Μαραθώνιος. Η αυθεντική διαδρομή και πως θα μπορούσε να γίνει

Του Παναγιώτη Μήλα

Οι εικόνες από τον Μαραθώνιο της Αθήνας ήταν – και είναι – επιεικώς απογοητευτικές. Το ακριβώς αντίθετο ισχύει στις άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες αλλά και σε πολλές μεγαλουπόλεις σε κάθε γωνιά του πλανήτη.
Μπήκα στον πειρασμό λοιπόν ένα χειμωνιάτικο βράδυ τον Δεκέμβριο του 2010 – που δεν κυκλοφορούσε ψυχή ζώσα – να μετρήσω, πρόχειρα, με τον χιλιομετροδείκτη του αυτοκινήτου μου τη διαδρομή έτσι όπως εγώ την φανταζόμουν, στην κλασική διαδρομή.
*
Ξεκίνησα με τον «σκαραβαίο» μου από τον Τύμβο του Μαραθώνα, από το σημείο της εκκίνησης και ακολούθησα τη γνωστή διαδρομή μέχρι τους Αμπελοκήπους. Εκεί έστριψα στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας (Πεδίον του Άρεως) και στη συνέχεια κατευθύνθηκα προς την Πανεπιστημίου, μπροστά από τη Βιβλιοθήκη, το Πανεπιστήμιο και την Ακαδημία.
*
Μετά πέρασα μπροστά από τη Βουλή των Ελλήνων, τον Εθνικό Κήπο, την Πύλη του Αδριανού και την οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου, κάτω από την Ακρόπολη. Επιστροφή μέσω του Ζαππείου και της οδού Βασιλίσσης Όλγας. Άφιξη στο Παναθηναϊκό Στάδιο.
Αξίζει να θυμίσω ότι την 6η Απριλίου 1896 [με το νέο ημερολόγιο], στο Παναθηναϊκό Στάδιο έγινε η τελετή έναρξης των Πρώτων Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων. Γι’ αυτό την 6η Απριλίου κάθε χρόνο γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Αθλητισμού.

Φοβερή διαδρομή, όλη μπροστά από τα πιο όμορφα σημεία της πόλης και δίπλα από πλούσιο πράσινο.
*
Ασφαλώς λίγο παραπάνω τα χιλιόμετρα (περίπου 2, 3) αλλά με σωστό σχεδιασμό από ειδικούς πολύ εύκολα μπορεί να χαραχθεί νέα διαδρομή. Μια νέα διαδρομή μέσω της οποίας θα προβάλλεται κυρίως η Ακρόπολη αλλά και η πρωτεύουσα.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΡΕΚΟΡ

Ένα άλλο που θα μπορούσε να προσελκύσει το ενδιαφέρον της παγκόσμιας αθλητικής κοινότητας θα ήταν η πρόταση από την Ελλάδα ώστε ως παγκόσμιο ρεκόρ του Μαραθωνίου δρόμου να αναγνωρίζεται μόνον αυτό που επιτυγχάνεται στην κλασική διαδρομή. Σε αυτήν δηλαδή που θα «προσφέρει» στους αθλητές τις ίδιες δυσκολίες.
***
Όλα αυτά πιστεύω ότι θα δώσουν άλλο κύρος στη διαδρομή και θα προσελκύσουν περισσότερο κόσμο.
***
Το παραπάνω κείμενο δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική» τον Απρίλιο του 2011.

***

Ο ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΣΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ

Ο Μαραθώνιος δρόμος και η τηλεοπτική προβολή του είναι μοναδική ευκαιρία για ανέξοδη τουριστική προβολή. Εμείς διαφημίζουμε τις κάθε λογής διαφημιστικές πινακίδες που καλύπτουν την κλασική διαδρομή. Ταβέρνες, ψητοπωλεία, και πάλι ταβέρνες και πάλι ψητοπωλεία, κατασκευαστικές εταιρίες, μάντρες οικοδομικών υλικών, πολυκατοικίες, πολυκατοικίες, πολυκατοικίες και άλλα παρόμοια  αξιοθέατα της ελληνικής υπαίθρου και της πρωτεύουσας.

Αντιθέτως οι ξένοι προβάλουν τα μνημεία που έχουν… Μια μικρή αισθητική διαφορά…

Ασφαλώς η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ο ΣΕΓΑΣ και οι Χορηγοί θα μπορούσαν να αλλάξουν άμεσα τη μίζερη εικόνα του Μαραθωνίου της Αθήνας και να του δώσουν το κύρος που του αρμόζει με την καθιέρωση παράλληλα ως Παγκοσμίου Ρεκόρ μόνο αυτού που θα επιτυγχάνεται στην αυθεντική διαδρομή.