26.1 C
Athens
Δευτέρα 24 Ιουνίου 2024

Εισαγωγή στο Method Acting από τη Μαρία Τσαρούχα

Εντατικό σεμινάριο υποκριτικής με τη Μαρία Τσαρούχα θα διεξαχθεί στον πολυχώρο Vault, στον Βοτανικό. Πρόκειται για εισαγωγή στο Method Acting με στόχο του χρόνου να δημιουργηθεί κλειστή ομάδα όπου θα διδαχθούν σε δύο κύκλους το Method Acting 1 και το 2. Σπουδές 2 ετών θα συμπτυχτούν σε ένα χρόνο και στο τέλος της χρονιάς θα πραγματοποιηθεί παράσταση στη σκηνή του Vault Theatre Plus από τους συμμετέχοντες.

Τι είναι η Method Acting;

Η Μέθοδος είναι το βασικό εργαλείο του/της ηθοποιού για να κάνει τη θεωρία πράξη, να απελευθερωθεί και να ανακαλύψει μέσα από το βαθύτερο εαυτό του/της, την αλήθεια του ρόλου που ερμηνεύει και την αλήθεια της στιγμής που βιώνει επάνω στη σκηνή.
Ο/η ηθοποιός μαθαίνει να αναλύει τους «νόμους» της ανθρώπινης συμπεριφοράς και παράλληλα κατανοεί, μελετά και μαθαίνει να αγαπά τον εαυτό του/της, έτσι ώστε να μπορεί να δουλεύει τα πιο ασυνείδητα και «κλειδωμένα» κομμάτια των αναμνήσεων, μνημών και βιωματικών εμπειριών του/της. Δουλεύοντας με τη Μέθοδο μαθαίνει να αναγνωρίζει τα δυνατά στοιχεία του εαυτού του/της και να αντεπεξέρχεται σε όλες τις προσωπικές αδυναμίες του/της που στέκονται εμπόδιο.
Ο στόχος της Μεθόδου είναι η δυνατότητα του/της ηθοποιού να δημιουργήσει έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα – ρόλο  και να «αναπαραστήσει» αληθινά συναισθήματα κάτω από αληθινές συνθήκες που βιώνει ο χαρακτήρας του/της τη συγκεκριμένη στιγμή, έτσι ώστε να αποδώσει μια ρεαλιστική ερμηνεία χωρίς να δημιουργεί «μανιέρες» ασφάλειας.
H Μέθοδος έγινε γνωστή από το Group Theater της Νέας Υόρκης το 1930 και τον Lee Strasberg, Actors Studio το 1940 και 1950. Στηρίχτηκε στις βασικές αρχές του Constantin Stanislavski για ψυχολογικό ρεαλισμό και συναισθηματική αυθεντικότητα, όπου ο/η ηθοποιός επαναφέρει προσωπικές του/της αντιδράσεις και συναισθήματα και τα προσομοιώνει στο χαρακτήρα που ερμηνεύει. Οι τεχνικές του Sanford Meisner, της Stella Adler και αργότερα της Utah Hagen, συμπληρώνουν τη Μέθοδο και την ολοκληρώνουν ως τη μοναδική Μέθοδο υποκριτικής.
Ένας δάσκαλος έτσι ή αλλιώς δεν δύναται να διδάξει υποκριτική, παρά μόνο τους «νόμους» της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
Βασικές τεχνικές που θα διδαχτούν την περίοδο του ενός χρόνου διατμημένου σε τρία σεμινάρια Μethod 1 – Method 2 -Method 3 είναι οι ακόλουθες (κρατείται η αγγλική γλώσσα για να διατηρηθεί η ορολογία αυτούσια):
Mοment to moment
Biography of the character
Active Analysis, Action, Adaptation, Bit
Communication, Concentration of Attention, Cognitive Analysis
Given Circumstances, Imagination, Indication, Inner Contact
Inner Monologue, Intention, Justification, Physical Action
Motivation, Objectives, Super Objectives, Relaxation, Representation
Sense Memory, Subtext, Substitution, Through-line of Action, Turning Point
As If’s, Needs and Wants, Objectives
Affective Memory
The Fourth Wall

You have to act human to be human!
You have to be human to act human!

“Στο πλαίσιο της διδακτικής ύλης θα διδαχτεί για πρώτη φορά και η μέθοδος Τhe Fifth Wall που δουλεύω εδώ και καιρό. Στόχος είναι η ενδυνάμωση του/της ηθοποιού ως μοναδική, αυθεντική οντότητα που φέρει και προσφέρει τον δικό του/της προσωπικό «χώρο» όπου μέσα χωράνε όλοι οι ρόλοι ανεξαρτήτου ηλικίας, καταγωγής, φύλου, ρεπερτορίου. Στόχος επίσης είναι να δημιουργηθεί μια ομάδα ηθοποιών που θα συμμετέχουν σε μια παράσταση για το κοινό”. 
Μαρία Τσαρούχα

H Mέθοδος και το τραγούδι

“Δεν υπάρχει κάτι που ο/η ηθοποιός δεν μπορεί να κάνει. Πολλοί ηθοποιοί αισθάνονται φόβο και αμφιβολία όταν τους ζητάτε να τραγουδήσουν είτε γιατί πιστεύουν ότι δεν διαθέτουν καλή και δουλεμένη φωνή, είτε γιατί δεν μπορούν να εκφραστούν μέσα από το τραγούδι, είτε γιατί νιώθουν ότι δεν μπορούν να εντάξουν το τραγούδι μέσα στο ρόλο.
Μαζί θα δουλέψουμε το πώς είναι δυνατό το τραγούδι να γίνει βιωματικό κομμάτι ενός ρόλου χωρίς να θέτει τον/την ηθοποιό εκτός πλαισίου και βιογραφικού που έχει χτίσει για το χαρακτήρα του, πώς μπορεί το τραγούδι να εξυπηρετήσει τον/την ηθοποιό ώστε να αποδώσει μια ερμηνεία διαφορετική, μη αναμενόμενη, ανατρεπτική που πηγάζει από την ψυχή και δεν είναι αποτέλεσμα μιας ευέλικτης και καλής φωνής. Πώς μπορεί το τραγούδι να είναι αποτέλεσμα μιας δυνατής ερμηνείας και όχι μιας απαραίτητα άψογης φωνής.
Ο/η κάθε ηθοποιός θα επιλέξει τραγούδια που θέλει να τραγουδήσει και θα του δοθούνε τραγούδια που δεν μπορεί να φανταστεί καν ότι μπορεί να εξυπηρετήσει. Η βάρος θα δοθεί στην ερμηνεία του κάθε τραγουδιού”.
Μαρία Τσαρούχα

Διάρκεια

Οκτώ (8) τρίωρα μαθήματα, σύνολο ωρών: 24.
Οι ώρες και μέρες που διεξαχθεί το σεμινάριο θα γίνουν κατόπιν συνεννοήσεως.
Την Τρίτη 14 Μαΐου στις 20:00 θα γίνει παρουσίαση και συνάντηση με τη Μαρία Τσαρούχα στον Πολυχώρο Vault (Μελενίκου 26, Βοτανικός. Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός, 5’ περίπου με τα πόδια).

Μαρία Τσαρούχα – CV

Απόφοιτος της AADA NY (American Academy of Dramatic Arts, New York) και του Deree College (B.Α in Sociology). Φοιτήτρια του Webber Douglas Academy of Dramatic Arts, London εξειδίκευση στο σαιξπηρικό ρεπερτόριο, καθώς και στη μέθοδο Stanislavsky.
Από το 1999 ζει και εργάζεται στην Ελλάδα. Είναι μέλος της ομάδας ΝΑΜΑ και μόνιμος συνεργάτης του θεάτρου Επί Κολωνώ. Συμμετείχε με πρωταγωνιστικούς ρόλους στα μιούζικαλ «Σακούρα», «Καλοκαίρι με Στοίχημα» σκην. Μ. Μαυρόγιαννη, στο «Trainspotting» σκην. Β. Δούκα,  στη rock opera «Αδάμ και Χαλιμά» στη Λυρική Σκηνή, στο μιούζικαλ «Μάλα, η μουσική του ανέμου» σκην. Γ. Κακλέα στο θέατρο “Παλλάς”,  στο «Bug» σε σκην. Γ. Παλούμπη. Διασκεύασε και σκηνοθέτησε την παράσταση «Η κακομοίρα της Νάπολι».
Έχει συνεργαστεί με πολλούς ξένους σκηνοθέτες που ανέβασαν έργα στα τρία θέατρα της σχολής AADA.
Έχει συμμετάσχει σε μεγάλου μήκους ταινίες «Η Εύκολη Λεία» σε σκην. Β. Σεϊτανίδη, «Ρόκκο vs Κλεοπάτρα» σε σκην. Α. Σπίνουλα, στο «Κορόιδο εν ταξει» σκην. Γιάννη Παρασκευόπουλου,  στο «Delivery» σε σκην. Ν. Παναγιωτόπουλου.
Έχει δημιουργήσει το Μagic Room Theater, μια ομάδα καλλιτεχνών – δημιουργών όπου ανεβάζει παραστάσεις με κείμενα, τραγούδια, μουσικές συνθέσεις και σκηνοθεσία της ίδιας, όπως τα  musical – cabaret «Αυτή Είναι Μια Πάπια» «Μια Υποψία στη Σκηνή», «Reunion», «Lolas Cabaret», «Ιt s a Wonder Full World», «Maria in Abundance».
Συμμετείχε σε σίριαλ της ελληνικής τηλεόρασης όπως οι «Χρηματιστές», «Πρόβα νυφικού», «Ιατρικό απόρρητο», «Κλεμμένα όνειρα» κ.α.
Έχει παρακολουθήσει συστηματικά επί τρία χρόνια σεμινάρια creative writing, λογοτεχνίας και Theory of Philosophy με τη Χριστιάνα Λαμπρινίδη. Το βιβλίο της «Τίποτα διαυγές κενό κεφάλι» έχει εκδοθεί από τις εκδόσεις “Ηριδανός”. Από το 2000 διδάσκει Method Acting σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιούς.
Είναι πρακτικός του E.F.T (Emotional Freedom Therapy).

Ημερομηνίες, ώρες και κόστος

Σάββατο 25 και Κυριακή 26 Μαΐου
10.30 π.μ. – 6 μ.μ.
Σύνολο: 19 ώρες
40 ευρώ με στόχο τη δημιουργία ομάδας για του χρόνου
Κόστος συμμετοχής: 50 ευρώ
Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.
Για πληροφορίες καλέστε στο 6932755511
Για να δηλώσετε συμμετοχή στέλνετε στο mail: [email protected]

Πού

Πολυχώρος Vault Theatre Plus, Μελενίκου 26, Βοτανικός (τηλ. 213 0356472)

 

 

 

 

Σχετικά άρθρα

Κυνηγήστε μας

6,398ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
713ΑκόλουθοιΑκολουθήστε


Τελευταία άρθρα

- Advertisement -