Ο Κυπρής δημιουργεί με διάθεση βαθιάς περισυλλογής για την ανθρώπινη κατάσταση και καλεί τους θεατές του να αναρωτηθούν για ζητήματα όπως η ομορφιά της ζωής, οι προσωπικοί του φόβοι και οι ανησυχίες του για το ανθρώπινο είδος. Οι επισκέπτες της έκθεσης και του νέου χώρου θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν έναν κόσμο όπου τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και μνήμης σβήνουν αβίαστα.
Για το πλούσιο έργο του εικαστικού και την «Εξομολόγησή» του, γράφει η σύμβουλος σύγχρονης τέχνης, Μαρία Παναγίδου, στο εισαγωγικό σημείωμα της αγγλικής έκδοσης που συνοδεύει την έκθεση:
«Μια εκ βαθέων κατάθεση, ενός καλλιτέχνη σκεπτόμενου, με πνεύμα ανήσυχο και ευθύβολο, κοσμοπολίτη, χειρωνάκτη της τέχνης. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν την εικαστική προσωπικότητα του Κυπρή, ο οποίος από τα χρόνια της Ιταλίας, στη Faenza, αναζητούσε την αλήθεια στον άνθρωπο και τον κόσμο, διερευνώντας την ύλη.
Στα πρώτα χρόνια, με τη χρήση του πηλού, η χειροναξία αποτελούσε κυρίαρχο στοιχείο της δουλειάς του. Φόρμες πλαστικές, συνάμα δυναμικές, δημιουργούσαν αντικείμενα τέχνης και περιβάλλοντα. Στη συνέχεια, νέα υλικά μπήκαν στη φαρέτρα του, ο μπρούντζος, ο σίδηρος, το αλουμίνιο, το γυαλί.
Από τα μέσα της δεκαετίας του ’70, ο Κυπρής βιώνει μια συνεχή δημιουργική περιπέτεια, παραδίδοντας στο θεατή τη δική του εικαστική κατάθεση», τονίζει η Παναγίδου.
Η δημιουργία του νέου χώρου είναι μία κατάθεση χρέους για τη Σαντορίνη. Ο Κυπρής ελπίζει η κάναβα, μεταμορφωμένη πια σε χώρο δημιουργίας να αποτελέσει για το νησί ένα σημείο αναφοράς. «Ένα παρατηρητήριο για την τέχνη, την ποιότητα και την ομορφιά ενός νησιού που σήμερα πιέζεται ασφυκτικά από την τουριστική υπερεκμετάλλευση», συμπληρώνει.