Cat Is Art

Ατέλειωτες ώρες τα καλοκαίρια διαβάζοντας τα «Μίκυ Μάους» του Φλόιντ Γκόντφρεντσον

Αποστολή σε φίλο Εκτύπωση

Αυτοπροσωπογραφία του Φλόιντ Γκόντφρεντσον.

Του Παναγιώτη Μήλα

Τα καλοκαίρια διαβάζαμε ατέλειωτες ώρες τα «Μίκυ Μάους». Τα αγοράζαμε μεταχειρισμένα μιας και δεν υπήρχε τότε ο φόβος του κορονοϊού, αλλά και για λόγους οικονομίας. Δίπλα στο 95ο Δημοτικό Σχολείου, «του Ξυνού» (Σωστράτους 5 και Θεοδώρου Γεωμέτρου, γωνία) ήταν το βιβλιοχαρτοπωλείο του Μιχάλη Λαρόζα (Σωστράτους 13 και Αγκύλης, γωνία).

Αυτό το βιβλιοπωλείο (ένα από τα δυο της γειτονιάς) ήταν τον χειμώνα στο στέκι μας για τα βιβλία του δημοτικού και του γυμνασίου ενώ το καλοκαίρι ήταν ο παράδεισος για όλες τις …χαλαρές επιλογές μας. Εκεί βρίσκαμε εκατοντάδες «Μίκυ Μάους». Τα αγοράζαμε, τα διαβάζαμε, τα δανείζαμε και έπειτα από μία εβδομάδα τα επιστρέφαμε… Τα δίναμε στον Λαρόζα σε χαμηλότερη τιμή από αυτή με την οποία τα αγοράσαμε και στη συνέχεια φορτωνόμαστε με μια ακόμη τσάντα γεμάτη με νέα εσοδεία περιοδικών με τον Μίκυ, τη Μίνι, τον Πλούτο, τον Σιλβέστρο, τον Τουίτι…

 

***

 

Ο Φλόιντ Γκόντφρεντσον στη βιβλιοθήκη με τα έργα του.

 

 

Ο δημιουργός – σχεδιαστής και σεναριογράφος όλων αυτών των ιστοριών ήταν ο Φλόιντ Γκόντφρεντσον (Floyd Gottfredson), ο τιμημένος με το «Βραβείο του μελανοδοχείου» και με το «Disney Legends – 2003».
Ο Γκόντφρεντσον ανέλαβε εξ ολοκλήρου (σενάριο και σχέδιο) τις ιστορίες του Μίκυ από τον Μάιο του 1930, έως και τη συνταξιοδότησή του, το 1975.
Ως συνεργάτης του Γουόλτ Ντίσνεϊ, εισήγαγε νέους χαρακτήρες στη σειρά, σαν το «Μαύρο Φάντασμα» (Phantom Blot) ή τον «Ήττα-Βήττα» (Eega-Beeva) και η ποιοτική δουλειά του επηρέασε νεότερους καλλιτέχνες του είδους, όπως ο Ιταλός Ρομάνο Σκάρπα.

 

 

 

Βέβαια ενώ υπήρξε ο καλλιτέχνης της κλασικής σειράς του Mickey Mouse στα μεγάλα εβδομαδιαία έντυπα των ΗΠΑ, ωστόσο στο ξεκίνημά του ασχολήθηκε με τη δημοσίευση εικονογραφημένων ιστοριών σε τοπικές εφημερίδες του Σολτ Λέικ Σίτι και της Γιούτα.

Ο Γκόντφρεντσον γεννήθηκε στο Κέισβιλ της Γιούτα, στις 5 Μαΐου του 1905 και πέθανε στη Νότια Καλιφόρνια, στις 22 Ιουλίου του 1986.

 

***

 

 

 

Το 1979, στο πλαίσιο του εορτασμού για τη Χρονιά του Παιδιού, η Πανελλαδική Ένωση για τα  Δικαιώματα του Παιδιού – ανάμεσα σε δεκάδες άλλες εκδηλώσεις – είχε διοργανώσει μια βραδιά στην Αρχαιολογική Εταιρεία [στην οδό Πανεπιστημίου 22]. Εκείνη την ημέρα [23 Μαΐου 1980] ομιλητές ήταν: η Λίνα Αλεξίου, δημοσιογράφος, με θέμα «Κοινωνική προστασία ή υποκρισία για το παιδί;», η Ζωή Βαλάση, συγγραφέας, με θέμα «Τηλεόραση, το κουτί των θαυμάτων», ο Θεόφραστος Γέρου, Επίτιμος Εκπαιδευτικός Σύμβουλος, με θέμα «Δημοκρατική παιδεία: Παράγοντας αντιμετώπισης των κινδύνων διαφθοράς», ο Μίκης Θεοδωράκης, μουσικοσυνθέτης, με θέμα «Σύγχρονοι ρυθμοί και παιδί», ο Παναγιώτης Μήλας, γελοιογράφος, με θέμα «Μίκυ Μάους. Η φιλολογία της διαφθοράς» και ο Βασίλης Φίλιας, Καθηγητής Κοινωνιολογίας, με θέμα «Τα Ναρκωτικά στην εποχή μας».

Για εκείνη τη συνάντηση λοιπόν είχα μελετήσει το έργο της Γουόλτ Ντίσνεϊ και τη μέθοδο που χρησιμοποιούσε μέσω των «Μίκυ Μάους» για να επηρεάσουν – κατευθύνουν τα παιδιά και τους νέους. Έτσι είχα «συνομιλήσει» τότε με τον Φλόιντ Γκόντφρεντσον που ασφαλώς μέχρι και σήμερα θαυμάζω… Απεριόριστα και χωρίς αστερίσκους…

Εκτύπωση
Παναγιώτης ΜήλαςΑτέλειωτες ώρες τα καλοκαίρια διαβάζοντας τα «Μίκυ Μάους» του Φλόιντ Γκόντφρεντσον

Related Posts