρόσωπα και πράγματα που σε έχουν πικράνει;

* Δεν αισθάνομαι την ανάγκη να κρύψω ή να καταχωνιάσω ό,τι κι όποιον με πίκρανε… Για να είμαι ειλικρινής κρύβω μόνο ό,τι κι όποιον μου δίνει δύναμη και, τουλάχιστον συνειδητά, δεν καταχωνιάζω τίποτα και κανέναν. Βιώνω κάθε συναίσθημα που συναντώ είτε θετικό είτε αρνητικό, το αφήνω να με διδάξει, να με διαμορφώσει και ύστερα το απελευθερώνω.

Η κοινωνία μας είναι πιο σκληρή για τους άντρες ή για τις γυναίκες;

* Αυτό έχει να κάνει με την ποιότητα, την αντοχή και τις άμυνες της εκάστοτε ψυχής κι όχι με το φύλο. Μια κοινωνία μπορεί κάλλιστα να «πληγώσει» το ίδιο έναν άνδρα σε μία περίπτωση και σε κάποια άλλη μία γυναίκα.

Ποια από τις συμβουλές που έχεις πάρει, δεν την ξεχνάς ποτέ;

* Δεν ξεχνώ ποτέ τη συμβουλή του δασκάλου μου, που μου έλεγε ότι «η ζωή είναι ωραία»…

Πώς είναι η καθημερινότητά σου και ποιες οι αγαπημένες σου συνήθειες;

* Αυτόν τον καιρό η καθημερινότητά μου είναι όμορφη. Είμαι πιο χαλαρός από δουλειά, λόγω του ότι τελείωσαν τα γυρίσματα για την τηλεόραση και έχω μόνο τις παραστάσεις στο «Επί Κολωνώ». Μουσική, θέατρο, ταινίες, βόλτες στην Αθήνα και συναντήσεις με αγαπημένους φίλους.

 

Κούβα

 

Ποιο βιβλίο διαβάζεις αυτό τον καιρό;

* Πέδρο Χουάν Γκουτιέρες, «Διάλογος με τη σκιά μου».

Πώς κρίνεις τη συμπεριφορά των Ελλήνων προς τα ζώα;

* Ο υψηλός αριθμός των κακοποιημένων, παραμελημένων και νεκρών ζώων από δηλητηριάσεις κι άλλα βασανιστήρια μου προκαλεί θυμό, θλίψη κι έντονη ανησυχία.

Τέλος, ποια είναι η δική σου σχέση με τα ζώα; Συμβιώνεις με κάποιο κατοικίδιο;

* Αγαπώ και σέβομαι πολύ τα ζώα. Και ναι συμβιώνω με τη γατούλα μου, την Ελένη.

 

 

Διαβάστε επίσης

Παράταση για τον “Άγριο Σπόρο” και τη “Λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας” στο θέατρο “Επί Κολωνώ”

«Η λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας». Φωτογραφίες από την παράσταση στο θέατρο “Επί Κολωνώ”

 

  • Δείτε το trailer της παράστασης “Η λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας”

 

Εκτύπωση
eirini aivaliwtouΝικόλας Μπράβος: Συνειδητοποιώ ότι είμαστε φτιαγμένοι να υποκύπτουμε στον έρωτα ξανά και ξανά…

Related Posts